بازار فتوحی

درب ضد حریق چیست و چگونه کار می کند؟

درب ضد حریق چیست

درب های ضد حریق نقش مهمی در سیستم حفاظت از حریق ایفا می کنند. آنها به طور موثر از گسترش آتش و دود در داخل ساختمان جلوگیری می کنند.  و به ساکنان زمان کافی برای فرار از ساختمان در حال سوختن می دهند.  درهای آتش نشانی همچنین دسترسی آسان تری به تیم های امداد آتش نشانی برای کمک به مهار آتش فراهم می کند.

درب ضد حریق چیست

درب ضد حریق چیست ؟

درب ضد حریق نوعی درب است.  که برای مقاومت در برابر شعله، دود و گرما برای حداقل مدت زمان ساخته شده است.  این دستگاه با استفاده از مواد تخصصی ساخته.  که آتش را برای مدت طولانی‌تری از آتش دور نگه می‌دارد.  و به افراد فرصت می‌دهد.  تا از آتش‌سوزی فرار کنند.

تفاوت بین درب معمولی و درب ضد حریق چیست؟

تفاوت بین درب ضد حریق و درب معمولی به ویژگی های ضد حریق درب مربوط می شود.  اگرچه درب های ضد حریق چوبی شبیه درب های معمولی هستند.  اما اغلب می توان آنها را با مکانیزم بسته شدن.  فلزی بزرگ که به در و چارچوب متصل می شود، شناسایی کرد. درب های ضد حریق نیز به طور قابل توجهی سنگین تر هستند.  و بنابراین دارای لولاهای درجه آتش هستند.  که بدون تاب خوردن درب را نگه می دارند.

ضخامت درب های ضد حریق حداقل 10 میلی متر از درب های معمولی بیشتر است.  این به دلیل موادی است.  که آنها از آن ساخته شده اند.  و مقاومت در برابر آتش که 10 میلی متر اضافی می تواند.  ایجاد کند. با این حال، آنها هنوز هم می توانند مانند درهای معمولی تزئین و مبله شوند.  با استفاده از رنگ‌ها و لاک‌های معمولی، می‌توان درب‌های ضد حریق را مطابق با بقیه وسایل و سبک ساختمان ساخت. دکور نباید فدای امنیت شود.

درب ضد حریق فتوحی چیست؟

درب های ضد حریق فتوحی توسط مراکز تست حریق تایید شده.  تنظیم می شوند. آنها درهای دارای گواهینامه هستند.  که می توانند به ترتیب حداقل 30 دقیقه یا 60 دقیقه در برابر شعله های شدید مقاومت کنند.  درب های فتوحی تایید شده.  با برچسبی که تولید، تاریخ ساخت و درجه آتش سوزی درب را مشخص می کند.

درب ضد حریق فتوحی نیز وجود دارد. اینها به ترتیب تا 90 دقیقه و 120 دقیقه در برابر شعله شدید مقاوم هستند. با این حال، این موارد در ساختمان های مسکونی و تجاری کمتر رایج است.

درب ضد حریق چگونه کار می کند؟

درب های ضد حریق مجهز به دستگاه های بسته شدن.  خودکار هستند. اینها عموماً بازوهای فلزی بزرگی هستند.  که به در و چارچوب در وصل می شوند.  اگرچه لولاهای خود بسته شوند.  با فنر نیز موجود هستند.

به دلیل وزن درب ضد حریق، باید لولاهای خاصی با درجه حریق نصب شود. اینها معمولاً توسط سازنده هنگام خرید درب ارائه می شود. از این لولاها برای نگه داشتن وزن سنگین درب و جلوگیری از تاب برداشتن آن استفاده می شود.

نحوه ساخت درب های ضد حریق

درب های ضد حریق از مواد مقاوم در برابر آتش ساخته.  و شیشه، گچ، فولاد، الوار، تخته ورمیکولیت و آلومینیوم همگی از اجزای رایج در تولید درب ضد حریق هستند.

خود درب معمولاً از چوب جامد ساخته. سازندگانی وجود دارند.  که آنها را دوباره در شیشه های مقاوم در برابر آتش می پوشانند. این شیشه برای تحمل 60 دقیقه حرارت شدید قبل از نرم شدن.  نصب شده.

تولیدکنندگان موظفند.  درب ضد حریق خود را توسط نهادهای حاکم مربوطه تایید کنند. هر یک از اجزای مجموعه درب ضد حریق دارای علامت هایی برای شناسایی آنها به عنوان تجهیزات تنظیم آتش است.

نحوه رتبه بندی درب های ضد حریق

درهای ضد حریق با قرار دادن.  آنها در یک روش آزمایشی که مشخص است، ارزیابی می شوند.  آنها باید توسط نهادهای معتبر مشخص و نصب شوند. آزمایش ها بر روی کل مجموعه درب ضد حریق از جمله درب و چارچوب با تمام سخت افزار مناسب انجام می شود.  در حالی که در محل ثابت است.  مجموعه درب ضد حریق تحت شرایط گرمای شدید پیش بینی شده.  در آتش سوزی قرار می گیرد.  در حالی که درب را برای ثبات و یکپارچگی رعایت می کند.

بسته به مدت زمانی که درب می تواند.  پایداری و یکپارچگی خود را حفظ و درب دارای رتبه خواهد بود.

درب های ضد حریق چگونه به مقابله با آتش سوزی کمک می کنند؟

درب های ضد حریق به گونه ای طراحی شده اند.  که حریق را تقسیم بندی کرده.  و از گسترش آن در یک ساختمان جلوگیری کنند.  با مهار آتش در مناطق مقاوم در برابر آتش ساختمان، ساکنان شانس بیشتری برای فرار دارند.  هنگامی که بسته و مانعی در برابر آتش ایجاد می کنند.  وقتی باز هستند.  وسیله‌ای برای فرار فراهم می‌کنند. به دلیل ساختار محکم و خواص مقاوم در برابر آتش، به تیم های امداد و نجات آتش نشانی اجازه می دهند.  تا با خیال راحت وارد شوند.  و به مهار آتش کمک کنند.

آیا درهای ضد حریق به نوارهای آتش زا نیاز دارند؟

تمام درب های ضد حریق باید دارای آب بند آتش زا باشند. آنها ممکن است.  در شیارهایی در دو بخش عمودی و لبه بالایی قاب در قرار گیرند. نوارهای تشدید کننده بخش اساسی درب های ضد حریق هستند. هنگامی که در معرض گرما قرار می گیرند.  اندازه آنها افزایش می یابد.  و شکاف بین برگ درب آتش نشانی و چارچوب در را می پوشاند.

مهمتر از همه، باید یک شکاف به اندازه مناسب بین درب ضد حریق و چارچوب در وجود داشته باشد. این شکاف ها توسط دستورالعمل های سازنده تعیین می شوند.  اما معمولاً بزرگتر از 3 میلی متر نیستند. اگر با درزگیر دود ترکیب شود.  شکاف در پایین درب ممکن است.  متفاوت باشد. با این حال، در شرایط بدون دود، شکاف به طور کلی حدود 10 میلی متر خواهد بود.

مقررات ساختمانی مشخص می کند که چه زمانی و در کجا نوارهای آتش زا مورد نیاز است. مواد مختلف توسط سازندگان مختلف استفاده می شود و بنابراین در دماهای مختلف فعال می شوند. همچنین می‌توان آب‌بندهای ترکیبی آتش‌زا و دودی را نصب کرد.

آیا درب های ضد حریق نیاز به آب بندی دود دارند؟

در برخی شرایط، درمورد دودکش طبق مقررات ساختمان الزامی است، اما نه در همه موارد. مهر و موم دودی موادی از نوع برس هستند که از خروج دود سرد از اطراف لبه های در جلوگیری می کند. اگرچه آتش می تواند برای یک ساختمان و ساکنان آن خطرناک باشد، اما دود سمی می تواند به همان اندازه خطرناک باشد. اگه خطرناک تر نباشه مهم است.  که مهر و موم دود مانع بسته شدن.  درب نشود.

مهر و موم ترکیبی آتش زا و دود نیز می تواند به دست آید. اینها دارای ویژگیهای پیشگیری از آتش سوزی و دود هستند. مهر و موم بهداشتی آتش و دود نیز موجود است. اینها مهر و موم هایی هستند.  که به راحتی تمیز می شوند و گرد و غبار و خاک ممکن است.  در پارچه مهر و موم جمع شوند.

درب های ضد حریق جزء ضروری حفاظت و ایمنی در برابر آتش هستند. چه به دنبال استفاده از آنها در یک محیط خانگی یا تجاری باشید.  قوانین خاصی وجود دارد.  که باید از آنها پیروی کنید. درب های ضد حریق ممکن است.  به درستی کار نکنند.  و بی استفاده شوند.

اگر به اطلاعات بیشتر در مورد درب ضد حریق نیاز دارید، در تماس با ما ( 02634115 ) تردید نکنید.

 

سایت بازار صنعت و ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *