مقالات

نصب درب ضد حریق

نصب درب ضد حریق

راهنمایی نصب درب

درهای آتش نشانی که به اشتباه نصب شده.  و با اجزای ناسازگار نصب شده اند.  گواهینامه را باطل می کنند.  و حفاظت کافی برای ساکنان یا ساختمان ایجاد نمی کنند.

نصب درب ضد حریق به اندازه مشخصات محصول حیاتی است.  و فقط باید توسط شخصی انجام شود.  که صلاحیت داشته باشد.  به طور خاص برای نصب درب ضد حریق آموزش دیده باشد.  و مسئولیت خود را در درست کردن آن درک کند.

تمام درب های ضد حریق دارای گواهی نامه شخص ثالث باید همراه با دستورالعمل های نصب مخصوص محصول ارائه شوند. روش‌ها و مواد نصب بسته به عوامل متعددی از جمله نوع محصول و محیط نصب می‌تواند تغییر کند.  بنابراین رجوع و رعایت آنها ضروری است.

نصب درب ضد حریق

نحوه صحیح نصب درب ضد حریق

هنگام نصب درب ضد حریق چندین نکته کلیدی وجود دارد. که باید به خاطر بسپارید:

هر فردی که درب ضد حریق را نصب می کند.  باید برای این کار کاملا آموزش دیده.  و صلاحیت داشته باشد.
به دنبال برچسب یا دوشاخه ای بگردید.  که نشان دهد.  درب دارای گواهی است.  و دستورالعمل/گواهی ارائه شده را بررسی کنید.
آهن‌فروشی‌های ضروری مانند قفل‌ها، چفت‌ها، دریچه‌ها و لولاها باید دارای علامت CE، محکم و بدون پیچ از دست رفته و سازگار با گواهینامه ورقه درب باشند.
انتخاب قاب / آستر / پوشش و مهر و موم سوزان / دود نیز باید سازگار باشد.
دستورالعمل های روی در  برای اطمینان از نصب صحیح باید از آنها پیروی کرد.
مشخصات قاب باید برای درجه آتش سوزی درب صحیح باشد.

مقررات ساختمان ، آیا همه آنها را به درستی دنبال می کنید؟

هرگز دریچه های لعاب را در محل برش ندهید. برش دیافراگم برای لعاب و توری های انتقال هوا در محل، گواهینامه را باطل می کند.  این فقط باید توسط یک پردازنده دارای مجوز انجام شود.
فاصله بین در و چارچوب در بالا و کناره ها باید 2-4 میلی متر و فاصله آستانه طبق دستورالعمل سازنده (معمولاً حدود 8-10 میلی متر) باشد.  گواهی شامل جزئیات این مورد می شود.
اطمینان حاصل کنید که فضای خالی بین چارچوب در و دیوار کاملاً با پشم معدنی بسته بندی شده است.
گواهی را بررسی کنید.  تا مطمئن شوید.  که فقط از آهن‌فروشی‌های سازگار (لولا، دربند و غیره) و مهر و موم‌های متورم (در همه مکان‌های مناسب) استفاده می‌کنید.
پس از تکمیل. بررسی کنید.  که نزدیکتر درب را از هر موقعیتی به روی قفل ببندد.

نحوه نصب چارچوب درب ضد حریق

درب های ضد حریق به طور خاص برای نجات جان انسان ها طراحی شده اند.  به همین دلیل است.  که آنها مشمول مقررات سختگیرانه هستند.

آنها نقش حیاتی کند کردن.  پیشرفت آتش را ایفا می کنند. بنابراین به مردم فرصت می دهند.  تا از ساختمان در حال سوختن فرار کنند.

اما برای انجام این کار، درب ضد حریق باید توسط یک فرد واجد شرایط به چارچوب درب ضد حریق مجهز شود.

آیا درب ضد حریق به چارچوب خاصی نیاز دارد؟

یک قاب درب ضد حریق

تمام یراق آلات درب ضد حریق آهن‌فروشی، شیشه‌ها، درزگیرها و بله، چارچوب درب ،باید برای مطابقت با الزامات درب ضد حریق مورد تایید قرار گیرند.

این بدان معناست.  که شما نمی توانید.  به سادگی یک قاب درب ضد حریق را به تنهایی بچینید، حتی اگر یک نجار بسیار ماهر باشید. در عوض، شما باید یکی از محصولات تولید شده توسط یک شرکت دارای مجوز برای تولید قاب درب ضد حریق را خریداری کنید.

نوع درب ضد حریق که باید تهیه کنید.  بستگی به نوع درب ضد حریق شما دارد.  به عنوان مثال، یک درب ضد حریق با درجه FD30 می تواند پیشرفت آتش سوزی را تقریباً 30 دقیقه متوقف کند. در مقابل، یکی با رتبه FD60 می تواند تا 60 دقیقه و دیگری با رتبه FD120 تا 120 دقیقه این کار را انجام دهد.  درب ضد حریق سفارشی نیز موجود است.

بنابراین، اگر درب ضد حریق درجه FD30 را انتخاب می کنید، که محبوب ترین گزینه برای املاک مسکونی است.  به روکش درب ضد حریق با درجه FD30 نیاز دارید. فریم‌های 30 دقیقه‌ای را می‌توان از چوب و مواد مختلف چوبی تولید کرد، به شرطی که با نوع، مشخصات، ابعاد و تراکم مشخص‌شده در برگه‌های داده مطابقت داشته باشند.

از طرف دیگر، قاب های درب ضد حریق با درجه FD60 باید از چوب سخت ساخته شوند.  تا به تراکم لازم دست یابند.

نحوه نصب چارچوب درب ضد حریق

قبل از اینکه بتوانید درب ضد حریق را نصب کنید.  مطمئن شوید که ابتدا دیوارها را بررسی کرده اید!

شما فقط باید یک قاب درب ضد حریق را در دیوارهای جداکننده قرار دهید.  که به اندازه اجزای درب ضد حریق (یعنی FD30 یا FD60) مقاوم در برابر آتش هستند. همچنین باید آیین نامه عمل برای مجموعه های درب ضد حریق آشنا شوید.

تا زمانی که شما هر دوی این شرایط را پوشش داده اید.  می توانید ادامه دهید.

به خاطر داشته باشید.  که دستورالعمل های هر سازنده تا حدودی متفاوت است.  بنابراین فراموش نکنید.  که آنها را با دقت بخوانید.  از آنجایی که قطعات درب ضد حریق کاملا سنگین هستند.  توصیه می کنیم.  دو نفر کارهای لازم را انجام دهند.

ابتدا توجه داشته باشید که در کدام طرف قاب درب ضد حریق شیاری برای نوارهای متورم وجود دارد.  این طرف باید با آتش روبرو شود.

سپس، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: قاب را در موقعیت و تراز قرار دهید

قاب را با دقت در دهانه سازه قرار دهید.  برای بررسی اینکه آیا طرف لولا به هر دو طرف شاقول است.  یا خیر از یک تراز استفاده کنید.  در صورت لزوم، پکرها را زیر گیره ها قرار دهید.

مرحله 2: از شاقول بودن و مربع بودن اطمینان حاصل کنید

با بسته بندی سمت لولای قاب، مطمئن شوید.  که قاب شاقول و مربع است.  پا نباید خم شود.

موقعیت توصیه شده برای تثبیت قاب درب ضد حریق چیست؟

موقعیت اتصالات نصب از نظر ارتفاع باید به گونه ای تخمین زده شود.  که از هرگونه تضاد با نگهدارنده های قفل، کشش و نوارهای متورم جلوگیری شود. حداكثر 600 ميليمتر مركز بين تثبيت وجود دارد.

بعلاوه، تثبیت بالا باید در 100 میلی متر از بالای قاب و یکی پایین در 100 میلی متر از پایین قاب باشد.  هنگامی که همه چیز را با یک متر اندازه گیری کردید.  از یک مداد برای علامت گذاری موقعیت های پیشنهادی استفاده کنید.

مرحله 3: اتصالات را سوراخ کرده و محکم کنید

قاب را از سمت لولا شروع کنید.  تا مطمئن شوید.  که اتصالات در شیار مهر و موم های متورم هستند.  اتصالات نصب باید از پکرها عبور کرده.  و حداقل 40 میلی متر در ساختار نفوذ کنند.

در مرحله بعد، با اتصالات مناسب ایمن کنید.

در اینجا اطلاعات مربوط به آن ها آمده است:

✅ اگر دیوارهای بنایی دارید.  یراق‌ها باید حداقل ۲۵ میلی‌متر از سطح کار بلوک پایه قرار گیرند.

✅ اگر پارتیشن گل میخ چوبی یا پارتیشن گل میخ فولادی با پرکننده چوب دارید.  باید از پیچ های چوب فولادی استفاده کنید.

✅ اگر پارتیشن های گل میخ فلزی بدون پرکننده چوب دارید.  دستورالعمل های سازنده را برای نوع و اندازه اتصالات مورد نیاز بررسی کنید.

مرحله 4: سمت قفل را محکم کنید

از طریق قاب در بالای سمت قفل سوراخ کنید. با یک قاب و یک بسته بندی محکم کنید. مقررات قاب درب ضد حریق بیان می‌کند.  که بین چهارچوب و درب در بالا و کناره‌ها باید 3 تا 4 میلی‌متر فاصله وجود داشته باشد.

مرحله 5: طرف های باقی مانده را محکم کنید

طرف های باقی مانده از قاب درب ضد حریق را با اتصالات مناسب محکم کنید.

مرحله 6: فضاهای خالی را با مواد مقاوم در برابر آتش پر کنید

فضاهای خالی بین دیوار و قاب را با مواد مقاوم در برابر آتش مانند پشم معدنی پر کنید.

مرحله 7: مهر و موم و لولا را نصب کنید

مهر و موم های متورم و دود را در شیار قرار دهید. فراموش نکنید که قبل از اینکه بتوانید خود لولاها را نصب کنید، لنت‌های لولای متورم باید به داخل فرورفتگی‌های لولای در بروند. اکثر مهر و موم های متورم دارای نوار چسب در یک طرف هستند، بنابراین به راحتی در موقعیت قرار می گیرند.

نتیجه نهایی

نصب درب ضد حریق و قاب درب ضد حریق داخلی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد که فقط باید توسط یک فرد واجد شرایط و با رعایت دقیق مقررات نصب درب ضد حریق و همچنین راهنمای نصب درب ضد حریق سازنده انجام شود.

یک درب و قاب آتش نشانی می تواند بین مرگ و زندگی تفاوت ایجاد کند، به همین دلیل است که حتی کوچکترین نظارت تصادفی ممکن است عواقب غم انگیزی داشته باشد.

هر صاحب خانه باید با روند کلی نصب درب ضد حریق آشنا باشد.

از آنجایی که همه چیز با قاب شروع می شود، امیدواریم راهنمای ما به شما درک کاملی از نحوه نصب قاب درب ضد حریق داده باشد.

با شماره 02634115 تماس بگیرید یا به سایت بازار صنعت و ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *