مقالات

نصب کاشی استخر

نصب کاشی استخر

 

نصب کاشی استخر  یک راه عالی برای ارتقای یک ملک است و با نمایش جزئیات و طراحی پیچیده به ارزش افزوده می شود. در واقع، یک استخر می تواند ارزش خانه را 5-8٪ افزایش دهد. استخرهای کاشی کاری شده نه تنها زیبا هستند، بلکه در مقایسه با استخرهای گچی یا سنگدانه نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. می توان یک نوار تاکیدی به خط آب اضافه کرد یا می توان کل پوسته مخزن را با نتایج خیره کننده کاشی کاری کرد.

خواه کل استخر را کاشی کاری کنید یا فقط بخشی از آن، استفاده از محصولات مناسب از ابتدا تا انتها کلید نصب موفق است. با این حال، بسیار مهم است که استخر به خوبی نگهداری شود. استخرهای ضعیف می توانند خریداران خانه های آینده را منصرف کنند.

نصب کاشی استخر

در اینجا محصولات و مراحلی که باید برای اطمینان از عملکرد خوب و ماندگاری کاشی استخر با زیبایی طولانی مدت انجام دهید، آورده شده است:

بخش 1: جداسازی ترک و ضد آب

اولین قدم در آماده سازی استخر برای کاشی، ضد آب و جلوگیری از ترک بتن است. توصیه می شود که یک جداسازی ترک سیمانی و غشای ضد آب است که باید مستقیماً روی پوسته بتنی نصب شود. ضد آب سیمانی منحصر به فرد به آن اجازه می دهد تا در زیر یک بستر گلی اصلاح شده با لاتکس ازگل کف مخلوط با چسب استفاده شود.

افزودنی مخلوط شده با گل کف، مخلوط را تقویت می کند و اجازه می دهد تا نیازهای مسطح بودن زیرلایه برآورده شود. برای هر کاشی که تمام لبه‌های آن کمتر از 15 اینچ است، الزامات به شرح زیر است: بیش از 1/4 اینچ تغییر بستر در 10 اینچ و حداکثر 1/8 اینچ تغییر بستر در 2 اینچ. برای هر کاشی که حداقل یک لبه به طول بیش از 15 اینچ دارد، الزامات دو برابر سخت‌تر است: بیش از 1/8 اینچ در 10 اینچ و حداکثر 1/16 اینچ در 2 اینچ. پس از تکمیل بستر ملات اصلاح شده با لاتکس، لایه دوم ضد آب با استفاده از غشای مورد نیاز است. دو برابر خواص جداسازی ترک نسبت به رقبای پیشرو است و غشایی ضد آب را ارائه می دهد. دو لایه ضخامت مرطوب 25 میل مورد نیاز است.

قسمت 2: ملات سمت راست را انتخاب کنید

هنگام انتخاب ملات برای چیدن کاشی استخر، به اندازه کاشی فکر کنید. اگر تمام لبه‌های کاشی کمتر از 15 اینچ باشد، TEC ملات Super Flex خود را توصیه می‌کند. Super Flex از سخت‌ترین الزامات ANSI A118.15 استاندارد ملی آمریکا برای ملات سیمانی  اصلاح شده فراتر می‌رود.   هنگامی که در دستورالعمل‌های برگه داده ترکیب می‌شود، Super Flex دارای استحکام پیوند بی‌نظیری است و در عین حال به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا بتواند حرکت کاشی را در صفحه 1/16 اینچی انجام دهد.

همچنین برای تمام کاشی های موزاییک شیشه ای گزینه ارجح است. با این حال، اگر حداقل یک لبه کاشی بیش از 15 اینچ باشد، ملات ترجیحی برای نصب استخر است. 3N1 همچنین از الزامات سختگیرانه ANSI A118.15 فراتر می رود و برای نصب کاشی های بزرگ و سنگین روی کف و دیوار ایده آل است. دارای خواص عالی بدون افتادگی و بدون افتادگی است که نصب را بسیار آسان می کند.

نصب کاشی استخر

قسمت 3: مفاصل را با گروت و درزگیر پر کنید

هنگام انتخاب دوغاب برای اتمام نصب کاشی استخر،راه حل برتر برای همه برنامه های زیر آب است. این یک دوغاب سیمانی درجه یک است که می تواند در اتصالات کوچک به اندازه 1/16 اینچ و به بزرگی 1/2 اینچ استفاده شود. پاور گروت مقاوم در برابر ترک و انقباض، ضد لک و بدون شکوفه است. این نیاز به آب بندی ندارد و از الزامات استاندارد ملی ANSI A118.7 آمریکا برای گروت های سیمانی با کارایی بالا برای نصب کاشی، زمانی که مطابق دستورالعمل های برگه اطلاعات محصول مخلوط می شود، فراتر می رود.

خیلی مهم است که زیاد آبیاری نکنید. انجام این کار باعث ضعیف شدن دوغاب می شود. اگر به دنبال یک گروت اپوکسی 100% جامد و مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستید، راه حل ترجیحی است. هنگامی که مطابق دستورالعمل برگه اطلاعات محصول مخلوط می شود، از مشخصات ANSI A118.3 برای ملات اپوکسی و گروت فراتر می رود. AccuColor دارای پایداری بالایی در UV است که زردی را کاهش می دهد.

اما مراقب باشید، باید از سخت شدن AccuColor روی کاشی ها جلوگیری کنید. پس از سفت شدن، جدا کردن آن بسیار دشوار یا غیرممکن خواهد بود. در نهایت، هرگونه تغییر سطح یا اتصالات حرکتی باید با درزگیر پر شود.

یک درزگیر 100٪ سیلیکونی است. همچنین انعطاف پذیری دائمی را ارائه می دهد و در برابر آب و هوا مقاوم است. تمام اتصالات حرکتی در بخش راهنمای A EJ171 مشخص شده‌اند و باید در کل نصب رعایت شوند.

نصب کاشی استخر

فقط به یاد داشته باشید، در حالی که محصولات زیادی وجود دارد که برای تکمیل نصب کاشی استخر به آنها نیاز دارید،فتوحی شما را پوشش می دهد. از عایق رطوبتی سیمانی تا درزگیر سیلیکونی، ما می توانیم به عملکرد و زیبایی نصب استخر شما کمک کنیم. برای راهنمایی گسترده در مورد نصب کاشی استخر و ویژگی آب، لطفاً راهنمای نصب ما را مرور کنید یا مستقیماً با یک متخصص در 34115-026 صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید