معرفی محصول

به چه سایز هود نیاز داریم ؟

سایز هود

رنج هودها در مواد، طرح ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند.  مهم است که یک هود را نصب کنید.  که به اندازه کافی بزرگ باشد تا اجاق گاز شما به طور مطلوب دود و بو را از آشپزخانه شما پاک کند.

در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که به چه سایز هود نیاز دارید. چه در حال شروع به بازسازی آشپزخانه باشید و چه به دنبال بهبود فضای کاری آشپزی خود باشید.  درک ابعاد هود خود مهم است.

اگر می‌پرسید، “به چه سایز هود نیاز داریم ؟  فتوحی می تواند کمک کند.  با استفاده از دانش گسترده و محصولات پیشرفته ما، می توانید اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه شما به اندازه هود مناسب برای رفع نیازهای خاص شما مجهز شده است.

هودهای ما را مرور کنید تا اندازه مناسب آشپزخانه خود را پیدا کنید.

سایز هود

سایزهای هود محدوده استاندارد چیست؟

هودهای استاندارد برای آشپزخانه های مسکونی در عرض های 24، 30، یا 36 اینچ عرضه می شوند. برای اجاق‌های بزرگ‌تر تجاری، هودهای سفارشی نیز وجود دارد که می‌توانند تا 60 اینچ عرض داشته باشند.

به چه سایز هود نیاز داریم ؟

هود انتخابی شما به عرض و عمق اجاق گاز و همچنین فضایی که در آشپزخانه خود دارید بستگی دارد. در زیر ابعاد استاندارد هود محدوده را بیان می کنیم.

توصیه های عرض

حداقل عرض هود شما باید به اندازه سطح اجاق گاز شما باشد، اما می توانید برای افزایش کارایی، هود را انتخاب کنید که از هر طرف تا 3 اینچ عریض تر باشد.

توصیه های عمقی

هود شما نباید به همان عمق اجاق گاز شما باشد.  اما باید به اندازه کافی عمیق باشد که به اندازه کافی همه مشعل های شما را بپوشاند.

انواع هودهای رنج

بسته به چیدمان آشپزخانه و ترجیحات شخصی شما، چند نوع هود وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

ابعاد هود دیواری

هودهای دیواری انتخابی محبوب برای صاحبان خانه هایی است که فضای آشپزخانه خود را برای خود دارند. اکثر هودهای دیواری از دریچه های هوا عبور می کنند تا آلاینده ها را به بیرون وادار کنند، در حالی که برخی دیگر هوای تمیز شده را فیلتر کرده و به آشپزخانه شما بازگردانند.

اکثر هودهای دیواری در عرض 30 اینچ یا 36 اینچ عرضه می شوند. آنها یک گزینه عالی برای اجاق گاز استاندارد هستند و اگر کابینت بالای اجاق گاز خود ندارید عالی هستند.

ابعاد هود محدوده زیر کابینت

اگر کابینت بالای اجاق گاز خود دارید، هودهای دیواری گزینه ای برای شما نخواهند بود. خوشبختانه، هودهای زیر کابینتی دقیقاً برای این منظور ساخته شده اند. آنها درست زیر کابینت شما نصب می شوند. این نوع هود همچنین در مدل‌های کانالی و غیر کانالی عرضه می‌شود و معمولاً کوچک‌تر و راحت‌تر از هودهای دیواری نصب می‌شوند.

هنگامی که به دنبال هود زیر کابینتی هستید، مهم است که اندازه آن را در نظر بگیرید. هود شما باید به اندازه کافی کوتاه باشد تا فضای کافی را ایجاد کند و نمی تواند از کابینتی که روی آن نصب شده است عریض تر باشد. عرض استاندارد هودهای زیر کابینتی 30 اینچ و 36 اینچ است، اما هودهای کوچکتر و بزرگتر برای قرار دادن چیدمان های مختلف آشپزخانه وجود دارد. (در مورد مزایا و معایب هودهای زیر کابینتی بیشتر بدانید.)

سایر سبک های هود

چند گزینه هود دیگر برای سبک های مختلف آشپزخانه وجود دارد. هودهای جزیره ای شبیه هودهای دیواری هستند زیرا معمولاً به بیرون تهویه می شوند، اما از سقف شما در بالای اجاق گاز جزیره آویزان می شوند.

دریچه های جمع شونده رو به پایین یکی دیگر از جایگزین های محبوب هستند. آنها هوا را به سمت پایین می کشند تا هوا را به بیرون تخلیه کنند یا آن را دوباره به گردش درآورند و معمولاً مستقیماً به اجاق گاز متصل می شوند و آنها را به گزینه ای عالی برای آشپزخانه های کوچکتر تبدیل می کنند. با این حال، دریچه‌های جریان رو به پایین به اندازه هودهای سقفی کارآمد نیستند و به آلاینده‌های بیشتری اجازه خروج به هوا را می‌دهند.

اگر مایکروویو بالای اجاق گاز خود نصب کرده اید، احتمالاً یک هود ترکیبی در آن نصب شده است. این هودها کوچک هستند و معمولاً از فن ها و فیلترهای زغالی برای تخلیه و بازگرداندن هوای تمیز به آشپزخانه شما استفاده می کنند.

در نهایت، درج هودهای محدوده، قطعات قابل تنظیمی هستند که در هودهای دیواری برای بهینه‌سازی آنها نصب می‌شوند و اغلب شامل فن‌ها، چراغ‌ها و پنل کنترل قوی‌تر می‌شوند.

هنگام انتخاب هود برای آشپزخانه خود، مهم است که طرح، تعداد دفعات آشپزی و اندازه اجاق گاز خود را در نظر بگیرید تا تضمین کنید که هود شما می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

سایز هود

انتخاب بین هودهای کانالی و بدون کانال

اینکه آیا شما یک هود لوله کشی یا بدون کانال را ترجیح می دهید بستگی به این دارد که آیا می توان هوا در خارج از خانه شما تهویه کرد یا خیر.

هودهای لوله کشی به یک مجرای هوا متصل می شوند و هوای کثیف را مستقیماً به بیرون از خانه شما تخلیه می کنند. از طرف دیگر هودهای بدون کانال هوا را از بین نمی برند. در عوض، آنها از فیلترها برای تمیز کردن هوا و چرخش مجدد آن به آشپزخانه شما استفاده می کنند. برخی از هودهای کانالی را می توان بدون کانال با کیت چرخش مجدد ساخت.

هودهای مجرای در از بین بردن آلاینده ها موثرتر هستند، اما همیشه یک گزینه نیستند، به خصوص اگر آشپزخانه شما دیواری ندارد که رو به بیرون باشد یا در یک مجتمع آپارتمانی زندگی می کنید و نمی توانید کانال کشی اضافه کنید.

تا چه حد می توانید یک هود را تخلیه کنید؟

برای هودهای مجرای، مهم است که دریچه های هوا از طول خاصی تجاوز نکنند. دریچه های مستقیم نباید بیشتر از 30 اینچ باشد، دریچه های با یک زانو یا منحنی نباید بیشتر از 25 اینچ باشند و دریچه های با دو زانو نباید بیشتر از 20 اینچ باشند.

اگر دریچه های شما خیلی طولانی باشد، حتی قوی ترین فن ها نیز نمی توانند هوای کثیف را به اندازه کافی به بیرون برانند. این می‌تواند یک پس‌درفت ایجاد کند و کل هدف کاپوت برد شما را نفی کند.

چگونه برای یک هود جدید اندازه گیری کنیم

هود شما باید در اندازه‌گیری‌های خاصی قرار بگیرد تا به طور موثری بوی دود، بخار و آشپزی را از آشپزخانه شما پاک کند. مراحل زیر نحوه اندازه گیری هود جدید را توضیح می دهد.

1. عرض سطح پخت را اندازه بگیرید

عرض اجاق گاز خود را از چپ به راست اندازه بگیرید. هود شما باید حداقل به اندازه عرض اجاق گاز شما باشد، اما برای پوشش بیشتر می تواند از هر طرف تا 3 اینچ عریض تر باشد.

2. عرض بین کابینت ها را اندازه بگیرید

اگر هود دیواری را انتخاب می‌کنید، باید فاصله بین کابینت‌ها را در دو طرف اجاق گاز اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که هود بین آن‌ها قرار می‌گیرد.

3. ارتفاع بالای سطح پخت را اندازه بگیرید

بسته به اندازه اجاق گاز و اینکه آیا محدوده گاز یا برق دارید، باید هود خود را بین 24 تا 36 اینچ بالاتر از سطح آشپزی خود نصب کنید. نصب هود بالای 36 اینچ از روی اجاق گاز قابلیت تهویه آن را کاهش می دهد و به آلاینده ها اجازه می دهد به هوا فرار کنند.

4. عمق سطح پخت را اندازه بگیرید

عمق اجاق گاز خود را از جلو به عقب اندازه گیری کنید. لازم نیست هود شما به اندازه سطح اجاق گاز شما عمق داشته باشد، اما باید آنقدر عمیق باشد که تمام مشعل های شما را بپوشاند.

ملاحظات دیگر برای رنج هود علاوه بر ابعاد

هنگام انتخاب سایز هود مناسب، مهم ترین عامل در بهینه سازی تجربه آشپزی شما، چند مولفه دیگر وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر بگیرید.

تعداد فن

قدرت فن هود شما بر حسب فوت مکعب در دقیقه اندازه گیری می شود. یک فن قدرتمندتر می تواند فوت مکعب بیشتری هوا را در دقیقه تهویه کند و امتیاز بالاتری به آن بدهد.

یک قانون خوب این است که به ازای هر 10000 BTU اجاق گاز شما، فن هود شما باید بتواند 100 فوت مکعب هوا را در دقیقه خارج کند. بنابراین، یک اجاق گاز با 60000 BTU به یک هود 600 نیاز دارد تا به طور موثر دود و بو را از بین ببرد. برای محدوده های الکتریکی، عرض اجاق گاز خود را در 10 ضرب کنید تا مناسب را پیدا کنید.

برای اکثر آشپزخانه ها، حداقل توان 600 توصیه می شود. با این حال، این بسته به اندازه، سبک، و BTU های اجاق گاز شما و همچنین تعداد دفعات پخت و پز با حرارت بالا در آشپزخانه شما متفاوت است.

سطوح نویز

بسته به اندازه و کیفیت کاپوت شما، فن ها در هنگام روشن شدن می توانند بسیار پر سر و صدا باشند. هودهای برد متوسط ​​بین 6 تا 10 سون (53 تا 61 دسی بل) کار می کنند. یک مکالمه معمولی حدود 8 صدا است، بنابراین بیشتر سطوح صدای هود در محدوده چیزی بیش از یک ناراحتی جزئی نیستند.

اگر سطح سر و صدا برای شما بسیار مهم است، برخی از هودهای رده بالا فن‌های بی‌صدایی را تنها با 1 عدد ارائه می‌دهند که در حین آشپزی به سختی قابل توجه هستند.

سبک و طراحی

هودهای طیفی دارای طرح های منحصر به فردی هستند. به غیر از انتخاب بین هود دیواری و هود زیر کابینتی یا هود جزیره ای، شما می توانید از بین تعدادی از مواد، رنگ ها و سبک ها انتخاب کنید که به یکپارچگی یکپارچه هود شما با سایر لوازم خانگی کمک می کند یا تبدیل به یک نقطه کانونی چشم نواز در آشپزخانه خود شوید.

هود بازار صنعت و ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *