معرفی محصول

4 نوع شیر آلات و نحوه انتخاب یکی

شیر آلات

شیر آلات یک قسمت ضروری و کاربردی از سینک شما به عنوان راهی برای کنترل و خاموش کردن آب جاری در آشپزخانه، حمام، اتاق رختشویی یا سایر مناطق است. شیر آشپزخانه شما ممکن است دقیقاً شبیه به شیرهای حمام شما باشد، اما ممکن است در داخل بسیار متفاوت باشند. دانستن اندکی در مورد فضای داخلی یک شیر آلات به شما کمک می کند تا جایگزینی را انتخاب کنید یا با هر گونه تعمیراتی مقابله کنید. در زیر، ریزه کاری های هر نوع شیر آلات و عواملی را که در صورت بازسازی، تعمیر یا صرفاً می خواهید به روز رسانی می کنید، باید در نظر بگیرید.

شیر آلات

انواع شیرآلات

1.شیر توپی گرد:

اولین شیر آب بدون شستشو با مجموعه توپی شکاف دار داخلی که جریان آب سرد و گرم را کنترل می کند، تک دسته

2.دیسک:

دسته دیسک های سرامیکی را به سمت بالا و پایین حرکت می دهد تا جریان را تنظیم کند، تک دسته. بدون شستشو

3.کارتریج:

کارتریج داخلی برای تنظیم جریان آب، تک دسته یا دو دسته حرکت می کند. بدون شستشو.

4.فشرده سازی:

یک واشر لاستیکی داخلی هنگام فشرده شدن با دسته دوگانه جریان آب را مسدود می کند

بهترین برای: آشپزخانه و حمام

1.شیر توپی

شیر آلات

شیرهای گلوله ای در سینک های آشپزخانه بسیار رایج هستند و اولین نوع شیرهای بدون شستشو بودند. آنها را با دسته تکشان که روی یک کلاه توپی شکل گرد درست بالای پایه دهانه شیر حرکت می کند، قابل شناسایی هستند. شیر توپی دارای یک دسته است که یک توپ پلاستیکی یا فلزی مخصوص داخل بدنه شیر را کنترل می کند. این توپ دارای محفظه ها یا شکاف هایی به همراه حلقه های O لاستیک و مهر و موم های لاستیکی فنری است. بسته به موقعیت توپ، مجموعه توپ/اهرم جریان و دمای اختلاط آب خروجی از شیر آب را کنترل می کند.

اگرچه قسمت بیرونی شیر آلات به اندازه سایر انواع شیر آب بادوام است، اما عملکرد داخلی آن ممکن است دوام نداشته باشد و نسبت به سایرین نیاز به نگهداری بیشتری دارد. به دلیل تعداد قطعاتی که این نوع شیر آلات را تشکیل می دهند، شیرهای توپی بیشتر از سایر شیرهای بدون شستشو مانند شیر کارتریج یا شیر دیسکی نشتی دارند. از طرف دیگر، به دلیل اینکه یک فناوری قدیمی است، شیر توپی یکی از کم هزینه ترین انواع شیر آب است.

طرفداران

تک دسته شیک

رایج ترین نوع شیر آب برای آشپزخانه

مقرون به صرفه

منفی

تمایل به نشت دارد

بسیاری از قطعات پیچیده

تشخیص دقیق نشتی دشوار است

2.شیر دیسکی (یا دیسکی)

شیر آلات

بهترین برای: آشپزخانه و حمام، ایده آل برای افرادی که مشکل در دست گرفتن دارند

شیرهای دیسکی سرامیکی جدیدترین پیشرفت در تکنولوژی مدرن شیر آب هستند. آنها را با تک اهرم خود بر روی یک بدنه استوانه ای پهن قابل شناسایی هستند. شیر دیسکی آب سرد و گرم را در داخل یک محفظه اختلاط به نام کارتریج تعادل فشار مخلوط می کند. دو دیسک سرامیکی در پایین محفظه برای کنترل حجم جریان آب بالا و پایین می‌آیند. دما با چرخش دسته به پهلو کنترل می شود. این شیرها باکیفیت، بسیار قابل اعتماد هستند و نیازی به تعمیر زیاد ندارند. با این حال، از آنجایی که شیر آب دارای فناوری جدیدتر و با دوام بالایی است، از دیگر انواع شیر آلات نیز گران‌تر است.

شما به سختی نیاز به حرکت دادن اهرم برای تخلیه آب خود خواهید داشت. این شیرآلات به لمس بسیار حساس هستند و برای افراد مبتلا به آرتروز یا مشکل در گرفتن دست ایده آل هستند.

طرفداران

تکنولوژی جدیدتر و قابل اعتمادتر

کیفیت بالا

در برابر دماهای شدید مقاومت می کند

منفی

دیسک ها در طول زمان می شکند/فرسایش می کنند

عادت کردن به حس شیر آب زمان می برد

نوع فناوری گران تر

3.شیر کارتریج

کارتریج

بهترین برای: آشپزخانه و حمام

شیرهای کارتریجی دو دسته تقریباً غیرقابل تشخیص از شیرهای واشر فشرده ، با این حال، می توانید تفاوت را با احساس دسته ها هنگام استفاده تشخیص دهید. یک شیر تراکمی از شما می خواهد.  که واشر را سفت کنید.  (فشرده کنید) تا جریان آب بسته شود.  با یک شیر کارتریج، عملکرد صاف و یکنواخت است.  با نیم چرخش، دسته از حالت خاموش به حالت روشن می رود.  شیر آلات بدون نیاز به فشار اضافی مانند یک شیر تراکمی خاموش می شود.

کارتریج ها بادوام و آسان برای تعویض در نظر گرفته می شوند.  به این معنی که این نوع شیر نسبت به انواع دیگر نیاز به نگهداری کمتری دارد. با این حال، بسته به سازنده و مدل سینک شما، تعویض کارتریج ها ممکن است.  پرهزینه باشد. برخی ممکن است.  بیش از 100 دلار قیمت داشته باشند.

طرفداران

روان کار می کند

کارتریج ها معمولا بادوام هستند

آسان برای تعمیر

منفی

رسوبات آب سخت می توانند کارتریج ها را مسدود کنند

مهر و موم در پایین کارتریج هنوز هم ممکن است خراب شود

کارتریج های جایگزین برای برخی از مارک ها ممکن است گران باشد

4.شیر ماشین لباسشویی فشرده

شیر آلات ماشین لباسشویی فشرده

بهترین برای: سینک ظرفشویی که معمولاً در خانه های قدیمی یافت می شود.

واشرهای فشرده از ابتدای لوله کشی داخلی بنا به تقاضا وجود داشته اند. آن‌ها در خانه‌های قدیمی‌تر یافت می‌شوند.  و نسخه‌های به‌روز شده.  اغلب در سینک‌های لوازم خانگی در خانه‌های جدیدتر تا به امروز استفاده می‌شوند. این شیرآلات معمولاً ارزان‌ترین قیمت را برای خرید دارند، اما آنقدر بادوام نیستند زیرا اکثر آنها مستعد نشتی و نگهداری هستند. از طرف دیگر، قطعات جایگزین بسیار ارزان هستند.

شیرهای واشر فشرده با دسته‌های جداگانه آب سرد و گرم خود قابل شناسایی هستند.  و عمل آنها به شما نیاز دارد.  که دستگیره‌ها را محکم کنید.  تا جریان آب بسته شود.  این شیرها با استفاده از یک میل فشاری کار می کنند که نوعی پیچ جلالی است که واشر در انتهای آن بر روی صندلی سوپاپ فشار می دهد.

طرفداران

کم هزینه

متناسب با زیبایی شناسی خانه های سبک قدیمی

تعمیر آن آسان است. حتی اگر به سرعت فرسوده شود.

منفی

مستعد نشتی

تعمیر و نگهداری بالاتر نسبت به سایر انواع شیر

تکنولوژی قدیمی تر

انتخاب یک شیر آلات

شیر آلات از همه نوع قرار است.  برای سال ها دوام بیاورند.  اما تعمیر و نگهداری (پوشش های محافظ فرسوده، مجبور به حرکت بیش از حد دستگیره ها) و مسائل زیست محیطی (آب سخت و رسوب آهک) وجود دارد.  که باعث می شود زودتر از کار بیفتند.  معمولاً علائم واضحی وجود دارد.  که به یک شیر آب جدید نیاز دارید.  نوک شیر زنگ زده و  روکش کدر یا پوسته پوسته می شود.  دسته ها نشتی دارند.  و نشتی قطع نمی شود.

حتی زمانی که برای تعمیر اقدام کنید. شما می توانید یک شیر آب از یک نوع را با یک شیر آب از نوع دیگر جایگزین کنید. با این حال، شما نمی توانید مونتاژ یک شیر آب را جایگزین کنید. بنابراین اگر یک شیر آب قدیمی با مجموعه کارتریج دارید، می توانید کل شیر را با یک مدل تک دسته که دارای مجموعه دیسکی سرامیکی است جایگزین کنید.

پیکربندی سینک خود را نیز در نظر بگیرید. اگر می خواهید شیر آب دو دسته را با شیر تک دسته جایگزین کنید، می توانید این کار را نیز انجام دهید، فقط مطمئن شوید که صفحه پایه شیر تک دسته جدید به اندازه کافی سوراخ های اضافی را می پوشاند. با این حال، اگر فقط یک سوراخ دارید، باید به یک شیر آب تک دسته بچسبید.

اگر می خواهید تصمیم بگیرید که یک نوع شیر آب را به جای دیگری بخرید، این پنج عامل اضافی را در نظر بگیرید:

1.اگر در خانه راحت نیستید، یک شیر آب کارتریجی با قابلیت تعمیر آسان در نظر بگیرید.
2.اگر مشکل ناتوانی یا آرتروز دارید، شیر دیسکی را در نظر بگیرید که به راحتی روشن و خاموش می شود.
3.اگر می خواهید یک شیر آلات ساده و شیک تک دسته ای داشته باشید، یک شیر آب توپی مقرون به صرفه را انتخاب کنید.
4.اگر می خواهید طولانی ترین و به روزترین نوع شیر آب را داشته باشید، یک شیر آب دیسکی انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که تعمیر آن می تواند پرهزینه باشد و احتمالاً برای تعمیر آن به یک متخصص نیاز دارید.
5.اگر خانه قدیمی‌تری دارید که شیرهای فشاری دارد و می‌خواهید آن را ارتقا دهید، فقط برای اطمینان از راه‌اندازی آن با یک لوله‌کش مشورت کنید.

برای خرید شیر آلات کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید