مقالات

هود آشپزخانه چه کاربردی دارد ؟

هود آشپزخانه چه کاربردی دارد

چرا هود در آشپزخانه شما مهم است؟

هودهای طیفی ظرافت و جذابیت را به آشپزخانه‌های سراسر جها0ن می‌بخشند، اما از نظر کیفیت هوای شما نیز بسیار مهم هستند. و این سوال مطرح میشود که هود آشپزخانه چه کاربردی دارد در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم.  هودها در همه سبک ها برای از بین بردن بوها، مواد محرک و چربی هایی که به هوا خارج می شوند طراحی شده اند. هنگامی که یک هود روشن می شود، هوای آلوده از طریق یک فن که یا به گردش در می آید یا به بیرون منتقل می شود، فیلتر می شود. اگر خانه شما جریان هوای مناسبی ندارد، ممکن است در معرض گازهای خطرناک مانند مونوکسید کربن قرار بگیرید. در زیر لیستی از چندین متخلف در آشپزخانه در صورتی که تهویه مناسب ندارید آورده شده است.

هود آشپزخانه چه کاربردی دارد

هود آشپزخانه چه کاربردی دارد ؟

هودها زندگی ما را در آشپزخانه آسان‌تر می‌کنند، اما آن‌طور که شایسته است به رسمیت شناخته که هود ابزار بسیار مفیدی در خانه است و می تواند خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنیم برای ما انجام دهد. فقط باید بدانید که چگونه از آن نهایت استفاده را ببرید. گاهی اوقات آنقدر ساکت هستند که حتی به یاد نمی آوریم آنجا هستند، اما نقش اصلی را در آشپزخانه، چه در آشپزخانه های کوچک و چه بزرگ، و در اتاق های دیگر بازی می کنند. ما می خواهیم کاربردهای متعدد هود را به شما نشان دهیم زیرا آنها می توانند آشپزخانه و خانه شما را به مکانی که به دنبال آن هستید تبدیل کنند.

ذرات در حرکت

کاربرد اصلی هود برای از بین بردن دود است، اما چیزی که نمی دانیم این است که چقدر مهم است که هوا در حین پخت و پز تازه بماند. وقتی غذا را گرم می کنیم، مثلاً وقتی آن را سرخ می کنیم، ذرات چربی و سایر ذرات زیادی از غذا در هوا وجود دارد. هود شما همه آن بخارات و ذرات را جذب می‌کند – اگر در مورد گریس صحبت کنیم تا 98٪ – و آنها را فیلتر می‌کند تا از رسیدن هوای سمی به شما یا خانواده‌تان جلوگیری کند.

خداحافظ، بوی بد

یکی از مزایایی که وقتی به هود آشپزخانه فکر می کنیم به ذهنمان خطور می کند. باز کردن پنجره هنگام آشپزی ایده خوبی است، اما اگر بخواهیم بوها را از بین ببریم، کارایی زیادی ندارد. آنها نه تنها زمانی که در آشپزخانه وقت می گذرانیم، بلکه بلافاصله بعد از آن نیز آزاردهنده هستند. موها و لباس های ما اغلب بوی غذا دارند. هر نوع بویی به راحتی به هر قسمتی از خانه می رود و احتمالاً هنگام سرخ کردن مرغ یا موارد مشابه آن را تجربه کرده اید. هود ما را از بوهای خنده دار رها کرد. و اگر حتی پنجره ندارید، داشتن کاپوت الزامی است.

تصفیه هوا

همانطور که در بالا گفتیم، هود ذرات سمی را در حین پخت و پز حذف می کند. یا زمانی که هر دود دیگری آشپزخانه را فرا می گیرد. با برخی از هودها، فقط کافی است یک دکمه را فشار دهید تا هوای آشپزخانه شما در چند دقیقه به طور کامل تازه شود و گازهای مضر مانند مونوکسید کربن از بین برود. و تنفس هوای پاک در یک فضای ناخوشایند تفاوت زیادی ایجاد می کند. به عبارت دیگر، هود نه تنها برای آشپزخانه بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است. با عملکردهایی مانند هوای تازه، دستگاه شما بهترین فضا را ایجاد می کند، حتی اگر در یک آپارتمان 50 متری با 12 نفر جشن تولد بگیرید.

حرارت را بردارید

هود به خنک کردن دمای بالا در آشپزخانه شما کمک می کند. رسیدن کولرها به آشپزخانه معمول نیست و گرما می تواند به 40 درجه سانتیگراد یا بیشتر برسد. هود ما در این امر به ما کمک می کند و در حین طبخ دما را کنترل می کند، حتی اگر در حال جوشاندن یا سرخ کردن غذا باشیم.

اندازه ها و فضاها

شما می توانید انواع مختلفی از هودها را متناسب با نیازهای مختلف در آشپزخانه های کوچک یا بزرگ پیدا کنید. از آشپزخانه های بزرگ گرفته تا فضاهای باز، یک هود برای شما وجود دارد. و همچنین مدل ها و سبک های زیادی وجود دارد. هودهای عمودی، توکار… حتی هودهای مدولار در کنار اجاق گاز، مانند اجاق گاز با قدرت استخراج بالا. در این مورد، ما در مورد هود استخراج یکپارچه در اجاق گاز با نصب آسان و سریع در یک طرف اجاق گاز صحبت می کنیم. دارای نه سطح سرعت مختلف، به علاوه یک سرعت اضافی در صورت نیاز. این هود سر و صدا را به حداقل می رساند و در سکوت کار می کند و همچنین می تواند به طور مستقل کار کند تا هوای آشپزخانه و کل خانه شما را هر ساعت تازه کند.

چراغ ها، عمل!

همه ما عاشق نور هود هستیم. این یکی از پرکاربردترین و رایج ترین کاربردهای هود است. هر زمان که برای گرفتن چیزی به آشپزخانه می روید، احتمالاً چراغ هود را قبل از چراغ سقف روشن کنید. زمانی که آشپزی می کنیم بسیار عالی است که ببینیم آیا همه چیز در جای درست است یا خیر. گاهی اوقات این نوع نور به بیشترین استفاده در خانه تبدیل می شود. و اگر در مورد LED صحبت کنیم، در این صورت با سیاره نیز احترام قائل هستیم.

گرما و بخار

اگر گردش خون مناسب نداشته باشید، آشپزخانه شما می تواند بسیار گرم و چسبنده شود. تهویه هود به جذب هر گونه رطوبت در هوا کمک می کند که می تواند باعث ترک خوردن دیوارها و سقف شود.
گریس- اگر گریس و باقی مانده های دیگر حفظ نشود، کپک ها و باکتری ها می توانند در فضاهای ناخواسته رشد کنند. گریس می تواند به کابینت ها بچسبد که ممکن است موجودات ناخواسته را جذب کند. فیلتراسیون هود به تمیز نگه داشتن کابینت ها و وسایل دیگر و افزایش طول عمر آشپزخانه شما کمک می کند.
دود – دود می تواند در سطوح نرم ته نشین شود که می تواند باعث تحریک چشم شود و برای گیاهان خانه سمی باشد.
بو- رایحه های نامطبوع می توانند در پرده ها، اثاثه یا لوازم داخلی و سایر سطوح نرم شما بنشینند.

طراحی و نوآوری

هود به یک عنصر کلیدی برای طراحی آشپزخانه تبدیل شده است. هودهای استخراج بزرگ را که با بقیه لوازم خانگی یا خط طراحی که در خانه خود ایجاد کرده اید سازگاری ندارند را فراموش کنید. شما طیف گسترده ای از طرح ها را در دسترس خود دارید، مانند هودهای عمودی ، تا هود استخراج خود را به یک قطعه تزئینی و شیک در آشپزخانه خود تبدیل کنید. این نوع هود همچنین می تواند خانه شما را بازسازی کند، اگر به فکر فروش ملک خود در آینده نزدیک هستید، ارزش بیشتری دارد.

و به نوآوری خوش آمدید، زیرا آینده اینجاست. به لطف وسایل متصل، هود شما عملا می تواند ذهن شما را بخواند. با اپلیکیشن می توانید عملکرد آن را کنترل کنید. علاوه بر این، هود استخراج آماده تشخیص زمان آشپزی است و با کالیبره کردن کیفیت هوا به طور خودکار شروع به کار می کند. حتی هوش مصنوعی هم چندان کارآمد نبود.

افسانه های متلاشی کننده در مورد هود

تمیز کردن آن سخت و نامرتب است. اشتباه. به دنبال یک هود با فیلترهایی باشید که می توانید آن را جدا کرده و در ماشین ظرفشویی بشویید. به همین راحتی است. علاوه بر این، فیلترها با بهترین عملکرد برای مدت طولانی با شما خواهند ماند.
آنها پر سر و صدا هستند. قطعا نه. اکنون، به لطف آخرین نسل موتورها، می توانید هودهایی با سطح سر و صدای عملا نامحسوس پیدا کنید. احتمالاً افرادی را می‌شناسید که وقتی به پشت می‌خوابند، صدای بیشتری از هود شما تولید می‌کنند که با ظرفیت کامل کار می‌کند.
انرژی زیادی مصرف می کنند. اشتباه. اگر هود مناسبی را انتخاب کنید، می تواند تا ۷۵ درصد انرژی کمتری نسبت به یک هود معمولی مصرف کند. همچنین به یاد داشته باشید که اگر هود خود را به طور منظم تمیز کنید، به مصرف انرژی کمتر و بهینه سازی استفاده از آن کمک می کنید.

پیدا کردن یک هود برای آشپزخانه خود که بتوانید سال ها از آن استفاده کنید آسان است. این یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در خانه با نتایج روزمره و یکی از عناصری است که به ما کمک می کند تا آشپزخانه خود را تمیز نگه داریم. اگر باز هم شک دارید، می‌توانید با راهنمای خرید ما مشورت کنید تا بفهمید کدام هود را بخرید و مناسب‌ترین هود برای شماست.

بازسازی آشپزخانه یک سرمایه گذاری گران است، بنابراین محافظت از سرمایه گذاری با تهویه مناسب مهم است. برای اطلاعات بیشتر مستقیماً با 02634115 تماس بگیرید یا از وب سایت ما به آدرس https://www.fotoohi-bazaar.com/ دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید