مقالات

هود آشپزخانه جدیدترین نوع آن

هود آشپزخانه جدیدترین نوع آن

7 نوع هود آشپزخانه جدیدترین نوع آن

هودهای محدوده، یک نقطه کانونی زیبا در آشپزخانه ایجاد می کنند و ضرورت بیرون راندن دود و بو را از خانه فراهم می کنند. اما آیا می دانید کدام نوع هود برای آشپزخانه شما مناسب است؟ انتخاب به چیدمان، عملکرد و زیبایی شناسی بستگی دارد.   ما هود آشپزخانه جدیدترین آن را به 7 سبک تقسیم کرده ایم.  تا به شما کمک کنند تا بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. به‌علاوه، ما یک نوع هود را که هرگز در پروژه‌ای از آن استفاده نمی‌کنیم، نشان می‌دهیم.

کلاهک‌های تهویه‌ در مقابل هودهای بدون تهویه

قبل از اینکه به سبک های مختلف هودهای تهویه دار بپردازیم، اجازه دهید تفاوت عملکردی بین هودهای هواکش و بدون تهویه را بررسی کنیم.

هودهای محدوده تهویه شده

هودهای محدوده تهویه شده را هودهای مجاری یا بیرونی نیز می نامند. این هودها هوا را از طریق یک سیستم مجرای به بیرون تخلیه می کنند و دود و بو را از آشپزخانه حذف می کنند.

هودهای بدون هواکش

هودهای محدوده بدون هوا دهی را هودهای بدون کانال یا چرخشی نیز می نامند. این هودها به جای تخلیه هوا به بیرون، هوا را از طریق یک فیلتر می کشند.  و دوباره آن را به آشپزخانه می چرخانند. در حالی که فیلتر مقداری از دود و بو را جذب می کند، موثرتر از هدایت مجدد آن به بیرون از طریق دریچه است.

ما هودهای تهویه‌دار را به هودهای بدون تهویه توصیه میکنیم. زیرا می‌توانند دود و بو را بهتر مدیریت کنند. مطمئن شوید که از قبل در طراحی خود برای قرار دادن یک هود تهویه‌دار برنامه‌ریزی کرده‌اید.  به‌ویژه هنگام بازسازی خانه قدیمی‌تر که ممکن است.  محدودیت‌های معماری بیشتری داشته باشد.

جدید ترین هود

7 نوع هود برای آشپزخانه شما

در اینجا هفت مدل از هود آشپزخانه جدیدترین نوع آن و  ویژگی های آنها آورده شده است.

1. هود دیواری

هودهای دیواری یکی از بهترین انتخاب ها در بین صاحبان خانه هستند. این هودها دارای یک سایبان زنگی شکل هستند و گاهی اوقات شامل یک پشته به سبک دودکش برای جزئیات بیشتر می شوند. هودهای دیواری را می توان از برندهای مختلف لوازم خانگی خریداری کرد و مستقیماً به دیوار بالای اجاق گاز وصل کرد. آنها در طیف وسیعی از پرداخت ها عرضه می شوند، اما فولاد ضد زنگ یکی از محبوب ترین گزینه ها است. هودهای دیواری فضایی را برای کابینت های بالایی روی اجاق گاز ایجاد نمی کنند.

2. رنج هود زیر کابینتی

هودهای زیر کابینتی کوچکتر و محتاطانه تر از هودهای دیواری هستند. اندازه کوچکتر آنها به آنها اجازه می دهد.  تا به راحتی زیر یک کابینت روی اجاق گاز قرار گیرند و امکان ذخیره سازی بیشتر و طراحی ساده تر را فراهم می کند.

3. آیلند رنج هود

هودهای محدوده جزیره به طور خاص برای اجاق گازهایی که در جزیره آشپزخانه قرار می گیرند.  طراحی شده اند. مشابه هودهای دیواری، آنها دارای پشته دودکش و سایبان هستند. با این حال، آنها از همه طرف به پایان رسیده اند.  تا بتوانند در مرکز اتاق آویزان شوند. در حالی که هودهای جزیره ای می توانند به عنوان یک نقطه کانونی عمل کنند. می توانند نقاط دیدنی را نیز پنهان کنند. بنابراین، در طول فرآیند طراحی از اندازه و ارتفاع آنها آگاه باشید. در اینجا هفت مدل از محبوب ترین هود و ویژگی هستند.

4. قابل جمع شدن

برخلاف هودهای سنتی که روی اجاق گاز نصب می‌شوند، جریان‌های رو به پایین جمع شونده به‌طور محتاطانه در کانتر پنهان می‌شوند. دریچه های هود رو به پایین در صورت عدم استفاده با شمارنده ها همسطح می مانند. با فشار دادن یک دکمه، حدود 14 اینچ پشت اجاق گاز بالا می آیند تا دود و بو را از مجاری زیر زمین خارج کنند. درافت‌های جمع شونده گزینه‌های عالی برای محدوده جزیره‌ای هستند که بر خطوط دید تأثیر نمی‌گذارند. در حالی که جریان‌های رو به پایین براق هستند، ممکن است نسبت به هود سنتی کمتر موثر باشند. هنگامی که فضا اجازه می دهد، یک هود روی اجاق گاز ترجیح داده می شود.

5. هود کشویی

در حالی که برخی از صاحبان خانه دوست دارند.  کاپوت فاصله کانونی اصلی باشد.  برخی دیگر ترجیح می دهند آن را ناپدید کند. هودهای کشویی این کار را انجام می دهند. این سبک هود به طور یکپارچه در زیر کابینت ها نصب می شود.  و در صورت عدم استفاده از دید خارج می شود. وقتی زمان پخت فرا می رسد، به سادگی آن را بیرون می آورید.

هود آشپزخانه جدیدترین نوع آن

6. هود محدوده سفارشی

تا کنون، تمام هودهایی که در مورد آن صحبت کردیم را می توان از برندهای اصلی خریداری کرد تا با بسته بندی لوازم خانگی شما مطابقت داشته باشد. با این حال، برخی از صاحبان خانه ها مایل به طراحی سفارشی هستند.  که واقعاً به عنوان نقطه کانونی اصلی برجسته باشد.  به خصوص برای آشپزخانه های مفهوم باز. اینجاست که هودهای محدوده سفارشی وارد می شوند!

شما می تواند به شما در طراحی هر نوع هود محدوده ای که قابل تصور است کمک کند. پروفیل های هود محبوب شامل شکل های زنگ، بشکه و جعبه است. مواد می توانند از چوب و فلز گرفته تا گچ و سنگ متغیر باشند. خود برای ایجاد یک طرح برنامه ریزی کنید. به طور معمول، ما دوست داریم که هود را کمی گسترده تر از اجاق گاز کنیم.  تا جلوه چشمگیرتری داشته باشیم. پس از تکمیل طراحی سفارشی، درج هود محدوده را انتخاب کنید که با مشخصات شما مطابقت دارد.

7. آلکوی برد

یکی دیگر از گزینه های محبوب هود سفارشی محدود است. دارای دو دیوار در دو طرف اجاق گاز هستند که تا یک کرکره که شامل درج هود هواکش است، امتداد دارند. به طور معمول، اینها دارای یک قوس یا سایر جزئیات طراحی مانند یک تیر هستند. بسیاری از طاقچه‌ها قفسه‌های ذخیره‌سازی را در دیوارها اضافه کرده‌اند که در کنار اجاق گاز برای ذخیره‌سازی آسان ادویه و روغن قرار دارند. این طراحی یک نقطه کانونی چشم نواز و حسی دنج ایجاد می کند.

هود آشپزخانه جدیدترین

نحوه انتخاب هود مناسب برای آشپزخانه

بسیاری از گزینه های زیبای هود مخصوص محدوده وجود دارد. عوامل زیر را در نظر بگیرید تا تصمیم خود را محدود کنید.
قرارگیری محدوده

محل قرارگیری محدوده شما بر روی هودهایی که در طراحی آشپزخانه شما امکان پذیر است تأثیر می گذارد. برای مثال، اجاق‌هایی که در جزایر یا جلوی پنجره‌ها قرار می‌گیرند ممکن است نتوانند هود را در خود جای دهند. در این مواقع، یک رو به پایین جمع شونده بهترین گزینه است.

نوع محدوده

آیا می دانستید که اجاق گاز شما ممکن است.  حتی نیازی به هود نداشته باشد؟ معمولاً، قوانین ساختمانی نیازی به هود هواکش برای اجاق‌های برقی یا القایی ندارند. در حالی که فقط محدوده های گازی نیاز به تهویه دارند، بسیاری از صاحبان خانه ها هنوز خواهان زیبایی و عملکرد یک هود هستند.

سبک کلی

هودهای طیف مختلف متناسب با سبک های مختلف معماری هستند. به عنوان مثال، یک هود گچی سفارشی سبکی سنتی یا الهام گرفته از مدیترانه به خود می گیرد، در حالی که یک هود از جنس استنلس استیل بیشتر مدرن یا صنعتی است. هنگام انتخاب، سبک کلی خانه خود را در نظر بگیرید.

هود آشپزخانه جدیدترین

دیدگاهتان را بنویسید