مقالات

چرا فندک گاز رومیزی یکسره شده

چرا فندک گاز رومیزی یکسره شده

اگر اجاق گاز دارید، مطمئناً می دانید که چقدر می تواند راحت باشد. محدوده های گاز دارای چند مزیت است: گرمای تقریباً فوری، صرفه جویی در هزینه طولانی مدت و البته، توانایی ادامه پخت و پز حتی در صورت قطع برق.

اما بر خلاف اجاق های کویل المنت یا برقی، باید مشعل ها را شعله ور کنید تا بتوانید هر چیزی را روی اجاق گاز بپزید. و گاهی اوقات، هر چقدر هم که دستگیره ها را بچرخانید و بچرخانید، به سادگی روشن نمی شوند.

خوشبختانه، مشکل معمولا چیزی است که می توانید خودتان آن را حل کنید. در مورد دلایل رایج عدم احتراق اجاق گاز و نحوه تعمیر آن اطلاعات کسب کنید.

چرا فندک گاز رومیزی یکسره شده

مشکل: چرا فندک گاز رومیزی یکسره شده ؟

چرا فندک گاز رومیزی یکسره شده میتواند به دلیل انباشته شدن چربی باشد یا خرده‌های غذا، یکی از شایع‌ترین دلایل مشعل گاز که در اشتعال مشکل دارد، زباله‌هایی است که جریان گاز را به جرقه زن مسدود می‌کنند.

راه حل: با برداشتن رنده پوشش مشعل مشکل شروع کنید. در مرحله بعد، درپوش مشعل را بردارید، که باید به راحتی آن را بردارید. پایه مشعل مهر و موم  یا بلند می شود.  یا ممکن است لازم باشد قبل از برداشتن آن چند پیچ ​​را بردارید. اطراف را با یک دستمال شستشوی گرم و صابونی تمیز کنید. پایه مشعل مهر و موم شده.  را در سرکه یا آب گرم خیس کنید.  و از یک برس سفت برای پاک کردن هرگونه زباله استفاده کنید. در نهایت با خلال دندان، سوزن خیاطی یا هوای فشرده، زباله های باقی مانده.  را از سوراخ های مشعل پاک کنید.  مشعل، درپوش و گریل را دوباره نصب کنید.  و یک بار دیگر مشعل را روشن کنید.

اگر این کار نمی کند، ممکن است پیچ خوردگی در خط تامین گاز یا یک مشکل بزرگتر وجود داشته باشد، و ممکن است بخواهید با یک متخصص مشورت کنید.

مشکل: یک اتصال شل وجود دارد

در حالی که تعداد زیادی از قطعات متحرک روی اجاق گاز وجود ندارد، ممکن است اتصالات شل شوند، به ویژه در هنگام تمیز کردن یا نصب. اگر سیم‌هایی که جرقه زن را به ماژول کنترل متصل می‌کنند، اتصال محکمی برقرار نمی‌کنند، جرقه لازم برای احتراق صحیح مشعل را دریافت نمی‌کنید.

راه حل: ابتدا، برق دستگاه را با جدا کردن آن از دیوار یا چرخاندن کلید قطع کن قطع کنید. رنده و درپوش مشعل را از مشعل مشکل دار جدا کنید. پایه مشعل مهر و موم  و به دنبال اتصالات شل یا سیم های جدا شده باشید. اتصالات شل را محکم کنید.  و سیم های قطع شده.  را دوباره وصل کنید.  پایه مشعل، درپوش و رنده را دوباره نصب کنید. برق را به اجاق گاز برگردانید و اتصال را تست کنید.

مشکل: جرقه زن معیوب است

اگر زباله ها را از پایه مشعل جدا کرده اید و اتصالات شل را محکم کرده اید، ممکن است با یک جرقه زن معیوب سروکار داشته باشید. یک راه سریع برای تشخیص اینکه آیا جرقه زن نیاز به تعویض دارد یا خیر، خاموش کردن چراغ های اتاق و چرخاندن دکمه کنترل در موقعیت جرقه زنی است. اگر جرقه های جرقه زن زرد یا نارنجی به جای رنگ سفید مایل به آبی روشن شود، احتمالاً باید جرقه زن را تعویض کنید.

راه حل: گاز و برق اجاق گاز را قطع کنید، درپوش مشعل را بردارید و از پیچ گوشتی یا درایور شش گوش برای جدا کردن پایه مشعل استفاده کنید. سیم های خروجی از جرقه زن را جدا کنید. معمولاً جرقه زن ها از یک سیستم قطع سریع استفاده می کنند، بنابراین نیازی به برش یا اتصال سیم ها نخواهید داشت. از شماره مدل اجاق گاز خود استفاده کنید تا مشخص کنید کدام جرقه زن جایگزین را باید خریداری کنید، قطعه جدید را نصب کنید و پایه مشعل، درپوش و رنده را تعویض کنید. گاز و برق را به اجاق گاز برگردانید و مشعل را تست کنید.

اگر هیچ یک از این رفع سریع مشعل سرسخت را برطرف نکرد.  ممکن است لازم باشد سوئیچ جرقه زن، ماژول کنترل جرقه زن را تعویض کنید.  یا برای تشخیص دقیق تر با یک متخصص تماس بگیرید.

خرید اجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید