صنعت ساختمان

کفپوش اپوکسی چیست؟ کاردبرد آن

کفپوش-اپوکسی

تمام کفپوش های اپوکسی به طور گسترده در صنایع کفپوش تجاری و صنعتی استفاده می شود. پوشش‌های اپوکسی معمولاً روی کف‌های بتنی قرار می‌گیرند. تا سطحی با کارایی بالا، صاف و بادوام ایجاد کنند. همچنین این سطوح می توانند بارهای شدیدی را برای سالیان متمادی تحمل کنند. رنگ رزین کفپوش اپوکسی در بسیاری از کف های صنعتی استفاده می شود. برخی از نمونه‌ها انبارها و ساختمان‌های تجاری باقی می‌مانند تا کارگران، تجهیزات و موجودی کالا را تمیز و ایمن نگه دارند. همچنین، رزین، رنگ و پوشش کف اپوکسی دارای طیف وسیعی از هزینه ها هستند.

کفپوش اپوکسی

کاربرد کفپوش اپوکسی

ما اپوکسی را روی بتن جدید قرار می دهیم.  اپوکسی برش یک گزینه عالی برای عبور از بتن قدیمی و جدید جلوه آن است. از آنجایی که اپوکسی در خود رنگ دارد.  مهم نیست که بتن قدیمی باشد و روی آن لکه داشته باشد.  تا زمانی که آن را به خوبی تمیز کنید، اپوکسی به خوبی به بتن می چسبد و ظاهر شگفت انگیزی به شما می دهد. اپوکسی به رنگ های ثابت محدود نمی شود، می توانید کفپوش های اپوکسی متالیک را نیز انجام دهید. این کفپوش‌های فلزی از تکه‌های فلزی استفاده می‌کنند تا تنوع شگفت‌انگیزی در رنگ‌ها به شما بدهند و آن‌ها را شگفت‌انگیز جلوه دهند.

بسیاری از افراد در گاراژ خود کفپوش های اپوکسی فلزی را انجام می دهند تا ظاهری را زیباتر کنند و جلوه ای به نمایشگاه بدهند. همچنین می توانید اپوکسی را روی چوب قرار دهید. اگر کانتر دارید، می‌توانید ابتدا چوب را با APF P250 ببندید، سپس اپوکسی را روی آن قرار دهید و با یک روکش شفاف برگردید تا آن را ایمن کنید. اپوکسی کاربردهای متفاوتی دارد، نه محدود به بتن.

برای چسبیدن صحیح، یک پوشش اپوکسی نیاز به یک سطح تمیز و کمی متخلخل دارد. اپوکسی شاید به بتن صیقلی یا آب بندی شده نچسبد. بتن نیز باید کاملا پخته شود. قبل از اجرای پوشش کف اپوکسی، باید تمام ترک‌ها و براده‌های اصلی سطح بتن را وصله و ترمیم کرد و همچنین چربی‌ها را پاک کرد.

سطح را برای پوشش های قبلی اپوکسی یا سایر ترکیبات که ممکن است در طول سال ها در صورت قدیمی بودن بتن باقی مانده باشند، آزمایش کنید. مقدار کمی آب روی کف اپوکسی بریزید تا درزگیر بودن را بررسی کنید. فرورفتن آن باید مدتی طول بکشد. اگر به جای خیساندن مهره های آب روی سطح برود. به احتمال زیاد سطح مهر و موم شده است.   n بیشتر برای پوشش اپوکسی مناسب باقی می ماند.

کفپوش اپوکسی

چیزهایی که باید در نظر داشت

قبل از اعمال پوشش اپوکسی از مناسب بودن دما اطمینان حاصل کنید و تمام دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. دمای بیش از حد گرم یا خیلی سرد می تواند باعث ایجاد حباب و پوسته شدن اپوکسی شود. اپوکسی یک مایع دو قسمتی است که باید قبل از استفاده مخلوط شود. هنگامی که پوشش اپوکسی را مخلوط کردید، فقط زمان مشخصی برای اعمال آن قبل از سفت شدن دارید. بنابراین، بهترین کفپوش اپوکسی را برای سطح خود با بهترین هزینه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید