صنعت ساختمان

وسایل روشنایی حمام

وسایل روشنایی حمام

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، مستقیم به حمام می روید. اکثر مردم همچنین از آن به عنوان فضای لباس اصلی خود استفاده می کنند. جالب اینجاست که هنگام انتخاب سبک روشنایی و وسایل روشنایی خانه، حمام ها اغلب نادیده گرفته می شوند. در مقایسه با سایر اتاق های خانه، به ندرت اولویت بندی می شوند. اکثر مردم نمی دانند که حمام ها واقعاً مناطق مهمی هستند که به ساخت و ساز خوب، دکوراسیون خوب، لوازم جانبی مانند آینه روشویی و وسایل روشنایی مناسب نیاز دارند. داشتن نور مناسب در این فضاهای خصوصی مانند حمام ها و اتاق های پودر بسیار مهم است، به خصوص در حال حاضر که اهمیت حمام ها در حال افزایش است، با عملکرد تفریحی آنها جدا از نقش آنها به عنوان اتاق مرطوب.

در حالی که نور طبیعی فراوان ویژگی ایده‌آل هر حمام است، واقعیت این است که اکثر حمام‌ها برای دریافت نور کافی در روز تلاش می‌کنند. به همین دلیل، وسایل روشنایی حمام جزء مهمی در طراحی حمام هستند. بنابراین، انتخاب وسایل روشنایی که با طراحی و زیبایی شناسی شما مطابقت دارند، هنگام بازسازی یا طراحی حمام ضروری است.

در این مقاله همه چیز را در مورد وسایل روشنایی حمام و انواع آنها بخوانید و با ایده های مختلف برای تزئین با آنها آشنا شوید. همچنین، آخرین و بادوام ترین چراغ های حمام را از بخش توصیه های ما در زیر خریداری کنید!

انواع وسایل روشنایی حمام و سبک الهام بخش

چراغ های روشویی

روشویی حمام معمولاً مکانی است که کمترین توجه را برای روشنایی دارد. این یک منطقه بسیار مهم از اتاق است و برای برخی افراد به عنوان مکان مرکزی برای مراسم مراقبت از خود و نظافت عمل می کند. هر دوی این وظایف فقط به مقدار مناسبی از روشنایی موقعیت استراتژیک نیاز دارند. این یکی از دلایل کلیدی است که باید نوع نورپردازی آینه ای خود را هوشمندانه انتخاب کنید. برای روشویی های حمام، اکثر مردم یک دیوارکوب، یک لوستر دراماتیک یا یک آویز انتخاب می کنند. چراغ های دوقلو سبک متفاوتی از نورپردازی آینه روشویی هستند که این روزها در حمام ها نیز رایج است. اینها عموما در بالای آینه قرار می گیرند و نور زیادی را ارائه می دهند. در نتیجه، پراکندگی و تعادل نور بهینه می‌ماند.

چراغ های مسیر

یک سر انفرادی یا مجموعه ای از وسایل روشنایی این نورپردازی تخصصی را تشکیل می دهد که بر روی دیوار یا سقف اتاق نصب می شود. آنها اغلب روی آینه ها قرار می گیرند تا بتوانید به سرعت سر چراغ ها را در صورت نیاز تغییر دهید. هنگامی که از چراغ های مسیر در حمام استفاده می شود، سرهای نصب نور را از آینه روشویی به کل اتاق منعکس می کنند. هنگامی که آرایش می کنید یا موهای خود را جلوی آینه آرایش می کنید، که هر دو نیاز به نورپردازی متمرکز دارند، این ویژگی واقعاً مفید است.

وسایل روشنایی حمام

لوستر

وسایل روشنایی معلق طراحی شده برای آویزان شدن از سقف، شبیه به چراغ های آویز اما پیچیده تر، معمولاً به عنوان لوستر شناخته می شوند. اکثر حمام‌های لوکس معاصر دارای لوسترهای خیره‌کننده و پرآذین هستند، زیرا زیبایی فضا را افزایش می‌دهند و نور درخشانی را ارائه می‌دهند. بسیار مهم است که هنگام انتخاب لوستر برای حمام خود ابتدا اندازه و چیدمان اتاق را در نظر بگیرید. این لوسترهای سبک در سبک های مختلفی تولید می شوند که می توانید یکی را برای حمام خود انتخاب کنید. یک لوستر در قفس، که دارای یک قفس فلزی با چراغ در مرکز است، یک گزینه فوق العاده است. نور از داخل قفس می تابد و کل حمام را پر از روشنایی می کند.

وسایل روشنایی حمام

دیوارکوب

همانطور که از نام آن مشخص است، دیوارکوب ها چراغ هایی هستند که بر روی دیوار نصب می شوند. این چراغ ها پایه ای ندارند که آنها را روی زمین نگه دارد. در عوض، آنها برای پشتیبانی تنها به دیوار متکی هستند. قدمت دیوارکوب ها به دوره های پیشامدرن برمی گردد، زمانی که معمولاً نگه دارنده شمع و مشعل بودند. بسته به اندازه و سبک حمام خود، می توانید از طیف گسترده ای از انواع دیوارکوب ها را انتخاب کنید. وال واشر هموار که معمولاً به عنوان “نیمه ماه” شناخته می شود، یکی از پرکاربردترین دیوارکوب ها است. جمع و جور و کوچک است، با این حال خود را محکم به دیوار می چسباند. این یک عنصر معماری بسیار متمایز ایجاد می کند و کل دیوار حمام را پر از نور می کند.

وسایل روشنایی حمام

چراغ های توکار

تقریباً در تمام حمام‌های معاصر، چیزی را می‌بینید که بیشتر از آن به عنوان «نورپردازی فرورفته» یاد می‌شود. همچنین، گاهی اوقات به این چراغ های قابلمه و چراغ های پایین اشاره می شود. اینها وسایل روشنایی سقفی هستند که در داخل یک فضای توخالی قرار می گیرند. هنگامی که آنها در جای خود قرار می گیرند، به نظر می رسد که نور از دهانه های سقف می آید. چراغ‌های فرورفته معمولاً در غرفه‌های دوش حمام وجود دارند زیرا دارای لنزهای ضد آب هستند. این نشان می دهد که آنها حتی در صورت پاشیدن آب به کار خود ادامه می دهند. برای روشن‌تر کردن کامل اتاق، بیشتر مردم این چراغ‌ها را در اطراف سقف حمام قرار می‌دهند.

وسایل روشنایی حمام

چراغ های آینه ای

چراغ های آینه ای وسایل روشنایی زیبا و منحصر به فردی هستند که به طور خاص برای استفاده با آینه در حمام و اتاق خواب طراحی شده اند. فقط اطراف آینه خود را چراغ قرار دهید یا یک آینه حمام با چراغ هایی که از قبل تعبیه شده است بخرید. تنظیمات حمام را می توان با استفاده از نور آینه به شدت بهبود بخشید. در هر کجا که نصب شوند، فوراً به آن ناحیه ظاهر می‌شوند و حتی ظاهری بزرگ‌تر، روشن‌تر و زیباتر به اتاق می‌دهند. شما می توانید از بین مجموعه عظیمی از آینه ها و چراغ ها برای حمام خود انتخاب کنید. لامپ های پنل آینه به گوشه های آینه متصل می شوند تا با چراغ های LED نور مناسبی را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید