مقالات

پرسلان و سرامیک نما طرح سنگ

سرامیک نما طرح سنگ

بهترین مصالح برای سرامیک نما طرح سنگ، نماهای پرسلان سایز بزرگ و سنگ های طبیعی مانند نماهای تراورتن، گرانیت یا ماسه سنگ هستند، چه تهویه شونده و چه برای روکش، به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه یا ساییدگی.

در نماها است که کیفیت های باورنکردنی سنگ طبیعی و جدیدترین نسل چینی واقعاً خودنمایی می کند. گرانیت سخت ترین محصول طبیعی موجود در بازار است و به همین دلیل است که به طور گسترده ای برای دیوارهای خارجی استفاده می شود. به دلیل رنگ های زیبا و دانه بندی آن اغلب در محیط های سرد و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در برابر آب و هوای بسیار خوب مقاومت می کند. سنگ‌های آهکی و ماسه‌سنگ‌ها برای استفاده در نمای بیرونی ایده‌آل هستند و ظاهری بسیار مینیمالیستی و متداول به هر ساختمانی می‌دهند. رنگ‌های سفید و کرم آن‌ها باعث می‌شود در معماری در منطقه مدیترانه به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند

نماهای سنگی ساختمان با روکش ناپیوسته. یا روکشی پوشانده می شود. این نه بیشتر و نه کمتر است که از ساختمان در برابر آب و هوا محافظت می کند و به آن دوام (مقاومت) بیشتری می بخشد.

نماهای سنگ طبیعی

در این حالت، قطعات سنگ طبیعی که ساختمان را می پوشانند معمولاً دارای اندازه و ضخامت یکسان و حداقل بین 30 تا 50 میلی متر هستند.

روش محکم کردن سنگ طبیعی به ساختمان به وسیله قطعات فولادی است که باید در مقابل نیروهای وارده از رو به سنگ مقاومت کند.

سرامیک نما طرح سنگ

انواع سنگ طبیعی برای نما

این سنگ های طبیعی به شرح زیر است:

سنگ مرمر ، گرانیت ،آهک و ماسه سنگ و لوح است.

نکات مهم در انتخاب سنگ طبیعی

عواملی که باید در انتخاب سنگ طبیعی که در نما به کار می بریم به شرح زیر است:

سختی
مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی (باران، باد و آلودگی و غیره).
نگهداری و نظافت

نماهای سنگ مصنوعی

از طرفی امکان استفاده از سنگ مصنوعی نما نیز وجود دارد. این نوع سنگ به دلیل تنوع بسیار زیاد در رنگ ها، فرم ها و کامپوزیت ها قابل توجه است.

 

تفاوت سنگ طبیعی و مصنوعی و سرامیک نما طرح سنگ

قبل از دوراهی بین سنگ طبیعی یا سنگ مصنوعی برای نما، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

هزینه: سنگ مصنوعی معمولاً نسبت به سنگ طبیعی ارزان‌تر است
تنوع همانطور که در نکته قبل بیان کردیم، سنگ مصنوعی تنوع بیشتری از رنگ ها و فرم ها را ارائه می دهد. بنابراین ترکیبات بیشتر هستند.
نگهداری: سنگ مصنوعی نیازی به نگهداری ندارد.
مدت زمان: به طور کلی، سنگ طبیعی ماندگاری بیشتری دارد.
کیفیت پرداخت: سنگ طبیعی علاوه بر اینکه محصولی منحصر به فرد است که به تمایز کمک می کند، در ارائه کیفیت بالا نیز برجسته است.

نمای کاشی و سرامیک برای تأثیر بصری با عملکرد پایدار

عایق حرارتی و صوتی
کمک به اعتبارات گواهی ساختمان سبز
محافظت در برابر آب و هوای روزانه و شرایط نامساعد محیطی
نصب قابل تطبیق برای ساخت.  و ساز اصلی یا بازسازی شده
گزینه های سبک منحصر به فرد برای معماری بیانیه و نام تجاری

نوع اتاق

نمای بیرونی یک ساختمان اولین تأثیر بسیار مهم را ایجاد می کند – بیانیه ای که شخصیت سازه و ساکنان را نشان می دهد.

کاشی و سرامیک طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و سبک‌ها را فراهم می‌کند که با آن می‌توان یک طراحی روکش خارجی (نما) ایجاد کرد که از نظر سبک، عملکرد و دوام منحصربه‌فرد است. بعلاوه، نمای کاشی و سرامیک برای تعمیر و نگهداری مناسب است – این محافظ زیبا برای ساختمان شما بدون تغییر در برابر آلودگی نوری و محیطی باقی می ماند!

در کاربرد نما چسبیده

کاشی ها به دیوار بیرونی ساختمان، معمولاً با ملات سیمانی چسبانده می شوند. دیوار بیرونی کاشی کاری شده عنصری از جرم حرارتی را به پوشش ساختمان اضافه می کند.  به این معنی که نوسانات دما کاهش می یابد.  و بازده انرژی در گرمایش و سرمایش فضای داخلی ساختمان افزایش می یابد.  کاشی هایی به اندازه 48×48 و 33×72 اینچ را می توان در کاربردهای نما استفاده کرد.

سرامیک نما طرح سنگ

در کاربرد نمای تهویه‌شده

کاشی‌ها به‌صورت مکانیکی با استفاده از بست‌ها یا سیستم‌های «گیره» اختصاصی به نمای بیرونی ساختمان ثابت می‌شوند. این باعث ایجاد فضایی بین کاشی و دیوار اصلی ساختمان خارجی می شود و در نتیجه محفظه ای از هوا در گردش ایجاد می شود که می تواند گرما را حذف کند، ساختار ساختمان را خشک نگه دارد و خواص عایق را بهبود بخشد. یک ساختمان با نمای تهویه‌شده می‌تواند با کمک به کاهش بارهای گرمایشی و سرمایشی اوج و همچنین کمک به کاهش آلودگی صوتی خارجی، 20 تا 30 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشد و کنترل بیشتری بر دمای داخلی ساختمان داشته باشد. محفظه تهویه شده همچنین فضایی را برای محفظه لوله و مجرا فراهم می کند.  تا تعمیر و نگهداری ساختمان به راحتی قابل دسترسی باشد.

خواه نما چسبیده باشد یا تهویه شود

در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری، می توان روی سرامیک نما طرح سنگ جداگانه کار کرد. در مورد نماهای دارای تهویه، کاشی های منفرد ممکن است.  قابلیت جدا شدن مکانیکی و سپس بستن مجدد را داشته باشند.  بعلاوه، کاربردهای نمای کاشی (صرف نظر از شرایط آب و هوایی) می تواند.  با انواع زیرلایه ها و شرایط سازگار باشد.  و گزینه های ارتقای نمای بیرونی نماهای چسبیده و تهویه شده.  را برای پروژه های نوسازی نیز ایجاد کند.

کاشی‌های سرامیکی که در کاربردهای نما استفاده می‌شوند.  می‌توانند امتیازاتی را به سمت بهره‌وری انرژی و/یا اعتبارات نوآوری در برنامه‌های اصلی ساختمان سبز، از جمله کمک کنند. کاشی‌های پوشیده.  توسط کاشی آمریکای شمالی که در نماهای خارجی استفاده می‌شوند.  می‌توانند بیشتر به و یا اعتبارات گواهی پایداری چند ویژگی کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید