بازار فتوحی

شیرآلات کلاسیک و انواع آن

شیرآلات کلاسیک

شیرآلات کلاسیک

چه در حال بازسازی حمام خود باشید.  چه به وسایل لوله کشی جدید نیاز داشته باشید.  یا فقط نیاز به یافتن قطعات جایگزین برای یک شیر آب نشتی داشته باشید.  دانستن اینکه چه نوع شیر آب دارید بسیار مهم است. هرچه بیشتر در مورد شیر فعلی خود بدانید، پیدا کردن قطعات جایگزین یا تصمیم گیری در مورد مدل جدید آسان تر خواهد بود.
شیرآلات کلاسیک حمام را می توان با معیارهای مختلفی دسته بندی کرد، مانند نوع پایه یا عملکرد داخلی شیر. در اینجا اصول هر یک از این موارد و نحوه تشخیص اینکه شیر آب شما در کدام دسته قرار می گیرد.  و همچنین معنای آن برای تعمیر یا تعویض شیر آب شما آورده شده.

نصب

بزرگترین عامل تقسیم در این دسته این است که برای نصب شیر آب، چند شیار باید در سینک / روشویی شما ایجاد شود. در اینجا جزئیات است:

شیرآلات دیواری

اگر مدل شیر آب انتخابی شما بر روی دیوار نصب شده است، خبر خوب! شما نیازی به سوراخ کردن روی میز سینک خود ندارید. با این حال، لزوماً نصب آن فقط به این دلیل نیست که سوراخی ایجاد شود. این به سخت‌افزار اضافی برای نصب نیاز دارد و اگر سینک فعلی شما قبلاً سوراخ‌هایی دارد، این مشکل دیگری است که باید با آن مقابله کنید.

مرکز تنظیم و گسترده

این نوع شیر آب با سینک‌هایی که قبلاً سوراخ‌هایی در آن ایجاد و کار می‌کند. شیرآلات مرکزی از سه سوراخ در فواصل نسبتاً استاندارد از هم استفاده می‌کنند.  در حالی که شیرهای پراکنده دارای دسته‌هایی هستند.  که بسیار دورتر از دهانه قرار دارند. این بدان معناست که مدل‌های رایج کمتر با سینک حمامی که دارای سوراخ‌های از پیش سوراخ‌شده هستند، کار می‌کنند.

یک سوراخ

این شیرآلات با استفاده از یک سوراخ و یک واحد شیرآلات کلاسیک باریک طراحی مینیمالتری دارند. این مدل ها به جای دستگیره های مجزای شیر آب، ممکن است از اهرم استفاده کنند.

تابع

هنگامی که شیر حمام فعلی خود را شناسایی می کنید، چه به این دلیل که به دنبال قطعات جایگزین هستید.  یا به این دلیل که می خواهید آن را با مدل های جدیدتر مقایسه کنید تا بتوانید آن را تعویض کنید.  باید عملکرد آن را نیز در نظر بگیرید. عملکرد داخلی یک شیر آب چیزی است که تعیین می کند آیا یک مدل قابل اعتماد و مدرن است یا یک طراحی قدیمی که احتمالاً برای شما دردسر ایجاد می کند. در اینجا جزئیات مربوط به دسته های مختلف شیر آب بر اساس عملکرد آورده شده است.

شیرآلات تک دسته بر اساس عملکرد

سه نوع از شیرهای حمام احتمالاً دارای یک دسته هستند: انواع توپی، دیسکی و کارتریجی تک دسته.

اگر دسته در هر جهتی بچرخد، تکان بخورد و مانند جوی استیک روی چیزی که شبیه توپی است.  که در بالای شیر آب قرار گرفته است.  می توانید متوجه شوید که یک نوع توپ دارید یا خیر.
می توانید نوع دیسک را از هم تشخیص دهید.  زیرا دسته مانند جوی استیک حرکت نمی کند. می توان آن را بالا و پایین برد و می تواند به جلو و عقب بچرخد، اما مانند نوع توپی کج و ساحل نمی شود. نوع کارتریج تک دسته شبیه به نوع دیسکی است، اما نوع دیسکی به احتمال زیاد یک شیر آب رده بالا با بدنه محکم است.

شیرآلات دو دسته بر اساس عملکرد

شیر کارتریج دو دسته و شیر تراکمی در این شکاف قرار می گیرند. خوشبختانه، تشخیص آنها نسبتاً آسان است. نوع فشرده سازی یک طرح قدیمی که برای استفاده از آن نیاز به نیروی فیزیکی بیشتری دارد. همانطور که آب را خاموش می کنید، ممکن است احساس کنید که دارید یک پیچ را سفت می کنید زیرا اساساً مکانیسم اینگونه است. دستگیره ها ممکن است مجبور شوند چندین بار بچرخند تا آب قطع شود.
استفاده از نوع کارتریج دو دسته آسان‌تر است، به چرخش زیادی نیاز ندارد و درجات کشش متفاوتی ندارد.
همانطور که می بینید، تنوع بیشتری بین شیرهای سینک حمام وجود دارد تا فقط یک دسته در مقابل دو سوال و سوال مهم پایان کار. این حقایق به شما کمک می کند تا در مورد شیر آب که دارید بیشتر بدانید و تصمیمات آگاهانه ای در مورد تعمیرات، تعویض یا نصب بگیرید.
شرکت تامین لوله کشی یونیورسال مشتاق است به شما کمک کند تا قطعات مورد نیاز خود را پیدا کنید و به سوالات اضافی شما پاسخ دهد. به سادگی با آنها با شماره 02634115 تماس بگیرید.

خرید شیرآلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *