مقالات

مزایا و معایب شیر قابلمه پر کن

مزایا و معایب شیر قابلمه پر کن

اگر می‌خواهید در بازسازی آشپزخانه خود فوراً تغییراتی داشته باشید، یک مزایا و معایب شیر قابلمه پر کن اضافه کنید. این افزودنی کوچک بلافاصله توجه را به اجاق گاز یا محدوده جلب می کند و ارزش ملک شما را افزایش می دهد. اما شیر ثابلمه پرکن دقیقا چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

مزایا و معایب شیر قابلمه پر کن

شیر قابلمه پر کن چیست؟

پرکننده قابلمه که به نام شیر بازوی ماکارونی یا کتری نیز شناخته می‌شود، یک شیر آب دو مفصلی دیواری است که روی اجاق گاز چرخ می‌خورد. تا آنجا که تجملات آشپزخانه وجود دارد، یک پرکننده قابلمه روی اجاق گاز شما یک وسیله جانبی جالب و مفید برای آشپزخانه‌های اپن بزرگ است، جایی که محدوده نصب آن از سینک فاصله دارد.
پرکننده قابلمه معمولاً آب سرد را از لوله اصلی آب شما در پشت دیوارهای آشپزخانه می رساند. همچنین دارای دو دریچه در نزدیکی دیوار و دیگری در خروجی جلو است. برای جلوگیری از نشتی پرکننده قابلمه، همیشه باید دریچه دیواری را در زمانی که از پرکننده دیگ استفاده نمی شود، ببندید.

قبل از خرید پرکننده قابلمه چه نکاتی را باید در نظر گرفت

آیا در بازسازی یا ارتقاء آشپزخانه خود باید یک شیر آب روی اجاق گاز خود اضافه کنید؟ در اینجا مهمترین چیزهایی است که باید در نظر داشته باشید:

1. هزینه

یک شیر آب پرکننده قابلمه از سه طریق به بودجه بازسازی آشپزخانه شما می افزاید: خرید یراق آلات، نصب آن، و کسب مجوز برای یک خط آب جدید برای آن. به طور متوسط، پرکننده های قابلمه در سطح پایین قیمت دارند، در حالی که طرح های لوکس می توانند هزینه بیشتری داشته باشند. هزینه‌های نصب بستگی به کارهای لوله‌کشی دارد که پرکننده قابلمه به آن نیاز دارد، چه لوله‌کشی جدید آشپزخانه باشد یا مقاوم‌سازی. پس آیا پرکننده های قابلمه ارزشش را دارند؟ برای تصمیم گیری به خواندن بلاگ ادامه دهید.

2. اندازه و محل قرارگیری شیر آب

نصب پرکننده قابلمه یا پایه دیواری یا پایه عرشه در کنار محدوده پخت شماست. به فضای خالی زیادی نیاز دارد زیرا شیر آب به بیرون چرخیده و به عقب تا می شود. ارتفاع پرکننده قابلمه باید به اندازه‌ای باشد که بتوان از بلندترین قابلمه‌های شما استفاده کرد، اما همچنین به اندازه کافی کم باشد تا آشپزهای کوتاه‌تر به آن برسند.
همچنین باید تصمیم بگیرید که شیر آب چه تعداد مشعل داشته باشد و فضای کافی از کمدها و هودها به آن بدهید.

3. ویژگی های ایمنی

آخرین چیزی که نیاز دارید این است که یک شیر آب نشتی در محدوده شما چکه کند. برای صرفه جویی در قبض آب خود، یک پرکننده قابلمه با کیفیت بالا با دریچه های ایمنی دوگانه و بالاترین درجه بندی لوله کشی انتخاب کنید.

مزایا و معایب شیر قابلمه پر کن

پرکننده های قابلمه چگونه کار می کنند و آیا برای خانه شما مناسب خواهند بود؟

طرفداران:

پرکننده قابلمه در یک آشپزخانه شلوغ منطقی است. بیایید مزایای پرکننده قابلمه را در طراحی آشپزخانه شما بررسی کنیم.

1. فشار کمتر

اگر قابلمه های بزرگی از ماکارونی، سوپ یا استاک درست می‌کنید، یک شیر آب پرکننده قابلمه کار انتقال یک قابلمه پر از سینک به اجاق گاز را از بین می‌برد. به سادگی قابلمه خود را روی مشعل قرار دهید، دریچه ها را باز کنید و آب سرد را داخل آن بریزید. این خبر خوبی برای آشپزهای مسن یا کسانی است که مشکلات حرکتی دارند: دیگر نباید قابلمه های حجیم را در آشپزخانه جابجا کنید.

2. راحتی

پرکننده قابلمه همچنین راهی سریع برای پر کردن کتری، بطری آب، رطوبت ساز، مخزن ماهی یا سایر موارد در زمانی که سینک شما پر است، می باشد. همچنین می توانید از پرکننده قابلمه برای پر کردن مخزن قهوه ساز یا کتری برقی خود استفاده کنید زیرا این وسایل معمولاً در کنار اجاق گاز قرار می گیرند.

3. نشت کمتر

شیرهای پرکننده قابلمه آشپزخانه ایمن تر و تمیزتر را ایجاد می کنند زیرا گلدان های خود را از روی اجاق گاز پر می کنید. هنگام عبور از آشپزخانه، احتمال ریختن آب از دیگ پر وجود ندارد.

4. گردش کار بهتر

گاهی اوقات داشتن دو شیر آب می تواند نجات دهنده باشد، مانند هنگام پختن غذای بزرگ برای خانواده در تعطیلات. می توانید با پر کردن چندین قابلمه و تابه با پرکننده قابلمه روی قابلمه در زمان صرفه جویی کنید که زمان آماده سازی یا چیدن میز شما را آزاد می کند. پرکننده قابلمه نیز بسیار کاربردی است اگر می خواهید یک نوار یا قسمت صبحانه را به طراحی آشپزخانه خود اضافه کنید. داشتن یک شیر آشپزخانه مجزا برای تامین این فعالیت ها ساده تر است.

5. آشپزخانه را زیبا کنید

شیر آب پرکننده قابلمه افزودنی الهام گرفته از سرآشپز به آشپزخانه است و به فضای شما زیبایی می بخشد. انتخاب های زیادی از طرح های پرکننده قابلمه از مدرن تا سنتی، روکش های استیل ضد زنگ تا مشکی مات و موارد دیگر وجود دارد. پرکننده های قابلمه می توانند نقطه کانونی آشپزخانه شما یا افزودنی محتاطانه برای عملکردهای کاملاً عملی باشند.

6. به دارایی خود بیافزایید

پرکننده قابلمه در میان تمام بازسازی هایی که ارزش بازار خانه شما را افزایش می دهد، رتبه اول را دارد. در واقع، 49 درصد از خانه های شروع کننده با پرکننده قابلمه بالاتر از ارزش خود فروخته می شوند. خریداران دوست دارند تصور کنند که چگونه در آشپزخانه آینده خود آشپزی می کنند، و یک شیر آب پرکننده قابلمه ممکن است همان چیزی باشد که برای راحتی بیشتر به آن نیاز دارند.

مضرات پرکننده قابلمه چیست؟

مهم است که به وضوح در مورد افزودن پرکننده قابلمه به طراحی آشپزخانه خود فکر کنید. از این گذشته، شیر آشپزخانه شما ممکن است به اندازه کافی کافی باشد. در اینجا برخی از معایب احتمالی پرکننده قابلمه در آشپزخانه شما آورده شده است.

معایب:

1. خطر نشت

کمی طول می کشد تا به دریچه های دوتایی پرکننده قابلمه عادت کنید، که احتمالاً از روی اجاق گاز شما نشت می کند. نشتی پرکننده قابلمه بدتر از یک شیر آب سینک معمولی با زهکشی مستقیم در زیر آن است. آب ناشی از نشت پرکننده قابلمه می تواند محدوده، دیوار و کف شما را خراب کند.

2. تمیز کردن سخت است

می توانید شیر آشپزخانه معمولی خود را به راحتی روی سینک تمیز کرده و بشویید. پرکننده قابلمه چالش برانگیزتر است زیرا بیشتر در معرض دود، گرما و چربی قابلمه ها و ماهیتابه های روی اجاق گاز قرار می گیرد. این می تواند پوشش را کدر کند و ممکن است کثیفی روی درزهای پرکننده قابلمه جمع شود.
طراحی پرکننده قابلمه نیز ممکن است تمیز کردن آن را دشوار کند زیرا به اطراف شیرها و بالای اجاق گاز می رسد.

3. حمل قابلمه های بخارپز از محدوده به سینک

می توانید یک قابلمه بزرگ را با پرکننده قابلمه برای پاستا پر کنید، اما همچنان باید آن را به سینک برگردانید تا صاف کنید. همین امر در مورد پختن خرچنگ و سیب زمینی آب پز نیز صدق می کند. که یکی از مزایا و معایب شیر قابلمه پر کن ، فقط غذاهایی مانند خورش ها و سوپ ها از پرکننده قابلمه سود می برند زیرا می توانید آنها را در قابلمه سرو کنید.

گوشت مرغ، گوشت گاو یا سبزیجات به خوبی با پرکننده قابلمه کار می‌کند، زیرا می‌توانید قسمت‌هایی از آن را در تاپرور یا کیسه‌های پلاستیکی برای انجماد مستقیماً از قابلمه بریزید.

4. استفاده نادر

یک شیر آب پرکننده قابلمه ممکن است یک افزودنی دوست داشتنی به لیست لوازم لوکس خانه شما باشد، اما چقدر از آن برای توجیه هزینه استفاده خواهید کرد؟ باز هم، پرکننده قابلمه ارزشش را دارد اگر به طور منظم غذاهای بزرگ بپزید. در غیر این صورت، شیر آشپزخانه استاندارد شما به خوبی کار می‌کند، بنابراین می‌توانید بودجه پرکننده قابلمه را صرف سایر وسایل تجملی کنید که منطقی‌تر هستند.

آیا یک شیر آب پرکننده قابلمه نصب خواهید کرد؟

پرکننده قابلمه یکی از آن تجملات آشپزخانه است که تا زمانی که آن را امتحان نکنید، هرگز نمی توانید واقعاً قدردان آن باشید، و سپس نمی توانید بدون آن آشپزی را تصور کنید. هنگام برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه خود، همیشه در مرحله طراحی، یک شیر آب پرکننده قابلمه را در محدوده کار قرار دهید.
این لوازم جانبی ممکن است تنها عنصری باشد که برای ارتقای طراحی آشپزخانه خود به آن نیاز دارید، از دردسر جابجایی قابلمه های سنگین صرفه جویی می کند، یا در صورت فروش خانه به شما کمک می کند این معامله را ببندید. با وجود طرح‌های پرکننده قابلمه‌ای که امروزه در دسترس هستند، مطمئناً یکی را پیدا می‌کنید که مطابق با بودجه و سلیقه شما باشد.

اگر برای تصمیم‌گیری در مورد مزایا و معایب شیر قابلمه پر کن برای بازسازی آشپزخانه شما به کمک حرفه‌ای نیاز دارید، اینجاست تا شما را در مورد نیازهای بازسازی آشپزخانه و حمام راهنمایی کند.  مهم نیست که چه نوع شیرآلاتی را انتخاب کنید، ما تخصص و تجربه خود را به خانه شما خواهیم آورد. و تا زمانی که 100٪ از بازسازی خود راضی نباشید، آنجا را ترک نمی کنیم!  برای رزرو مشاوره رایگان ( 02634115 ) با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *