معرفی محصول

ماکروفر برای چیست ؟

ماکروفر برای چیست ؟

اجاق های مایکروویو

سازمان غذا و دارو (FDA) تولید اجاق های مایکروویو را از سال 1971 تنظیم کرده است. تولیدکنندگان اجاق های مایکروویو ملزم به تایید محصولات خود و رعایت استانداردهای عملکرد ایمنی هستند.  که توسط FDA برای محافظت از سلامت عمومی ایجاد و اجرا شده.  بر اساس دانش فعلی در مورد تشعشعات مایکروویو، آژانس بر این باور است.  که کوره هایی که استاندارد FDA را برآورده می کنند.  و طبق دستورالعمل سازنده استفاده و برای استفاده ایمن هستند.

ماکروفر برای چیست ؟

ماکروفر برای چیست ؟

اجاق های مایکروویو وسیله ای مناسب برای گرم کردن غذا هستند.  و به طور کلی در صورت استفاده صحیح بی خطر هستند. اجاق‌های مایکروویو با استفاده از امواج مایکروویو، نوعی تابش الکترومغناطیسی مشابه امواج رادیویی، غذا را گرم می‌کنند. مایکروویوها سه ویژگی دارند که به آنها امکان می دهد در پخت و پز استفاده شوند: آنها توسط فلز منعکس می شوند. آنها از شیشه، کاغذ، پلاستیک و مواد مشابه عبور می کنند.  و توسط غذاها جذب می شوند.

دستگاهی به نام مگنترون در داخل فر امواج مایکروویو تولید می کند.  مایکروویوها از داخل فلزی اجاق منعکس می‌شوند.  و باعث می‌شوند مولکول‌های آب موجود در غذا به لرزه درآیند. این ارتعاش منجر به اصطکاک بین مولکول‌ها می‌شود.  که گرمایی تولید می‌کند که غذا را می‌پزد.

فواید

مایکروویوها تشعشعات غیریونیزان هستند. بنابراین خطرات مشابه اشعه ایکس یا سایر انواع پرتوهای یونیزان را ندارند. اما، تشعشعات مایکروویو می تواند بافت های بدن را به همان روشی که غذا را گرم می کند، گرم کند. در معرض سطوح بالای مایکروویو می تواند.  باعث سوختگی پوست یا آب مروارید شود. اطلاعات کمتری در مورد اتفاقاتی که برای افرادی که در معرض سطوح پایین مایکروویو قرار دارند می‌افتد.

برای اطمینان از ایمن بودن اجاق‌های مایکروویو، تولیدکنندگان موظفند گواهی دهند.  که محصولات مایکروویو آن‌ها استانداردهای ایمنی سخت‌گیرانه در برابر تشعشعات ایجاد و توسط FDA را رعایت می‌کنند.
انرژی مایکروویو در شرایط خوب از مایکروویو نشت نمی کند. یک اجاق مایکروویو آسیب دیده ممکن است.  خطر نشت انرژی مایکروویو را ایجاد کند.  اگر اجاق مایکروویو شما به لولاها، چفت‌ها یا درزگیرهای درب آسیب رسانده است.  یا درب به درستی باز یا بسته نمی‌شود.  برای کمک با سازنده مایکروویو تماس بگیرید.

تابش مایکروویو چیست؟

امواج مایکروویو شکلی از تابش “الکترومغناطیسی” هستند. یعنی امواجی از انرژی الکتریکی و مغناطیسی هستند که با هم در فضا حرکت می کنند. تابش الکترومغناطیسی طیف وسیعی از امواج رادیویی بسیار بلند تا پرتوهای گامای بسیار کوتاه را در بر می گیرد. چشم انسان تنها می تواند بخش کوچکی از این طیف به نام نور مرئی را تشخیص دهد. رادیو بخش متفاوتی از طیف را تشخیص می دهد و دستگاه اشعه ایکس از بخش دیگری استفاده می کند.

نور مرئی، امواج مایکروویو و تابش فرکانس رادیویی (RF) اشکالی از تشعشعات غیریونیزان هستند. پرتوهای غیریونیزان انرژی کافی برای بیرون زدن الکترون ها از اتم ها را ندارند. اشعه ایکس نوعی پرتوهای یونیزه است. قرار گرفتن در معرض پرتوهای یونیزان می تواند.  اتم ها و مولکول ها را تغییر دهد و باعث آسیب به سلول های موجود در مواد آلی شود.

مایکروویو برای تشخیص خودروهای با سرعت زیاد و ارسال ارتباطات تلفنی و تلویزیونی استفاده می شود.  صنعت از امواج مایکروویو برای خشک کردن تخته سه لا، برای پخت لاستیک و رزین، برای تهیه نان و دونات، و برای پختن.  چیپس سیب زمینی استفاده می کند.  اما رایج ترین استفاده مصرف کننده از انرژی مایکروویو در اجاق های مایکروویو است. مایکروویوها سه ویژگی دارند.  که به آنها امکان می دهد در پخت و پز استفاده شوند: آنها توسط فلز منعکس می شوند. آنها از شیشه، کاغذ، پلاستیک و مواد مشابه عبور می کنند. و توسط غذاها جذب می شوند.

آشپزی با مایکروویو

امواج مایکروویو در داخل فر توسط یک لوله الکترونی به نام مگنترون تولید می شود. مایکروویوها در داخل فلزی فر منعکس می‌شوند.  جایی که توسط غذا جذب می‌شوند. امواج مایکروویو باعث ارتعاش مولکول های آب در غذا می شوند.  و گرمایی تولید می کنند که غذا را می پزد. به همین دلیل است که غذاهای پر آب مانند سبزیجات تازه را می توان سریعتر از سایر غذاها طبخ کرد. انرژی مایکروویو با جذب غذا به گرما تبدیل می شود.  و غذا را «رادیواکتیو» یا «آلوده» نمی کند.

اگرچه گرما مستقیماً در غذا تولید می شود.  اما اجاق های مایکروویو غذا را از «درون به بیرون» نمی پزند. هنگامی که غذاهای غلیظ پخته می شوند، لایه های بیرونی عمدتاً توسط مایکروویو گرم و پخته می شوند.  در حالی که داخل آن عمدتاً با هدایت گرما از لایه های بیرونی داغ پخته می شود.

پخت و پز در مایکروویو می تواند انرژی بیشتری نسبت به پخت معمولی داشته باشد.  زیرا غذاها سریعتر پخته می شوند و انرژی فقط غذا را گرم می کند.  نه کل محفظه فر. پخت و پز در مایکروویو ارزش غذایی غذاها را بیش از پخت و پز معمولی کاهش نمی دهد. در واقع، غذاهای پخته شده در مایکروویو ممکن است.  ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را حفظ کنند، زیرا اجاق های مایکروویو می توانند سریعتر و بدون اضافه کردن آب بپزند.

ظروف مناسب مایکروویو

از ظروف شیشه ای، کاغذی، سرامیکی یا پلاستیکی در پخت مایکروویو استفاده می شود.  زیرا امواج مایکروویو از این مواد عبور می کنند. اگرچه چنین ظروفی را نمی توان با مایکروویو گرم کرد.  غذا در داخل آنها داغ شوند. برخی از ظروف پلاستیکی را نباید در اجاق مایکروویو استفاده کرد زیرا ممکن است در اثر حرارت مواد غذایی داخل آن ذوب شوند. به طور کلی، تابه های فلزی یا فویل آلومینیومی نیز نباید در اجاق مایکروویو استفاده شوند. زیرا مایکروویوها از این مواد منعکس می شوند و باعث می شوند.  غذا به طور یکنواخت پخته و احتمالاً به فر آسیب می رساند. دستورالعمل‌هایی که با هر اجاق مایکروویو ارائه می‌شود.  انواع ظروف مورد استفاده را نشان می‌دهد. آنها همچنین نحوه آزمایش ظروف را برای دیدن اینکه آیا می توان آنها را در اجاق های مایکروویو استفاده کرد یا خیر، پوشش می دهد.

جلوگیری از آسیب های ناشی از آب بسیار گرم در اجاق های مایکروویو

FDA در گذشته گزارش‌هایی مبنی بر سوختگی جدی پوست یا جراحات سوزاندن.  در اطراف دست‌ها و صورت افراد در نتیجه خروج آب داغ از یک فنجان پس از گرم شدن.  بیش از حد در اجاق مایکروویو دریافت کرده است.  آب فوق گرم (آبی که بیش از دمای جوشش گرم شده. ) به نظر نمی رسد.  در حال جوش باشد.  و زمانی اتفاق می افتد.  که آب به خودی خود در یک فنجان تمیز گرم شود. اگر گرمای فوق العاده رخ داده.  اختلال یا حرکت جزئی مانند برداشتن.  فنجان یا ریختن یک قاشق پر از قهوه فوری ممکن و منجر به فوران شدید با بیرون ریختن.  آب جوش از فنجان شود.  افزودن موادی مانند قهوه فوری یا شکر قبل از حرارت دادن.  این خطر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

کاربران باید اقدامات احتیاطی و توصیه های ارائه و در دفترچه راهنمای اجاق مایکروویو، به ویژه در مورد زمان گرم کردن.  را به دقت دنبال کنند. هنگام تعیین بهترین تنظیمات زمان برای گرم کردن آب تا دمای مورد نظر، کاربران باید مطمئن شوند. که از زمان های گرمایش توصیه و تجاوز نکنند.

استاندارد ایمنی اجاق مایکروویو

FDA از طریق مرکز دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژیکی خود (CDRH)، استانداردهای عملکرد محصولات الکترونیکی را تنظیم و اجرا می‌کند.  تا اطمینان حاصل کند که انتشار تشعشعات خطری برای سلامت عمومی ندارد.

یک استاندارد فدرال (21 CFR 1030.10) مقدار مایکروویوهایی را که می توانند.  از اجاق در طول عمر خود نشت کنند به 5 میلی وات (mW) تشعشع مایکروویو در هر سانتی متر مربع در حدود 2 اینچ از سطح اجاق محدود می کند. این حد بسیار کمتر از سطح شناخته.  و برای آسیب رساندن.  به مردم است. انرژی مایکروویو نیز با دور شدن از منبع تشعشع به طور چشمگیری کاهش می یابد. اندازه گیری 20 اینچ از اجاق تقریباً 1/100 مقدار اندازه گیری و  در 2 اینچ از اجاق است.

این استاندارد همچنین کلیه اجاق‌ها را ملزم می‌کند.  که دارای دو سیستم قفل مستقل باشند.  که تولید امواج مایکروویو را در لحظه آزاد کردن قفل یا باز شدن درب متوقف می‌کند. علاوه بر این، یک سیستم مانیتورینگ در صورت از کار افتادن.  یک یا هر دو سیستم اینترلاک، عملکرد فر را متوقف می کند.

تمام کوره ها باید دارای برچسبی باشند.  که نشان دهد استاندارد ایمنی را رعایت می کنند. علاوه بر این، FDA می‌خواهد که همه اجاق‌ها برچسبی داشته باشند که اقدامات احتیاطی برای استفاده را توضیح دهد. اگر سازنده ثابت کرده باشد که اجاق گاز از حد مجاز نشتی تجاوز نخواهد کرد.  حتی اگر تحت شرایطی که در برچسب هشدار و استفاده شود.  ممکن است.  این الزام حذف شود.

برای اطمینان از رعایت استاندارد، FDA اجاق های مایکروویو را در آزمایشگاه خود آزمایش می کند. FDA همچنین برنامه های آزمایش تشعشع و کنترل کیفیت تولیدکنندگان را در کارخانه هایشان ارزیابی می کند

مایکروفر و سلامت

تشعشعات مایکروویو می تواند بافت بدن را به همان روشی که غذا را گرم می کند گرم کند. در معرض سطوح بالای مایکروویو می تواند.  باعث سوختگی دردناک شود. دو ناحیه از بدن، چشم ها و بیضه ها، به ویژه در برابر گرمایش RF آسیب پذیر هستند، زیرا جریان خون نسبتا کمی در آن ها وجود دارد تا گرمای اضافی را منتقل کند. علاوه بر این، عدسی چشم به شدت به گرمای شدید حساس است.  و در معرض سطوح بالای امواج مایکروویو می تواند.  باعث آب مروارید شود.  اما این نوع صدمات – سوختگی و آب مروارید – تنها می تواند.  در معرض مقادیر زیادی از تشعشعات مایکروویو ایجاد شود.

مصرف کنندگان باید در مورد دست به غذاها و نوشیدنی های گرم اقدامات احتیاطی عقلانی را انجام دهند. برای توصیه های ایمنی بیشتر به بخش این صفحه با عنوان مراجعه کنید

آیا صدمات ناشی از تشعشعات ناشی از مایکروویوها بوده است؟

بیشتر صدمات مربوط به اجاق‌های مایکروویو در نتیجه سوختگی‌های ناشی از گرما ناشی از ظروف داغ، غذاهای داغ  یا مایعات در حال انفجار است. بیشتر صدمات مربوط به تشعشعات نیستند.  موارد بسیار نادری از آسیب ناشی از تشعشع به دلیل شرایط غیرعادی یا خدمات نامناسب وجود داشته است. به طور کلی، آسیب های ناشی از تشعشعات مایکروویو در معرض مقادیر زیادی از تشعشعات مایکروویو که از طریق سوراخ هایی مانند شکاف های درزگیر مایکروویو نشت می کنند.  ایجاد می شود. با این حال، مقررات FDA ایجاب می کند که اجاق های مایکروویو برای جلوگیری از این نشت تشعشعات در سطح بالا طراحی شوند.

مایکروویو و پیس میکر

زمانی این نگرانی وجود داشت که نشت تشعشع از اجاق‌های مایکروویو می‌تواند.  با برخی از ضربان‌سازهای الکترونیکی قلب تداخل ایجاد کند. نگرانی های مشابهی در مورد تداخل ضربان ساز از ریش تراش های برقی، سیستم های احتراق خودکار و سایر محصولات الکترونیکی مطرح شد. در حالی که FDA به طور خاص نیازی به اجاق های مایکروویو برای حمل هشدار برای افراد دارای ضربان ساز ندارد.  این مشکل تا حد زیادی حل  زیرا ضربان سازهای امروزی برای محافظت در برابر چنین تداخل الکتریکی طراحی شده اند. با این حال، بیمارانی که ضربان ساز دارند توصیه می شود. در صورت داشتن نگرانی با پزشک خود مشورت کنند.

بررسی اجاق‌ها برای نشتی و سایر مشکلات ایمنی در برابر تشعشع

دلیل کمی برای نگرانی در مورد نشت امواج مایکروویو اضافی از اجاق‌ها وجود دارد.  مگر اینکه لولا، قفل یا مهر و موم درب آسیب دیده. FDA توصیه می‌کند.  که به دقت به اجاق گاز خود نگاه کنید.  و اگر در آن محکم بسته نمی‌شود.  یا خمیده، تاب خورده یا آسیب دیده.  از اجاق استفاده نکنید.

FDA همچنین دستگاه‌ها را برای مسائل ایمنی در برابر تشعشع نظارت می‌کند.  و گزارش‌هایی از اجاق‌های مایکروویو دریافت کرده است که به نظر می‌رسد.  در زمانی که در باز است روشن می‌مانند – و کار می‌کنند. هنگامی که مایکروویو طبق برنامه کار می کند.  دارای ویژگی های ایمنی است تا در صورت باز بودن درب، از ادامه تولید مایکروویو جلوگیری کند. با این حال، اگر اجاق با در باز به کار خود ادامه دهد.  مصرف کنندگان نمی توانند 100 درصد مطمئن باشند.  که تشعشعات مایکروویو ساطع نمی شود.  بنابراین، اگر این اتفاق بیفتد، FDA توصیه می کند که فوراً استفاده از اجاق را متوقف کنید.

نحوه گزارش مشکلات ایمنی تابش مایکروویو

اگر مشکوک به مشکل ایمنی اشعه در اجاق مایکروویو خود هستید. می توانید با سازنده اجاق مایکروویو تماس بگیرید. تولیدکنندگانی که متوجه می شوند.  هر اجاق مایکروویو تولید، مونتاژ یا وارد توسط آنها دارای نقص است.  یا با استانداردهای قابل اجرا فدرال مطابقت ندارد.  باید فوراً FDA را مطلع کنند. علاوه بر این، تولیدکنندگان/واردکنندگان موظفند تمام رخدادهای تصادفی تشعشعات را به FDA گزارش کنند.  مگر اینکه حادثه با نقص یا عدم انطباق مرتبط باشد.

نکاتی در مورد عملکرد ایمن مایکروفر

دستورالعمل های سازنده را برای اقدامات توصیه شده.  و اقدامات احتیاطی ایمنی برای مدل فر خود دنبال کنید.
از ظروف آشپزی ایمن مایکروویو که مخصوص استفاده در اجاق مایکروویو ساخته شده اند.  استفاده کنید.
اگر درب آن محکم بسته نمی شود.  یا خمیده، تاب خورده یا آسیب دیده. از اجاق مایکروویو استفاده نکنید.
اگر مایکروویو با در باز به کار خود ادامه داد، استفاده از آن را متوقف کنید.
به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، در حین کار کردن فر، برای مدت طولانی مستقیماً در مقابل اجاق قرار ندهید (و به کودکان اجازه ندهید این کار را انجام دهند).
آب یا مایعات را در اجاق مایکروویو بیشتر از آنچه در دستورالعمل سازنده توصیه شده.  گرم نکنید.
برخی از اجاق ها نباید در حالت خالی کار کنند. به دفترچه راهنمای فر خود مراجعه کنید.
حفره فر، لبه بیرونی حفره و در را با آب و مواد شوینده ملایم به طور مرتب تمیز کنید. تمیز کننده مخصوص مایکروفر لازم نیست. مطمئن شوید که از پدهای تمیز کننده، پشم فولادی یا سایر مواد ساینده استفاده نکنید.

خرید مایکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *