صنعت ساختمان

کاربرد هود آشپزخانه

کاربرد هود آشپزخانه

کاربرد هود آشپزخانه در یک آپارتمان کوچک

کاربرد هود آشپزخانه، اگزوز، فن هود، هود استخراج کننده یا هود ظرفشویی وسیله ای است که حاوی یک فن مکانیکی است. که بالای اجاق گاز در آشپزخانه آویزان می شود. گریس موجود در هوا، محصولات احتراق، دود، دود، گرما و بخار را با تخلیه هوا و فیلتراسیون از هوا حذف می کند. در آشپزخانه های تجاری، هود اگزوز اغلب در ترکیب با دستگاه های اطفاء حریق استفاده می شود.  تا دود ناشی از آتش سوزی چربی به خوبی تخلیه شود. و آتش به سرعت خاموش شود. هودهای هواکش تجاری نیز ممکن است.  با یک فن هوای تازه ترکیب شوند.  که هوای بیرون را جذب می کند.  و آن را با بخارات آشپزی به گردش در می آورد.  و سپس توسط هود بیرون می کشد.

کاربرد هود آشپزخانه

در اکثر کاربرد هود آشپزخانه اگزوز، یک سیستم فیلتراسیون، گریس (چربی‌گیر) و سایر ذرات را حذف می‌کند.  اگرچه بسیاری از هودهای هواکش هوا را به بیرون هدایت می کنند.  برخی هوا را به آشپزخانه بازگردانند.  در یک سیستم چرخش، فیلترها ممکن است.  برای حذف بوها علاوه بر چربی استفاده شوند.

کاربرد هود آشپزخانه در انگلستان به عنوان هود استخراج کننده، در ایالات متحده به عنوان هود برد و در استرالیا به عنوان هود برد شناخته می شود. به آن هود اجاق گاز، فن هود، هود اجاق گاز، هود هواکش یا هود تهویه نیز می گویند. نام های دیگر عبارتند از سایبان پخت و پز، فن استخراج، دودکش و دودکش برقی.

شرح

یک هود استخراج از سه جزء اصلی تشکیل شده است: یک دامن یا پانل جذب کننده که حاوی گازهای در حال افزایش است. (همچنین به عنوان “توده خروجی” شناخته می شود)، یک فیلتر چربی و یک فن برای تهویه.

هودهای استخراج ممکن است. مجرای (یا هواکش) یا بدون کانال (یا چرخشی) باشند.  هودهای مجرای گازها را به بیرون می فرستند. هودهای بدون مجرای هوا را فیلتر می کنند و اغلب از زغال فعال استفاده می کنند تا بو و ذرات دود را از هوا حذف کنند و سپس هوای تمیز شده را به آشپزخانه برگردانند.

یک سیستم مجرای همه اشکال آلودگی هوا را از بین می برد، در حالی که سیستم بدون کانال گرما و رطوبت را به گردش در می آورد. علاوه بر این، یک برنامه کانالی نیاز به تعویض منظم فیلترها را از بین می برد و از محدودیت جریان هوا (و در نتیجه از دست دادن توان) ناشی از آنها جلوگیری می کند. با این حال، استفاده از کانال می تواند غیر عملی باشد، به دلیل کمبود فضا یا توانایی نصب یک سیستم کانال، نیاز به هوای آرایشی، یا هزینه اضافی گرم کردن یا خنک کردن هوای آرایشی.

 

امکانات هود آشپزخانه

هودهای اگزوز تقریباً همیشه دارای نور داخلی هستند تا سطح پخت و پز را روشن کنند. کنترل‌های هود استخراج معمولاً الکترونیکی هستند، اگرچه برخی از مدل‌های پایین‌رده از کنترل‌های الکترومکانیکی استفاده می‌کنند. هودهای استخراج کننده.  با کنترل های الکترونیکی می توانند.  کنترل از راه دور، تنظیم ارتفاع موتوری، سنسور حرارتی، محافظت در برابر گرمای بیش از حد، حالت تقویت، خاموش شدن با تاخیر، یادآور تمیز کردن فیلتر، حذف فعال نویز، نمایشگر دما، تنظیمات از پیش تعیین شده.  کاربر (حافظه) و غیره را ارائه دهند.

هودهای استخراج ممکن است.  از مواد مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ، مس، برنز، نقره نیکل، روی، شیشه سکوریت شده.  چوب، آلومینیوم، برنج، پلاستیک های مقاوم در برابر حرارت و غیره ساخته شوند.

استاندارد NFPA 96 برای کنترل تهویه و حفاظت در برابر آتش پخت و پز تجاری می گوید که از فیلترهای توری استفاده نمی شود. این مستلزم آن است.  که فیلترهای چربی «فهرست شده» باید مطابق با UL 1046، استاندارد فیلترهای گریس برای مجرای اگزوز آزمایش شوند.

انواع

هودهای آشپزخانه به طور کلی به دو دسته هود کانالی و هود بدون کانال تقسیم می شوند. این طبقه بندی هودهای آشپزخانه صرفاً بر اساس نحوه پردازش هوای مکش شده.  توسط هودها انجام می شود.
هود آشپزخانه کانال دار

هودهای کانالی رایج ترین و اصلی ترین نوع هود آشپزخانه هستند. همانطور که از نام آن پیداست، هود آشپزخانه مجرای دارای مجرای است که برای پردازش و دفع هر گونه دودی که از بالای صفحه آشپزخانه تولید می شود استفاده می شود.

هودهای کانالی با اندازه بزرگ نه تنها در خانه ها بلکه در رستوران های تجاری و آشپزخانه های عمومی نیز به طور گسترده استفاده می شود.

هود آشپزخانه بدون کانال

هود آشپزخانه بدون داکت مجرای ندارد که برای پردازش هوا استفاده شود. در عوض، از فیلتر هوای قوی استفاده می کند و سپس هوا را دوباره به داخل اتاق پمپ می کند. از این نوع هودهای محدوده معمولاً در منازل استفاده می شود

فیلتر

فیلترها بیشتر بوها و ذرات از جمله گریس را از هوا تهویه و حذف می کنند. سه نوع فیلتر اصلی وجود دارد:

فیلترهای مش یا کاست از نوارهای مشبک آلومینیومی که روی هم قرار گرفته. ساخته و آنها در جذب و حذف روغن و گریس از دود دودکش های مجاری و بدون کانال بسیار موثر و آنها باید به طور منظم تمیز شوند.
فیلترهای بافل از قاب های فولادی / آلومینیومی با پانل های منحنی ساخته.  و منحنی ها روی گریس، روغن و ذرات دیگر گیر می کنند. آنها بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند و در دودکش های کانالی و بدون کانال استفاده می شوند. آنها باید به طور منظم تمیز شوند.
فیلترهای زغال چوب از زغال چوب فعال پودری ریز ساخته.  و آنها عمدتاً برای کاربردهای بدون کانال استفاده می شوند. آنها را نمی توان تمیز کرد، اما باید مرتباً تعویض شوند.

کاربرد هود آشپزخانه

برآمدگی هود

پیش‌فرض‌های بزرگ‌تر هود برای کمک به مهار آتش‌های پخت و پز در ناحیه هود محافظت و  توسط سیستم اطفاء حریق پیشنهاد می‌شود.

سطوح نویز

هودهای آشپزخانه با صدای بلند می توانند بر رفاه تأثیر بگذارند و حتی ممکن است به کاهش شنوایی کمک کنند. فن های با سرعت متغیر معمولاً در سرعت های بالاتر نویزتر هستند و مدل های مختلف ممکن است سطوح نویز متفاوتی داشته باشند. هودهای دارای تهویه معمولاً پر سر و صداتر هستند اما مؤثرتر از هودهای چرخشی هستند.

سطح نویز در مقیاس dB(A) یا در sones (در ایالات متحده) اندازه گیری می شود. اکثر هودهای آشپزخانه 60 تا 70 دسی بل (A) تولید می کنند، در حالی که مدل های “آرام” می توانند تا 40 دسی بل (A) کاهش پیدا کنند.

سطوح نویز معمولاً برای حداکثر سرعت ارائه می‌شوند،  بنابراین مقایسه سطوح نویز در نرخ‌های جریان خاص ممکن است مفید باشد.

اتحادیه اروپا اندازه گیری صدای هود را استاندارد کرده است

جریان

جریان هوای هود بر حسب لیتر در ثانیه (L/s)، متر مکعب در ثانیه (m3/s) یا فوت مکعب در دقیقه اندازه گیری می شود.

برای خرید هود کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید