مقالات

انتخاب درست آبگرمکن

انتخاب درست آبگرمکن

ما می دانیم که انتخاب سیستم گرمایش آب مناسب یک تصمیم مهم است.  که به طور مستقیم بر راحتی روزانه و مصرف انرژی شما تأثیر می گذارد.

با گزینه‌های مختلف موجود، بحث بین آبگرمکن‌های سنتی مخزن و سیستم‌های مدرن بدون مخزن یکی از موضوعات رایج برای صاحبان خانه است.

در این راهنما، ما شما را با عواملی آشنا می‌کنیم که هنگام تصمیم‌گیری اینکه کدام سیستم گرمایش آب برای خانه شما مناسب است، وزن کنید.

انتخاب درست آبگرمکن

تقاضای آب گرم

یکی از ملاحظات اولیه، تقاضای آب گرم خانه شما است. آبگرمکن‌های مخزن مقدار مشخصی آب گرم را در یک مخزن ذخیره می‌کنند.  و برای خانه‌هایی با نیازهای آب گرم قابل پیش‌بینی و ثابت ایده‌آل می‌شوند.  زیرا آب برای مدتی محدود وجود دارد.

از سوی دیگر، سیستم‌های بدون مخزن، آب را بر حسب تقاضا گرم می‌کنند و منبعی مستمر را فراهم می‌کنند، اما ممکن است با استفاده همزمان و پرتقاضا مواجه نشوند.

بهره وری انرژی

بهره وری انرژی نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری شما ایفا می کند. آبگرمکن های بدون مخزن به دلیل بهره وری انرژی خود شناخته شده اند.  زیرا آنها فقط در صورت نیاز آب را گرم می کنند.  و اتلاف انرژی در حالت آماده به کار را از بین می برند.

طبق گفته وزارت انرژی، آبگرمکن های بدون مخزن بین 8 تا 34 درصد کارایی بیشتری دارند.  میزان صرفه جویی شما با آبگرمکن بدون مخزن به الگوهای استفاده خانوار شما و درجه کارایی بخاری بدون مخزن بستگی دارد.

ملاحظات فضایی

در دسترس بودن فضا یک نکته عملی است، به ویژه برای صاحبان خانه هایی که فضای شهری محدودی دارند. سیستم های بدون مخزن جمع و جور هستند و می توان آنها را بر روی دیوارها نصب کرد و باعث صرفه جویی در فضای ارزشمند می شود. در مقابل، آبگرمکن های مخزن نیاز به فضای اختصاصی کف برای مخزن ذخیره دارند

هزینه های اولیه در مقابل پس انداز بلند مدت

سیستم‌های بدون مخزن معمولاً هزینه‌های اولیه بالاتری دارند و تا ۲ برابر بیشتر از آبگرمکن‌های مخزن برای مدل‌های بالاتر هزینه دارند. با این حال، آنها اغلب منجر به صرفه جویی طولانی مدت در قبض انرژی می شوند.

آبگرمکن های مخزن، اگرچه در ابتدا مقرون به صرفه تر هستند، ممکن است در طول زمان هزینه های عملیاتی بیشتری را به دلیل اتلاف حرارت در حالت آماده به کار و بازده انرژی کمتر متحمل شوند.

طول عمر و نگهداری

آبگرمکن های بدون مخزن معمولا طول عمر بیشتری دارند و ممکن است در مقایسه با سیستم های مخزن به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز داشته باشند. واحدهای مخزن ممکن است به شستشوی منظم برای جلوگیری از تجمع رسوب نیاز داشته باشند.

ملاحظات نصب

پیچیدگی نصب می تواند بین دو سیستم متفاوت باشد. نصب آبگرمکن مخزن نسبتا ساده است و معمولاً به اتصال آب و گاز یا برق نیاز دارد.

سیستم های بدون مخزن ممکن است نیاز به تغییراتی در خطوط گاز یا مدارهای الکتریکی خانه شما داشته باشند که به طور بالقوه به هزینه نصب اضافه می کند.

ما به ارائه راه‌حل‌های گرمایش آب که با نیازها، ترجیحات و بودجه منحصربه‌فرد شما مطابقت دارد، اختصاص داده‌ایم.

با ارزیابی عوامل کلیدی، می‌توانیم شما را به سمت انتخاب صحیح برای یک سیستم گرمایش آب قابل اعتماد و کارآمد در خانه‌تان راهنمایی کنیم.

خرید آبگرمکن برقی 71100 لوترا

خرید آبگرمکن برقی زود جوش لوترا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *