مقالات

اجاق گاز

5 نکته ایمنی درمورد اجاق گاز که هر آشپزی باید بداند. اجاق گاز اکثر صاحب خانه ها هر روز کار میکند. در حالی که اجاق‌های امروزی ایمن هستند، هنگام پخت و پز باید احتیاط کرد. دور نگه داشتن آشپزخانه از خطرات آتش سوزی بسیار مهم است. این پنج نکته ایمنی آسان را برای حفظ امنیت خانواده خود دنبال کنید.

اجاق گاز

1. با احتیاط بپزید:

مطمئن شوید که اجاق گاز و هود اجاق گاز شما به طور ایمن و صحیح نصب شده اند. موهای بلند را به پشت ببندید و لباس های گشاد بپوشانید. از کفش های ضد لغزش استفاده کنید. هنگام جابجایی قابلمه ها و تابه ها حتما از دستکش های گرم محافظ استفاده کنید. بیشتر مراقب باشید تا روغن داغ پاشیده نشود. استفاده از محافظ اسپلتر ممکن است کمک کند. دسته های قابلمه را به سمت داخل بچرخانید تا ضربه نخورند و از روی اجاق گاز جدا نشوند. از فر برای نگهداری استفاده نکنید. تمیز نگه داشتن اجاق گاز و فر ضروری است. چربی و زباله های حاصل از پخت و پز می توانند مشتعل شوند و باعث آتش سوزی شوند. اجاق گاز خود را مرتباً به پایین پاک کنید و در صورت وجود عملکرد خود تمیز شوندگی را روی فر اجرا کنید.

2. اقلام شل را دور نگه دارید:

اجازه ندهید وسایل شل مانند حوله روی اجاق گاز یا نزدیک آن قرار گیرند. اینها می توانند به سرعت مشتعل شوند و باعث آتش سوزی شوند. اطراف اجاق گاز خود را تمیز نگه دارید و اجازه ندهید درهم و برهمی ایجاد شود. به هم ریختگی می تواند باعث سرایت آتش روی اجاق گاز به سایر قسمت های آشپزخانه شود.

3. از محصولات ایمنی کودکان و حیوانات خانگی استفاده کنید:

اگر کودکان یا حیوانات خانگی در خانه دارید، مطمئن شوید که آنها را به خوبی دور از اجاق گاز یا فر نگهداری کنید. برای دور نگه داشتن کودکان بسیار کوچک و حیوانات خانگی از آشپزخانه از گیت های کودک استفاده کنید. چندین اقلام ایمنی کودک شخص ثالث را می توان برای ایمن نگه داشتن کودکان و حیوانات خانگی خود خریداری کرد. درب های دستگیره قفل و قفل های بند برای درب فر موجود است. اینها از روشن کردن ناخواسته اجاق گاز یا نشت گاز توسط کودک یا حیوان خانگی جلوگیری می کند. اگر بوی گاز گرفتید، پنجره ها را باز کنید و از خانه خارج شوید.

4. یک کپسول آتش نشانی را در نزدیکی خود نگه دارید:

اجاق گاز

یک کپسول آتش نشانی بخرید و آن را نزدیک محل پخت و پز خود نگه دارید. هرگز از آب برای خاموش کردن آتش چربی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث گسترش آن شود. در عوض، آتش را با یک درب محکم خفه کنید یا از کپسول آتش نشانی استفاده کنید.

5. از خانه خود محافظت کنید:

یک سیستم امنیتی خانه نظارت شده می تواند آرامش خاطر را فراهم کند. هنگامی که آلارم‌های آتش‌سوزی در خانه فعال می‌شوند، خدمات ما بلافاصله با 911 تماس می‌گیرد. این سیستم‌ها آشکارسازهای دود و سایر حسگرها را ارائه می‌کنند که می‌توانند نگرانی و استرس شما را در هنگام در نظر گرفتن ایمنی آتش‌سوزی به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید