مقالات

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم ؟

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم

چگونه دستگیره های سینک و شیرآلات را تمیز کنیم ؟

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم

می‌دانید که تمیز کردن منظم سینک‌های آشپزخانه و حمام بسیار مهم است، اما کار فراتر از حوضه است. شما باید به همان میزان از سر و دسته شیر آب نیز مراقبت کنید. مانند سایر قسمت‌های سینک، این قطعات باکتری‌ها و لکه‌ها را انباشته می‌کنند به‌ویژه سر شیر در معرض رسوبات آب سخت و تجمع مواد معدنی است.  که می‌تواند بر جریان آب شما تأثیر بگذارد.

برای اطمینان از اینکه این قطعات به بهترین شکل ظاهر می شوند و کار می کنند.  زیباسازی آنها را به بخشی کلیدی از روال تمیز کردن حمام خود تبدیل کنید. برای آشنایی با نحوه تمیز کردن سر و دسته شیر آب (البته به روش صحیح!) به گفته کارشناسان ما ادامه مطلب را بخوانید.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم و چقدر مهم است؟

جنیفر پارنل، یکی از بنیانگذاران ، خط تولید گیاهان غیر سمی، می گوید: از آنجایی که شیرها منبع اصلی آب ما هستند، لازم است هر چند ماه یکبار آنها را تمیز کنیم تا از تجمع کثیفی، زباله و رسوبات آب سخت جلوگیری کنیم. محصولات پاک کننده مبتنی بر او می‌گوید: «با گذشت زمان، رسوبات معدنی کلسیم و منیزیم و همچنین کثیفی‌ها می‌توانند جمع شوند. این مواد معدنی نه تنها باعث رسوبات و لکه های آب سخت می شوند، بلکه جریان آب شما را نیز کند می کنند.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن شیرآلات ، باید چند ماده معمولی خانگی را جمع آوری کنید. او می‌گوید: «برای تمیز کردن شیرآلات، جوش شیرین برای تازه کردن وسایل و اقلام فولادی ضد زنگ شما عالی است.» مطمئن شوید که آن را خوب بشویید تا هیچ گونه کثیفی یا رگه ای از خود باقی نماند.

یکی دیگر از موارد ضروری سرکه است. زیرا رسوبات آب سخت و تجمع مواد معدنی را از بین می‌برد. اما به پایان شیرآلات خود توجه کنید. او می گوید: “اگر دستگاه شما می تواند اسیدیته سرکه را تحمل کند، بهترین گزینه برای تمیز کردن سر شیرآلات است.” به عنوان مثال، سرکه می‌تواند با خوردن آن به طور مستقیم در صورتی که برای مدت طولانی روی سطح بماند، به روکش کروم آسیب برساند.» توضیح می دهد که سرکه نباید بیش از دو ساعت روی کروم بماند و این ماده نباید بیش از 30 دقیقه روی نیکل، طلا یا برنج بماند.

موادی که نیاز دارید

سرکه
کیسه پلاستیکی کوارت
نوار لاستیکی
مسواک
جوش شیرین

این مراحل تایید شده توسط متخصص را برای تمیز کردن شیرآلات را دنبال کنید:

یک کیسه پلاستیکی را با نصف آب و نصف سرکه پر کنید، مطمئن شوید که مایع کافی برای زیر آب کردن شیرآلات وجود دارد.
کیسه پر از مایع را روی شیرآلات قرار دهید و آن را با یک کش محکم کنید.
بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند. برای پرداخت های حساس تر، از 30 دقیقه تجاوز نکنید. برای قدرت تمیز کنندگی بیشتر می توانید چند قاشق غذاخوری جوش شیرین نیز اضافه کنید.
پس از برداشتن کیسه، آب داغ را بریزید و با مسواک، هر گونه زباله شل را پاک کنید.
فیکسچر را با آب و صابون یا یک پاک کننده خنثی pH مانند پاک کننده همه منظوره پاک کنید. همچنین می‌توانید اطراف شکاف‌ها را با مسواک بشویید تا مطمئن شوید که کاملاً تمیز شده‌اند.

چگونه لکه ها و رسوبات آب سخت را پاک کنیم

اگر در از بین بردن لکه های آب سخت و رسوبات گرفتگی مشکل دارید – و جریان آب شما تحت تاثیر قرار گرفته است – استفاده از اسید سیتریک پودری را در نظر بگیرید. با این حال، با احتیاط ادامه دهید: پارنل می گوید: برخی از شیرها قادر به مقاومت در برابر این ماده نیستند و می تواند باعث تحریک چشم شود.

موادی که نیاز دارید

پودر اسید سیتریک
حوله
انبر
مسواک
سرکه

در اینجا مراحل پاک کردن لکه های آب سخت از شیرآلات آورده شده است:

حدود 3/4 فنجان اسید سیتریک را در حدود 1 گالن آب جوش حل کنید و یک کیسه پلاستیکی را با مخلوط پر کنید.
کیسه پلاستیکی را روی شیر آب با کش محکم کنید.
اگر نمی توانید کیسه ای را روی شیر آب قرار دهید، می توانید این محلول پاک کننده را روی رسوبات آب سخت اسپری کنید. بگذارید مخلوط به مدت 30 دقیقه بماند، در صورت نیاز ماساژ دهید و سپس با آب و صابون پاک کنید. در نزدیکی سطوح نرم و متخلخل مانند سنگ مرمر، گرانیت و سنگ صابون استفاده نکنید.
اگر جریان آب همچنان ضعیف است، هواکش شیر (صفحه نمایش کوچک در انتهای دهانه) را بردارید و آن را تمیز کنید. سعی کنید با دقت پیچ هواکش را باز کنید. اگر گیر کرده است، از انبردست استفاده کنید – اما یک حوله را در اطراف هواکش قرار دهید تا سطح آن را خراش ندهید و با دقت بچرخانید.

هواکش را به مدت 30 دقیقه در سرکه خیس کنید و از مسواک برای پاک کردن رسوب استفاده کنید.
زیر آب بشویید و دوباره به شیر آب وصل کنید.

نحوه تمیز کردن دستگیره های شیرآلات

فراموش نکنید که دسته های شیر آب را نیز تمیز کنید. تمیز کردن منظم قسمت بیرونی و دسته های شیر آب، رسوبات آب سخت، کپک و کپک و میکروب ها را از خود دور می کند. پارنل می گوید: «این باید بخشی از روال تمیز کردن هفتگی شما باشد.
موادی که نیاز دارید

یک پاک کننده ملایم با pH خنثی
حوله میکروفایبر
مسواک

در اینجا بهترین نکات برای تمیز کردن دسته شیرآلات آورده شده است:

وسایل را اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه با یک پاک کننده ملایم با pH خنثی بماند.
اطراف وسایل را با مسواک تمیز کنید.
دسته های یراق را با حوله میکروفایبر پاک و جلا دهید.
برای لکه های سخت آب، با مخلوطی بین 2 تا 3 قاشق غذاخوری اسید سیتریک و آب اسپری کنید.

برای خرید شیرآلات کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید