بازار فتوحی

چرا ماکروفر روشن نمیشه ؟

چرا ماکروفر روشن نمیشه

شما در اواسط عجله صبحگاهی خود هستید.  و یک کاسه بلغور جو دوسر را برای یک صبحانه سریع در مایکروویو می ریزید. انگشتان شما به طور خودکار همان ترتیبی را کلید می زنند.  که صبح ها قبل از آن استفاده کرده اید.  فقط این بار صدای زمزمه آشنای دستگاه را نمی شنوید. مایکروویو شما کار نمی کند. . . اما چرا؟ در اینجا برخی از مشکلات رایج مایکروویو وجود دارد.  که ممکن است با آنها روبرو شوید:

چرا ماکروفر روشن نمیشه

مایکروویو روشن نمی شود:

ابتدا، مطمئن شوید.  که پس از انتخاب عملکرد یا زمان پخت، دکمه “شروع” را فشار دهید. شکست در زدن “شروع” بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد.  به خصوص زمانی که عجله دارید. اگر کار نکرد، دکمه «توقف» یا «لغو» را فشار دهید تا هرگونه برنامه‌ریزی، زمان‌بندی یا تاخیری که ممکن است.  به طور تصادفی تنظیم شده باشد.  پاک شود.  و دوباره امتحان کنید.
ممکن است برق به دستگاه نرسد. بررسی کنید که به برق متصل است.  سپس جعبه تابلوی برق خود را بررسی کنید.  تا ببینید آیا کلید قطع کننده مدار برگشته است.  یا فیوز منفجر شده است.
ممکن است.  درب مایکروویو به طور کامل بسته نشده باشد.  یا سوئیچ درب به درستی کار نکند. مایکروویوها کار نمی کنند.  مگر اینکه درب به درستی بسته شود.  و سوئیچ محکم وصل شود.  تا سیگنال روشن شدن اجاق گاز را بدهد. به همین دلیل باید مراقب باشید.  که هرگز درب اجاق مایکروویو را به هم نزنید.  که ممکن است به سوئیچ آسیب برساند.

صفحه گردان تکان نمی خورد.

زیر صفحه گردان را بررسی کنید.  تا ببینید.  آیا یک تکه غذا یا باقیمانده غذا باعث گیر کردن آن شده است.  یا اینکه غلطک های زیر آن گیر کرده است.

مایکروویو محتویات آن را گرم نمی کند.

بهترین راه برای فهمیدن.  اینکه آیا مایکروویو شما به درستی گرم می شود یا خیر، آزمایش آن با یک فنجان آب است.  با استفاده از یک لیوان یا ظرف مخصوص مایکروویو، حدود یک فنجان آب داخل مایکروفر بریزید.  و آن را برای حدود 30 ثانیه روشن کنید. با استفاده از دستکش اجاق گاز یا محافظ دست دیگر، فنجان را بردارید و آب را با دقت تست کنید تا ببینید آیا داغ شده است.  مراقب باشید انگشت یا دستتان نسوزد. اگر داغ نیست، روند را تکرار کنید و دوباره بررسی کنید. اگر بعد از دو یا سه بار تلاش آب داغ نشد. مایکروویو شما به خوبی گرم نمی شود.  علت می تواند چندین چیز باشد، از جمله:

دیود خراب
خازن ها و ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا سوخته است.
محافظ حرارتی بیش از حد گرم شده است.

دستورالعمل‌های سازنده خود را برای مکان این قطعات و دستورالعمل‌های نحوه تعویض آن‌ها مشورت کنید.  ممکن است لازم باشد برای کمک با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید.  یا در برخی موارد، ممکن است خرید یک مایکروویو جدید مقرون به صرفه تر باشد.

در حین یا بعد از استفاده از مایکروویو متوجه بوی نامطبوع می شوید.

ممکن است.  فضای داخلی نیاز به تمیز کردن داشته باشد.  بنابراین ابتدا سعی کنید.  فضای داخلی را پاک کنید. اگر دستگاه شما به خصوص کثیف است.  یا چربی و کثیفی زیادی دارد.  این روش تمیز کردن مایکروویو را امتحان کنید. بعد از اینکه آن را تمیز کردید.  اگر هنوز بوی سوختگی، به ویژه همراه با برخی صداهای عجیب و غریب را مشاهده کردید.  ممکن است سیم‌کشی معیوب در کنترل پنل داشته باشید.  با یک برقکار، تکنسین تعمیر خبره تماس بگیرید یا در صورت وجود مایکروویو جدید بخرید.

صفحه کلید کار نمی کند

چیزی را داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید.  تا گرم شود.  مانند آب، در را ببندید و هر دکمه را جداگانه فشار دهید.  تا مشخص شود که آیا هر یک از دکمه ها کار می کنند یا خیر. اگر کنترل پنل نیاز به تعویض دارد. می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از برنامه برای صحبت با یک متخصص استفاده کنید.

نور مایکروویو می سوزد.

اگرچه نباید باعث گرم نشدن مایکروویو شود.  اما لامپ سوخته می‌تواند مشاهده محتویات فر را دشوار کند. تعویض لامپ مایکروویو نسبتاً ساده است. شما می توانید یک لامپ جایگزین را در اکثر فروشگاه های سخت افزاری و خانگی خریداری کنید.

زمانی که چرخه پخت کامل می شود، تایمر به صدا در نمی آید.

مایکروویو خود را بررسی کنید.  تا ببینید آیا ممکن است.  سهواً عملکرد زنگ هشدار را خاموش کرده باشید.

برای سایر نکات عیب یابی یا مشاهده نمودار اجاق گاز خود به دستورالعمل های سازنده مایکروویو خود مراجعه کنید. مانند همه سیستم‌ها و لوازم خانگی، اجاق‌های مایکروویو در نهایت ممکن است به دلیل فرسودگی و پارگی معمولی خراب شده و از کار بیفتند.

و اما برای خرید مایکروویو مناسب و مقرون به صرفه می توانید به سایت بازار صنعت و ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

خرید مایکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *