مقالات

ترندهای کاشی آشپزخانه

ترند کاشی آشپزخانه

 8 تا از داغ‌ترین ترندهای کاشی آشپزخانه

ترندهای کاشی آشپزخانه و مواد بی شماری برای انتخاب وجود دارد.  کاشی‌هایی که احتمالاً در هر اندازه، شکل، رنگ و الگوی موجود هستند.  پر از امکانات هستند. بنابراین، از کاشی‌های آشپزخانه استفاده کنید تا به دیوارها و کف‌های خود به شیوه‌ای عملی و مبتنی بر طراحی، فاکتور شگفت‌انگیز را ببخشید.

ترند های کاشی آشپزخانه شش ضلعی، رنگ‌های تیره و دراماتیک مانند آبی سرمه‌ای، سبز تیره و مشکی، جلوه‌های آجری، کاشی‌های طرح‌دار و رنگ‌های متالیک رنگارنگ همه در سال 2023 محبوبیت پیدا می‌کنند.  کاشی‌های مترو به رنگ سفید کلاسیک همچنان محبوب هستند.  اما رنگ‌های دیگر در مرکز صحنه هستند. طراحی را تازه و هیجان انگیز نگه می دارد.

در این مقاله راهنمای جامعی برای انتخاب بهترین کاشی آشپزخانه قرار داده ایم. علاوه بر این، ما مجموعه‌ای از ترندترین گزینه‌های کاشی را برای سال 2023 تأیید کرده‌ایم.

بنابراین، چه آشپزخانه رویایی شما روستایی و دنج باشد.  یا آینده نگر و شیک، شما عاشق ایده های طراحی کاشی آشپزخانه زیر خواهید شد.

نکاتی که باید هنگام انتخاب کاشی آشپزخانه در نظر بگیرید: راهنمای خرید نهایی کلیک کنید

هنگام انتخاب کاشی های آشپزخانه ایده آل، گزینه های جذاب زیادی در بازار وجود دارد.  هنگام انتخاب کاشی آشپزخانه برای خانه خود، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید.  به عنوان مثال، کاشی های براق که به خوبی روی دیوار کار می کنند ممکن است برای کف مناسب نباشند.  در اینجا، شما باید بین عملکرد و زیبایی شناسی تعادل ایجاد کنید.

بنابراین، این بخش اطلاعات و موارد مهمی را در اختیار شما قرار می دهد.  که هنگام انتخاب کاشی آشپزخانه برای خانه خود باید در نظر بگیرید.

چیدمان و اندازه آشپزخانه

همیشه هنگام انتخاب کاشی برای آشپزخانه، چیدمان و طراحی کلی آشپزخانه خود را در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید زیبایی‌شناسی معاصر یا مدرن داشته باشید.  می‌توانید انواع مختلفی از کاشی‌های آشپزخانه را انتخاب کنید. در نظر گرفتن اندازه آشپزخانه خود نیز بسیار مهم است.

می توانید از کاشی هایی استفاده کنید که فضای شما را بازتر می کند. به عنوان مثال، استفاده از کاشی های مشابه روی دیوارها و کف آشپزخانه، می تواند آشپزخانه شما را بزرگتر و بازتر نشان دهد. از سوی دیگر، الگوهای کوچک‌تر مانند کاشی‌های مترو در آشپزخانه‌های بزرگ‌تر و سبک‌تر که در آن خطوط دوغاب با فضای بیشتر مقابله می‌کنند، بهتر عمل می‌کنند.

عملکرد و دوام

از آنجایی که آشپزخانه یکی از شلوغ ترین قسمت های خانه است.  سطوح آن باید محکم و ماندگار باشد. بنابراین، کاشی های بادوام را انتخاب کنید که در مقابل حرارت نیز مقاوم و به راحتی تمیز می شوند. کاشی های مقاوم در برابر خش را انتخاب کنید که حتی پس از تمیز کردن منظم تغییر رنگ یا محو نشوند.

منطقه کاربرد و نوع مناسب

کاشی ها را می توان به عنوان پشتی در پشت اجاق گاز یا برای پوشاندن قسمت زیرین کابینت های بالایی روی دیوار استفاده کرد. در آشپزخانه، کاشی یکی از مواد رایج کفپوش و میز است.  بنابراین، تعیین منطقه کاربردی قبل از نهایی کردن نوع کاشی مهم است.

خاک رس و سنگ آهک گزینه های خوبی برای پیشخوان و کف هستند.  زیرا به راحتی ترک نمی خورند یا لکه نمی شوند. به طور مشابه، چسبندگی بدون لغزش و استحکام باورنکردنی، پرسلن را به یک انتخاب رایج کاشی کفپوش تبدیل کرده است. از سوی دیگر، کاشی های شیشه ای برای مکان های کم تردد مانند پاشیدن پشت و دیوارها مناسب هستند زیرا مستعد خراش هستند. کاشی و سرامیک بسیار بادوام است و در برابر حرارت تابه های داغ مقاومت می کند و به همین دلیل برای کانتر استفاده می شود. کاشی معدنی یک جایگزین گرانتر اما عالی برای کاشی و سرامیک معمولی است.

شکل و اندازه کاشی ها

هنگام انتخاب کاشی های آشپزخانه برای خانه خود، شکل و اندازه آنها را در نظر بگیرید. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، کاشی‌هایی با فرمت بزرگ آن را بازتر و جادارتر نشان می‌دهند. کاشی های بزرگ نیاز به دوغاب کمتری دارند و در نتیجه یک روکش صاف و یکدست در خانه شما ایجاد می شود. اگر الگوها یا طرح‌های کوچک‌تری می‌خواهید، در نظر داشته باشید که برای ظاهری بی‌عیب و نقص باید به‌درستی در جای خود قرار گیرند.

بودجه

ترندهای کاشی آشپزخانه دارای طیف گسترده ای از سبک ها، الگوها و بافت ها هستند. اکثر کاشی ها مقرون به صرفه هستند، با این حال کاشی های سرامیکی و مرمری استثنایی می توانند بسیار گران باشند. اگرچه کاشی‌های گران‌تر عمر طولانی‌تری دارند، اما قبل از خرید کاشی‌های آشپزخانه باید بودجه خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.

آخرین روند در طراحی کاشی آشپزخانه

الگوی کاشی و چیدمان ایده‌آل می‌تواند در ایجاد طرح ایده‌آل شما تفاوت ایجاد کند، خواه طرح‌دار باشد یا رنگی، هندسی یا مینیمالیستی.

بیشتر کاشی ها چه برای انعکاس بافت سنگ طبیعی و چه برای افزودن رنگی خاص، برای نصب در آشپزخانه مناسب هستند. از انتخاب یک شکل منحصر به فرد تا آزمایش با مسدود کردن رنگ، این ایده های طراحی کاشی تخیل شما را به حرکت در می آورد.

در زیر چند سبک پیچیده، موزاییک، شش ضلعی، و نقوش هندسی جسورانه برای الهام بخشیدن به شما است.

کاشی  رنگارنگ

ترند کاشی آشپزخانه

کاشی  شش ضلعی

ترند کاشی آشپزخانه

کاشی   چوبی

ترند کاشی آشپزخانه

کاشی  سه بعدی آشپزخانه

ترند کاشی آشپزخانه

کاشی  مراکشی

ترند کاشی آشپزخانه

کاشی  ترازو

ترند کاشی آشپزخانه

کاشی  تزئینی

ترند کاشی آشپزخانه

برای دیدن ترندهای کاشی آشپزخانه روی گزینه زیر کلیک کنید.

محصولات پرسلان

دیدگاهتان را بنویسید