بازار فتوحی

چرا گاز رومیزی روشن نمیمونه ؟

گاز رومیزی روشن نمیمونه

7 دلیل برای اینکه مشعل گاز شما روشن نمی شود.

گاز رومیزی روشن نمیمونه

داشتن اجاق گاز فوق العاده مفید است. برخی از سرآشپزهای خانه سوگند یاد می کنند.  که به جای مشعل برقی، روی گاز بپزند. چیزی ذاتاً رضایت بخش در مورد صدای جرقه زن و صدای روشنایی گاز در حلقه ای در اطراف مشعل وجود دارد. اگر از اجاق گاز خود به خوبی مراقبت کنید، پخت و پز روی گاز یک گرما تمیز و حتی یکنواخت است.  با این حال، زمانی که روی آن دکمه کلیک می‌کنید.  و فقط هیچ شعله‌ور شدنی را نمی‌بینید.  و صدای فریاد نمی‌شنوید.  می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. بدتر از آن، شما نمی توانید روی شعله ای که روشن نمی شود غذا بپزید.

چرا گاز رومیزی روشن نمیمونه ؟  پاسخ می تواند یکی از گزینه های مختلفی باشد. که با هم، عملکرد هر مشعل گازی روی اجاق گاز را تحت تأثیر قرار می دهند. بنابراین ما فهرست جامعی از دلایل و راه حل ها را برای مشعل گازی که روشن نمی شود گردآوری کرده ایم.

اجاق گاز قطع شده است.

ابتدا بررسی کنید که آیا اجاق گاز شما قدرت دارد یا خیر. می دانیم، به نظر فوق العاده بدیهی است. شما می دانید که آیا اجاق گاز شما به برق وصل است یا نه، درست است؟ در حقیقت، برخی از طولانی‌ترین و خسته‌کننده‌ترین بررسی‌های تعمیر به یک چشم‌گردی ختم شده‌اند و متوجه می‌شوند.  که یک حیوان خانگی یا کودک قبل از اینکه مشعل شما برای اولین بار روشن نشود.  دوشاخه را کشیده است.

لحظه ای وقت بگذارید. و اطراف اجاق گاز را نگاه کنید. اطمینان حاصل کنید که می توانید دوشاخه را به طور محکم روی دیوار ببینید. اگر محکم تنظیم نشده است، به عقب برگردید و دوشاخه را محکم به دیوار فشار دهید.

خط گاز بسته است.

حتی کمتر احتمال دارد.  اما به همان اندازه برای برق مهم است.  کمبود گاز است. ممکن است کسی خط بنزین شما را پشت اجاق گاز بسته باشد. این می‌توانست یک شوخی به ظاهر دوستانه، یک اقدام احتیاطی ناآگاهانه، یا به‌عنوان اقدامی برای خروج از آخرین شخصی که در خانه زندگی می‌کرده باشد. اگرچه ممکن است غیرممکن به نظر برسد.  اما احتمال بسته شدن خط گاز را در نظر بگیرید. به پشت اجاق گاز نگاه کنید و مطمئن شوید که شیر خط گاز باز است، نه بسته. دستگیره بیضی یا اهرمی شکل باید عمود بر لوله (زاویه راست) باشد نه موازی.

گاز روشن نشد

یک احتمال بسیار محتمل و خفیف خطرناک وجود دارد. که گاز آزادانه کار کند. اما مشتعل نشده است. این شما را در معرض خطر پر کردن اتاق با گاز انفجاری قرار می دهد.  که در آن هر جرقه ای می تواند آسیب بسیار بیشتری ایجاد کند. با صدای خش خش ملایم یا صدای باد مانندی که گاز از درپوش مشعل بیرون می ریزد.  متوجه خواهید شد که آیا گاز روشن نمی شود.

هنگامی که این اتفاق افتاد، مشعل را خاموش و سپس بلافاصله خاموش کنید. اجازه ندهید مشعل بدون روشن کردن آن برای مدت طولانی گاز آزاد کند. بسیار حیاتی است که تا حد امکان گاز نسوخته کمتری به هوا خارج شود. اگر مشعل را می چرخانید، صدای خش خش را می شنوید.  اما آتش را نمی بینید، سپس به سرعت مشعل را خاموش کنید. می‌توانید با کنترل‌ها آزمایش کنید، اما اجازه ندهید که شیر گاز در اتاق باز بماند.

چراغ خلبان خاموش است

دو راه برای روشن کردن گاز اجاق گاز وجود دارد. برخی از اجاق ها، به خصوص مدل های قدیمی و لوکس، دارای چراغ پیلوت هستند. این یک شعله کوچک است.  که در داخل کابینت اجاق گاز، زیر اجاق گاز نگهداری می شود. از این شعله کوچک برای روشن کردن حلقه گاز در زمان فرا رسیدن زمان استفاده می شود. وقتی سوئیچ را می چرخانید، یک خط به چراغ راهنما درست به موقع برای روشن شدن گاز وصل می شود.

به طور طبیعی، اگر چراغ راهنما در این نوع اجاق گاز خاموش شود.  مشعل شما نمی تواند روشن شود. هر صاحب یک اجاق گاز با چراغ راهنما باید یاد بگیرد که چگونه آن خلبان را هر زمان که خاموش شد.  بررسی و دوباره روشن کند. مدل‌های خوب اجاق‌ها خوشبختانه از نور پایلوت خود محافظت می‌کنند و در بیشتر موارد خاموش کردن آن دشوار است.

الکترودها شل شدند

نوع دیگر روشنایی اجاق گاز برقی است. جرقه الکتریکی از خطی از الکترودها برای احتراق گاز در هنگام رها شدن از مشعل استفاده می شود. الکترودها خطی از نقاط سفید در داخل مشعل، زیر درپوش مشعل هستند. به دقت به خط الکترودهای خود نگاه کنید تا نشانه ای از شل شدن چیزی وجود داشته باشد. به دنبال الکترودهای شل، سیم های شل یا الکترودهایی باشید که به نظر می رسد از جای خود خارج شده اند. در صورت لزوم، هر چیزی را که می توانید ردیف کنید و مشعل را دوباره امتحان کنید.

درپوش مشعل یا شیر مسدود شده است

اگر اجاق گاز یا جرقه زن نباشد، ممکن است خود گاز باشد. با مشعل اجاق گاز، گاز از طریق شیارهایی در قسمت زیرین درپوش مشعل هدایت می شود. دریچه یا درپوش خود ممکن است به مرور زمان با کثیفی و باقی مانده مواد غذایی مسدود شده باشد. اگر یکی از آنها مسدود شود، گاز نمی تواند از آن عبور کند. اگر گاز نتواند از آن عبور کند، نمی تواند یک حلقه تشکیل دهد و برای روشن شدن توسط جرقه زن وجود ندارد.

با شستن درپوش مشعل به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید. کمی آب گرم، صابون و یک برس نرم به سرعت درپوش مشعل را پاک می کند. می‌توانید از این روش برای تمیز کردن سایر قسمت‌های کثیف اجاق گاز استفاده کنید. بررسی کنید که شیر صاف باشد، سپس درپوش مشعل را برگردانید و دوباره مشعل خود را تست کنید.

شکاف مشعل در موقعیت اشتباه

احتمال دیگر این است که درپوش مشعل در موقعیت اشتباه قرار گرفته باشد. در برخی از اجاق ها می توان درپوش مشعل را تعویض کرد تا شیر و شیارها روی هم قرار نگیرند. اگر این درست باشد، گاز در واقع نمی تواند وارد مشعل شما شود و شیر هنوز به طور موثر (یا بیشتر) بسته است. اگر دلیل دیگری پیدا نکردید، سعی کنید درپوش های مشعل را در بالای هر مشعل بررسی کرده و به درستی بچرخانید، سپس دوباره تست کنید.

این راهنما باید مشعل یا مشعل های شما را آبی بدرخشد و در کمترین زمان دوباره غذا را گرم کند. با این حال، اگر مشعل گازی شما هنوز روشن نیست، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد نیازهای تعمیر و نگهداری اجاق گاز خود و اینکه چگونه یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی می تواند کمک کند، مشورت کنید.

خرید گاز رومیزی

دیدگاهتان را بنویسید