صنعت ساختمان

نحوه به حداکثر رساندن فضا در یک آپارتمان کوچک

آپارتمان کوچک

آیا برای پیدا کردن تکه‌ای از کانتر در آشپزخانه‌ای کوچک دچار مشکل شده‌اید؟  زندگی در یک آپارتمان کوچک می تواند چالش برانگیز باشد.  به خصوص زمانی که در تلاش برای ایجاد تعادل بین راحتی، عملکرد و سبک هستید. اما فضاهای کوچک نیز می توانند دنج، کارآمد و به طرز شگفت انگیزی همه کاره باشند.  زمانی که به دقت چیده شوند.

آپارتمان کوچک

این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه فضا را در یک آپارتمان کوچک به حداکثر برسانید. چه به تازگی به یک استودیوی کوچک نقل مکان کرده باشید.  چه به یک استودیوی جمع و جور یک خوابه، یا به سادگی سعی کنید فضای فعلی خود را ساده کنید.

متراژ آپارتمان شما مهم نیست، این خانه شماست و با کمی خلاقیت و برنامه ریزی می تواند خدمات زیبایی به شما ارائه دهد. در ادامه بخوانید تا بفهمید چگونه می توانید با این راه حل های صرفه جویی در فضا، محل زندگی جمع و جور خود را به یک پناهگاه سازمان یافته و جادار تبدیل کنی.

صرفه جویی در فضای آپارتمان کوچک

استفاده بهینه از یک فضای کوچک اغلب به معنای تفکر خارج از جعبه و تمایل به استفاده از هر گوشه و دیوار است. می تواند فضا را در هر اتاق از آپارتمان کوچک شما ذخیره کند.

1. از فضا و درهای عمودی خود استفاده کنید

اغلب، وقتی به ذخیره سازی فکر می کنیم، به جای نگاه عمودی، به صورت افقی نگاه می کنیم. اما دیوارهای آپارتمان شما دنیایی از امکانات را برای به حداکثر رساندن فضا ارائه می دهد.

نصب قفسه‌های شناور یا قفسه‌های کتاب نه تنها فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا به وسایل تزیینی، نکات شخصی اضافه کنید. همچنین می‌توانید پشت درهای خود را با محلول‌های ذخیره‌سازی آویزان برای کفش، کت یا وسایل نظافتی بپوشانید.

2. نوار دیگری را به کمد خود اضافه کنید

اگر نزدیک‌ترین فضا را کوچک می‌دانید، یک نوار اضافی اضافه کنید. این اساساً می تواند فضای آویزان شما را دو برابر کند و سطح اضافی برای قرار دادن لباس های بیشتر فراهم کند.

میله اضافی را می توان به راحتی در زیر نوار موجود نصب کرد و مکانی عالی برای آویزان کردن پیراهن ها، دامن ها یا شلوارهای تا شده است. سریع، ساده و مقرون به صرفه است که می تواند فضای شما را در گوشه کوچکی از آپارتمان به میزان قابل توجهی گسترش دهد.

3. مبلمان تاشو را نصب کنید

مبلمان تاشو یک تغییر واقعی بازی برای یک آپارتمان کوچک است. از میزهای تاشو گرفته تا تخت‌خواب‌های مورفی، این قطعات عملکرد مورد نیاز شما را بدون اشغال دائمی فضای گرانبهای شما فراهم می‌کنند.

هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، می توانید به سادگی آنها را به دیوار یا شکل فشرده آنها برگردانید. به این ترتیب، آپارتمان شما نامرتب باقی می ماند و می توانید از فضای بازتری لذت ببرید.

4. یک میز انباری یا قهوه خانه تهیه کنید

سایر قطعات کوچکتر مبلمان دو منظوره، مانند میز یا میز قهوه، می توانند در یک آپارتمان کوچک بسیار مفید باشند. این قطعات عملکرد استاندارد خود را انجام می دهند.  و در عین حال فضای مخفی ارزشمندی را برای وسایلی مانند پتو، کتاب یا بازی های رومیزی فراهم می کنند.

هنگامی که میز قهوه شما اضافه کار می کند، نیازی نیست به فکر یک واحد ذخیره سازی برای وسایل اضافی خود باشید! سرمایه گذاری روی قطعات کوچک مبلمان برای آپارتمان استودیویی شما به عنوان فضای ذخیره سازی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

برای استودیو آپارتمان

آپارتمان‌های استودیویی، طبیعتاً به یک رویکرد خلاقانه برای استفاده از فضا نیاز دارند. شما باید چالش تعریف مناطق زندگی مجزا در یک فضای باز را دنبال کنید و در عین حال از بهم ریختگی اجتناب کنید.

این به شما نشان می دهد که چگونه می توانید فضا را در یک آپارتمان کوچک به حداکثر برسانید و آپارتمان استودیویی خود را به یک خانه کاملا سازمان یافته و جادار تبدیل کنید.

1. فضا را تقسیم کنید

حتی اگر آپارتمان استودیویی شما یک فضای باز است، می توانید با استفاده از تقسیم کننده ها توهم “اتاق های” مجزا را ایجاد کنید. پرده‌ها، پرده‌ها، قفسه‌بندی‌ها یا حتی یک فرش با موقعیت استراتژیک می‌توانند به جدا کردن محل زندگی شما از محل خواب شما کمک کنند.

این نه تنها ساختار را به فضای شما می‌افزاید، بلکه حریم خصوصی و نظم را نیز فراهم می‌کند. حتی می‌توانید از قفسه‌های کتاب باز به‌عنوان تقسیم‌کننده اتاق استفاده کنید و به طور همزمان حریم خصوصی و ذخیره‌سازی را ارائه دهید.

2. تخت تاشو را انتخاب کنید

تخت خواب تاشو می تواند نجات دهنده واقعی یک آپارتمان استودیویی باشد. این تخت ها با تا شدن در دیوار یا یک واحد جمع و جور در طول روز، فضای قابل توجهی از کف را برای استفاده به عنوان نشیمن یا محل کار آزاد می کنند.

در شب، می توانید به سادگی تخت را پایین بکشید تا فضای زندگی خود را به یک منطقه خواب دنج تبدیل کنید. تخت‌خواب‌های مدرن مورفی و تاشو در طرح‌های متنوعی ارائه می‌شوند.  که این اطمینان را به شما می‌دهد که سبک را فدای عملکرد خود نکنید.

برای آشپزخانه های کوچک

یک آشپزخانه کوچک می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر عاشق آشپزی هستید. اما ناامید نشوید، راه‌های هوشمندانه زیادی وجود دارد که می‌توانید آشپزخانه خود را جادارتر و کاربردی‌تر کنید، حتی اگر متراژ آن کم باشد. در اینجا صرفه جویی در فضا وجود دارد که می تواند به شما کمک کند آشپزخانه کوچک خود را به حداکثر برسانید.

1. لوازم خانگی را در جایی که می توانید ترکیب کنید

یکی از راه‌های کارآمد برای صرفه‌جویی در فضا و نحوه تمیز نگه داشتن آشپزخانه، ترکیب چند وسیله در یک دستگاه است – به‌ویژه وقتی صحبت از تمیز کردن ظروف می‌شود. وقتی در جستجوی نحوه افزودن ماشین ظرفشویی به آشپزخانه کوچک هستید، وارد ماشین ظرفشویی درون سینک شوید.

در صورت عدم استفاده، می توانید از سینک به طور معمول استفاده کنید. اما زمانی که زمان تمیز کردن ظروف فرا می رسد، ماشین ظرفشویی درون سینک می تواند آنها را دقیقاً در همان سینک به طور موثر و کامل بشویید. این طراحی منحصر به فرد همچنین در زمان صرفه جویی می کند (45 دقیقه چرخه در مقابل 90 دقیقه سنتی) و انرژی کمتری مصرف می کند (178 کیلووات ساعت در سال در مقابل 290 کیلووات ساعت در سال مدل های سنتی).

ایده های دیگر برای ترکیب لوازم خانگی شامل یک اجاق توستر یا سرخ کن با هوا به جای اجاق معمولی یا یک قابلمه فوری برای پخت و پز تحت فشار، پخت آهسته و غیره است.

2. در صورت امکان ظروف آشپزخانه را آویزان کنید

دیوارها و سقف شما املاک و مستغلات عالی را برای ذخیره سازی در یک آشپزخانه کوچک ارائه می دهند. یک قفسه قابلمه بر روی سقف خود نصب کنید.  یا از قلاب و ریل روی دیوار خود برای آویزان کردن قابلمه، تابه، لیوان و ظروف استفاده کنید.

این نه تنها فضای کابینت را آزاد می کند، بلکه ابزار آشپزی شما را به راحتی در دسترس نگه می دارد. به علاوه، ظروف آشپزخانه که به زیبایی آویزان شده‌اند نیز می‌توانند جذاب به نظر برسند!

3. از ظروف داخل هم استفاده کنید

ظروف داخل هم ، فضای کوچکی را که ممکن است در کابینت ها و قفسه های خود داشته باشید با چیدن عمودی به حداکثر می رساند. اگر فضای پیشخوان در آپارتمان کوچک شما به سختی یافت می شود، چیدن ظروف به صورت عمودی می تواند به آزادسازی فضای مورد نیاز شما کمک کند.

می توانید ظروف شفاف را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی آنچه داخل آن است را ببینید و اشکال مربع یا مستطیل را در نظر بگیرید، زیرا آنها نسبت به ظروف گرد از نظر فضا کارآمدتر هستند.

4. فضای قفسه اضافی را به کابینت ها و کمدهای خود اضافه کنید

اجازه ندهید که فضای کابینت شما کم استفاده شود. اضافه کردن قفسه ها یا بالابرهای اضافی می تواند فضای ذخیره سازی شما را دو برابر کند و به شما امکان می دهد ظروف، فنجان یا مواد غذایی بیشتری را ذخیره کنید.

از طرف دیگر، نصب قفسه‌ها یا کشوهایی را در نظر بگیرید که می‌توانند دسترسی به اقلام ذخیره‌شده در پشت کابینت‌های عمیق را آسان‌تر کنند.

برای حمام های کوچک

حتی کوچکترین حمام ها نیز می توانند با کمی خلاقیت جادار باشند. با انتخاب هوشمندانه در مورد ذخیره سازی و سازماندهی، می توانید عملکرد و زیبایی حمام خود را – حتی در یک آپارتمان استودیویی – افزایش دهید.

 که می تواند به شما کمک کند از فضای حمام خود حداکثر استفاده را ببرید.

1. یک قفسه روی توالت اضافه کنید

فضای دیوار بالای توالت اغلب کم استفاده می شود. با اضافه کردن یک قفسه یا کابینت روی توالت، می‌توانید مقدار قابل توجهی فضای ذخیره‌سازی را بدون اشغال فضای اضافی برای کف به دست آورید. اینجا مکانی عالی برای نگهداری دستمال توالت، لوازم آرایش، حوله یا وسایل تزئینی است.

2. حوله های خود را رول کنید

به جای تا کردن حوله ها، سعی کنید آنها را بغلتانید. حوله های رول شده فضای کمتری را نسبت به حوله های تا شده اشغال می کنند و می توانند برای دسترسی آسان در سبدها یا در قفسه های باز نگهداری شوند. این نه تنها باعث صرفه جویی در فضا می شود، بلکه حسی شبیه آبگرم به حمام شما می بخشد.

3. یک جعبه دوش گوشه ای اضافه کنید

کیسه دوش گوشه ای یک راه آسان برای به دست آوردن فضای ذخیره اضافی در دوش بدون از دست دادن فضای با ارزش کف است. این کیسه‌ها به خوبی در گوشه حمام شما قرار می‌گیرند.  و سطوح مختلف ذخیره‌سازی را برای شامپو، نرم‌کننده، شستشوی بدن و سایر لوازم ضروری دوش شما ارائه می‌دهند.

4. از سینی وان استفاده کنید

سینی وان یا کیسه حمام محل مناسبی برای قرار دادن صابون، اسفنج یا کتاب آرامش‌بخش شما در حین خیس شدن است. در صورت عدم استفاده، سینی می تواند به عنوان فضای ذخیره سازی برای محصولات حمام شما باشد.

برای اتاق خواب های کوچک

یک اتاق خواب کوچک به این معنی نیست که شما باید در مورد فضای ذخیره سازی یا راحتی مصالحه کنید. با کمی برنامه ریزی و انتخاب های طراحی هوشمندانه، می توانید اتاق خواب کوچک خود را بزرگتر و منظم تر کنید.

اگر یک آپارتمان استودیویی دارید، همین امر در مورد محل خواب شما نیز صدق می کند. در اینجا چند راه موثر برای به حداکثر رساندن فضا وجود دارد – هر کجا که تخت شما باشد.

1. از فضای ذخیره سازی زیر تخت استفاده کنید

فضای زیر تخت شما اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد، اما می تواند یک فضای ذخیره سازی ارزشمند در یک اتاق خواب کوچک باشد. یک قاب تخت را در نظر بگیرید که دارای کشوهای داخلی باشد یا به سادگی در برخی از جعبه های ذخیره سازی قرار دهید. اینجا مکانی عالی برای نگهداری لباس های خارج از فصل، کفش ها یا کتانی های اضافی است.

2. از مکعب های کشو برای نگهداری لباس های خود استفاده کنید

مکعب ها یا تقسیم کننده های کشو می توانند در نظم دادن به لباس های شما و استفاده حداکثری از فضای کشو معجزه کنند. اگر تمایل دارید لباس‌های تمیز خود را همه جا به جز در کشوها قرار دهید، این مکعب‌ها می‌توانند به سازماندهی لباس‌های شما و تمیز کردن فضای زندگی‌تان کمک کنند.

به جای اینکه لباس هایتان را روی هم بچینید، سعی کنید آنها را بغلتانید و کنار هم در این مکعب ها قرار دهید. این نه تنها باعث صرفه جویی در فضا می شود، بلکه به شما این امکان را می دهد که همه لباس های خود را به یکباره ببینید و در وقت صبح صرفه جویی کنید.

سایت بازار صنعت و ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *