صنعت ساختمان

نکات خرید شیر آب

نکات خرید شیر آب

نکات خرید شیر آب

اگر در حال بازسازی یا ارتقای آشپزخانه خود هستید، جدیدترین سخت افزارهای درجه یک و روکش های سخت باعث شده است که شیرهای آب خورده، نشتی و چکه به گذشته تبدیل شوند. اکثر شیرآلات همچنین دارای ضمانت نامه های مادام العمر (برای خریدار اصلی) هستند که عیوب و حتی پرداخت ها را پوشش می دهد.

شیرآلات آنقدر قابل اعتماد شده اند که ما تفاوت عملکرد کمی بین برندها پیدا کردیم. به همین دلیل است که ما دیگر شیرآلات را رتبه‌بندی نمی‌کنیم، بلکه روی مزایا و معایب روکش‌ها و ویژگی‌های شیرآلات تمرکز می‌کنیم تا بتوانید بدون توجه به بودجه خود، یک شیر آب عالی انتخاب کنید. در ادامه ما نکات خرید شیر آب برایتان شرح داده ایم.

 

نکات خرید شیر آب

 

یافته های شیر آب و نکات خرید

در گرافیک زیر شیرهای آب کشی تک دسته را برجسته می کنیم، یک سبک بسیار محبوب که ترکیبی از سر اسپری و دهانه برای راحتی و انعطاف پذیری است. اما یافته های ما برای سایر سبک های شیر آب نیز قابل استفاده است. در اینجا موارد دیگری است که هنگام خرید یک شیر آب جدید باید در نظر بگیرید.

 

شیر آب را با تعداد سوراخ های نصب مطابقت دهید

بیشتر سینک‌ها دارای سوراخ‌هایی هستند که از قبل برای شیرآلات و لوازم جانبی مانند اسپری‌های جانبی یا پخش‌کننده‌های صابون حفر شده‌اند. اگر سینک اصلی خود را نگه می دارید، باید آنچه را که دارید مطابقت دهید یا یک صفحه پایه برای پوشاندن سوراخ های اضافی تهیه کنید. صفحه پایه فروخته شده با شیر جدید شما می تواند برای پوشاندن سوراخ های روی میز شما استفاده شود، اما شیری نخرید که به سوراخ های سینک بیشتر از سینک شما نیاز دارد. این ایده خوبی نیست که سعی کنید سوراخ های اضافی را در یک سینک یا کانتر موجود ایجاد کنید.

 

سبک ها و اشکال فواره

از نکات خرید شیر آب میتوان به شیرهای آب مستقیم جمع و جور اشاره کرد که اغلب ارزان هستند، اما ممکن است لازم باشد شیر آب را جابجا کنید تا یک گلدان بزرگ زیر آن قرار دهید. مدل های یقه غاز فاصله بیشتری دارند، اما اگر سینک شما کم عمق باشد، می توانند باعث پاشیدن آب شوند. به هر سبکی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که سر شیر آب آنقدر تاب بخورد که به کل سینک برسد، به خصوص اگر سینک کاسه ای پهن یا دوتایی دارید. همچنین شیر آب را متناسب نگه دارید. یک سینک بزرگ می تواند با یک شیر آب کوچک عجیب به نظر برسد.

 

نصب و تعمیر

تعویض شیر و سینک به طور همزمان آسان تر است زیرا شیر را می توان در سینک یا قبل از قرار دادن سینک در کانتر نصب کرد. اتصالاتی که می توان با پیچ گوشتی سفت کرد، نصب را ساده می کند. شیلنگ های بلند تامین آب به شما این امکان را می دهد که اتصالات را در کابینت سینک که در آن ابزار آسان تر است، برقرار کنید. اگرچه اکثر شیرآلات تضمین می‌شوند که نشت نکنند، اگر شیر شما نشت کند، سازنده فقط قطعه جایگزین را به شما می‌دهد – نصب آن به عهده شماست.

 

آب کارها (آبرسانی): خرید انواع شیر آب

اگرچه دو نوع اصلی شیر سینک وجود دارد، تک اهرمی و دو دسته، اما می‌توانید مجموعه‌ای از شیرهای سینک را نیز بیابید که برای مصارف خاص طراحی شده‌اند، مانند میله‌های مرطوب، سینک‌های آماده‌سازی، و حتی برای پر کردن قابلمه روی اجاق گاز.

 

و نکات دیگر درباره خرید شیر آب ( تک دسته و دو دسته) :

شیرآلات تک دسته

اگر قصد دارید یک شیر آب تک دسته ای داشته باشید، فاصله تا پشتی یا لبه پنجره را بررسی کنید، زیرا چرخش دسته ممکن است به هر چیزی که پشت آن است برخورد کند. اگر سوراخ‌های سینک اضافی دارید، می‌توانید یک نازل اسپری جداگانه یا دستگاه پخش صابون بخرید.

مزایا: استفاده و نصب شیرآلات تک دسته آسان تر است و فضای کمتری را نسبت به شیرهای دو دسته اشغال می کند.

معایب: آنها ممکن است اجازه تنظیم دما را به اندازه شیرهای دو دسته ندهند.

 

شیرآلات دو دسته

این مجموعه سنتی دارای دسته های سرد و گرم جداگانه در سمت چپ و راست شیر ​​آب است. شیرآلات دو دسته دارای دسته هایی هستند که می توانند قسمتی از صفحه پایه باشند یا به صورت جداگانه نصب شوند و معمولاً سمپاش مجزا است.

مزایا: دو دستگیره ممکن است تنظیمات دما را کمی دقیق تر از یک شیر آب یک دسته امکان پذیر کند.

معایب: نصب یک شیر آب با دو دسته سخت تر است. برای تنظیم دما به هر دو دست نیاز دارید.

 

شیرهای آب کشی و کششی

دهانه از سر شیر آب تک دسته روی شلنگ بیرون می آید یا پایین می آید. وزنه تعادل به شلنگ و دهانه کمک می کند تا به خوبی جمع شوند.

مزایا: هنگام شستشوی سبزیجات یا خود سینک، یک دهانه خروجی مفید است. شلنگ باید به اندازه ای باشد که به تمام گوشه های سینک برسد.

معایب: اگر سینک کوچکی دارید، ممکن است به این ویژگی نیاز نداشته باشید.

 

 

شیرآلات هندزفری

بهترین مدل ها دارای یک فعال کننده در جلوی شیر آب هستند، بنابراین مکان یابی آن آسان است. به دنبال گزینه جابجایی به عملکرد دستی با کشیدن یک پانل متحرک برای پوشاندن سنسور باشید.

مزایا: راحتی و تمیزی. آب توسط یک سنسور حرکت فعال می شود، بنابراین اگر دستان شما پر یا کثیف است، نیازی به لمس وسایل ندارید.

معایب: برخی از طرح‌ها فعال‌کننده را به سمت پایین یا پشت شیر ​​مخفی می‌کنند و وقتی دست‌های شما پر یا نامرتب هستند، پیدا کردن آن‌ها سخت می‌شود. دیگران از شما خواستند که برای جریان یافتن آب به شیر آب ضربه بزنید و سپس باید نقطه ای را که لمس کرده اید بشویید.

 

شیرهای پرکننده قابلمه

در آشپزخانه‌های رستوران‌ها، شیرهای پرکننده قابلمه در حال حاضر برای استفاده در خانه مقیاس‌بندی شده‌اند. پرکننده‌های قابلمه روی عرشه یا دیواری در نزدیکی اجاق گاز نصب می‌شوند و بازوهای مفصلی دارند تا در صورت عدم استفاده از آن‌ها جمع شوند.

مزایا: سهولت و راحتی. پر کردن یک قابلمه بزرگ به طور مستقیم در جایی که پخته می شود به این معنی است که دیگر دیگ های سنگین را در آشپزخانه جا نمی زنید.

معایب: باید به منبع آب پشت اجاق گاز متصل شود. مگر اینکه آشپز جدی باشید، ممکن است زیاد به این شیر آب نیاز نداشته باشید یا از آن استفاده نکنید.

 

شیرآلات بار

بسیاری از طراحی‌های پیشرفته آشپزخانه شامل سینک‌های کوچک‌تر و ثانویه هستند که می‌توانند فضای سینک اصلی شما را آزاد کنند و آماده‌سازی را مانند شستن سبزیجات آسان‌تر کنند، به‌خصوص اگر بیش از یک آشپز در آشپزخانه وجود داشته باشد. شیرهای باری کوچکتر برای این سینک ها ساخته می شوند و اغلب به سبکی مطابق با شیر اصلی هستند.

مزایا: می توان آن را مستقیماً به یک تلگراف آب گرم فوری یا به یک تلگراف آب سرد فیلتر شده متصل کرد.

معایب: فضا همیشه مورد توجه است. در نظر بگیرید که آیا این ویژگی چیزی است که شما از آن استفاده خواهید کرد یا خیر.

 

هیدراتاسیون خوب: ویژگی های شیر آب

پیشرفت در پرداخت باعث شده است که اکثر شیرآلات در برابر سایش مقاوم باشند. در اینجا ویژگی‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند بر دوام و عملکرد تأثیر بگذارد.

روکش های سخت در همه به جز ارزان ترین شیرآلات آشپزخانه رایج است. قسمت بیرونی برخی از شیرها با اتم های فلزی باردار بمباران می شود که در فرآیندی به نام رسوب بخار فیزیکی یا PVD به سطح فلز پایه پیوند شیمیایی می دهند. فلزات مختلف پوشش های متفاوتی از جمله نیکل و برنز ایجاد می کنند. روکش‌های PVD در برابر بهترین تلاش‌های ما برای خراش مقاومت نشان می‌دهند، اما مواد خورنده مانند پاک‌کننده تخلیه می‌توانند کمی آن‌ها را لکه‌دار کنند.

کروم همچنان یک روکش محبوب است و همچنین بسیار بادوام است، اما یک پد آبشستگی سنگین می تواند آن را خراش دهد. ضد زنگ خراشیده شده به راحتی کروم خراش یا لکه را نشان نمی دهد. برنز ظاهری روستایی را ارائه می دهد، به علاوه ما متوجه شدیم که نسخه PVD بسیار بهتر عمل می کند.

 

انتخابگر اسپری / جریان

دکمه های مناسب با انگشت که در قسمت بالایی یا کناری سر اسپری قرار دارند به شما این امکان را می دهند که به راحتی بین اسپری و استریم جابجا شوید. دکمه باید در چرخه های روشن/خاموش یا تا زمانی که دوباره تنظیمات را تغییر دهید در همان حالت باقی بماند.

 

اسپری جانبی

اگر یک شیر آب تک یا دو دسته دارید و سینک شما دارای سوراخ های اضافی است (معمولاً با یک درپوش فلزی گرد پوشانده می شود) ممکن است به فکر اضافه کردن یک اسپری جانبی به سینک خود باشید. نصب ساده است و دستورالعمل ها به طور گسترده به صورت آنلاین در دسترس هستند.

 

تنظیم دما

اگرچه یک ویژگی قابل مشاهده نیست، اما برخی از شیرهای آب تک دسته طوری طراحی شده اند که دمای آب خاصی را حتی پس از اینکه شیر آب را خاموش کنید، حفظ کنند. این به ویژه زمانی راحت است که از شیر آب در فواصل زمانی مکرر استفاده می کنید و نمی خواهید هر بار که آب را باز می کنید دما را تنظیم کنید. مشخصات سازنده را برای شیرهایی که دارای این ویژگی هستند بررسی کنید.

 

 

قفل مغناطیسی

این ویژگی به ویژه در شیرهای آب کشی و بازشو کاربرد دارد. هنگامی که نازل از پایه جدا می شود، می تواند بیشتر مسیر برگشت را جمع کند، اما نه به طور کامل در موقعیت قفل شده خود. یک قفل مغناطیسی آن را به طور ایمن متصل می کند و در جای خود قفل می کند.

 

 

چگونه یک قطره نباشیم

یک قطره چقدر آب هدر می دهد؟ خوب، بستگی به این دارد که چند شیر آب چکه می کند و با چه سرعتی این قطره ها را می ریزند. برای تخمین سریع و شگفت‌انگیز هدر رفت آب بالقوه خانه‌تان، محاسبه‌گر قطره‌ای سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده را بررسی کنید.

بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، شیرهای آب نشتی یک خانوار به طور متوسط ​​می توانند بیش از 10000 گالن آب هدر رفته در سال یا میزان آب مورد نیاز برای شستن 270 بار لباسشویی را تشکیل دهند.

در شیرآلات قدیمی‌تر، دریچه‌های فشاری جریان آب را با بسته شدن واشر یا آب‌بند قطع می‌کنند. وقتی واشرها خراب شدند، شیر آب چکه می کرد. شیرآلات مدرن از دیسک های سرامیکی استفاده می کنند که با بسته شدن پورت ها خاموش می شوند، بنابراین هیچ واشر برای فرسایش وجود ندارد. دیسک‌های سرامیکی که زمانی تنها یکی از ویژگی‌های شیرآلات گران‌قیمت بودند، در جریان اصلی ادغام شدند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید