معرفی محصول

مزایای درب ضد حریق

درب ضد حریق

هدف از درب ضد حریق چیست؟

هدف اصلی درب های ضد حریق نجات جان افراد و جلوگیری از پیشرفت آتش در حمایت از فرار سرنشینان و فعالیت های آتش نشانی است. آنها بخش مهمی از سیستم حفاظت از آتش غیرفعال ساختمان و یک نیاز ضروری برای اکثریت قریب به اتفاق اماکن از جمله مسکونی، ساختمان های عمومی، ادارات و کارخانه ها هستند (مقررات ساختمانی خاص باید بررسی شود).

درب ضد حریق

وظایف اصلی درب ضد حریق عبارتند از:

برای اجازه خروج از یک فضا و بسته و پس از رها شدن.
راه های فرار را از اثرات آتش سوزی (دود، گازها و شعله های آتش) محافظت کنید.
به طور بالقوه مقدار اکسیژن موجود را برای کاهش یا توقف گسترش آتش محدود کنید.

درب های ضد حریق به گونه ای طراحی شده اند.  که در برابر گسترش آتش برای مدت زمان معینی (معمولا حداقل 30 دقیقه) مقاومت کنند.  این به افراد اجازه می دهد.  تا در صورت به خطر افتادن.  سایر مسیرها در صورت بروز آتش سوزی، از طریق یک مسیر فرار ساختمان را ترک کنند.

درب های ضد حریق جزء مهندسی شده ای.  که شامل چهارچوب، لنگه درب و هر گونه وسایل و یراق آلات می باشد. آنها می توانند.  جامد یا با یک هسته خاص، اغلب تخته کتان، یا یک ماده کامپوزیت چوب ، آنها با مهر و موم های آتش زا نصب می شوند.  که در چارچوب یا برگ نصب می شوند، که در را در اثر ضربه با حرارت می بندند.  تا از گسترش آتش و/یا دود در اطراف لبه های درب جلوگیری کنند. درها نیز به طور مشابه با مهر و موم دود برای جلوگیری از عبور دود در مراحل اولیه آتش سوزی نصب می شوند.

نصب

در حین نصب درب ضد حریق، درب های ضد حریق باید مطابق با دستورالعمل سازنده به درستی نصب شوند.  و شامل آهن آلات مشخص و سایر امکاناتی باشد که نشان می دهد.  مجموعه درب در اصل در معرض آزمایش آتش سوزی قرار می گیرد.  زیرا این امر برای عملکرد درب در صورت آتش سوزی بسیار مهم است.  فدراسیون نجاری بریتانیا معتقد است «گواهی نامه شخص ثالث تنها راه برای اطمینان از تولید مداوم درب های ضد حریق برای محافظت از جان و نجات اموال است. کوتاه کردن گوشه ها می تواند به قیمت زندگی تمام شود.”

تعمیر و نگهداری درب ضد حریق

به دلیل اهمیت آنها در حفاظت از جان انسان ها، بازرسی منظم درب های ضد حریق ضروری است. فرکانس احتمالاً به عوامل زیادی از جمله سن و وضعیت درب و دفعات استفاده از آن بستگی دارد. درب ضد حریق برای محافظت از راه پله بسیار بیشتر از درب نصب در یک اتاق دیگ بخار استفاده می شود.  درهای آتش نشانی همیشه باید توسط یک نصاب ذیصلاح به درستی نصب شوند.  زیرا آنها تجهیزات ایمنی آتش نشانی با دقت مهندسی شده اند.  به همین ترتیب، آنها باید توسط افراد ذیصلاح بازرسی و نگهداری شوند.

کسانی که مسئولیت نهایی یک محل (مسئول) را بر عهده دارند طبق این قوانین دارای مسئولیت قانونی هستند و در صورت عدم انجام وظایف قابل پیگرد قانونی هستند.

بررسی 5 مرحله ای درب ضد حریق

1.برای تایید آن را بررسی کنید

برای درب های مدرن باید یک برچسب در بالا (یا گاهی اوقات در کنار در) یا یک دوشاخه رنگی وجود داشته باشد.  که نشان دهد.  درب ضد حریق تایید ، با این حال، درهای قدیمی‌تر ممکن است چنین علامت‌ها یا برچسب‌هایی را نداشته باشند. طراحی و ساخت آنها با درب های مدرن تر متفاوت خواهد بود (به عنوان مثال، ممکن است هیچ گونه مهر و موم آتش زا یا دودی نداشته باشند اما دارای یک درب 25 میلی متری باشند).

در جایی که یک صفحه دید.  یا سایر لعاب ها در برگ یا به عنوان بخشی از اطراف نصب ،  باید در برابر آتش مقاوم باشد و به درستی نصب شود. بسیاری از درب های ضد حریق با شیشه سیم دار نصب می شوند.  اما در جایی که پانل های شفاف نصب می شوند.  باید از نظر علامت حک شده.  مناسب (معمولاً در یک گوشه) که تأیید می کند.  از نوع مقاوم در برابر آتش هستند، بررسی شوند.

2.شکاف ها را اندازه گیری کنید

شکاف های اطراف یک درب ضد حریق یا چارچوب باید به طور مداوم کمتر از 4 میلی متر باشد. می توانید از یک سکه  برای آزمایش آن استفاده کنید که حدود 3 میلی متر است. در شرایطی که شکاف ها بیش از حد یا ناهموار هستند، تنظیم قاب یا برگ ممکن است این مشکل را اصلاح کند، در غیر این صورت جایگزینی ممکن است تنها جایگزین باشد. همچنین باید برگ و قاب آن را بررسی کرد تا از خمیده یا تاب برداشتن آن اطمینان حاصل شود. درهای تاب خورده. خمیده یا کاسه دار برای تعمیر مشکل دارند و معمولاً نیاز به تعویض دارند.

3.سیل‌بندی‌ها را ارزیابی کنید

آب‌بندی‌های آتش‌زا و دود (اغلب با هم ترکیب می‌شوند) در اطراف یک درب ضد حریق مدرن‌تر برای اطمینان از عملکرد آن در آتش‌سوزی بسیار مهم هستند.  به طوری که اگر درب ضد حریق وجود نداشته باشد.  یا آسیب دیده و عملکرد درب در شرایط آتش‌سوزی به خطر و گزارش هر گونه مهر و موم آسیب دیده.  یا مفقود حیاتی است.

4.آیا کاملا بسته می شود؟

در را باز کنید.  و بگذارید.  خودش بسته و اگر تمام راه به خودی خود بسته نشود.  احتمالاً در صورت وقوع آتش سوزی واقعی به طور مؤثر کار نمی کند. اگر درب در حالت باز نگه داشته شود (مانند دستگاه باز نگهدارنده الکترومغناطیسی)، باید به طور مشابه در طول آزمایش هفتگی آتش سوزی (تست اعلام حریق) بررسی شود تا اطمینان حاصل شود.  که درب ها آزاد  و کاملاً به داخل خود بسته می شوند.  فریم زمانی که زنگ به صدا در می آید.  تناسب درب، لولاها و دستگاه یا ضامن خود بسته شونده.  ممکن است.  بر بسته شدن درب تأثیر بگذارد.

5.لولاها را بررسی کنید

اگر لولاها به طور محکم ثابت نشده باشند.  پیچ های گم شده.  یا شکسته ، یا کثیف یا نشتی داشته باشند.  یکپارچگی در در شرایط آتش سوزی ممکن است.  به خطر بیفتد و نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. با نگهداری مناسب لولاها می توان در زمان با ارزش صرفه جویی کرد.

برای خرید درب ضد حریق با شماره 02634115 تماس بگیرید یا به سایت بازار صنعت و ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *