مقالات

8 ایده تهویه آشپزخانه

تهویه آشپزخانه

هر بار که روی اجاق غذا می پزید، بوی غذا، چربی، دود و آلاینده های مضر در هوا منتشر می شود. خوشبختانه، تهویه آشپزخانه می تواند شما را از این آلاینده ها در امان نگه دارد و تجربه آشپزی خنک تر و راحت تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

در حالی که بهترین راه برای محافظت از خود در برابر آلاینده های موجود در هوا، نصب هود در آشپزخانه است، این ممکن است همیشه گزینه ای نباشد، به خصوص اگر اجاره کنید. این مقاله هشت ایده تهویه را پوشش می دهد تا جریان هوای تازه و تمیز را در حین آشپزی به آشپزخانه شما وارد کند.

بازار صنعت و ساختمان فتوحی لوازم آشپزخانه کاربردی و خلاقانه را برای خانواده ها ایجاد کرده است. هودهای فتوحی برای حذف بخارهای مضر ناشی از پخت و پز و بهبود محیط آشپزخانه طراحی شده است.

برای لذت بردن از یک تجربه آشپزی سالم و شاد و آسودگی خاطر باشید و بدانید که خانواده شما در امان هستند، هودهای پیشرفته در سطح جهان را امروز خریداری کنید.

تهویه آشپزخانه

چگونه بفهمیم آشپزخانه شما تهویه ضعیفی دارد؟

یکی از اولین نشانه های تهویه نامناسب در آشپزخانه شما، تجمع چربی و باقی مانده روی لوازم خانگی، کابینت ها و میزهای آشپزخانه است. همچنین ممکن است متوجه آلرژی یا مشکلات تنفسی شوید که فقط در داخل خانه شما رخ می دهد، رشد کپک یا کپک ناشی از بخار خارج نشده، یا قبض های برق زیاد ناشی از کار زیاد فن ها یا سیستم های HVAC.

اثرات تهویه ضعیف آشپزخانه

بدون سیستم های تهویه مناسب، مانند هود، یا فن اگزوز، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری شما و همچنین بقیه خانه شما در معرض بوهای آشپزی و مواد شیمیایی مضر مانند مونوکسید کربن، دی اکسید کربن، و دی اکسید نیتروژن قرار گرفتن در معرض این آلاینده ها می تواند منجر به مشکلات تنفسی، علائم مشابه آلرژی، تحریکات و بثورات پوستی و در برخی موارد حتی بستری شدن در بیمارستان شود. آنها همچنین می توانند بر کیفیت خواب و خلق و خوی کلی شما تأثیر بگذارند.

8 نکته برای بهبود تهویه آشپزخانه

1. هود را نصب کنید

هودهای محدوده موثرترین راه برای بهبود تهویه در آشپزخانه شما هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند.  که به سرعت هوای کثیف و آلوده را از خانه شما خارج می کنند.  و یا آن را از طریق دریچه به بیرون فشار می دهند.  یا پس از فیلتر کردن آن از طریق یک فیلتر زغال کربن، آن را دوباره به گردش در می آورند.

انواع مختلفی از هودهای مختلف وجود دارد.  که می توانید بسته به سبک شخصی، بودجه، عادات آشپزی و فضای آشپزخانه خود از بین آنها انتخاب کنید. می‌توانید بین هودهای مجرای یا هواکش، هودهای بدون کانال یا هودهای با جریان پایین یکی را انتخاب کنید و می‌توانید آنها را روی دیوار بالای اجاق گاز، زیر کابینت یا مایکروویو نصب کنید یا روی اجاق گاز جزیره‌ای آویزان کنید.

هود مناسب حدوداً عرض اجاق گاز شما خواهد بود و دارای یک CFM (فوت مکعب در دقیقه) به اندازه کافی قدرتمند است تا به طور موثر هوای آشپزخانه شما را پاک کند.

2. هنگام آشپزی پنجره ها را باز کنید

اگر هود ندارید، سعی کنید هنگام آشپزی پنجره های خود را باز نگه دارید. باز کردن چندین پنجره باعث ایجاد آبکشی می شود که می تواند آلاینده ها را از خانه شما خارج کند و هوای تازه را وارد خانه کند. اگر پنکه پنجره ای با ویژگی اگزوز دارید، آن را روشن کنید تا آلودگی های اضافی حذف شود و جریان هوا بهبود یابد.

3. از دریچه اجاق گاز خود استفاده کنید

بسیاری از اجاق‌ها دارای دریچه‌های داخلی جریان پایین یا سیستم‌های اگزوز هستند. دریچه تهویه هوا برای آشپزخانه های کوچک عالی است، زیرا می تواند نیاز به هود هواکش بالای سر را از بین ببرد. بسیاری از این دریچه‌ها و فن‌ها بدون کانال هستند، به این معنی که از فیلتری برای حذف ذرات از هوا قبل از گردش مجدد هوای تمیز به داخل خانه استفاده می‌کنند.

4. از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

سرمایه گذاری روی یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا می تواند بیش از 99 درصد از آلاینده ها و ذرات مضر را از هوا، از جمله آنهایی که در اثر پخت و پز ایجاد می شوند، حذف کند. با این حال، برای نتایج مطلوب باید به طور مرتب فیلتر را تغییر دهید.

5. فیلتر فن اجاق گاز خود را تمیز کنید

اگر اجاق گازی با سیستم تهویه یا فن های اگزوز دارید، حتما فیلتر را مرتباً تمیز کنید. فن های چرخشی معمولاً دارای فیلتر زغالی برای حذف آلودگی ها هستند، اما به مرور زمان با مسدود شدن با گریس یا ذرات دیگر کارایی خود را از دست می دهند. برای تمیز کردن یا تعویض فیلترها به طور مرتب از دفترچه راهنمای کاربر اجاق گاز خود پیروی کنید.

6. از صفحه نمایش اسپلتر استفاده کنید

اگر پخت و پز را با حرارت زیاد با روغن انجام می دهید، از صفحه نمایش اسپلتر روی تابه های خود استفاده کنید. گریس ذرات معلق زیادی در هوا و بوهای ناخوشایند آشپزی ایجاد می کند، اما یک صفحه نمایش با پوشش کربنی می تواند این آلاینده ها را به حداقل برساند و آشپزخانه شما را تمیز نگه دارد.

7. فن سقفی خود را روشن کنید

علاوه بر باز کردن پنجره ها، روشن کردن پنکه سقفی می تواند هوای تمیز را به داخل آشپزخانه شما بچرخاند. اگرچه این ممکن است موثرترین گزینه نباشد.  اما اگر هود یا فن اگزوز ندارید.  پنکه سقفی شما همچنان می‌تواند بوی آشپزی و هوای آلوده را از بین ببرد.

8. چند گیاه تصفیه کننده هوا را به آشپزخانه خود اضافه کنید

برخی از گیاهان مانند گیاهان مار، پیچک انگلیسی و گیاهان عنکبوتی می توانند هوای خانه شما را سم زدایی کنند. گیاهان نه تنها به آشپزخانه شما رنگ می بخشند، بلکه می توانند به طور موثر سموم، گرد و غبار و میکروب های موجود در هوا را از بین ببرند.

خرید هود از بازار صنعت و ساختمان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *