مقالات

بهترین راه برای تمیز کردن اجاق گاز و مشعل

تمیز کردن اجاق گاز

اجاق‌های گازی به راحتی کثیف می‌شوند، بنابراین ما بهترین استراتژی‌ها را برای تمیز نگه داشتن اجاق‌های شما گردآوری کرده‌ایم. در حالی که آب صابون از بیشتر لکه های روی اجاق گاز، رنده ها و مشعل ها مراقبت می کند، خمیر جوش شیرین یا چربی زدا ممکن است برای آشفتگی های سرسخت بهتر عمل کند. جدا کردن و تمیز کردن همه قطعات آسان است و ما شما را گام به گام با آن آشنا خواهیم کرد. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید که چگونه تمیز کردن معمولی و عمیق اجاق گاز خود را انجام دهید، به علاوه چگونه از ایجاد آشفتگی در وهله اول جلوگیری کنید.

چیزهایی که باید بدانید

رنده‌ها، درپوش‌ها و مشعل‌ها را از روی اجاق گاز بردارید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب صابون قرار دهید. با استفاده از یک اسفنج یا برس، باقی مانده های شل شده را پاک کنید.
اجاق گاز را با آب صابون و یک پارچه تمیز پاک کنید تا چربی سطح آن پاک شود. سعی کنید از خمیر جوش شیرین، چربی زدا یا پد مشبک برای پاک کردن مواد گیر کرده استفاده کنید.
اجاق گاز، رنده ها، درپوش های مشعل و مشعل های خود را قبل از بازگرداندن قطعات بشویید و خشک کنید. اجاق گاز خود را بعد از هر بار استفاده پاک کنید و هر هفته آن را تمیز کنید تا حفظ شود

تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز

1.درپوش های مشعل و سر مشعل ها را از روی اجاق گاز بردارید.

اگر تازه از اجاق گاز خود استفاده کرده اید، صبر کنید تا رنده ها و مشعل ها کاملا خنک شوند. سپس به سادگی رنده ها را از روی اجاق گاز بردارید تا جدا شوند. درپوش های مشعل پوشش های دایره ای در بالای مشعل ها هستند و به راحتی بلند می شوند تا بتوانید آنها را بردارید و تمیز کنید. سپس، سرهای مشعل را مستقیماً از روی اجاق گاز بلند کنید تا پورت مشعل زیر آن نمایان شود.

برخی از مدل های اجاق گاز دارای سر مشعل های آب بندی شده هستند که به اجاق گاز متصل می شوند. مشعل ها را روی اجاق بگذارید و از خاموش کردن آنها به زور خودداری کنید تا خطر آسیب رساندن به آنها را نداشته باشید.

تمیز کردن اجاق گاز

2. مشعل ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب صابون خیس کنید.

درپوش های مشعل و سر مشعل ها را داخل سینک قرار دهید و آن را با آب گرم پر کنید. چند پمپ صابون ظرفشویی را به آب اضافه کنید و آن را با هم مخلوط کنید تا کف ایجاد شود. رنده ها و مشعل ها را حدود 10 تا 15 دقیقه در سینک خود بگذارید تا به شل شدن چربی و مواد غذایی قدیمی که روی سطح چسبیده اند کمک کند.

برای یک محلول خیساندن قوی‌تر، از مخلوطی استفاده کنید که نصف آب و نصف سرکه سفید مقطر است تا بیشتر باقیمانده را جدا کند.
اگر سینک شما به اندازه کافی برای رنده ها بزرگ نیست، به جای آن از یک وان یا سطل بزرگ استفاده کنید.
در حالی که رنده ها و مشعل ها خیس می شوند، با تمیز کردن اجاق گاز روی اجاق گاز خود از زمان استفاده کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

3.قطعات را بسابید ، سپس آنها را بشویید و خشک کنید.

از یک اسفنج غیر ساینده یا یک برس تمیزکننده استفاده کنید تا بقایایی که هنوز روی قطعات اجاق گاز شما گیر کرده است را جدا کنید. سعی کنید به تمام گوشه ها و سوراخ های رنده ها و مشعل ها وارد شوید تا تا آنجا که می توانید تمیز کنید. وقتی تمیز کردن یک قطعه تمام شد، آن را با آب تازه بشویید و روی یک حوله بگذارید تا خشک شود.

اگر روی هر یک از قطعات لکه‌های سرسخت یا باقیمانده‌ای وجود دارد، خمیری که نصف آن جوش شیرین و نیمی آب گرم است با برس تمیزکننده‌تان بمالید.

4.اجاق گاز را با آب گرم و صابون و یک پارچه تمیز پاک کنید.

یک پارچه یا اسفنج را با آب گرم خیس کنید و چند قطره صابون ظرفشویی بمالید. به آرامی سطح اجاق گاز خود را پاک کنید تا مواد غذایی شل یا چربی که روی سطح نشسته است پاک شود. مطمئن شوید که روی نواحی اطراف پورت های مشعل تمرکز کنید که در آن تجمع بیشتر در آنها شکل می گیرد.[4]

مراقب باشید پس از باز شدن درگاه های مشعل چیزی به داخل آن وارد نشود تا مسدود نشوند.
فراموش نکنید.  که دستگیره ها و پانل کنترل اجاق گاز را پاک کنید.  زیرا ممکن است در حین پخت و پز روی آنها چربی پاشیده شده باشد.
در حالی که بسیاری از اجاق‌های برقی را می‌توان بلند کرد.  تا ظرفی که در زیر آن ریخته می‌شود.  در معرض دید قرار گیرد که نیاز به تمیز کردن نیز دارد.  اکثر اجاق‌های گاز طوری طراحی نشده‌اند که به راحتی باز شوند.

5.چربی ها را با خمیر جوش شیرین یا چربی زدا پاک کنید.

اگر لکه‌های غذایی سرسخت یا چربی چسبیده وجود دارد، خمیری را مخلوط کنید که نصف آن جوش شیرین و نیمی آب است. خمیر را با یک پارچه تمیز روی اجاق گاز خود بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند تا بقایای آن از بین برود. روش دیگر، یک چربی‌گیر تجاری را روی سطح اسپری کنید و بگذارید چند ثانیه بماند. مهم نیست از کدام پاک کننده ای استفاده می کنید، وقتی کارتان تمام شد، آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

برای قدرت تمیز کنندگی بیشتر، جوش شیرین را روی لکه غذا بپاشید و قبل از اینکه آن را پاک کنید، یک پارچه تمیزکننده مرطوب را به مدت 30 دقیقه روی آن قرار دهید.

6.اجاق گاز خود را بشویید و خشک کنید.

یک پارچه تمیز دیگر را با آب از شیر آب خیس کنید و آن را فشار دهید. به اجاق گاز خود یک بار دیگر با پارچه پاک کنید تا بقایایی که هنوز روی سطح است جمع شود و باقی مانده پاک کننده پاک شود. برای خشک کردن آب اضافی از دستمال کاغذی یا پارچه دیگری استفاده کنید

7.قطعات اجاق گاز خود را دوباره جمع کنید.

با کشیدن سرهای مشعل به سمت بالا روی پورت های مطابقت شروع کنید.  تا محکم در جای خود قرار گیرند. سپس، درپوش های مشعل را در بالای سرها قرار دهید تا صاف قرار گیرند. در نهایت، رنده ها را دوباره روی اجاق گاز قرار دهید تا تمیز کردن تمام شود.

اگر مشعل خود را روشن کردید و روشن نشد یا شعله ناهموار داشت، فورا آن را خاموش کنید و بررسی کنید که درپوش مشعل کج یا گرفتگی نداشته باشد.

از بین بردن لکه ها سخت

1.غذای چسبیده را با یک پد مشبک پلاستیکی جدا کنید.

یک پد توری را با آب گرم خیس کنید و به آرامی اجاق گاز خود را بشویید. پد توری را با حرکات دایره‌ای کار کنید و در صورت نیاز آن را مجدداً خیس کنید تا زمانی که بتوانید باقی مانده‌های روی سطح را بردارید.

از استفاده از تیغ یا چاقو برای خراش دادن مواد غذایی خودداری کنید.  زیرا ممکن است باعث آسیب یا خراشیدگی سطح اجاق گاز شود.

"</p

2.مشعل را در کیسه ای با آمونیاک ببندید تا لکه های سرسخت از بین بروند.

اگر در حال تمیز کردن رنده ها و مشعل هایی هستید که رسوب زیادی دارند، همه آنها را در یک کیسه زباله یا ظرف قابل مهر و موم قرار دهید. حدود 1⁄4 فنجان (59 میلی لیتر) آمونیاک را به کیسه اضافه کنید و آن را محکم ببندید. تکه های اجاق گاز خود را یک شب در کیسه بگذارید تا آمونیاک لکه ها و باقی مانده ها را از بین ببرد. روز بعد، کیسه را باز کنید و رنده ها و مشعل ها را با آب صابون تمیز کنید تا همه چیز پاک شود.

دود آمونیاک می تواند باعث تحریک چشم و ریه شود، بنابراین در یک منطقه با تهویه مناسب کار کنید. اگر می توانید، هنگام استفاده از آمونیاک، کیسه را با رنده ها و مشعل ها بیرون نگه دارید.
آمونیاک را با رقیق کردن آن با آب و ریختن آن در فاضلاب دور بریزید.

"</p

3.باقیمانده ها را روی سوراخ های مشعل با یک سنجاق نگه دارید.

اگر متوجه شعله های ناهموار در اطراف مشعل های خود شدید، سوراخ های اطراف ممکن است با باقی مانده مواد غذایی مسدود شود. درپوش مشعل را بردارید تا سر زیر آن نمایان شود. انتهای یک سنجاق ایمنی را به داخل هر یک از سوراخ‌های لبه بالای سر مشعل فشار دهید تا مواد غذایی که داخل آن گیر کرده است را خارج کنید.

نگهداری از اجاق گاز تمیز

این روش برای تمیز کردن.  مشعل های مهر و موم شده ای که به اجاق گاز شما وصل شده اند.  و قابل جدا شدن نیستند.  عالی عمل می کند.
اگر سنجاق ایمنی ندارید، یک گیره کاغذ را صاف کنید و از آن برای فرو کردن سوراخ های مشعل استفاده کنید.
از استفاده از خلال دندان برای تمیز کردن مشعل خودداری کنید زیرا ممکن است بشکنند و داخل مشعل گیر کنند.

1.پس از هر بار استفاده از اجاق گاز خود را پاک کنید.

اگر در حین پخت و پز غذا یا چربی روی اجاق گاز ریختید، صبر کنید تا شعله ها و رنده ها خنک شوند تا خودتان نسوزی. سپس، با یک پارچه یا حوله کاغذی که مقداری آب صابون دارد، آن را پاک کنید تا قبل از اینکه سفت شود یا لکه ای باقی بماند، آن را پاک کنید.

2.اجاق گاز خود را هر هفته تمیز کنید.  تا از لک شدن و چسبیدن مواد غذایی جلوگیری شود.

هنگامی که در حال تمیز کردن آشپزخانه خود هستید و تمرکز بر روی اجاق گاز خود را دارید، آن را بخشی از روال معمول خود قرار دهید. رنده‌ها و درپوش‌های مشعل را بردارید و لکه‌های مواد غذایی روی اجاق گاز را که قبلاً هنگام پاک کردن آشفتگی‌ها از دست داده‌اید، از بین ببرید. اگر رنده ها و مشعل ها نامرتب به نظر می رسند، آنها را نیز خیس کنید.

اگر مشعل ها یا رنده ها خیلی کثیف به نظر نمی رسند، پاک کردن سریع با آب صابون این کار را انجام می دهد. فقط حتما ماهی یک بار آن ها را خیس کنید و تمیز کنید.

نگه داری از اجاق گاز تمیز

3.یک محافظ اجاق گاز زیر شعله ها قرار دهید تا نریزید.

محافظ اجاق گاز پوشش نازکی است که در زیر رنده ها و اطراف مشعل ها قرار می گیرد تا از ورود مواد غذایی به اجاق گاز جلوگیری کند. رنده ها را از روی اجاق گاز خود بردارید و محافظ را پایین قرار دهید. سپس، رنده های خود را دوباره روی آن قرار دهید و بدون خطر ایجاد آشفتگی شروع به پخت و پز کنید.

اگر سوراخ‌های محافظ در اطراف مشعل‌ها قرار نمی‌گیرد، آن‌ها را با یک قیچی به اندازه‌ای برش دهید.

خرید اجاق گاز صفحه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *