صنعت ساختمان

انتخاب کاشی و سرامیک

انتخاب کاشی و سرامیک

دلایل انتخاب کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک به دلیل دوام، زیبایی و انتخاب های بی پایان در طراحی، انتخاب هوشمندانه ای برای کف، میز و دیوار است.

کاشی ها یکی از بهترین انتخاب ها برای دیوارها و کف آشپزخانه و حمام است. در برابر رطوبت غیر قابل نفوذ است.  در برابر لکه ها مقاوم است و باکتری ها و بوها را جذب نمی کند. این یک انتخاب عالی برای فضاهایی است که ترافیک زیادی دارند. کاشی و سرامیک در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها برای ظاهری شیک و مجلل عرضه می شود. اندازه‌های کاشی از موزاییک کوچک تا فرمت بزرگ متغیر است.  و تقریباً به هر شکلی که بتوان تصور کرد وجود دارد. تقریباً از هر الگوی نصبی انتخاب کنید و قطعات تزئینی، حاشیه‌ها و منبت‌ها را برای برجسته کردن عناصر تزئینی ترکیب کنید. رنگ‌ها و اندازه‌ها را برای جذابیت بصری با هم ترکیب و مطابقت دهید، یا همان سبک‌ها را روی زمین، کانتر یا پشت اسپلش تکرار کنید تا ظاهری منسجم داشته باشید.

هنگام انتخاب کاشی برای حمام، میزان مرطوب شدن اتاق را در نظر بگیرید. اتاق‌های مستعد رطوبت به کاشی‌هایی نیاز دارند.  که در برابر آب غیرقابل نفوذ بوده و با پای برهنه روی آن‌ها ایستاده باشند. کاشی‌های براق و لعاب‌دار به دیوارها و میزها زیبایی می‌بخشند، اما زمانی که به عنوان کفپوش استفاده می‌شوند، می‌توانند لغزنده باشند. آنها ممکن است برای نیم حمامی که دوش یا وان ندارد بهترین باشند. کاشی‌هایی با روکش مات یا بافت، کشش را ایجاد می‌کنند و برای پاهای خیس ایمن‌تر هستند.

تولیدکنندگان گزینه‌های کاشی را معرفی می‌کنند که از مواد بازیافتی استفاده می‌کنند تا محصولی سازگارتر با محیط زیست داشته باشند. برای لذت نهایی، گرمای تابشی را در کف نصب کنید تا پاهای برهنه گرم شود.

همچنین می توانید دوغابی تهیه کنید که مقاومت در برابر رطوبت و خاصیت ضد میکروبی را افزایش دهد.

انتخاب کاشی و سرامیک

چگونه کاشی مناسب خانه خود را انتخاب کنید.

همه چیز را در مورد انواع مختلف کاشی و اسلب که می توان در کف، دیوارها و میزها از جمله سرامیک، پرسلان ، سیمان، مرمر و غیره استفاده کرد، بیاموزید. به‌علاوه، ما رتبه‌بندی ، لعاب و کاشی‌ها را برای نصب آسان‌تر توضیح خواهیم داد.

ملاحظات هنگام انتخاب کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک برای چندین دهه ماندگاری دارد و در برابر سخت‌ترین لباس‌هایی که می‌توانید بپوشید، مقاومت می‌کند. می تواند ترافیک آب و پیاده را تحمل کند.

نحوه تمیز کردن. کاشی و سرامیک به راحتی تمیز می شود. از مواد ساینده مانند پشم فولادی و بالشتک‌های تمیزکننده اجتناب کنید تا سطح کاشی را خراش دهید.

زیرانداز. کاشی و سرامیک باید روی یک کف زیرین صاف، مسطح، سفت و تمیز نصب شود. سطوح قابل قبول شامل دال بتنی، تخته پشتی پایه سیمانی، تخته چندلای زیرین و کاشی موجود (در شرایط خوب) است. زیر لایه ها و غشاهای تخصصی نیز در دسترس هستند. اغلب اینها می توانند عمر کف را افزایش دهند، یک مانع رطوبتی اضافه کنند، صدا را کاهش دهند و ترک خوردگی را به حداقل برسانند.

کاشی و سرامیک از خاک رس، آب و سایر مواد تشکیل شده است که در دمای بالا پخته می شوند. در برابر لکه، آب، باکتری و بو مقاوم است. همچنین در برابر خط و خش و آتش مقاومت می کند و در طیف وسیعی از اشکال، رنگ ها و سبک ها موجود است. به خاطر داشته باشید که کاشی و سرامیک بدون گرمای تابشی زیر آن می‌تواند روی پاهای شما سرد باشد و برای مدت طولانی ایستادن روی آن ناراحت کننده باشد. همچنین توجه داشته باشید که کاشی ها ممکن است ترک بخورند و دوغاب ممکن است لکه دار شود.

تفاوت بین کاشی پرسلان و سرامیک چیست؟

کاشی های سرامیکی و پرسلان شباهت های زیادی دارند، اما تفاوت های قابل توجهی نیز دارند. مزایا و معایب هر ماده را بیاموزید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام گزینه برای پروژه خانه شما بهتر است.

نصب کف کاشی

نحوه چیدن کف سنگ یا کاشی سرامیک در آشپزخانه یا حمام را بیاموزید

در آشپزخانه یا حمام، سطوح سنگی یا سرامیکی در برابر آب، بو مقاوم هستند و مهمتر از همه، تمیز کردن آنها آسان است. اگر سنگ طبیعی را به جای کاشی و سرامیک انتخاب کردید، توجه داشته باشید که برای جلوگیری از لک شدن سنگ باید آب بندی شود. همچنین سنگ طبیعی نسبت به سرامیک دوام کمتری دارد.

انتخاب کاشی و سرامیک

یک کف کاشی طرح دار نصب کنید

یک کاشی طرح‌دار چشم‌نواز، فوراً ارتقای شیک و شیک را به هر حمامی اضافه می‌کند.

ابزار و مواد

کاشی های سنگی یا سرامیکی
برد پشتیبان سیمانی
چکش
نوار فشردن
عینک ایمنی و دستکش
اره مربا
متر نوار
خط گچ
میدان نجار
ماله دندانه کوچک و شیار 1/4 اینچی

ماستیک
نوار درز
کاردک
جدا کننده کاشی پلاستیکی
اره مرطوب یا برش دستی کاشی
نیپک های کاشی
دوغاب
شناور دوغاب لاستیکی
اسفنج، حوله و سطل آب
درزگیر کاشی سنگی (باید با سنگ اصل استفاده شود)

مراحل:

1. معمول است که بخواهید کفپوش های قدیمی را بپوشانید، و شما می توانید این کار را انجام دهید. اما باید یک لایه از تخته پشتی سیمانی روی آن بمالید. لایه ای از تخته پشتی و ماستیک کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاشی ترک نمی خورد یا جابجا نمی شود. اندازه گیری دقیق اتاق را انجام دهید تا کل متراژ مربع تخته پشتی و کاشی مورد نیاز خود را تعیین کنید. 10 تا 15 درصد اضافه برای پوشش هر کاشی شکسته اضافه کنید.

2. آستانه درب را با احتیاط با میله باز کن. از یک چکش و میله برای برداشتن قالب های کفش و قرنیزها استفاده کنید. از عینک و دستکش ایمنی استفاده کنید.

3. برای تعیین ارتفاع جدید کف، یک تکه تخته پشتی سیمانی و کاشی را روی هم قرار دهید. از اره مربا برای بریدن گیره های در استفاده کنید تا بتوانند کاشی جدید را در خود جای دهند.

4. در صورت نصب کاشی در آشپزخانه، اجاق گاز و یخچال را بردارید. در صورت نصب در حمام، توالت را بردارید.

5. با استفاده از یک ماله دندانه کوچک، ماستیک را به پشت تخته پشتی بزنید و تخته پشتی را دراز بکشید. تخته پشتی را با استفاده از مته و پیچ به زمین وصل کنید. این روند را تکرار کنید و حدود یک هشتم اینچ فاصله بین تخته ها بگذارید.

6. از یک اره دایره ای برای بریدن تخته پشتی استفاده کنید، همانطور که چوب را می برید یا از یک چاقوی کاربردی برای ضربه زدن و زدن آن به عنوان دیوار خشک استفاده کنید. هنگامی که تمام تخته پشتی نصب شد، درزها را با نوار مفصلی بپوشانید و آن را با یک چاقوی بتونه فشار دهید. بعد، چاقوی بتونه را با ماستیک پر کنید و آن را روی نوار پخش کنید و آن را روی درزها صاف کنید. ماستیک اضافی را با چاقوی بتونه بردارید سپس اجازه دهید ماستیک طبق دستور سازنده خشک شود.

انتخاب طرح کاشی

7. هر گونه زباله را جارو کنید. طرح کاشی خود را تعیین کنید. در صورت لزوم از مربع نجار و خط گچی برای ردیف کردن کاشی ها استفاده کنید. از کاشی‌های کامل در مرکز اتاق استفاده کنید و کاشی‌ها را روی دیوارها یا قسمت‌هایی که کمتر قابل مشاهده هستند، ببرید. کاشی ها را برچسب بزنید تا مطمئن شوید که آنها را در الگوی دلخواه خود قرار داده اید.

انتخاب کاشی و سرامیک

8. کاشی هایی را که می خواهید بچینید گردگیری کنید. فاصله های پلاستیکی زیادی در دسترس داشته باشید. با استفاده از یک ماله شیار 1/4 اینچی، ماستیک را در قسمت کوچکی روی تخته پشتی پخش کنید. ماستیک را به طور یکنواخت شانه کنید. اولین کاشی را بگذارید و با یک حرکت چرخشی در جای خود قرار دهید (کف دست ها صاف روی سطح، انگشتان باز شده، کاشی را کمی به پهلو بچرخانید).

برش کاشی

9. این مرحله را با استفاده از جداکننده های پلاستیکی برای حفظ ثبات در طرح تکرار کنید. ابتدا تمام کاشی های کامل را بچینید. هنوز نگران بریدن کاشی ها به شکل مناسب نباشید. به بخش بعدی کاشی های کامل بروید. از یک حوله مرطوب برای پاک کردن ماستیک هایی که از فضاها بیرون می آید استفاده کنید.

10. از یک اره مرطوب یا برش کاشی دستی برای برش کاشی استفاده کنید – هر دو روش عالی کار می کنند، اما کاشی ضخیم تر باید با اره مرطوب بریده شود. گیره های کاشی برای برش گوشه ها و لبه های گرد مفید هستند.

11. وقتی ماستیک شروع به سفت شدن کرد، اسپیسرها را با دقت بردارید. برای ایجاد برش هایی برای قرار دادن کاشی ها با دیوار، فاصله آخرین کاشی کامل تا دیوار را اندازه گیری کنید و سپس آن اندازه ها را روی کاشی منتقل کنید. کاشی را به اندازه برش دهید. کاشی های بریده شده را در کنار دیوار قرار دهید و کار را در سراسر کف ادامه دهید.

12. هنگامی که همه کاشی ها سفت شدند، ماستیک های سطحی را با یک حوله مرطوب بردارید.  و اجازه دهید کاشی ها یک شبه ببندند. روی آنها راه نروید!

دوغاب گیری

13. اکنون زمان دوغاب گیری منطقه است. دوغاب سنباده ای برای خطوط دوغاب پهن تر و دوغاب سمباده نشده برای خطوط گروت کوچکتر در نظر گرفته شده است. رنگ دوغاب انتخاب شماست. می توانید دوغابی را انتخاب کنید که با کف ترکیب شود و از نظر رنگ شبیه به کاشی باشد، یا می توانید یک رنگ دوغاب دراماتیک را انتخاب کنید که طرح کاشی را “پاپ” کند.

14. برای اعمال دوغاب، آن را روی کاشی قرار دهید و با استفاده از شناور دوغاب لاستیکی آن را روی سطح پخش کنید. شناور را با زاویه کم نگه دارید، دوغاب را محکم در محل اتصال قرار دهید تا کاملا پر شود. حدود پنج دقیقه طول می کشد تا دوغاب سفت شود. دوغاب اضافی را با شناور خراش دهید و به صورت مورب روی کاشی ها کار کنید.

15. بعد از اینکه دوغاب کمی خشک شد، با پاک کردن یک اسفنج مرطوب روی کاشی ها، تمیزی خوبی به کاشی ها بدهید، مراقب باشید که دوغاب از درزها بیرون نیاید. اسفنج را مرتب بشویید و آب آن را مرتب عوض کنید. بعد، کف را با یک پارچه تمیز صاف کنید. پس از خشک شدن، گرد و غبار ناحیه را پاک کنید و دوباره با یک پارچه مرطوب پاک کنید. قبل از استفاده از درزگیر، بگذارید کاشی چند روز (تا هفت) بماند

16. قالب را تعویض کنید یا قالب جدید را نصب کنید. اگر سطح کف به گونه ای بالا رفته است که مانع درب شود، به سادگی در را بردارید و از یک اره مدور برای برش کف در استفاده کنید تا پاک شود. در درها، نوارهای انتقالی را روی زمین نصب کنید و از یک مجموعه میخ برای فشار دادن سر میخ به زیر سطح چوب استفاده کنید.

بقیه این حمام را بازسازی کنید

ساختن یک حمام مدرن با فاکتور اصلی شگفت انگیز با این نکات مقرون به صرفه آسان است!

نحوه برش تخته پشتیبان و نکاتی در مورد نحوه نصب آن

تخته پشتی (با نام مستعار سمنت برد) محکم و محکم است، اما به طرز شگفت انگیزی برش آسان است. بهترین روش ها برای برش اندازه های مختلف تخته پشتیبان را بیاموزید، به علاوه چند نکته در مورد نحوه نصب آن را دریافت کنید.

میانگین هزینه نصب کف کاشی

کاشی های کف می توانند نسبتاً ارزان باشند، اما نصب حرفه ای هزینه ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

کاشی یک کفپوش زیبا ایجاد می کند که بادوام، مقاوم در برابر لکه و عملاً بدون تعمیر و نگهداری است. قبل از خرید، دانستن میانگین هزینه نصب کاشی مفید است تا بتوانید بودجه بازسازی خود را به طور دقیق مدیریت کنید. کاشی کف در اندازه ها، شکل ها، رنگ ها و بافت های بسیار متنوعی وجود دارد. هزینه متفاوت است و شما کاشی هایی را با قیمتی بین 1 تا 20 دلار در هر فوت مربع خواهید یافت. اکثر صاحب خانه ها کاشی و سرامیک لعابدار بادوام را در محدوده قیمتی 2 تا 4 دلار برای هر فوت مربع انتخاب می کنند. این به آسانی در دسترس است، و لعاب سطح سخت در رنگ‌های تقریباً نامحدودی عرضه می‌شود.

نصب حرفه ای بسته به مقدار کار آماده سازی مورد نیاز 5 تا 10 دلار به ازای هر فوت مربع اضافه می کند و میانگین کل هزینه نصب کف کاشی را بین 7 تا 14 دلار در هر فوت مربع قرار می دهد. برای نصب کف کاشی در اتاقی به ابعاد 10×15 فوت (150 فوت مربع) انتظار دارید 1050 تا 2100 دلار بپردازید. قطعات تزئینی تزئینی و الگوهای پیچیده می توانند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، هم برای مواد و هم برای کار برای نصب آنها.

سایر انواع محبوب کاشی کف عبارتند از:

کاشی معدن کاشی سرامیک بدون لعاب است. رنگدانه هایی که قبل از پخت به بدنه سفالی کاشی اضافه می شود.  رنگ های خاکی و غنی به آن می بخشد.
پرسلان بسیار سخت و بادوام است. به صورت لعاب یا بدون لعاب عرضه می شود و انتخاب خوبی برای نصب در خارج است.
کاشی های سنگی شامل گرانیت، تخته سنگ و سنگ مرمر هستند و به دلیل زیبایی طبیعی خود ارزشمند هستند. بیشتر کاشی های سنگی برای جلوگیری از لکه شدن نیاز به نگهداری دوره ای دارند.

خرید کاشی و سرامیک از فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید