صنعت ساختمان

کدام چسب ترمیم سرامیک برای پروژه سرامیک کاری خود باید استفاده کنید؟

ترمیم سرامیک

سرامیک های مناسب می توانند سبک و راحتی زیادی را به خانه اضافه کنند . اما زمانی که زمان نصب آن کاشی ها فرا می رسد، استفاده از ملات یا چسب مناسب و همچنین ترمیم سرامیک مهم است. استفاده از چسب اشتباه یکی از رایج ترین اشتباهات کاشی کاری است و می تواند به دوام و راحتی کاشی های شما آسیب برساند.

در اینجا نحوه انتخاب چسب سرامیک مناسب برای ترمیم سرامیک پروژه خود آورده شده است.

ترمیم سرامیک

1.ملات سرامیک نازک

ملات نازک رایج ترین انتخاب برای پروژه های سرامیک کاری داخلی و خارجی است. دارای قوام صاف و لغزنده است. و باعث ترمیم سرامیک است. ، شبیه به گل. این به دو شکل اصلی وجود دارد: استاندارد و پیش مخلوط.

تین ست استاندارد یک پودر خشک است. هنگامی که با آب مخلوط می شود، ملات ایجاد می کند که می توانید برای محکم کردن کاشی ها و ترمیم سرامیک از آن استفاده کنید.

از طرف دیگر، تین ست پیش مخلوط در وان عرضه می شود.  و به محض باز کردن آن آماده عمل می شود. این تنوع نسبت به تین ست استاندارد گران تر است.  اما سادگی آن آن را به گزینه ای محبوب برای پروژه ها تبدیل می کند.

ترمیم سرامیک

کاشی ملات مزایا و معایب

ملات نازک پس از خشک شدن یک پیوند قوی ایجاد می کند و کاشی ها را محکم می کند. این باعث می شود که در هنگام نصب کف کاشی در هر اتاقی، یک انتخاب عالی باشد. به علاوه، تین ست را می توان تقریباً با هر نوع کاشی از جمله سرامیک، سنگ طبیعی و شیشه استفاده کرد.

تین ست همچنین در برابر رطوبت و گرما مقاوم است و برای کاشی کاری دوش، میز، وان حمام یا هر قسمت دیگری که خیلی خیس یا گرم می شود، ایده آل است. گزینه ای مناسب برای کاربردهای فضای باز مانند پاسیو و استخر است.

و اگر با یک سطح ناهموار یا پوکه سروکار دارید، نازک می تواند کمک کند. شما نمی توانید سطوح خارج از سطح را تعمیر کنید، اما می توانید مشکلات جزئی را برطرف کنید.

بهترین از همه، تین ست نسبتا مقرون به صرفه و استفاده آسان است. دلیلی وجود دارد که چسب کاشی پیش فرض برای اکثر پروژه های بازسازی خانه است.

از سوی دیگر، برای تقویت بیشتر پیوند و جلوگیری از ترک خوردن، باید یک افزودنی لاتکس مخصوص را در ست خود مخلوط کنید. و اگر از تین ست استاندارد استفاده می کنید، باید کل دسته را مصرف کنید یا اضافی را دور بریزید. نمی توان آن را ذخیره کرد.

تین ست نیز 24 تا 48 ساعت طول می کشد تا خشک شود و کاشی های عمودی ممکن است در طول فرآیند پخت سر بخورند، اگر به درستی محکم نشده باشند.

حذف اغلب بسیار دشوار است، که اگر تصمیم به تعویض کاشی های خود داشته باشید می تواند مشکلاتی ایجاد کند. (اگرچه در برخی موارد، ممکن است بتوانید به سادگی روی کاشی های قدیمی خود کاشی کاری کنید.)

2. سرامیک ماستیک

ماستیک سرامیک یک محصول اکریلیک با قوام چسبنده و صمغی است. بیشتر شبیه چسب سنتی عمل می کند تا رقیق کننده.

اگر فروشگاه لوازم خانگی محلی شما هیچ گونه چسب کاشی با برچسب ماستیک ندارد، تعجب نکنید. تولید کنندگان معمولاً آن را به عنوان “چسب کاشی و سرامیک” تبلیغ می کنند.

ترمیم سرامیک

مزایا و معایب سرامیک ماستیک

ماهیت چسبنده و چسب مانند ماستیک به نگه داشتن کاشی ها در زمان نصب بهتر کمک می کند. این برای جلوگیری از افتادگی یا لغزش کاشی‌های عمودی هنگام کاشی کاری دیوارها یا پاشش‌های پشتی مناسب است.

ماستیک معمولاً فقط 24 ساعت طول می کشد تا خشک شود. و بر خلاف ماستیک استفاده نشده را می توان ذخیره کرد و بعدا استفاده کرد. ماستیک نیز بسیار راحت‌تر از رقیق‌کردن برداشته می‌شود، که وقتی می‌خواهید کاشی‌های قدیمی خود را بیرون بکشید، مفید است.

با این حال، در حالی که چسبندگی ماستیک برای محکم کردن کاشی‌ها مفید است، تنظیم یا تعمیر آن‌ها پس از قرار دادن آنها دشوارتر می‌شود.

ماستیک برای محیط هایی با رطوبت یا گرما بالا نیز مناسب نیست. استفاده از ماستیک برای تشت دوش، پاسیو روباز یا استخر به ندرت عاقلانه است. ماستیک را می توان برای برخی از مناطقی که فقط در معرض آب متناوب قرار دارند، مانند دیوارهای دوش استفاده کرد، اما هنگام انجام این کار باید از دیوار خشک یا تخته پشتی مقاوم در برابر آب استفاده کنید.

ماستیک همچنین بوی تند و قوی می دهد که مدتی طول می کشد تا از بین برود.

شما باید مراقب باشید که با چه کاشی هایی از ماستیک استفاده می کنید. ماستیک همچنین فقط برای استفاده با سرامیک و چینی طراحی شده است و همیشه باید از نصب کاشی های سنگی یا شیشه ای طبیعی اجتناب کرد. اندازه نیز یک عامل است، زیرا ماستیک برای استفاده در هنگام نصب کاشی های با فرمت بزرگ توصیه نمی شود.

3. ملات سرامیک اپوکسی

ملات کاشی اپوکسی دارای دو یا سه جزء جداگانه است که بلافاصله قبل از استفاده آنها را با هم مخلوط می کنید. اپوکسی موثرترین چسب کاشی است، اما عوارضی دارد که آن را برای پروژه های کمتر مناسب می کند.

ترمیم سرامیک

مزایا و معایب ملات سرامیک اپوکسی

هیچ برنامه سرامیک کاری در داخل یا خارج وجود ندارد که اپوکسی برای آن کار نکند. اپوکسی از کف گرفته تا دیوار و سقف و هر جای دیگری این کار را انجام خواهد داد  و باعث ترمیم سرامیک میشود.

اپوکسی پیوندی قوی‌تر از رقیق‌کننده و ماستیک ایجاد می‌کند و در برابر رطوبت، آب و بیشتر مواد شیمیایی کاملاً غیرقابل نفوذ  و همچنین به افزودنی لاتکس نیاز ندارد تا از ترک خوردگی محافظت کند، همانطور که برخی نازک ها این کار را می کنند.

و مانند تین ست، اپوکسی را می توان تقریباً با هر نوع کاشی استفاده کرد. در واقع، اپوکسی حتی به فلز یا لاستیک می چسبد. همچنین به سرعت تنظیم می شود و امکان دوغاب کاشی را در عرض چند ساعت پس از اعمال آن فراهم می کند.

با این حال، اپوکسی گران‌تر از رقیق‌کننده یا ماستیک است و مخلوط کردن و اعمال آن بسیار دشوارتر است. به علاوه، چون خیلی سریع خشک می‌شود، زمان زیادی برای نصب کاشی‌های خود یا انجام تنظیمات ندارید.

به طور خلاصه، اپوکسی نیاز به کاربرد سریع و ماهرانه دارد و ممکن است بهترین گزینه برای افرادی که انجام می دهند نباشند.

برای کاشی های خود کمک تخصصی دریافت کنید

اگر در نظر دارید یک پروژه بازسازی خانه شامل کاشی باشد، ما دوست داریم به شما کمک کنیم.

در Downright Tile and Renovations، سال‌ها را صرف کمک به مالکان خانه در منطقه بزرگ‌تر شهر کانزاس برای رفع نیازهای بازسازی خود کرده‌ایم. ما کاشی ها را در طیف گسترده ای از برنامه ها نصب، تعویض و تعمیر می کنیم، از جمله:

1.طبقه
2.دیوارها
3.آشپزخانه ها
4.حمام ها
5.زیرزمین ها
6.شومینه ها
7.ایوان ها، عرشه ها و ایوان ها

و اگر مطمئن نیستید دقیقاً چه می‌خواهید، ما حتی خدمات طراحی شخصی‌سازی شده را ارائه می‌کنیم. فقط با ما تماس بگیرید، و ما به خانه شما می آییم تا به شما کمک کنیم تا گزینه های عالی برای نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود را انتخاب کنید.و اگر مطمئن نیستید دقیقاً چه می‌خواهید، ما حتی خدمات طراحی شخصی‌سازی شده را ارائه می‌کنیم. فقط با ما تماس بگیرید، و ما به خانه شما می آییم تا به شما کمک کنیم تا گزینه های عالی برای نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود را انتخاب کنید.

برای خرید کاشی و سرامیک کلیک کنید. سرامیک

دیدگاهتان را بنویسید