صنعت ساختمان

نحوه نگهداری وان آب گرم در 3 مرحله

نحوه نگهداری وان آب گرم

وان های آب گرم جریان خون را برای بهبود بهبودی افزایش می دهند.  و آنها را به یک روش اجتماعی سازی و آرامش عمومی تبدیل می کنند.  حدود 5 درصد از خانواده ها در ایالات متحده دارای جکوزی هستند.  و بیش از 70 درصد آمریکایی های شرکت کننده در نظرسنجی معتقدند که کیفیت زندگی آنها را افزایش می دهد. خوشبختانه راه های ساده ای برای نحوه نگهداری وان آب گرم و شفاف نگه داشتن آب آن وجود دارد. در این مقاله، می توانید اطلاعاتی در مورد اینکه فیلترهای جکوزی چیست، چگونه کار می کنند، چگونه بهترین فیلتر را برای جکوزی خود انتخاب کنید و چگونه مواد شیمیایی آبگرم را مدیریت کنید، بیابید.

 

خوراکی های کلیدی

تمام جکوزی ها برای تمیز نگه داشتن آب نیاز به فیلتر دارند.
اکثر فیلترهای جکوزی باید هر سال یک بار تعویض شوند.
هنگام خرید فیلتر جکوزی به دنبال سازگاری و مساحت سطح باشید.
برنامه تمیز کردن فیلتر جکوزی خود را دنبال کنید.
آب وان خود را دو یا سه بار در هفته آزمایش کنید و در صورت لزوم مواد شیمیایی را متعادل کنید.

نحوه نگهداری وان آب گرم

مراحل نگهداری وان آب گرم

برای نگهداری از وان آب گرم، این سه مرحله را دنبال کنید:

یک فیلتر جکوزی نصب کنید و مرتباً آن را تعویض کنید. یک فیلتر آبگرم کثیفی، زباله ها و سایر آلاینده هایی که آب شما را کدر می کنند را از بین می برد. از بازگشت مجدد این ذرات به داخل وان جلوگیری می کند. اکثر فیلترهای جکوزی باید هر سال یک بار تعویض شوند.
فیلتر جکوزی خود را تمیز کنید. بدون تمیز کردن منظم، فیلتر ممکن است مسدود شود. این اجازه می دهد تا سطح فیلتر کمتری با آب در هنگام عبور تماس پیدا کند و سرعت فیلتراسیون را کاهش دهد.
مواد شیمیایی آب خود را متعادل کنید. بدون مواد شیمیایی صحیح، یک جکوزی مستعد آلودگی میکروبی است و آب را کدر و ناخوشایند می کند. آب وان آب گرم باید دو تا سه بار در هفته آزمایش شود.

 

1. یک فیلتر وان آب گرم نصب کنید و آن را مرتباً تعویض کنید.

آیا جکوزی به فیلتر نیاز دارد؟

بله، تمام جکوزی ها به فیلتری نیاز دارند.  تا آلودگی هایی را که می توانند برای کاربران مضر باشند حذف کنند. مردم آلاینده‌هایی مانند روغن‌های بدن، لوسیون‌ها، کثیفی، کثیفی و محصولات شیمیایی معرفی می‌کنند که آب وان آب گرم را کدر کرده و آن را غیربهداشتی می‌سازد. فیلترهای وان آب گرم این زباله ها را به دام می اندازند.  و از سالم و شفاف بودن آب اطمینان می دهند. بدون فیلتر، وان های آب گرم می توانند آب سبز ناخوشایند ناشی از هجوم جلبک ها را تجربه کنند. آلاینده های پاک نشده همچنین می توانند پمپ های وان آب گرم را مسدود کنند.  و در نهایت باعث از کار افتادن آبگرم شوند.

مکانیک یک جکوزی نیز می تواند توسط سایر آلاینده های موجود در آب، مانند سختی آب، آسیب ببیند. کلسیم می تواند داخل فیلتر یا بخاری جکوزی را رسوب دهد. برای کاهش احتمال جرم گیری کلسیم، pH آب خود را بین 7.2 تا 7.3 و قلیائیت آب خود را بین 80 تا 90 ppm نگه دارید. یک پیش فیلتر آلاینده هایی را که کیفیت آب آبگرم را به خطر می اندازند.  مانند فلزات، کلسیم و سایر رسوبات حذف می کند.  پیش فیلترها مستقیماً به شیلنگ متصل می شوند.  و با پر کردن وان آب گرم، آب را فیلتر می کنند.

 

فیلتر جکوزی چگونه کار می کند؟

فیلترهای وان آب گرم آلاینده های بدن مانند مو، روغن، لوسیون و کثیفی را از آب اسپا پاک می کنند. آنها حاوی یک هسته پلاستیکی ساختاری و یک محیط فیلتر هستند.  که معمولاً از پلی استر ساخته شده است. آب از طریق وان آب گرم به گردش در می آید، از طریق فیلتر عبور می کند و دوباره به داخل وان پرتاب می شود. هنگامی که آب از فیلتر عبور می کند، چین های موجود در محیط فیلتر، زباله های ناخواسته ای را به دام می اندازد که می تواند به پمپ ها آسیب برساند و آب را کدر کند.

فیلترهای وان آب گرم زمانی بهترین عملکرد را دارند که به طور مرتب تمیز شوند. زباله ها می توانند محیط فیلتر را مسدود کنند.  و در به دام انداختن آلاینده ها موثر نباشند. در زیر می توانید اطلاعاتی در مورد نحوه بهترین تمیز کردن فیلتر خود بیابید.

 

چگونه بهترین فیلتر جکوزی را برای آبگرم خود انتخاب کنید

تقریباً تمام فیلترهای کارتریج وان داغ از پلی استر ساخته شده اند. اما برخی از آنها در فیلتر کردن موثرتر از سایرین هستند. سطح یک عامل اصلی در توانایی فیلتر برای از بین بردن زباله در آبگرم است. هرچه سطح فیلتر بزرگتر باشد، آلودگی های بیشتری را می تواند در محیط فیلتر جذب کند. برای مثال FC-1007 دارای سطح بالایی است.  بنابراین در فیلتر کردن آن نسبت به برخی از رقبای خود موثرتر است.

شما در فیلترهایی که می توانید انتخاب کنید با اندازه فیلترهایی که جکوزی شما با آن سازگار است محدود هستید. برخی از فیلترها با برندهای خاصی از جکوزی ها سازگار هستند.  بنابراین مطمئن شوید که یکی از آنها را خریداری کنید که با آبگرم خاص خود سازگار باشد. هنگام تعویض فیلتر، طول و قطر خارجی فیلتر قدیمی را اندازه گیری کنید. هنگامی که ابعاد را بدانید، می توانید به طور موثر بهترین جایگزین فیلتر را برای آبگرم خود جستجو کنید.

اگر آب شما قبل از پر کردن وان حاوی آلاینده است، باید برخی از گزینه های پیش تصفیه را در نظر بگیرید. گزینه ای که انتخاب می کنید باید بر اساس آلاینده های موجود در آب شما باشد. یک پیش فیلتر آبگرم برای از بین بردن رسوبات، فلزات و بوی بد آب قبل از پر کردن وان بسیار عالی است.  اما گزینه های دیگری نیز در دسترس هستند. یک سیستم اسمز معکوس می تواند اساساً تمام آلاینده های آب را فیلتر کند. با این حال، آب سخت می تواند غشای سیستم اسمز معکوس را کارآمدتر کند.  بنابراین اگر آب شما سخت باشد، یک نرم کننده آب پیش نیاز سیستم اسمز معکوس است. آب چاه نسبت به آب تصفیه شده شهری در برابر آلاینده هایی که ممکن است به آبگرم شما آسیب برساند.  حساس تر است، بنابراین آزمایش آب چاه برای دانستن اینکه چه آلاینده هایی باید فیلتر شوند، مهم است.

 

فیلترهای محبوب وان داغ

فیلترهای اسپا دارای سطح بالا، رسانه فیلتر پلی استر درجه یک و طراحی کم تعمیر و نگهداری هستند. آنها همچنین دارای درپوش های انتهایی ضد میکروبی هستند.  که از تاثیر باکتری ها بر فرآیند فیلتراسیون جلوگیری می کند. فیلترهای اسپا دارای مواد پلی استری با استحکام بالا هستند. که استحکام خود را از طریق چندین تمیز کردن حفظ می کند. در زیر چند فیلتر آبگرم معروف Filbur آورده شده است.  اما همه آنها با جکوزی شما سازگار نیستند. به یاد داشته باشید قبل از خرید بررسی کنید که چه نوع فیلتر و اندازه با اسپای شما سازگار است.

 

2. فیلتر وان آب گرم را تمیز کنید.

تمیز کردن منظم فیلتر جکوزی بهترین کاری است که می توانید برای مراقبت از آبگرم خود انجام دهید. بدون تمیز کردن مناسب، فیلتر بیش از حد اشباع شده و آلاینده‌ها را در حین عبور از بین نمی‌برد. در نتیجه، کاربران جکوزی در آب کدر و پر از زباله خیس می شوند. حفظ یک برنامه منظم تمیز کردن باعث می شود فیلتر شما به بهترین نحو ممکن تمیز شود. صرف نظر از اینکه چقدر فیلتر خود را تمیز می کنید، برای همیشه دوام نخواهد داشت. هنگامی که الیاف یک رسانه فیلتر خراب می شود، کیفیت فیلتراسیون به خطر می افتد. اگر متوجه کاهش کیفیت فیلتراسیون شدید، فیلتر باید هر 1 تا 2 سال یا زودتر تعویض شود.

 

بهترین راه برای تمیز کردن فیلتر جکوزی

بهترین راه برای تمیز کردن فیلتر وان آب گرم شامل موارد زیر است:

شستشوی هفتگی
تمیز کردن ماهانه شیمیایی
خیساندن شیمیایی سه ماهه

 

شستشوی هفتگی

بسته به فرکانس استفاده از اسپا، فیلتر وان آب گرم می تواند با مو، خاک و سایر زباله ها مسدود شود. شستشوی هفتگی فیلتر جکوزی به آب تمیز اجازه می دهد آزادانه از آن عبور کند و تضمین می کند که زباله ها دوباره وارد آبگرم نمی شوند.

می توانید فیلتر وان آب گرم را با شلنگ باغبانی یا شیر آب بشویید. از استفاده از واشر فشار یا سیستم های دیگر با خروجی فشار بالا خودداری کنید زیرا می توانند به کارتریج فیلتر آسیب برسانند. در این مرحله نیازی به استفاده از پاک کننده های شیمیایی ندارید زیرا به سادگی زباله ها را از روی فیلتر شستشو می دهید. در حین آبکشی، هر پلیسه فیلتر را پخش کنید تا تمیزی به حداکثر برسد. پس از شستشوی فیلتر، قبل از قرار دادن آن در وان آب گرم، اجازه دهید تا خشک شود.

 

تمیز کردن ماهانه شیمیایی

پاک کننده های شیمیایی وان آب گرم در یک بطری اسپری یا یک بطری درب دار عرضه می شوند. اگر پاک کننده شما داخل بطری اسپری نیست، انتقال آن به بطری اسپری به شما کمک می کند تا به راحتی مواد شیمیایی را روی فیلتر اعمال کنید. اگر پاک کننده شما باید قبل از استفاده رقیق شود، مطمئن شوید که مقدار مناسب آب را از قبل به بطری اسپری اضافه کرده اید.

برای تمیز کردن ماهیانه فیلتر خود، آن را با محلول پاک کننده خود اسپری کنید و اجازه دهید پانزده دقیقه بماند. پس از نشستن، آن را کاملاً با آب بشویید، دقیقاً همانطور که هفته ای فیلتر خود را آبکشی می کنید. قبل از قرار دادن مجدد در آبگرم، اجازه دهید فیلتر در هوا خشک شود. اگر بقایای مواد شیمیایی روی فیلتر باقی بماند، آب هنگام عبور از آن کف می کند و نیاز به تخلیه و پر کردن مجدد وان آب گرم دارد. هرچه بیشتر آبکشی کنید، احتمال تشکیل کف کمتر می شود.

 

خیساندن شیمیایی سه ماهه

هر بار که آب وان آب گرم خود را عوض می کنید، یک خیساندن شیمیایی لازم است. اگر به طور منظم از وان آب گرم خود استفاده می کنید، باید هر سه ماه یکبار آب آن را تعویض کنید. اگر به طور منظم از آبگرم خود استفاده نمی کنید، باید حداقل هر چهار ماه یکبار آب آن را عوض کنید. وقتی آب وان آب گرم را عوض می کنید، باید داخل وان را نیز تمیز کنید. جاروبرقی آبگرم یک راه عالی برای حفظ یک محیط تمیز برای آب جدید است.

برای خیساندن فیلتر جکوزی، به یک ظرف به اندازه کافی بزرگ برای غوطه ور شدن کامل فیلتر و یک پاک کننده شیمیایی فیلتر وان داغ نیاز دارید. طبق دستور روی بطری، ظرف را با مقدار مناسب آب و پاک کننده پر کنید. اجازه دهید محلول به مدت 24 ساعت بماند. پس از پایان خیساندن، صافی را با آب بشویید. قبل از قرار دادن مجدد آن در آبگرم، اجازه دهید فیلتر هوا خشک شود. بقایای باقیمانده به دلیل افزایش زمان خیساندن، در این مرحله بیشتر از شستشوی ماهانه به فیلتر می چسبند. در نتیجه، در فرآیند شستشو عجله نکنید زیرا ممکن است زمان بیشتری برای شما به همراه داشته باشد و بعداً دچار سردرد شوید.

 

روش های مضر برای تمیز کردن فیلتر جکوزی

مانند بسیاری از دارندگان آبگرم، ممکن است وسوسه شوید که یک پاک کننده شیمیایی DIY را برای فیلتر جکوزی خود انتخاب کنید. با این حال، بسیاری از پاک کننده های معمولی می توانند به فیلتر آسیب برسانند یا آب اسپا را برای استفاده نامناسب کنند.

هرگز نباید از پاک کننده های خانگی برای تمیز کردن فیلتر جکوزی استفاده کرد. محیط فیلتر این پاک کننده ها را جذب می کند و مهم نیست که فیلتر چقدر آبکشی شود، باعث ایجاد کف می شود.

سفید کننده برای رسانه فیلتر مضر است. فیلترهای جکوزی از الیاف پلی استر ساخته شده اند که در برابر سفید کننده مقاوم نیستند. صرف نظر از اینکه سفید کننده رقیق شده باشد یا خیر، به رشته های محیط فیلتر آسیب می رساند و آن را در به دام انداختن زباله ها در وان آب گرم شما بی اثر می کند.

گذراندن فیلتر وان آب گرم از طریق ماشین ظرفشویی نیز برای الیاف فیلتر بسیار مضر است. بسیاری از راهنمایان DIY ماشین ظرفشویی را به عنوان جایگزینی برای پاک کننده های شیمیایی فیلتر توصیه می کنند، اما این باعث می شود که فیلتر زودتر نیاز به تعویض داشته باشد. فیلترهای وان آب گرم نباید در معرض جریان آب تهاجمی قرار گیرند، که باعث می شود ماشین ظرفشویی یک روش تمیز کردن نامناسب باشد.

در نهایت، پاک کننده های فیلتر وان آب گرم به طور خاص برای تمیز کردن محیط فیلتر به آرامی با کاهش خطر باقیمانده باقی مانده طراحی شده اند. برای به حداکثر رساندن عمر فیلتر و تمیز نگه داشتن آب آبگرم، باید از پاک کننده های طراحی شده برای فیلترهای جکوزی استفاده کنید.

 

3-مواد شیمیایی آب را متعادل کنید.

آزمایش منظم و متعادل کردن مواد شیمیایی جکوزی آب را شفاف و ایمن نگه می دارد. یک روال آزمایش منظم را دنبال کنید تا مطمئن شوید که آب را به طور مداوم آزمایش می کنید.

 

جکوزی به چه مواد شیمیایی نیاز دارد؟

یکی از جنبه های حیاتی مراقبت از آبگرم، حفظ تعادل شیمیایی آب است. مشکلاتی مانند عدم تعادل pH باعث کدر شدن آب، کاهش عملکرد آبگرم، تجمع رسوب و کاهش راحتی کاربر می شود.

 

انواع مواد شیمیایی جکوزی

رایج ترین مواد شیمیایی جکوزی به شرح زیر است:

متعادل کننده های pH
ضد عفونی کننده ها
شوک آبگرم

 

متعادل کننده های PH

برای حفظ تعادل pH در جکوزی خود، هم به افزایش دهنده و هم کاهش دهنده PH نیاز دارید. هنگامی که PH آب به زیر 7.2 می رسد، به یک افزایش دهنده PH و زمانی که PH از 7.8 بالاتر می رود به یک کاهش دهنده pH نیاز دارید. برای تست PH آبگرم خود، می توانید از کیت نوار تست اسپا استفاده کنید. شما باید 2 تا 3 بار در هفته از نوار تست بر روی آب خود استفاده کنید تا هم pH و هم سطح آلودگی آبگرم خود را حفظ کنید. قبل از اینکه مواد شیمیایی دیگری را اضافه کنید، می خواهید PH وان آب گرم خود را متعادل کنید. آب با pH نامناسب می تواند مواردی مانند ضدعفونی کننده را بی اثر کند.

 

ضدعفونی کننده ها

کلر و برم اشکال محبوب ضدعفونی کننده آبگرم هستند. هر دو در ضد عفونی کردن آب موثر هستند و همچنین از کدر شدن آب جلوگیری می کنند. سطح کلر در جکوزی باید بین 1.5 تا 3 قسمت در میلیون (ppm) باقی بماند و سطح برم باید در محدوده 3 تا 5 ppm باقی بماند. سطوح بالای کلر و برم می تواند به پوشش آبگرم آسیب برساند، لباس های شنا را محو کند و حتی به پوسته جکوزی آسیب برساند.

ضدعفونی کننده های معدنی جایگزینی برای پاکسازی کلر و برم هستند. آنها بو یا خواص مضر کلر یا برم را ندارند و در ضد عفونی کردن آب موثر هستند. نکته منفی ضدعفونی‌کننده‌های معدنی این است که برخی از عناصر آنها با نوارهای تست قابل آزمایش نیستند. یون‌های نقره جزء اصلی این ضدعفونی‌کننده‌ها هستند و توسط نوارهای تست جذب نمی‌شوند. برای اطمینان از اینکه آب خود را با یون های نقره اضافه نمی کنید، دستورالعمل های دوز را به دقت دنبال کنید.

 

شوک آبگرم

شوک اسپا زباله های آلی را تجزیه می کند.  بوها را از بین می برد و آب وان آب گرم را در مدت زمان کوتاهی پاک می کند. شوک به دو صورت مبتنی بر کلر و بدون کلر وجود دارد.  شوک غیر کلر مبتنی بر اکسیژن است.  و بسیاری از دارندگان آبگرم به دلیل نداشتن بو آن را به شوک مبتنی بر کلر ترجیح می دهند.  شوک غیر کلر، ضدعفونی کننده.  بیشتری به آب اضافه نمی کند. بلکه به سادگی با اکسید کردن آب، زباله های آلی را تجزیه می کند.  شوک مبتنی بر کلر، از سوی دیگر، سطوح ضدعفونی آب را افزایش می دهد.  و در عین حال آن را اکسید می کند.

شوک باید حداقل یک بار در هفته استفاده شود. شوک مبتنی بر کلر می تواند به طور بالقوه به داخل وان آب گرم آسیب برساند.  بنابراین باید احتیاط کرد که سطح کلر خیلی بالا نرود.  با این حال، شوک بدون کلر نمی تواند به فضای داخلی یک آبگرم آسیب برساند.  بنابراین بسیاری از صاحبان آبگرم سخاوتمندانه از آن استفاده می کنند.  تا اطمینان حاصل کنند که با تمام مواد آلی برخورد می شود.

 

بهترین سطوح شیمیایی جکوزی

pH ایده آل برای آب آبگرم بین 7.2 تا 7.8 است
قلیایی کل ایده آل برای یک جکوزی بین 80 تا 120 پی پی ام است.
سختی ایده آل کلسیم باید بین 100 تا 250 ppm برای پرداخت های اکریلیک و بین 250 تا 450 ppm برای پرداخت های گچ باشد.
سطح کلر در آبگرم باید بین 1.5 تا 3 ppm باشد.
سطح برم در وان آب گرم باید بین 3 تا 5 پی پی ام باقی بماند.

 

نحوه آزمایش سطوح شیمیایی جکوزی

کیت های تست اسپا تعادل pH، قلیائیت کل و کل برم موجود در آب را تعیین می کند. آزمایش آب جکوزی معمولی ترین تعمیر و نگهداری است که باید در یک اسپا انجام دهید. آب وان آب گرم باید دو یا سه بار در هفته آزمایش شود تا از رضایت‌بخش بودن pH و تعادل شیمیایی اطمینان حاصل شود.

برای استفاده از نوارهای تست اسپا، مانند یک نوار تست را در جکوزی فرو کنید و به آرامی آن را به مدت 5 ثانیه در اطراف هم بزنید. پس از برداشتن نوار، آن را تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و 15 ثانیه صبر کنید تا رنگ ها ایجاد شوند. می توانید رنگ های روی نوار را با نمودار رنگ ارائه شده روی بطری مقایسه کنید. هنگامی که PH و تعادل شیمیایی را شناختید، می توانید مواد شیمیایی لازم را به آب اضافه کنید.

خرید جکوزی

خرید وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *