صنعت ساختمان

نحوه نصب شیرآلات

نصب شیرآلات

نحوه نصب شیرآلات آشپزخانه

وقتی نوبت به لوله کشی خانگی می رسد، معمولاً به مالکان خانه هشدار داده می شود.  که پروژه های خود را انجام دهند. و این هشدار کاملاً بی اساس نیست، زیرا اگر دانش یا تجربه کافی در مورد آبرسانی نداشته باشید.  یک کار لوله کشی می تواند به یک فاجعه تبدیل شود. با این حال، تعویض شیر آشپزخانه یکی از آن پروژه‌هایی است.  که حتی افراد مبتدی می‌توانند از عهده آن برآیند. به گفته آنگی، سرویس جستجوی پیمانکار/مشتری، با استفاده نکردن.  از یک لوله کش دارای مجوز، می توانید.  در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنید.

نصب شیرآلات

در اینجا نحوه نصب شیر آب به صورت مرحله به مرحله آورده شده است.

کار آماده سازی

اولین قدم در تعویض شیر آشپزخانه این است: سینک خود را بشناسید. همه چیز را از زیر سینک پاک کنید و تعداد سوراخ های آن را بررسی کنید. یک سینک دو سوراخ گاهی اوقات می تواند یک شیر آب یک سوراخ را در خود جای دهد، اما شما نمی توانید یک سینک یک سوراخ را با یک شیر دو یا سه سوراخ (شیر آب دو سوراخ دارای یک سوراخ برای شیر و یک سوراخ دوم است) برای لوازم جانبی، سه سوراخ دارای دسته های سرد و گرم جداگانه در کنار شیر مرکزی است. شما باید حفره‌ها را قبل از سرمایه‌گذاری در یک شیر آب جدید بشمارید، به خصوص اگر قصد دارید از نوع دیگری با شیر فعلی خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که برای نصب شیرآلات بیشتر اوقات باید به پشت باشید و داشتن بالش کار را راحت‌تر می‌کند. یک تابه یا حوله برای چکه چکه ها و عینک ایمنی برای محافظت از چشمان شما در برابر زباله نیز ضروری است. اگر پریز برق زیر سینک دارید، حتماً برق را خاموش کنید.

منبع آب را قطع کنید

قبل از اینکه بتوانید کار روی شیر آب را شروع کنید، باید جریان آب سرد و گرم سینک را ببندید.  این کار را می توان با رسیدن به زیر سینک و چرخاندن دریچه ها در جهت عقربه های ساعت انجام داد.  اگر دریچه توقف وجود ندارد، باید آب را به کل خانه ببندید. چرخاندن سوپاپ‌ها در صورتی که مدتی است.  استفاده نشده باشد.  ممکن است به سختی انجام شود.  و در این صورت، سعی کنید.  از یک انبردست یا پارچه برای گرفتن محکم‌تر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که با باز کردن دستگیره های شیر، فشار را در خطوط کاهش دهید.

سپس، با برداشتن مهره هایی که خط تغذیه را به هم متصل می کنند، با استفاده از یک آچار قابل تنظیم، منبع آب را به شیر آب قطع کنید.

خط تامین شیر آب را بردارید

برای خارج کردن شیر آب، ابتدا اتصال قدیمی خطوط تغذیه را جدا کنید. اگر شیر آب دو دسته دارید، دو خط آبرسانی مستقیماً به شیر آب سرد و گرم متصل می شوند. قبل از باز کردن پیچ مهره های نصب، باید اتصالات خط را جدا کنید. برای یک شیر آب یک دسته، خطوط تغذیه تعبیه شده است.  و اگر سخت افزار نصب وجود داشته باشد.  معمولاً مستقیماً روی خطوط قرار می گیرد.

هنگامی که مهره هایی را که خطوط تغذیه را به شیرها وصل می کنند باز کردید، مهره ای را که دیورتر را به شلنگ سمپاش متصل می کند با آچار حوضه بردارید. پس از جدا شدن تمام خطوط زیر سینک، می توان شیر قدیمی را جدا کرد.

شیر آب قدیمی را بردارید

یک شیر آب معمولاً توسط نوعی سخت افزار به قسمت زیرین سینک متصل می شود. پایه های متصل کننده.  آن را برای بیرون آوردن شیر آب پیدا کرده. و بردارید. اگر پایه‌ها یا مهره‌ها به سختی جدا می‌شوند یا زنگ می‌زنند، سعی کنید از یک ماده نافذ استفاده کنید و بگذارید تا خیس بخورد و سخت‌افزار را شل کنید. پس از آن، هر گونه درزگیر را بشکنید و قبل از نصب شیرآلات جدید، محل را تمیز کنید.

شیر آب جدید نصب کنید

برای نصب شیرآلات ، ابتدا واشر را روی سوراخ های سینک قرار داده.  و روی صفحه عرشه قرار دهید. اگر قصد استفاده از درزگیر یا بتونه را دارید، ابتدا به دفترچه راهنمای شیر آب مراجعه کنید. سپس، خطوط شیر آب را داخل سوراخ‌ها بلغزانید و مهره‌ها و واشرها را همان‌طور که آنها را برداشته‌اید، زیر سینک قرار دهید. مهره نصب و براکت ها را تا زمانی که محکم شوند محکم کنید.

خطوط تامین را وصل کنید

برخی از شیرهای آب جدیدتر دارای لوله های انعطاف پذیر برای خطوط تامین گرم و سرد هستند.  که قبلاً متصل شده اند. اگر شیر شما اینطور نیست، باید خودتان این لوله ها را وصل کنید. حتما ابتدا نخ ها را در خلاف جهت عقربه های ساعت با نوار تفلون بپیچید و سپس آنها را به دریچه های تامین آب گرم و سرد زیر سینک وصل کنید.

پس از اتمام نصب، به آرامی منبع آب را روشن کنید.  تا نشتی و اتصالات شل را بررسی کنید. هر جا که لازم بود تنظیمات را انجام دهید و دوباره تست کنید تا مطمئن شوید که شیر آب همانطور که باید کار می کند.

چه مدت طول می کشد تا شیر آب نصب شود؟

تعویض یک شیر آب موجود معمولاً یک یا دو ساعت طول می کشد – برای متخصصان. اگر برای اولین بار است که با هر نوع آبرسانی کار می کنید، به راحتی می توانید بیش از هشت ساعت، معادل یک روز کامل، برای تعویض شیر آشپزخانه به طول انجامید. همچنین ممکن است نیاز به خرید آچارهای با کیفیت بالا (از جمله آچار لوله)، برش لوله، انبردست های سنگین و سایر ابزارهای مورد نیاز برای کار داشته باشید، اگر قبلاً آنها را ندارید.

چه زمانی برای نصب شیر آب باید یک متخصص دریافت کنید؟

اگرچه نصب شیرآلات آشپزخانه یکی از ساده‌ترین کارهای لوله‌کشی است، اما چند سناریو وجود دارد که در آن نصب حرفه‌ای نیاز است.

تغییرات سیستمی:

پروژه های شیرآلات اگر جایگزینی ساده باشد، بهترین کار را دارند: هر چه تعویض ساده تر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر است. اگر فرآیند نصب نیاز به تغییراتی در وسایل یا قطعات خود سیستم لوله کشی دارد – حتی اگر فقط برای دسترسی باشد – احتمالاً می خواهید یک حرفه ای را برای این کار استخدام کنید.
سیستم خلق و خوی: اگر اخیراً یا مکرر با لوله کشی آشپزخانه خود مشکل داشته اید، بهتر است با لوله کشی شیر آب کار کنید. ممکن است مسائل ساختاری بزرگتری وجود داشته باشد که تلاش های شما می تواند آنها را تحریک یا بزرگ کند.

علائم آسیب:

به همین ترتیب، اگر در حین نصب با علائم خوردگی، نشتی یا سایر آسیب‌های قابل توجه به خطوط تامین یا لوله‌ها مواجه شدید، ماموریت را متوقف کرده و به دنبال کمک جدی باشید. شما نمی خواهید اوضاع را بدتر کنید.

جزئیات گارانتی:

اکثر شیرآلات جدید با ضمانت های سازنده عرضه می شوند. با این حال، اگر در حین قرار دادن.  آن مورد را بشکنید یا آسیب بزنید، ممکن است خطر ابطال گارانتی را داشته باشید.  (بسیاری از آنها مشکلات ناشی از “نصب نامناسب یا انجام نادرست” را پوشش نمی دهند.  که می توانند ادعا کنند.  که شما به عنوان یک آماتور این کار را انجام داده اید. ) و برای تعویض یا تعمیر دستگاه باید از جیب خود پول پرداخت کنید. در هر صورت چاپ ریز را حتما بخوانید.

خرید شیرآلات

دیدگاهتان را بنویسید