معرفی محصول

پنل دوش

پنل دوش

به زبان ساده، پنل دوش ، ورقی از مواد ضد آب است که برای پوشش دیوار یک ناحیه دوش استفاده می شود. آنها در حمام به جای کاشی استفاده می شوند.

چرا به کاشی نمی چسبید؟

کاشی ها می توانند مشکل ساز باشند. به طور خاص، دوغاب مورد استفاده برای آب بندی بین هر کاشی جایی است که مشکلات ایجاد می شود. همه دوغاب ها ضد آب نیستند. اگر دوغاب به درستی اعمال نشود، این نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند.بنابراین جایگزین بهتری جستجو شد و پانل‌های دوش پاسخگو بودند. انواع مختلفی از پانل های دوش وجود دارد. اما همه آنها یک مزیت نسبت به کاشی دارند – آنها از دوغاب استفاده نمی کنند.

پنل دوش

روکش حمام در دوش

روکش حمام ارزان ترین و آسان ترین در بین پانل های مختلف دوش است. این پانل ها از پی وی سی توخالی ساخته شده اند. آنها یک لبه زبانه دار و یک لبه شیاردار در طول تخته دارند. این آنها را قادر می سازد تا در کنار هم قرار گیرند.

رایج ترین اندازه برای این پانل ها 250 میلی متر عرض و 2.6 متر طول است. ضخامت می تواند از 5 میلی متر تا 10 میلی متر متفاوت باشد.  ما توصیه می کنیم یک مهره سیلیکون را در داخل شیار پانل ها قرار دهید. این تضمین می کند که مفاصل ضد آب باقی می مانند.

در سال های اخیر یک نسخه سنگین از این محصول عرضه شده است. این پانل ها بسیار بزرگتر هستند – 1 متر عرض – آنها را برای استفاده در حمام ایده آل می کند. اگر حمام شما کمتر از یک متر مربع است به این معنی است که نیازی به اتصال ندارید. اما اگر منطقه بزرگتری برای پوشش دارید، همچنان به هم متصل می شوند.

پانل های دوش لمینت

این پانل ها دارای هسته تخته سه لا یا ام دی اف هستند. لایه ای از مواد لمینت روی این هسته چسبانده شده است. گاهی اوقات آنها دارای یک زبانه و لبه شیاردار هستند تا بتوانند به یکدیگر متصل شوند. اما نه همیشه. در گذشته با پنل های ساخته شده از این ماده مواجه شده ایم که برای استفاده در حمام مناسب نیستند. پس همیشه دوبار چک کنید.

این پانل ها بسیار محکم تر از روکش حمام هستند. اما این کار برش آنها را سخت تر می کند. آنها همچنین بسیار بزرگتر هستند – تا 1.2 متر عرض. این می تواند مانور دادن آنها را در جای خود کمی چالش برانگیز کند، به خصوص در حمام های کوچک.

ورق پی وی سی جامد

این نوع پانل دوش به طور گسترده در دنیای تجاری استفاده می شود. آنها به دلیل سطح صاف و پاک شونده آنها به طور مرتب در آشپزخانه های تجاری نصب می شوند. اما آنها همچنین کاملا ضد آب هستند بنابراین برای استفاده در حمام ایده آل هستند. یکی از بزرگترین نام ها در این زمینه Altro است

ورق‌ها بسیار بزرگ و انعطاف‌پذیر هستند، بنابراین کار با آن‌ها برای افرادی که انجام می‌دهند کمی سخت‌تر است. همچنین باید روی سطح نسبتاً صاف و هموار نصب شوند.

تغییراتی در این نوع پنل وجود دارد. برخی از آنها از پلاستیک ضخیم‌تر ساخته شده‌اند که باعث می‌شود سفت‌تر و راحت‌تر کار شوند. برخی دیگر دارای یک کاشی آسیب دیده به سطح هستند. و انواع دیگری از پلاستیک را می توان به جای PVC استفاده کرد مانند اکریلیک.

این پانل ها دارای لبه مربع هستند. بنابراین اگر می خواهید آنها را برای یک دیوار بزرگ به هم وصل کنید، باید از یک نوار اتصال استفاده کنید. استفاده از اینها آسان است اما کمی ناخوشایند هستند.

پنل دوش

بهترین ماده برای پانل دوش چیست؟

بیایید با روکش حمام شروع کنیم. از آنجایی که کوچک‌ترین نوع پانل‌ها هستند، کار با آن در فضاهای محدود آسان‌تر است. برش ساده ترین است. روکش فلزی همچنین دارای مزیت ارزان ترین است که نباید نادیده گرفته شود. لوازم آرایش حمام عادت به افزایش قیمت دارند.

از جنبه منفی، ساختار آن توخالی است بنابراین ممکن است آسیب ببیند. این واقعاً در حمام های خانگی مشکلی ندارد. در تنظیمات تجاری، ممکن است این مشکل بیشتر باشد. در بسیاری از هتل ها، مهمانسراها، مراکز ورزشی و بلوک های اقامتی دانشجویی با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. پنل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر تا حد زیادی بر این نقص غلبه می‌کنند.

پانل های لمینت ساختار بسیار محکم تری دارند. این برای انعطاف پذیری عالی است اما برای برش چندان خوب نیست. اندازه آنها کار با آنها را سخت تر می کند. هسته های این پانل ها نباید در معرض آب باشد. اگر اینطور باشد، می تواند متورم یا تار شود. این پانل ها نیز گران تر از روکش حمام هستند.

برش ورقه های پلاستیکی جامد نسبت به لمینت کمی ساده تر است، اما همچنان بزرگ و غیر قابل انعطاف است. قیمت ها بسته به نوع ساخت، اندازه و ضخامت می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برخی از پانل های طرح دار موجود است، اما اکثر آنها فقط یک رنگ و ساده هستند.

به طور کلی، ما می گوییم که بهترین متریال روکش حمام سنگین است. این نوع پانل بیشتر جعبه های مورد نیاز شما در دوش های خانگی را مشخص می کند. همچنین نسبتاً ارزان است.

آیا پانل های دیواری دوش خوب هستند؟

علاوه بر ظاهر زیبا، پانل های دوش نسبت به دیوارپوش های سنتی مانند کاشی ها مزایای زیادی دارد:

نصب آسان – بدون نیاز به آماده سازی گران قیمت
روی کاشی های موجود نصب کنید – بنابراین بدون آشفتگی، بدون هک، بدون اختلال
بدون نیاز به تعمیر و نگهداری – آنها را در نظر بگیرید و آنها را فراموش کنید
کاملا ضد آب – با دوش های نشت دار خداحافظی کنید
سطح تمیز را پاک کنید – چیزی برای تمیز کردن یا سفید کردن وجود ندارد
گرم در لمس – آنها همچنین درجه ای از عایق را ارائه می دهند
کاهش مشکلات تراکم – یک مشکل همیشگی در حمام

طرح های پانل دوش

پانل های دیوار دوش در طیف گسترده ای از رنگ ها، سبک ها و جلوه ها وجود دارند.

این طرح ها شامل جلوه های کاشی، جلوه های موزاییک و جلوه های مرمر همیشه محبوب است. الگوهای سنگ طبیعی مانند تخته سنگ و تراورتن و همچنین رنگ های ساده وجود دارد.

اندازه حمام تا حدودی در انتخاب رنگ شما تاثیر دارد. رنگ های روشن در حمام های کوچک بهترین عملکرد را دارند. رنگ های تیره در اتاق های بزرگ بهتر است. ما در اینجا راهنمای انتخاب رنگ برای طراحی حمام را داریم.

تنوع بسیار زیادی از طرح های کاشی در بازار وجود دارد. گزینه های کمتری در مورد پانل های دوش وجود دارد. اما با وجود این، هنوز انتخاب های زیادی وجود دارد. برای ایده های بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید: طرح های پانل دوش

آیا نصب پنل ها آسان است؟

نصب پانل های دیواری دوش بسیار آسان است. آنها را می توان در داخل دوش های موجود یا به عنوان بخشی از یک نصب جدید نصب کرد.

سریع، تمیز و بدون نیاز به آماده سازی یا کم. پانل های پی وی سی را می توان توسط هر DIYer یا تاجر ذیصلاح نصب کرد. پانل های لمینت یا PVC جامد کمی مشکل تر هستند. اما همه آنها بسیار ساده تر از کاشی کاری هستند.

آنها را می توان روی کاشی های موجود نصب کرد. این یک مزیت بزرگ است. این بدان معنی است که اختلال بسیار کمتری وجود دارد، فرآیند نصب سریعتر و هزینه کمتر است. برای اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید: نصب پانل

اندازه پانل دوش

تعدادی پانل دیواری در اندازه های مختلف برای اتاق دوش شما موجود است. آنها برای اندازه گیری ساخته نشده اند. بنابراین شما باید پانل هایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشند تا نیازهای شما را برآورده کنند. سپس زمانی که آنها را جا دادید به اندازه آنها برش داده می شوند.

پنل دوش

پانل های بزرگتر یا کوچکتر بهترین هستند؟

مزایا و معایبی برای هر دو وجود داره. روکش حمام با عرض 250 میلی متر برش آسان، مانور دادن آسان و نصب آسان است. پانل های بزرگتر استحکام بیشتری دارند و می توانند اکثر دوش ها را بدون نیاز به اتصال پوشش دهند.

هر اتصال داخل دوش باید با سیلیکون با کیفیت خوب مهر و موم شود. با این کار، هیچ تفاوتی در عملکرد وجود نخواهد داشت. هر دو نوع پانل 100% ضد آب خواهند بود.

اگر سقف های بسیار بلندی دارید، برخی از پانل ها ممکن است به اندازه کافی بلند نباشند. روکش حمام معمولا بهترین گزینه است زیرا این روکش ها به طور منظم در طول 2.7 متر در دسترس هستند. در صورت نیاز به طول بیشتر می توانید از روکش سقفی استفاده کنید. این مانند روکش حمام ساخته شده است. طول های 4 متری وجود دارد که می توان آنها را متناسب با اتاق شما کاهش داد. اکثر پانل ها سفید هستند اما برخی از تولید کنندگان نسخه های رنگی تولید می کنند.

کجا می توان از آنها استفاده کرد؟

لازم نیست پانل های دوش به محفظه دوش محدود شود. شما می توانید آنها را در کل اتاق قرار دهید.

و هر چه تعداد بیشتری از این سیستم در اطراف اتاق قرار گیرد، در دراز مدت نگهداری کمتری خواهید داشت.

کاربردهای زیادی برای پانل دیواری دوش وجود دارد – چه آنها را در اطاقک، حمام یا روی حمام خود نصب کنید.

برای خرید پنل دوش روی گزینه (( دوش )) کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید