صنعت ساختمان

ویژگی های ظرف مایکروفر

ظرف مایکروفر

ناگفته نماند که تنها چیزهایی که واقعاً باید در مایکروفر خود قرار دهید.  غذا، مایعات و ظروف مناسب برای غذا هستند، اما تعیین اینکه آیا چیزی واقعاً در مایکروویو ایمن است یا خیر، دشوار است. این راهنما می تواند به شما کمک کند ظرف مایکروفر را شناسایی کنید تا به شما در سرو غذاهای خوشمزه در میز خانواده کمک کند.

چه ظروفی را می توانید در مایکروویو قرار دهید ؟

شاید تعجب کنید که بدانید چه تعداد از مواد را می توان به طور ایمن در مایکروویو قرار داد. در حالی که برای اطمینان باید برچسب ها یا دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید، ظروف زیر را معمولاً می توان در مایکروویو استفاده کرد.

ظرف مایکروفر

شیشه و سرامیک

ظروف شیشه ای و سرامیکی معمولاً برای استفاده در مایکروویو ایمن هستند، اما استثناهایی مانند کریستال و برخی سفال های دست ساز وجود دارد. وقتی صحبت از بشقاب‌های شیشه‌ای یا سرامیکی، کاسه‌ها، فنجان‌ها، لیوان‌ها، کاسه‌های همزن یا ظروف شیرینی‌پزی به میان می‌آید، تا زمانی که رنگ فلزی یا منبت‌کاری در آن وجود نداشته باشد، باید در فضای شفاف باشید.

پلاستیک

در حالی که برخی از ظروف پلاستیکی برای استفاده در مایکروویو ایمن هستند، برخی از آنها باید اجتناب کنید. پلاستیک های یکبار مصرف مانند آن هایی که برای ماست، پنیر و سایر غذاها استفاده می شود، هرگز نباید در مایکروویو قرار گیرند. همین قانون در مورد ظروف پلاستیکی قابل استفاده که به وضوح بیان نمی کنند که در مایکروویو ایمن هستند نیز صدق می کند. به همین ترتیب، از ظروف پلاستیکی ترک خورده.  قدیمی یا تغییر رنگ استفاده نکنید.  ظروف پلاستیکی که برای استفاده طولانی‌مدت در نظر گرفته شده‌اند.  معمولاً برای استفاده در مایکروویو بهترین هستند.

بشقاب های کاغذی

بشقاب های کاغذی ساده را می توان در مایکروویو قرار داد.  اما برخی از ظروف یکبار مصرف با لایه نازکی از پلاستیک پوشانده.  قبل از اینکه یک بشقاب یا کاسه کاغذی را در مایکروویو قرار دهید.  مطمئن شوید.  که به وضوح قابل استفاده در مایکروویو علامت گذاری شده.

دستمال های کاغذی

اکثر دستمال های کاغذی در مایکروویو ایمن هستند. در واقع، می‌توانید از دستمال کاغذی برای پوشاندن.  برخی غذاها استفاده کنید تا در حین پخت یا گرم کردن مجدد تف نشوند. اگر در حین مایکروویو از دستمال کاغذی استفاده می‌کنید، بهتر است از فواصل کوتاه‌تر استفاده کنید تا بتوانید غذا و کاغذ را بیشتر چک کنید. حوله های کاغذی بازیافتی، حوله های کاغذی با چاپ، درب های کاغذی و کیسه های کاغذی قهوه ای رنگ نباید استفاده شوند زیرا خطر ایمنی بالقوه دارند.

کیسه های زیپلاک

به گفته ، کیسه های نگهداری مواد غذایی آنها برای یخ زدایی یا گرم کردن.  مجدد مواد غذایی در مایکروویو ایمن هستند.  “در صورتی که دستورالعمل های برچسب رعایت شود.” اگر برند دیگری را برای نگهداری کیسه ترجیح می‌دهید، مطمئن شوید که آنها در مایکروویو ایمن هستند.  و از هر جهتی پیروی می‌کنند. اگر مطمئن نیستید از چه نوع کیسه ای استفاده می کنید یا به دستورالعمل ها دسترسی ندارید، آن را ایمن کنید و کیسه را از مایکروویو دور نگه دارید.

چه چیزی را نمی توانید در مایکروویو قرار دهید؟

در حالی که چیزهای زیادی در مایکروویو شما وجود دارد، چیزهای زیادی نیز وجود دارد که نمی توانند. بهتر است مواد زیر را خارج از مایکروویو نگه دارید و هر ماده غذایی یا مایعی را از این ظروف به انواع ایمن مایکروویو منتقل کنید.

استایرو فوم

برخی از انواع استایروفوم برای مایکروویو ایمن هستند، اما باید به این صورت برچسب گذاری شوند. اگر برچسب ایمن برای مایکروویو نمی بینید یا مطمئن نیستید که از چه نوع فوم استفاده می کنید، بهتر است آن را از مایکروویو دور نگه دارید.

مقوا

اگر می توانید بشقاب ها و حوله های کاغذی را در مایکروویو قرار دهید، آیا می توانید همین کار را با مقوا انجام دهید؟ بالاخره هر دو محصول کاغذی هستند. متأسفانه، مقوا می تواند حاوی چسب، موم و مواد دیگری باشد که می تواند آن را در مایکروویو به خطر بیاندازد. برخی از جعبه های مقوایی حتی دارای دسته یا بست های فلزی هستند که می توانند باعث ایجاد جرقه و خطر آتش سوزی شوند. مایکروویو خود (و خانواده خود) را با برداشتن.  مواد غذایی از ظروف مقوایی و قرار دادن.  آنها در بشقاب های قابل مایکروویو یا در کاسه های قابل استفاده در مایکروویو ایمن نگه دارید.

فلزات از جمله فولاد ضد زنگ و فویل آلومینیوم

هر چیزی که از فولاد، آهن، مس یا سایر فلزات سخت ساخته شده.  یا حاوی آن باشد، هرگز نباید در مایکروویو شما قرار گیرد. سطوح فلزی امواج مایکروویو را منعکس می کنند، که گرمای داخل دستگاه را افزایش می دهد و می تواند منجر به آتش سوزی شود. اگر باقیمانده غذا را در یک ظرف فلزی نگهداری می کنید، غذا را بردارید و به جای آن در ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید.

وقتی صحبت از فویل آلومینیومی به میان می آید، همه چیز ممکن است مشکل ساز شود. از نظر فنی فویل را می توان در مایکروویو قرار داد، اما سطح آن باید تا حد امکان صاف بماند. چین و چروک یا فویل مچاله می‌تواند باعث ایجاد «قوس» شود، یعنی می‌تواند باعث شلیک جرقه‌های الکتریکی در سطح فویل شود و به طور بالقوه به مایکروویو شما آسیب برساند یا باعث آتش‌سوزی شود. علاوه بر این، مواد غذایی پیچیده شده.  در فویل آلومینیومی ممکن است.  به درستی در مایکروویو پخته.  یا گرم نشوند.  در عوض فویل امواج رادیویی را منعکس می کند. هر مایکروویو متفاوت است، در مورد نحوه عملکرد مایکروویو بیشتر بدانید یا برای تعیین ایمن بودن فویل آلومینیومی به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. و در صورت شک، از قرار دادن هر نوع فلز در مایکروویو خودداری کنید.

ظرف مایکروفر

چگونه بفهمیم چیزی در مایکروویو ایمن است یا خیر

اگرچه دستورالعمل های کلی در مورد ظروف ایمن مایکروویو وجود دارد، همیشه استثناهایی وجود دارد. اگر مطمئن نیستید.  که آیا چیزی می تواند در مایکروویو قرار بگیرد.  پشت یا پایین آن را بررسی کنید.  تا برچسب یا نماد ایمن برای مایکروویو را پیدا کنید.  اگر نتوانستید یکی را پیدا کنید.  سعی کنید مشخص کنید.  که این مورد از چه چیزی ، اگر برای استفاده از مایکروویو مناسب است.  این ایده بهتر به شما می دهد.  اگر نمی توانید بگویید.  که یک ظرف از چه چیزی و فقط به یاد داشته باشید.   در صورت شک، آن را کنار بگذارید. این بهترین راه برای اطمینان از این است که مایکروویو شما برای سال‌های آینده در بهترین حالت باقی می‌ماند. درباره نحوه استفاده از مایکروویو بیشتر بدانید.

سایت بازار صنعت و ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *