مقالات

طریقه نصب هود آشپزخانه

طریقه نصب هود آشپزخانه

اگر به ارتقای هود در آشپزخانه خود فکر می کنید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، این راهنما طریقه نصب هود آشپزخانه موفقیت آمیز هود جدید را در اختیار شما قرار می دهد. یک هود موثر به از بین بردن بوها، دود و چربی موجود در هوا در آشپزخانه شما کمک می کند، بنابراین می توانید بدون نگرانی در مورد بوی غذا، روی پخت و پز تمرکز کنید.

برای اطلاع از فرآیند نصب هود برد یا این راهنمای نصب ترکیبی مایکروویو هود برد، ادامه دهید، اما لطفاً توجه داشته باشید که این راهنما باید به عنوان یک نمای کلی استفاده شود. دستورالعمل های خاص و اطلاعات اضافی در کتابچه راهنمای شما یافت می شود.

طریقه نصب هود آشپزخانه

نصب هود برد: راهنمای گام به گام

قبل از خرید هود جدید خود، میزان آشپزی و سبک آشپزی خود و همچنین اندازه آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. قابلیت تهویه هود برد شما بر حسب میزان هوایی که در دقیقه، در هر فوت مربع پاک می‌کند اندازه‌گیری می‌شود. یک قانون خوب این است که یک هود بخرید که آشپزخانه شما دو برابر باشد. اگر برد شما یک محدوده گازی است، پس باید مطمئن شوید که هود شما با خروجی اجاق گاز شما مطابقت دارد یا از آن فراتر می رود.

به‌علاوه، اگر زیاد سرخ‌کردن یا بخارپز می‌کنید، ممکن است بخواهید هودی را در نظر بگیرید که بالاتری دارد تا مطمئن شوید که هود می‌تواند شفاف‌سازی مطلوبی را ارائه دهد.

تدارکات

کلاه

اتصالات سیم

کانال های فلزی

محدوده نصب دیواری

سیم ساختمان

درزبندی

ابزار

مته های پیچشی

پانچ و تنظیم کننده ناخن

سیم کش

مته برقی

پیچ گوشتی

تفنگ درزگیر

انبردست برش

ابزار نوسانی / اره رفت و برگشتی

توجه: قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که برق جعبه فیوز را قطع کرده اید. هود برد را از برق بکشید و تمام سیم کشی های برق را جدا کنید.

مرحله 1. هود برد موجود را بردارید

اگر می‌خواهید یک هود مدل قدیمی‌تر را با یک هود جدید جایگزین کنید، یا یک مایکروویو موجود را با هود برد جایگزین کنید، ابتدا می‌خواهید مدل قدیمی‌تر را بردارید.

هودهای برد سنگین هستند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب، مطمئن شوید که از کمک شخص دوم برای تحمل وزن هود هنگام باز کردن پیچ آن از دیوار استفاده کنید.

مرحله 2: محل نصب هود جدید را پیدا کرده و بررسی کنید

شما می خواهید هم هود جدید و هم دیواری که هود در آن نصب می شود را اندازه گیری کنید. اغلب، هودهای برد دارای یک الگوی کاغذی هستند تا به اندازه‌گیری محل سوراخ دریچه برای نصب کمک کنند. می توانید از این الگو یا متر نوار استفاده کنید. آن نقطه را با مداد یا الگوی خود بچسبانید و علامت بزنید.

قبل از برش سوراخ بزرگتر، یک سوراخ کوچک در دیوار ایجاد کنید تا مطمئن شوید که هیچ لوله کشی یا سیم کشی در پشت دیوار وجود ندارد که بتواند در نصب اختلال ایجاد کند. هر گونه سیم کشی یا لوله کشی موجود ممکن است به یک پیمانکار نیاز داشته باشد که کاری برای دریچه جدید پیدا کند. علاوه بر این، دیواری که سوراخ هواکش می رود باید دسترسی مستقیم به بیرون داشته باشد.

مرحله 3: سوراخ هواکش را برش دهید

برای دریچه جدید خود به حداقل یک سوراخ 6 اینچی نیاز دارید. برای باز کردن سوراخ از یک ابزار نوسانی یا اره رفت و برگشتی استفاده کنید. در صورت لزوم، می توانید سوراخ را بزرگتر کنید تا فضای بیشتری برای کار ایجاد شود. از آنجایی که شما همچنین به یک سوراخ در قسمت بیرونی خانه خود نیاز دارید، 4 سوراخ مکان یاب کوچکتر در هر لبه سوراخ هواکش با مته بلند دریل کنید.

مرحله 4: سوراخ دریچه بیرونی را برش دهید و درپوش هواکش را وصل کنید

هنگام باز کردن سوراخ بیرونی، از سوراخ های مکان یاب به عنوان راهنمای مرجع استفاده کنید و آنها را به هم وصل کنید تا دایره ای تشکیل دهند تا با اره رفت و برگشتی یا ابزار نوسانی برش دهید. درپوش هواکش مجرای یا هود را بچسبانید و مطمئن شوید که برای اتصال به هود فاصله کافی است. پس از اتصال، آن را با پیچ و درزبندی محکم کنید تا مهر و موم شود.

از تریم پی وی سی استفاده کنید

شما می خواهید که سوراخ بیرونی شما ایمن و ضد آب باشد. اگر خانه شما دارای پانل ها، نمای بیرونی ناهموار یا ناهموار است، یک قطعه مربع از تزئینات PVC را برش دهید و سوراخ بیرونی را از طریق تزئینات برش دهید. درپوش هواکش را به سوراخ در تریم خود بچسبانید و آن را با پیچ و درز محکم کنید.

مرحله 5: دمپر را وصل کنید

برخی از هودها دارای یک دمپر هستند که باید به سوراخ دریچه داخلی وصل شود. سوراخ داخلی را اندازه بگیرید تا ببینید به چه مقدار مجرای نیاز دارید و ابتدا قسمت کوچکتری از مجرا را برش دهید تا مطمئن شوید که متناسب است. پس از اندازه گیری، قسمت بیرونی دمپر را علامت گذاری کنید تا به محل چسباندن کانال با نوار چسب یا نوار فویل اشاره کنید.

مرحله 6: سیم کشی برق را وصل کنید

هنگام اجرای سیم کشی برق، مطمئن شوید که مجرای کافی و سیم کشی وجود دارد که از بریکر تا جعبه ترمینال الکتریکی هود فاصله دارد. می توانید سوراخ هایی را در دو طرف دریچه سوراخ کنید تا سیم کشی از هود به جعبه برق کشیده شود.

مرحله 7: هود جدید خود را قرار دهید و با پیچ های نصب محکم کنید

با کمک یک نفر دوم برای نگه داشتن هود برد، پیچ های نصب را از طریق شکاف های نصب هود وارد کنید، ابتدا حتما پیچ های بالایی را محکم کنید. می توانید فیلتر چربی را جدا کنید تا راحت تر سفت شود. هنگامی که هود برد در موقعیت قرار گرفت، اما قبل از اینکه پیچ ها به طور کامل سفت شوند، برای اطمینان از تراز بودن هود از یک تراز استفاده کنید.

مرحله 8: سیم کشی برق را کامل کنید

هر سیم را به کانکتور رنگی مربوطه و سیم زمین مسی را با استفاده از درپوش سیم به کانکتور سیم زمین وصل کنید. هر سیم کشی اضافی را ببندید.

توجه: اگر خودتان از اجرای سیم کشی برق مطمئن نیستید، اکیداً توصیه می شود که یک برقکار استخدام کنید.

طریقه نصب هود آشپزخانه

مرحله 9: نصب هود برد خود را به پایان برسانید

اگر در حین نصب آنها را جدا کرده اید، قطعاتی مانند صفحه فیلتر، درپوش های هواکش یا فن را اضافه کنید. برق خود را دوباره روشن کنید تا مطمئن شوید که نصب با موفقیت انجام شده و هود جدید شما همانطور که باید کار می کند. اگر همه چیز به درستی کار می کند، نصب شما کامل شده است.

هزینه نصب هود برد چقدر است؟

کل هزینه تعویض هود برد به میزان گسترده نصب بستگی دارد. به طور متوسط، یک هود جدید و نصب آن حدود 750 تا 1000 دلار هزینه دارد، اگرچه ممکن است بسته به مجرای موجود یا اینکه آیا پانل یا کابینت برای پنهان کردن هود محدوده اضافه می شود، متفاوت باشد.

آیا هودهای محدوده باید در بیرون هوادهی شوند؟

هودهای ظرفشویی را می توان در بیرون بیرون داد.  یا می توانند هوا را به آشپزخانه شما بازگردانند. هودهای لوله کشی می توانند.  در پاکسازی هوا کمی موثرتر باشند.  اگرچه باید مطمئن شوید که دریچه به بیرون می رود.  نه به اتاق زیر شیروانی یا فضای خزنده، زیرا این امر می تواند باعث ایجاد کپک در خانه شما شود.  هودهای دامنه پایین جریان تهویه را بدون نیاز به مجرای تهویه بیرونی بهبود می بخشند.

آیا می توانم یک هود را به تنهایی نصب کنم؟

اگر در انجام تعمیرات خانگی مطمئن هستید و یک هود قدیمی را با مدل جدیدتر جایگزین می‌کنید، باید خودتان بتوانید هود را نصب کنید. با این حال، اگر نصب جدید شما به کانال کشی یا سیم کشی برق جدید نیاز دارد، ممکن است بخواهید با یک برقکار یا متخصص فتوحی مشورت کنید.

برای نصب هود برد از کجا می توانم کمک بگیرم؟

شما همیشه می توانید یک پیمانکار برای نصب استخدام کنید. علاوه بر این، می توانید منابع را به صورت آنلاین پیدا کنید و فروشگاه لوازم خانگی محلی شما نیز ممکن است خدمات نصب را ارائه دهد.

در صورت خرید هود خدمات نصب را ارائه می دهد که می تواند در زمان خرید با هزینه اضافی اضافه شود. خدمات شامل برداشتن دستگاه قدیمی و حذف تمام زباله ها پس از نصب است. برای اطلاع از اینکه آیا خرید شما واجد شرایط نصب است یا خیر، سبد خرید خود را هنگام تسویه حساب مشاهده کنید.

خرید هود

دیدگاهتان را بنویسید