صنعت ساختمان

چه فاصله ای بین کاشی ها بگذارم ؟

چه فاصله ای بین کاشی ها بگذارم

در این راهنمای مفید، همه چیزهایی را که در مورد فاصله کاشی‌ها باید بدانید، به شما آموزش می‌دهیم. این مقاله شامل یک نمای کلی از اندازه خط دوغاب است که باید هنگام اجرای پروژه نصب کاشی، بسته به کاشی، سطح، و محصول دوغاب، و همچنین آنچه در هنگام فراموش کردن اتفاق می افتد، هدف قرار دهید.

من می دانم که چه فاصله ای بین کاشی ها بگذارم ، که در غیر این صورت به عنوان خط دوغاب شناخته می شود، می تواند به سبک، زیبایی و کیفیت کف شما کمک کند. اما نگران نباشید که خودتان همه چیز را بفهمید – راهنمای دوستانه و قابل درک ما به شما کمک می کند هر بار به فاصله کاشی کف بی عیب و نقص برسید.

در این راهنمای فاصله‌گذاری کاشی‌ها، اطلاعات اولیه‌ای را که نیاز دارید، از جمله نکات مفید و ابزارهای ضروری برای اطمینان از فاصله دقیق و ثابت بین کاشی‌ها، به شما راهنمایی می‌کنیم.

از خطوط دوغاب چه اندازه ای استفاده کنم؟

انتخاب خط دوغاب با اندازه مناسب برای پرداخت صیقلی و حرفه ای مهم است. شکافی ( چه فاصله ای بین کاشی ها بگذارم ) که انتخاب می کنید به چند عامل بستگی دارد:

اندازه کاشی مورد استفاده: کاشی‌های کوچک‌تر اغلب با خطوط نازک‌تر دوغاب، حدود ۲ تا ۳ میلی‌متر، عالی به نظر می‌رسند. با این حال، برای کاشی‌های بزرگ‌تر یا کاشی‌هایی با لبه‌های ناهموار، خطوط دوغاب پهن‌تر (3-5 میلی‌متر) می‌تواند به تراز کردن کمک کند و هرگونه نقص را پنهان کند.
دیوار یا کف: اگر روی دیوارها کاشی کاری می کنید، معمولاً از خطوط کوچکتر دوغاب برای ظاهری براق و بدون درز (2 تا 3 میلی متر) استفاده می شود. از سوی دیگر، کاشی‌های کف اغلب به خطوط دوغاب کمی گسترده‌تر (معمولاً 3-5 میلی‌متر) نیاز دارند تا امکان حرکت طبیعی را فراهم کنند و هرگونه بی‌نظمی جزئی در کف زیرین را در خود جای دهند.
نوع دوغاب: فرمولاسیون های مختلف گروت ممکن است توصیه های خاصی برای حداقل یا حداکثر اندازه خط گروت داشته باشند. برای بهترین نتیجه، همیشه دستورالعمل های سازنده دوغاب را بررسی کنید

آیا بستر کف بر اندازه خط دوغاب تأثیر می گذارد؟

هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه خط دوغاب، باید بستر کف را نیز در نظر بگیرید. به طور خاص، کاشی‌های نصب شده روی کف‌های چوبی می‌توانند در طول زمان حرکت‌های جزئی را تجربه کنند. کفپوش چوبی به دلیل عواملی مانند تغییرات دما و رطوبت و همچنین انبساط و انقباض طبیعی الیاف چوب مستعد حرکت است.

بدون خطوط دوغاب اندازه مناسب، این حرکت ممکن است باعث ساییده شدن کاشی ها به یکدیگر شود که منجر به بریدگی، ترک یا جدا شدن از چسب یا بستر شود. اگر کفپوش چوبی دارید، توصیه می شود از یک دوغاب انعطاف پذیر نیز استفاده کنید که بتواند هرگونه حرکت را در خود جای دهد و از بروز مشکلات جلوگیری کند.

بین کاشی های اصلاح شده چقدر فاصله باید بگذارم؟

چه فاصله ای بین کاشی ها بگذارم

کفپوش‌های اصلاح‌شده، مانند کاشی‌های چینی یا کاشی‌های سنگ طبیعی، دارای لبه‌های دقیق برای خطوط باریک دوغاب 2 تا 3 میلی‌متری هستند (به‌جز سبک‌های لبه‌های بریده‌شده یا بریده‌شده، که باید با شکاف‌های 4-6 میلی‌متری نصب شوند).

تراز کردن خطوط دوغاب بین کاشی های دیوار و کف یک چالش رایج است. به خصوص اگر از نظر طرح، رنگ یا اندازه متفاوت باشند.  اما می توان آن را با کاشی های اصلاح شده ساده تر کرد. فقط مطمئن شوید.  که انتظارات را با کاشی کار خود در میان بگذارید.  و به خاطر داشته باشید.  که کمال ممکن است.  منجر به هدر رفتن بیشتر کاشی، جدول زمانی طولانی تر پروژه و افزایش هزینه ها شود.

بین کاشی های اصلاح نشده چقدر فاصله باید بگذارم؟

خطوط گروت برای کاشی های اصلاح نشده نیز مهم هستند. این کاشی‌ها تفاوت‌های جزئی در اندازه دارند، بنابراین اگر قرار باشد درست در کنار یکدیگر و بدون خطوط دوغاب قرار گیرند، تغییرات اندازه بلافاصله قابل توجه می‌شوند و باعث ایجاد مشکلاتی در تراز می‌شوند. برای جلوگیری از این امر، ما خطوط دوغاب 3-5 میلی متری را برای کاشی های اصلاح نشده پیشنهاد می کنیم. این خطوط به پنهان کردن تفاوت‌های اندازه کاشی کمک می‌کنند و از نصب موزون و جذاب کاشی اطمینان می‌دهند.

آیا می توانم بدون خطوط دوغاب کاشی کنم؟

چه فاصله ای بین کاشی ها بگذارم

کاشی کاری بدون خطوط دوغاب توصیه نمی شود، زیرا ممکن است منجر به عواقب ناخواسته شود. اگرچه بدون دوغاب، فضای بین کاشی ها حداقل خواهد بود، اما به طور کامل از بین نمی رود. این می تواند منجر به:

آسیب آب: مهم نیست.  که چقدر شکاف کوچک باقی می‌گذارید.  احتمالاً متوجه نفوذ آب می‌شوید.  (مخصوصاً اگر حمام خود را کاشی کاری می‌کنید).  که می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب شود. این حتی در هنگام نصب کاشی های اصلاح شده.  بدون خطوط دوغاب اعمال می شود.
تجمع گرد و غبار: عدم پر کردن شکاف بین کاشی‌های شما می‌تواند.  باعث تجمع گرد و غبار و کثیفی شود که متعاقباً تمیز کردن.  را دشوارتر می‌کند. برای اطمینان از نصب طولانی مدت و تمیز کاشی، بهتر است از خطوط دوغاب استفاده کنید.

امیدواریم اکنون با نزدیک شدن.  به فاصله سنگ طبیعی یا کاشی پرسلان و همچنین اندازه خط دوغاب روی سطوح مختلف، کمی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. برای اطلاع بیشتر از فاصله کاشی کف و مشاوره نصب کاشی، با تیم ما تماس بگیرید یا محصولات محبوب دوغاب ما را امروز کشف کنید.

خرید پرسلان

دیدگاهتان را بنویسید