صنعت ساختمان

آموزش چسباندن سرامیک روی سرامیک

چسباندن سرامیک روی سرامیک

آیا می توانم کاشی و سرامیک جدید را روی کاشی و سرامیک نصب کنم؟

آیا چسباندن سرامیک روی سرامیک – ممکن است. ما در حال برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه خود هستیم.  و برای به حداقل رساندن.  زمان مورد نیاز و هزینه که در نظر داریم.  به بازسازی کابینت ها فکر می کنیم. یکی از شرکت‌ها پیشنهاد کرد کاشی‌هایمان (کاشی‌های سرامیکی سفید بزرگ) را حذف نکنیم. و آنها را با یک لایه کاشی دیگر بپوشانیم. این به ما امکان می دهد.  همه کابینت ها را حذف نکنیم.

آیا می توانیم کاشی جدید را روی کاشی موجود نصب کنیم؟

اگر کاشی‌های سرامیکی موجود به‌خوبی به زیرلایه‌شان چسبانده شوند. می‌توانید با کاشی جدید روی آن‌ها بچسبانید. اگرچه چسب کاشی جدید بهتر از کاشی اصلی به زیرلایه آن نخواهد بود. آماده سازی سطح کاشی موجود و استفاده از چسب نازک خوب برای چسباندن.  کاشی جدید به آن بسیار مهم خواهد بود.

نحوه نصب

ابتدا یک میله فلزی نازک (مثلا میلگرد) بگیرید و دور بزنید و کمی به سطح کاشی موجود ضربه بزنید. توجه داشته باشید اگر صدا در جایی تغییر کرد. اگر کاشی به خوبی به یک زیرلایه بتنی چسبانده.  در صورتی که کاشی به خوبی متصل نشده باشد.  باید صدایی با صدای بلند در مقایسه با صدای کسل کننده توخالی بشنوید.

اگر روی یک زیرزمین چوبی صدا متفاوت خواهد بود.  اما چیزی که به دنبال آن هستید.  تفاوت در نحوه صدای یک نقطه با نقطه دیگر است.  اگر صدای همه آنها یکسان باشد و هیچ کاشی شل یا ترک در کاشی یا دوغاب موجود وجود نداشته باشد.  می توانید فرض کنید.  که به خوبی چسبانده.  اگر صدای توخالی دریافت کردید. (بلندی پایین تر)، ممکن است.  کاشی ها به خوبی به هم چسبیده نباشند.  و ابتدا باید آنها را بردارید.  می‌توانید با برداشتن یک یا دو کاشی این موضوع را تأیید کنید.

برای چسباندن سرامیک روی سرامیک ، کاشی دیگر به آن، باید سطح را صاف و (آسیاب) کنید تا ساییده شود.  سپس آن را با دیوار تمیز کاملاً تمیز کنید.  و آب آن را مرتباً تعویض کنید.

هنگامی که کاشی موجود به درستی از یک ملات نازک اصلاح و پلیمری یا لاتکس با کیفیت خوب استفاده کنید.   اطمینان حاصل کنید.  که هر مجموعه نازکی که استفاده می شود.  برای چسباندن. کاشی های موجود توصیه می شود.  و سازنده یک منبع ضمانت واحد را برای پوشش هزینه های کار و مواد ارائه می دهد.  این بیمه بدون عیب نیست.  و بیشتر مشکلات ناشی از خطای نصب کننده است.  اما به اطمینان از استفاده نصاب از محصولات نصب با کیفیت خوب کمک می کند.

کفپوش

آیا می توانید کاشی را روی کاشی نصب کنید؟

اغلب، شما باید کاشی های موجود را قبل از نصب کاشی های جدید حذف کنید. با این حال، برداشتن کاشی های قدیمی ممکن است گاهی دشوار یا تقریبا غیرممکن باشد. اگر کاشی اصلی هنوز در شرایط عالی است و می‌خواهید کاشی را روی کاشی نصب کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید، اما مراحل زیر را برای تکمیل پروژه با موفقیت دنبال کنید.

ارزیابی کاشی موجود

چسباندن سرامیک روی سرامیک

هنگام پاسخ به این سوال، “آیا می توانید کاشی را روی کاشی نصب کنید؟” عامل تعیین کننده وضعیت کاشی زیرین است. کاشی را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا می تواند فرآیند کاشی بیش از حد کاشی را انجام دهد یا خیر. از تراز بودن کف کاشی قدیمی خود اطمینان حاصل کنید. هر گونه ترک را از نزدیک بررسی کنید و مطمئن شوید که پایه محکمی است. هر گونه آسیب یا مشکل می تواند مشکلاتی را در آینده ایجاد کند.

همچنین، قبل از افزودن یک لایه کاشی دیگر، هر گونه مشکلی را در مورد زیرزمین خود حل کنید. به ویژه، تعیین کنید.  که آیا کف زیرین شما می تواند. وزن اضافه شده.  را تحمل کند یا خیر. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، برای کمک با یک متخصص تماس بگیرید. همچنین تعیین کنید که ارتفاع کف پس از اجرای کاشی جدید چقدر باشد تا مطمئن شوید.  که روی هیچ وسیله، درب یا موانع دیگر، از جمله ایجاد خطر زمین خوردن.  تأثیر نمی گذارد.

آماده سازی سطح

برای آماده سازی سطح خود برای فرآیند کاشی روی کاشی، سطح را با یک پاک کننده چند منظوره تمیز کنید. همچنین، چسب را با ضربه ملایم روی هر کاشی با یک جسم سخت بررسی کنید. اگر توخالی به نظر برسد، آن کاشی باید برداشته شود زیرا چسب دیگر کافی نیست.

پس از پاک شدن کثیفی و کثیفی، کاشی قدیمی را سنباده بزنید تا زمانی که زبری به نظر برسد. این به کاشی جدید چیزی برای چسباندن. سپس، یک لایه بسیار نازک از ملات نازک قرار دهید و خطوط جاری دوغاب را پر کنید. این پایه یکنواخت تر برای کاشی های جدید فراهم می کند. قبل از رفتن به مرحله بعد، اجازه دهید این ملات نازک به مدت 24 ساعت عمل کند.

انتخاب چسب مناسب

از آنجایی که به جای کاشی روی کف زیرین یا سایر مواد پشتی، کاشی را به کاشی می‌زنید، ممکن است نوع چسب مورد نیاز شما با اولین باری که این فضا را کاشی‌کاری کردید متفاوت باشد. اگرچه چسب ممکن است در ابتدا کار کند، اما ممکن است در کاربرد کاشی به کاشی دوام نیاورد. حتی اگر دوام داشته باشد، ممکن است بعداً با مشکلاتی در رابطه با رطوبت و/یا قالب مواجه شوید.

اغلب اوقات، ملات نازک کار می کند. در برابر رطوبت و حرارت مقاوم است و برای حمام و آشپزخانه ایده آل است. همچنین یک چسب جامد و مقاوم در برابر قالب است. با این حال، با یک متخصص تماس بگیرید تا در ارزیابی کاشی قدیمی، کاشی جدید و اینکه چه چسبی بهتر عمل می کند، کمک کند.

ملات اپوکسی نیز می تواند به خوبی کار کند. از آنجایی که به سرعت پخته و معمولاً فقط برای استفاده حرفه ای توصیه می شود. ملات اپوکسی اغلب در محیط های صنعتی یا تجاری استفاده می شود زیرا کار با آن سخت تر و گران تر است.

چیدمان و طراحی کاشی

چسباندن سرامیک روی سرامیک

احتمالاً دشوارترین بخش نصب کاشی، تعیین میزان کاشی مورد نیاز، اندازه کاشی و اندازه درز دوغاب و همچنین میزان خرید است. هنگام خرید مواد خود، همیشه 10 درصد بیشتر از نیاز خود کاشی بخرید و از قانون معروف “دوبار اندازه گیری، یک بار برش” پیروی کنید.

برای اطمینان از رسیدن.  به طرحی که می‌خواهید.  کاشی‌های خود را قبل از استفاده از چسب بچینید.  و همیشه از مرکز اتاق شروع کنید تا خود را در جعبه قرار ندهید.

تزریق و آب بندی

پس از نصب کاشی، بین هر کاشی دوغاب بزنید. هنگامی که دوغاب خشک شد.  رطوبت و کثیفی، از یک درزگیر استفاده کنید.

چسباندن سرامیک روی سرامیک

مزایای کاشی بیش از کاشی

گاهی اوقات، شما فقط می خواهید ظاهری تازه در حمام یا آشپزخانه خود داشته باشید. نصب کاشی روی کاشی یا نقاشی روی کاشی ممکن  بهترین راه برای رسیدن.

یکی از مزایای انجام این کار، مقدار زمانی است که صرفه جویی می کنید. از آنجایی که کاشی قدیمی را حذف یا دور نمی‌کنید، زمان پروژه شما را نصف می‌کند. از آنجایی که برای فرآیند حذف نیازی به خرید ابزار یا مواد ندارید، نصب کاشی روی کاشی پروژه شما را بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

همچنین به طور معقولی سازگار با محیط زیست است زیرا مواد قدیمی یا مستعمل را دور نمی اندازید.

عیب یابی

همانطور که کاشی موجود خود را بررسی می کنید، ممکن است با چند کاشی روبرو شوید که باید برداشته یا جایگزین شوند. اگر این تعداد به بخش بزرگی از کف شما می رسد، پس از طرح خود برای نصب کاشی روی کاشی صرف نظر کنید و به جای آن کاشی های قدیمی را بردارید.

مراقبت های پس از نصب

پس از نصب کاشی های جدید، آنها را تمیز و به خوبی نگهداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه ترک یا تعمیرات لازم، سریعاً آنها را انجام دهید تا رطوبت یا کثیفی در زیر کاشی ها گیر نکند.

اگرچه نصب کاشی‌های جدید توسط یک صاحب خانه بی‌تجربه انجام می‌شود، اما احتمالاً با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد و برای نکات متعدد به کمک حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. برای انجام این کار دشوار، دست‌کار محلی را در نزدیکی خود پیدا کنید. اینجا در مستر دستکار کاشی کاری یکی از خدمات دست ساز ماست.

برای خرید کاشی و سرامیک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید