صنعت ساختمان

چگونه یک آلاچیق بسازیم

آلاچیق

آلاچیق، مکانی خنک و آرام از گرمای تابستان، ویژگی شیک بسیاری از چمن‌زارهای امروزی است. آلاچیق ها می توانند سرپناهی برای یک جکوزی در فضای باز فراهم کنند.  به عنوان یک منطقه پیک نیک در کنار استخر، یک اتاق ورزش یا صرفاً راهی آرامش بخش برای لذت از فضای باز باشند. در یک حیاط یا باغ، آلاچیق محیطی زیبا برای مهمانی های شام و عروسی است که جلوه ای متمایز و ظریف به منظره می دهد.

 

آلاچیق

سبک یا استفاده از آلاچیق هر چه که باشد، ساخت و ساز هوشمند یک پیش نیاز است.  بسیاری از شرکت ها انواع کیت های آلاچیق را ارائه می دهند. با این حال، یک صنعتگر باتجربه ممکن است ترجیح دهد. که خود را از ابتدا بسازد. نقشه های ساختمانی که در اینجا هست.  برای یک آلاچیق مربعی متوسط ​​8 در 8 فوت است. اما طرح های آلاچیق سازه ای، امکانات رفاهی و مصالح از سازنده ای به سازنده دیگر بسیار متفاوت است.  و انتخاب مصالح ساختمانی مناسب اولین قدم حیاتی برای دستیابی به ظاهری چشمگیر و در عین حال محکم ایستادن در برابر هوای سخت است.

در چند سال گذشته، تعدادی از مواد جایگزین در فضای باز برای ساخت و ساز در فضای باز وارد بازار شده اند.  از جمله مواد پلاستیکی، کامپوزیت های چوب پلاستیک و چوب های سخت عجیب و غریب با این حال، الوارهای تحت فشار هنوز ترجیح داده شده ترین مواد برای اثاثیه فضای باز هستند.  که ظاهری کلاسیک و همچنین محافظت در برابر پوسیدگی، حمله موریانه و سایر عناصر فضای باز را ارائه می دهند.

دوام آلاچیق

با این حال، با توجه به شرایط آینده آلاچیق که تا حد زیادی به عملکرد مواد آن متکی است. چوب تصفیه شده شیمیایی ممکن است.  ارتقای هوشمندانه ای باشد.  تا از سال ها دوام طولانی مدت با وجود رگبار عناصر وحشیانه اطمینان حاصل کند. گزینه های جدید عبارتند از چوب دارای ضد آب یکپارچه و نگهدارنده های جدید و قوی تر، چوب را تقویت کرده.  و در عین حال برای محیط زیست ایمن باقی می ماند.  و نگرانی های بهداشتی مرتبط با الوارهای تیمار  با آرسنیک را از بین می برد.

یک انتخاب ایمن و بادوام ممکن است الواری باشد که با نگهدارنده‌های مدرنی مانند ACQ (ربع مس قلیایی)، پرکاربردترین نگهدارنده چوب بدون آرسنیک، غیر کروم و بر پایه آب در جهان است. برای سالها استفاده قابل اعتماد، هنگام تعیین مواد برای آلاچیق، به دوام طولانی مدت فکر کنید.

پس از انتخاب مصالح ساختمانی، به لیست خرید مصالح برای طرح های آلاچیق زیر توجه کنید. در حالی که این یک کامیون در خروجی چوب است، پروژه ارزش تلاش شما را دارد و آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. به سادگی پروژه را با یک هدف مشخص برای هر مرحله به فازها تقسیم کنید. برای ساختن یک آلاچیق اساسی با این ایده کار کنید. که تزئینات و لوازم جانبی تزئینی را می توان برای یک روز بارانی ذخیره کرد.

آلاچیق

فاز 1: بنیاد

با استفاده از میله ها و ریسمان، منطقه ای را که آلاچیق روی آن ساخته و مربع کنید.  یک رشته را از یک گوشه به گوشه دیگر بکشید.  نود و سه اینچ باید فاصله بین هر لبه خارجی پایه های نگهدارنده آلاچیق باشد. مطمئن شوید که خط تراز است و گوشه را علامت بزنید. این روند را برای هر چهار گوشه ادامه دهید تا مطمئن شوید که هر اندازه گیری مربع و تراز است.

قبل از تنظیم ستون های گوشه 4 در 4 اینچ و 12 فوت، کدهای ساختمان محلی را برای عمق پایه های مورد نیاز و سایر جزئیات ساخت و ساز بررسی کنید. حتما از لوله ها و سیم های زیرزمینی خودداری کنید. به طور معمول، سوراخ های پایه های بتنی باید حداقل 24 اینچ عمق داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که پایه ها به اندازه کافی عمیق هستند تا در دمای انجماد و ذوب شدن از برجستگی جلوگیری شود.

موقعیت

های پست را پیدا کنید و سوراخ ها را به قطر 12 تا 16 اینچ حفر کنید. در یک بستر 6 اینچی شن بیل بزنید و آن را بکوبید یا سوراخ را با 3 اینچ بتن پر کنید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت خشک شود. روی بتن را با شن 3 اینچ بپوشانید تا زهکشی شود.

پایه ها را با استفاده از یک سطح تنظیم کنید تا مطمئن شوید که شاقول هستند، سپس بتن را در اطراف پایه ها بریزید تا آنها را لنگر بیاندازید. در حین خشک شدن بتن، از نوارها و پایه ها برای نگه داشتن پایه ها در موقعیت شاقول استفاده کنید (باز هم حداقل 24 ساعت برای خشک شدن زمان بگذارید). ممکن است ایجاد چند مهاربندی ساده برای نگه داشتن پست ها در موقعیت یک شبه کمک کند. اگر می‌خواهید «یقه‌های» بتنی را در اطراف پایه‌ها اضافه کنید، حتماً یقه‌ها را از پایه‌ها دور کنید تا زهکشی شود.

فاز 2: عرشه

برای ایجاد یک نقطه تراز روی هر ستون، در فاصله 12 اینچی از زمین (در نقطه شروع) از یک سطح خط روی رشته سنگ تراشی استفاده کنید.  بسته به ریزش و متورم شدن قطعه زمین، اندازه گیری از زمین در هر پست تا حدودی متفاوت خواهد بود.  نگرانی اصلی این است که هر چهار نقطه شکاف در یک سطح باشند.

مهاربند را در جای خود بگذارید تا مقداری از ضربه ناشی از چکش را جذب کند. برای دریافت اولین ریسمان، پست ها را برش بزنید (برای موقعیت های بریدگی به نمودار صفحه 38 مراجعه کنید). ریسمان های 2 در 10 اینچی را وصل کنید و آنها را با پیچ های تاخیری 3 در 1/2 اینچی محکم کنید. توجه داشته باشید.  که دو طرف آلاچیق با رشته های دوتایی ساخته شده.  با میخ  یک الوار چسباننده 2 در 2 اینچی به داخل هر رشته دوتایی، همسطح با پایین، ساپورت را اضافه کنید.

تیرچه

در مرحله بعد، تیرچه های کف را همانطور که در نمودار نشان داده را میخ کنید. آنها را از انتها با میخ های 16d یا پیچ های چوبی وصل کنید. تیرچه ها را به صورت همسطح و در زوایای قائم نسبت به رشته های دوتایی نصب کنید.  آماده برای پشتیبانی از عرشه آویزهای تیرچه گالوانیزه را در اطراف انتهای تیرچه قرار دهید.  و آنها را با پیچ چوبی 1/4 اینچی وصل کنید. از تمام سوراخ‌های نصب موجود روی آویزها برای محکم کردن تیرچه‌ها استفاده کنید.

سپس، با پل بین تیرچه های کف را مطابق نمودار اضافه کنید.  توجه داشته باشید که تیرچه اول و تیر جلو توسط دو پل با فاصله 34 1/2 اینچ از هم پشتیبانی می شوند. پل دوتایی از تیرهای 4 در 4 اینچی پشتیبانی می کند که ورودی جلو را قاب می کند.

تخته‌های عرشه را از جلو به عقب یا عمود بر تیرچه‌ها بچینید، تخته‌ها را در صورت لزوم سوراخ کنید تا تیرهای نگهدارنده گوشه از عرشه عبور کنند. از یک میخ 10d به عنوان فاصله بین تخته ها استفاده کنید. تخته های عرشه را با 6 پیچ چوبی 1/2 اینچی به تیرچه های کف وصل کنید. برای جلوگیری از شکافتن چوب، سوراخ های استارت را از قبل دریل کنید.

هنگام ساختن سطح عرشه، همیشه الوار را طوری قرار دهید.  که طرف پوست آن به سمت بیرون (یا بالا) باشد. این به سطوح کمک می کند تا در برابر “حجامت” مقاومت کنند. حلقه های رشد را در انتهای الوار ببینید تا مطمئن شوید که سمت پوست تخته بالا است.

در مرحله بعد، چند مرحله ساده سه رشته ای را اضافه کنید.  پله های مشخص دارای 7 اینچ خیز، 9 1/2 اینچ عمق آج و 45 اینچ عرض آج هستند.

فاز 3: نرده

تیرهای سقف را با اتصالات نیم دور برید. تیرهای شیاردار سقف را با پیچ و مهره های تاخیری 6 در 1/2 اینچی در هر چهار گوشه به پایه ها ببندید و از مربع و تراز بودن آنها مطمئن شوید. پنج پایه دیگر 4 در 4 اینچی را قرار دهید و پس از اطمینان از اینکه شاقول هستند، آنها را به کف و پرتو میخ کنید. برای اطمینان از پشتیبانی مناسب، پنج پایه اضافی باید مستقیماً بالای تیرچه های کف (یا پل جلویی دوتایی) قرار گیرند. همچنین اطمینان حاصل کنید. که ستون ها به طور مساوی از هم فاصله داشته باشند. شاقول و مطابق با پایه های اصلی باشند. تا رشته ریل ها و پیکت ها را برای نصب بپذیرید. فروشگاه‌های سخت‌افزار براکت‌هایی را برای کمک به نصب پایه‌ها روی عرشه ارائه می‌کنند.

در جایی که پایه های اضافی با تیرهای سقف برخورد می کنند. 1 1/2 اینچ بریدگی را در پایه ها برش دهید و با پیچ و مهره های تاخیری 5 در 1/2 اینچی به تیرها ببندید.

نرده

در مرحله بعد، تخته های 2 در 4 اینچی را برای نرده پایین به طول برش دهید. و آنها را بین پایه ها میخ بزنید. تا 3 اینچ فاصله بین سطح عرشه و لبه پایین ریل ایجاد کنید. نرده های اطراف آلاچیق را کامل کنید. به جز بین دو پایه دوتایی جلو که در ورودی را قاب می کنند.  هنگامی که ریل پایینی در جای خود قرار گرفت.  ریل بالایی را اضافه کنید.  و از فاصله 30 اینچی بین بالا و پایین اطمینان حاصل کنید.  سپس پیکت های 2 در 2 اینچی را نصب کنید که هر کدام 30 اینچ هستند و بین هر پیکت 4 1/2 اینچ فاصله دارند. آنها را با میخ های 8 بعدی یا پیچ های چوبی در جای خود محکم و سوراخ های پایلوت را از قبل سوراخ کنید. تا از شکافتن جلوگیری کنید.

آلاچیق

فاز 4: قاب بندی سقف

بررسی کنید تا که چهار پایه گوشه شاقول هستند. و تیرهایی که تیرها روی آنها قرار می گیرند مربع کاملی را تشکیل می دهند. کل ساختار را به طور ایمن مهار کنید.

تیرها باید به ترتیب حروف متناظرشان که در نمودار R1 نشان و نصب شوند: (A) اول، (B) دوم، و غیره. دقت برش ها و مربع بودن سازه در این نقطه.

دیدگاهتان را بنویسید