مقالات

چگونه فندک گاز رومیزی را تعمیر کنیم ؟

چگونه فندک گاز رومیزی را تعمیر کنیم

چگونه فندک گاز رومیزی را تعمیر کنیم ؟ مهندسان لوازم خانگی تعمیرات اجاق گاز را به بهترین نحوه انجام می دهند. این بلاگ به تعمیر و سرویس لوازم شما کمک کنند.

چگونه فندک گاز رومیزی را تعمیر کنیم

محلول های رایج جرقه زن اجاق گاز

اجاق گاز یک وسیله ضروری در خانه شما است. پس از همه، شما غذاهای مورد علاقه خود را روی آن طبخ می کنید. اما یک اجاق گاز می تواند به سرعت مشکلاتی را ایجاد کند و بیشتر آنها مربوط به جرقه زن هستند. جرقه زن جزئی است که برای احتراق گاز وارد شده از خط لوله اصلی گاز استفاده می شود. امروزه اجاق گازها دارای سه نوع سیستم جرقه زنی هستند:

جرقه زنی پیلوت: این نوع جرقه زن باید به صورت دستی روشن شود.
احتراق سطح داغ: این سیستم از الکترونیک استفاده می کند و از یک سیم پیچ تشکیل شده است که با عبور جریان الکتریکی از آن می درخشد و گرما تولید می کند.
جرقه زنی: این نیز یک سیستم الکترونیکی است، اما برخلاف جرقه های سطح داغ، جرقه ای تولید می کند که گاز را می سوزاند.

البته مشکلات جرقه زن در هر اجاق گاز متفاوت است، اما راه حل هایی وجود دارد که در همه اجاق گاز مشترک است.

1. مشعل ها را بازرسی کنید

قبل از انجام این کار، تمام صفحه های مشعل را خاموش کرده و منبع گاز را ببندید. برای مشاهده دقیق مشعل ها، قسمت بالای اجاق گاز را بلند کنید. این لولا است و به راحتی می توانید آن را بلند کنید. ذرات غذا و کثیفی که ممکن است در اطراف مشعل وجود داشته باشد را بررسی کنید. در صورت وجود، از یک پارچه نرم و بدون کتانی مرطوب برای تمیز کردن مشعل ها استفاده کنید.

علاوه بر این، یک سوزن بردارید و با کمک یک ذره بین، لکه های باقی مانده بین منبع گاز و جرقه زن را تمیز کنید. علاوه بر این، دریچه‌ها، لوله‌ها و سوراخ‌ها را نادیده نگیرید. آنها را نیز تمیز کنید، اما با پارچه ای که کمی آغشته به سرکه است. به یاد داشته باشید که اینها مشاغل حساسی هستند و باید در انجام آنها مراقب باشید.

برای ایمن بودن، همه مشعل ها را تمیز کنید. سپس منبع گاز را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

2. منبع گاز و فر را بررسی کنید

به خط لوله اصلی تامین گاز نگاهی بیندازید. مطمئن شوید که نشتی در لوله وجود ندارد. علاوه بر این، شیر گاز را بررسی کنید که آیا در حالت عادی کار می کند یا خیر. در موارد معدودی، اگر سیستم جرقه پز شما کار می کند، ممکن است مشکلی در سیستم فر وجود داشته باشد. برای اطمینان از بهینه بودن سطح گاز، می توانید مخزن گاز را بررسی کنید.

3. جرقه زن الکترونیکی را بررسی کنید

اگر اجاق گاز شما جرقه زن دارد و جرقه ای تولید نمی شود، وقتی دکمه احتراق را فشار می دهید، ممکن است مدار الکتریکی ایراد داشته باشد. مطمئن شوید که دوشاخه به پریز وصل است و برق دریافت می کنید. گاهی اوقات، دوشاخه ممکن است اتصالات سیم شل داشته باشد، بنابراین باید آن را باز کرده و سفت کنید.

اگر همه چیز خوب است و کلید قطع می شود، ممکن است یک سیم شل بین مشعل و جرقه زن وجود داشته باشد. این سیم ها بسته به شرایط باید تعویض یا سفت شوند. در مجموع، اگر این کار نکرد، سوئیچ جرقه زن خراب است و باید تعویض شود.

4. ایگنایتر را بررسی کنید

ممکن است جرقه زن دچار ایراد شده باشد، بنابراین راهی وجود دارد که بتوانید آن را تشخیص دهید. منبع گاز را خاموش کنید، دکمه احتراق را فشار دهید تا بتوانید صدای “کلیک” را بشنوید. شما همچنین می توانید جرقه را مشاهده کنید، اگر به درستی کار کند. در غیر این صورت، یک جرقه زن جدید باید خریداری شود.

اما قبل از انجام این کار، جرقه زن را تمیز کنید. گاهی اوقات، فقط با لجن و کثیفی مسدود می شود. یک مسواک بردارید و سطح جرقه زن را به آرامی بمالید و بعد از اتمام کار روی آن باد کنید. معمولاً در نزدیکی مشعل قرار دارد.

تعمیرات اجاق گاز سریع و مطمئن

بازار صنعت و ساختمان بهترین نوع اجاق گاز را عرضه میکند که نیاز به تعمیر نداشته باشد. با شماره 02634115 تماس بگیرید.

اجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید