صنعت ساختمان

تنظیمات مایکروویو

تنظیمات مایکرویوو

مایکروویوها معمولاً بوق زیادی به صدا در می‌آورند. هر بار که دکمه‌ای را روی صفحه کلید فشار می‌دهید، زمانی که چرخه پخت کامل می‌شود، و سپس هر چند دقیقه پس از آن به شما یادآوری می‌کند که آیا هنوز غذای خود را بیرون نیاورده‌اید. آیا همه این بوق ها برای شما کمی زیاد است؟ خوب، امروز روز شانس شماست، زیرا ما به شما نشان می دهیم که چگونه مایکروویو خود را برای همیشه خاموش کنید. و با تنظیمات مایکروویو آشنایی بیابید.  در حالی که درست است که هر مدلی روند کمی متفاوت دارد، همپوشانی های زیادی وجود دارد. برای یادگیری رایج‌ترین روش‌های قرار دادن مایکروویو در حالت بی‌صدا و لذت بردن از آرامش و سکوت، ادامه مطلب را بخوانید.

تنظیمات مایکروویو

1.در صورت امکان از دکمه صدا استفاده کنید.

برخی از مدل ها دارای یک دکمه صفحه کلید خاص هستند که صدا را کنترل می کند. شاید قبلاً به دکمه‌های «اضافی» روی صفحه‌کلید مایکروویو خود توجه نکرده باشید، بنابراین ممکن است این مورد توجه شما را نداشته باشد. اما اگر دکمه ای وجود دارد که به طور خاص می گوید “صدا” یا “بی صدا”، به سادگی فشار دادن آن به طور معمول از این بیپ برای شما خلاص می شود.

مایکروویوها دارای دکمه “بی صدا” هستند که همه صداها را خاموش می کند. کافی است در مایکروویو را باز کنید، سپس دکمه “بی صدا” را فشار دهید تا مایکروویو در حالت بی صدا قرار گیرد.

2.صدا را از طریق منوی تنظیمات تنظیم کنید.

دکمه “تنظیمات” را فشار دهید تا به کنترل های صدا دسترسی پیدا کنید. مایکروویوهای ال جی دارای دکمه ای بر روی صفحه کلید هستند که با استفاده از آن می توانید تنظیمات مختلفی را انجام دهید که یکی از آنها صدا است. هنگامی که کنترل های صدا را بالا کشیدید، 2 را برای خاموش کردن صدا یا 1 را برای روشن کردن دوباره فشار دهید.  این گزینه معمولاً در مایکروویوهای رده بالاتر نسبت به مدل های کانتر گران قیمت کمتر رایج است.

برای مایکروویوهای پاناسونیک، از دکمه  برای دسترسی به گزینه های بیپ تون استفاده کنید. پس از اینکه یک بار دکمه “Prog” را فشار دادید (نمایشگر تغییر نمی کند)، دو بار “0” را فشار دهید تا بوق ها خاموش شوند، سپس “Prog” را فشار دهید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.
علاوه بر دکمه بی صدا، مایکروویوها به شما امکان تنظیم میزان صدای بوق را نیز می دهند. ممکن است به جای خاموش کردن کامل، آنها را کم کنید.

3.اعداد را فشار داده و نگه دارید.

بسیاری از مایکروویوها از 0، 1 یا 2 برای کنترل صدا استفاده می کنند. در مایکروویو خود را باز کنید، سپس هر یک از آن دکمه ها را فشار دهید و حدود 5 ثانیه نگه دارید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر دوباره دکمه ها را فشار دهید و صدایی شنیده نشد، موفقیت آمیز است! معمولاً متنی روی نمایشگر چشمک می زند تا به شما اطلاع دهد که صدا را خاموش کرده اید. سعی کنید هر یک از این دکمه ها را با درب مایکروویو باز فشار دهید و نگه دارید.

برخی از مدل ها برای خاموش کردن صدای مایکروویو استفاده می کنند. همچنین یک نماد بلندگوی کوچک در زیر شماره وجود دارد تا این عملکرد اضافی را به شما یادآوری کند.
برای مدل‌های ترکیبی مایکروویو/هود، پس از فشار دادن «ساعت» صداها را با استفاده از «2» خاموش کنید تا منوی فرعی «صدا» را بالا بکشید.

4.دکمه “شروع” یا “لغو” را فشار داده و نگه دارید.

اگر مدل شما از شماره استفاده نمی‌کند، «شروع» یا «لغو» را امتحان کنید. در مایکروویو را باز کنید، سپس دکمه را فشار دهید و آن را برای 5-10 ثانیه نگه دارید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر دکمه “Start Time” را فشار دهید و آن را به مدت 6 ثانیه نگه دارید، با برخی از مدل ها کار می کند. صفحه نمایش یک بار بوق می‌زند، سپس مایکروویو شما رسماً در حالت بی‌صدا قرار می‌گیرد.

در برخی از مدل ها، این یک متن مرتبط با صدا را روی صفحه نمایش تولید می کند. پس از آن، معمولاً می‌توانید فقط از فرمان‌های نمایشگر پیروی کنید تا صدای مایکروویو خاموش شود.

5.قبل از تمام شدن زمان در را باز کنید.

اگر مایکروویو شما حالت بی صدا ندارد، بوق را بزنید. اگر بتوانید یک یا دو ثانیه قبل از پایان چرخه به مایکروویو بروید و در را باز کنید، زنگ هشدار به صدا در نمی آید. وقتی وارد زمان می‌شوید از شر بوق‌های کوچک خلاص نمی‌شوید، اما حداقل کمی ساکت‌تر است.

این یک راه حل کامل نیست، اما در کوتاه مدت کار خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر در اواخر شب یک میان وعده را گرم می کنید و نمی خواهید کسی را بیدار کنید، این کار می تواند این کار را انجام دهد.

6.برای یک هارد ریست، مایکروویو را از برق بکشید.

اگر مایکروویو شما به طور تصادفی بیپ می کند، از هارد ریست استفاده کنید. یا مایکروویو خود را از برق بکشید یا برق جعبه شکن را خاموش کنید. حداقل 60 ثانیه صبر کنید، سپس آن را دوباره وصل کنید (یا سوئیچ را برای بازگرداندن برق بچرخانید). این بیشتر مشکلاتی را که باعث می‌شود مایکروویو شما به‌طور تصادفی بوق بزند، حل می‌کند.

اگر با این کار مشکل شما حل نشد و نمی توانید صداها را بی صدا کنید، ممکن است بخواهید با یک تکنسین تماس بگیرید تا بیرون بیاید و به مایکروویو شما نگاه کند. آنها می توانند مشکل را برای شما تشخیص دهند.
همچنین ممکن است زمان تعویض مایکروویو خود فرا رسیده باشد. اگر قادر به خاموش کردن صداها برای شما کار بزرگی است، مطمئن شوید که مایکروویو جدیدی که خریداری می‌کنید عملکرد بی‌صدا دارد.

7.دفترچه راهنمای مدل خود را بررسی کنید

دفترچه راهنمای مدل شما می تواند در فرآیندهای پیچیده تر به شما کمک کند. درب مایکروویو خود را باز کنید و سازنده، شماره مدل و سال را از برچسب روی قاب درب دریافت کنید. جستجوی آنلاین برای آن مشخصات به همراه کلمه “راهنما” فایل مورد نیاز شما را نشان می دهد. سپس، می‌توانید خود سند را برای کلمه «بی صدا»، «صدا» یا «بیپ» جستجو کنید و ببینید چه چیزی پیدا می‌کنید.

برخی از مدل‌ها فرآیند نسبتاً پیچیده‌ای دارند که احتمالاً بدون دفترچه راهنما به آن برخورد نمی‌کنید. به عنوان مثال، مایکروویوهای ساب زیرو فرآیندی 4 مرحله ای دارند

8.همین روند را تکرار کنید تا صدا دوباره روشن شود.

اگر نظر خود را در مورد حالت بی صدا تغییر دادید، این کار را انجام دهید. حالت بی‌صدا می‌تواند خوب باشد، اما گاهی اوقات باید بتوانید صدای مایکروویو را بشنوید. این کار معمولاً به سادگی فشار دادن همان دنباله دکمه است که برای خاموش کردن آنها انجام دادید. به عنوان مثال، اگر مایکروویو برویل دارید، کافی است دکمه “MUTE” را برای بار دوم فشار دهید تا بوق ها دوباره روشن شوند.

برخی از مایکروویوها متفاوت هستند. به عنوان مثال، در برخی از مدل‌های ال‌جی، برای خاموش کردن صدا، «2» و برای روشن کردن مجدد «1» را فشار دهید.

 

مایکرویووو بازار صنعت و ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *