مقالات

تمیز کردن هود

تمیز کردن هود

نحوه تمیز کردن هود :


هنگام تمیز کردن آشپزخانه به راحتی می توان از هود اجاق گاز خود چشم پوشی کرد. با این حال، این منطقه ای است که قطعا باید آن را تمیز کنید تا خانه خود را از میکروب ها، باکتری ها و خطرات آتش سوزی ایمن نگه دارید. خود هود را می توان به راحتی تمیز کرد اگر عادت منظم داشته باشید، اگرچه ممکن است هنگام تمیز کردن هود در ابتدا به مواد شیمیایی خشن تری نسبت به پاک کننده سطوح معمولی شما نیاز داشته باشد. سپس، بسته به نوع خود، می‌توانید به راحتی فیلتر هود را با دفعات کمتری تمیز یا تعویض کنید.

 

 

روش 1:

تمیز کردن هود

 

1: پاک کننده مناسب برای هود خاص خود را انتخاب کنید :

انواع هود را می توان از مواد مختلفی تهیه کرد. وقتی انتخاب می کنید با چه چیزی تمیز کنید، پاک کننده ای را انتخاب کنید که استفاده از آن روی آن ماده ایمن باشد تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.برای مثال:

■برای هودهای پلاستیکی یا وینیل، از یک پاک کننده همه منظوره یا آب گرم صابون استفاده کنید.

■ برای فولاد ضد زنگ، با آب گرم صابون بروید.

■برای مس، از پاک کننده مس استفاده کنید.


2: قسمت بیرونی کاپوت را پاک کنید :

انتظار داشته باشید که نمای بیرونی هود کار بسیار آسانی باشد زیرا دور از اجاق گاز شما قرار گرفته است. به سادگی آن را با پاک کننده خود اسپری کنید. اگر توصیه می‌کند قبل از پاک کردن پاک‌کننده برای مدتی طولانی بماند، دستورالعمل‌های تمیزکننده را دنبال کنید.

 

3: هود را خشک کنید :

آن را با یک پارچه خشک و تمیز یا دستمال کاغذی پاک کنید. تمام آثار پاک کننده را از بین ببرید. اگر مواد هود دانه‌ای آشکار دارد، برای تمیز کردن و جلا دادن مؤثرتر، آن را با دانه‌ها پاک کنید.

 

 

روش 2: تمیز کردن زیر هود

 

تمیز کردن هود

1: در صورت نیاز داخل آن را بخارپز کنید :

ابتدا زیر هود را نگاه کنید. اگر به نظر می رسد که کار خود را در آنجا انجام داده اید، یک گلدان بزرگ را در سه چهارم راه با آب پر کنید. آن را بدون درپوش روی اجاق گاز بگذارید تا بجوشد و در صورت نیاز نیم ساعت یا بیشتر آن را بجوشانید. اجازه دهید بخار در مواد خام خیس شود تا از روی هود شروع به شل شدن کند.

■قبل از ادامه کار صبر کنید تا اجاق گاز خنک شود. به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به بالا و زیر هود، احتمالاً باید روی اجاق گاز خم شوید. اگر آب جوشیدید تا مواد خام را با بخار جدا کنید، قابلمه را روی سطح ایمن از حرارت بردارید. قبل از حرکت صبر کنید تا مشعل خنک شود.

 

2: داخل آن را آزمایش کنید :

اگر کثیفی به اندازه کافی سبک باشد تا پاک کننده سطح معمولی شما کار کند، عالی است. با این حال، اگر برای انجام کار به ماده شیمیایی سخت تری برای چربی زدایی نیاز دارید، قبل از استفاده از آن به قسمت کوچکی از هود اسپری آزمایشی بدهید. مطمئن شوید که با رنگ هود یا مواد دیگر هیچ واکنش نامطلوبی ایجاد نمی کند.

■باز هم، همیشه توصیه های پاک کننده را در مورد موادی که استفاده از آن بی خطر است، دوباره بررسی کنید.

 

3: اسپری کنید و پاک کنید :

 ابتدا دستورالعمل های پاک کننده خود را برای استفاده صحیح بخوانید. در صورت توصیه از دستکش ایمنی استفاده کنید. اگر تهویه قوی توصیه می شود، پنجره ها را باز کنید و فن اگزوز را روشن کنید. سپس طبق دستور داخل هود را اسپری کنید و آن را با اسفنج، پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید.

■برخی از پاک کننده ها ممکن است توصیه کنند که فورا پاک کنید. دیگران ممکن است توصیه کنند اجازه دهید برای مدتی بماند تا بتواند در خاک، چربی و مواد خام خیس شود.


4: دوباره با حوله مرطوب پاک کنید :

 در صورت باقی ماندن اثری از پاک کننده های قوی انتظار داشته باشید که رگه ها و بوها را به جا بگذارند. هنگامی که محل تمیز شد، یک پارچه یا حوله کاغذی را مرطوب کنید. داخل آن را دوباره پاک کنید تا بقایای مواد شیمیایی پاک شود. سپس با پارچه خشک تکرار کنید تا خشک شود.

 

5: مکررا تکرار کنید :

 انتظار داشته باشید که هر چه بیشتر بین هر تمیز کردن صبر کنید، کار سخت تر باشد. هنگام انجام کل آشپزخانه، شستن هود را بخشی از برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهید. اگر در یک وعده غذایی خاص روغن زیادی مصرف می‌شود یا باعث پاشیده شدن زیاد می‌شود، بلافاصله پس از آن، به محض اینکه اجاق گاز امن شد، آن را تمیز کنید.

 

 

روش 3: برخورد با فیلتر

 

1: ماهانه آن را بررسی کنید :

 هود را به صورت روزانه یا هفتگی تمیز کنید، اما نگران این نباشید که اغلب با فیلتر برخورد کنید (مگر اینکه به طور منظم بسیاری از غذاها را سرخ کنید). ماهی یکبار آن را بررسی کنید. اگر لکه دار یا پاشیده به نظر می رسد، برای تمیز کردن یا تعویض آن در اسرع وقت برنامه ریزی کنید.


2: فیلتر را بردارید :

فیلترها را می توان به روش های مختلف در جای خود محکم کرد. به مال خودت نگاه کن احتمالاً توسط ضمیمه خواهد شد:

■یک بست که می توانید آن را در داخل و خارج از موقعیت بچرخانید.

■چفتی که باید آن را فشار داده و بلند کنید.

■ساپورت های رینگ که فقط باید به سمت بالا فشار داده شوند و بچرخند.

■پیچ.


3: فیلترهای پارچه ای و زغالی را تعویض کنید :

 اگر یکی از این انواع را دارید، سعی نکنید آنها را تمیز کنید. به سادگی نسخه قبلی را خاموش کرده و یک مورد جدید نصب کنید. با این حال، در مورد فیلترهای زغالی، به خاطر داشته باشید که فقط در صورتی نیاز به تعویض آنها دارید که هود برد بدون کانال داشته باشید.

■ هود بدون کانال به این معنی است که فن اگزوز هوا را مستقیماً به آشپزخانه بازگرداند. اگر اگزوز به خارج از خانه از طریق مجاری تهویه می شود، نباید فیلتر زغالی خود را تعویض کنید.


4: فیلترهای فلزی را در پاک کننده و آب خیس کنید :

 سینک خود را با آب داغ پر کنید. صابون ظرفشویی یا مقدار توصیه شده پاک کننده قوی تر را برای چربی زدایی آن اضافه کنید. بگذارید ده دقیقه تا نیم ساعت خیس بخورد، سپس آن را در آب هم بزنید تا هرگونه کثیفی از بین برود. از یک برس مو برای مالش دادن تکه های سرسخت استفاده کنید. سپس زیر یک جت قوی آب (مانند ضمیمه سمپاش شیر آب) را بشویید.

■ بعد از آن: فیلتر را روی یک حوله تمیز یا قفسه خشک کن قرار دهید و قبل از نصب مجدد اجازه دهید در هوا خشک شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید