معرفی محصول

نحوه عملکرد گاز رومیزی لمسی

گاز رومیزی لمسی

گاز رومیزی لمسی در مقابل اجاق گاز: تفاوت چیست؟

اگر قصد دارید در آینده ای نزدیک آشپزخانه خود را به روز کنید، ممکن است در حال خرید اجاق های مختلف باشید. در حالی که گاز رومیزی لمسی به دلیل سرعت، ویژگی‌های ایمنی و حتی بهره‌وری انرژی شناخته می‌شوند، اجاق‌های گازی قابل اعتماد هستند، شعله‌های سریع تولید می‌کنند و برای عملکرد نیازی به برق ندارند. انتخاب بهینه شما به راحتی، بودجه و چند عامل دیگر بستگی دارد.

در زیر، تفاوت های بین گاز رومیزی لمسی و گازی، به علاوه تفاوت های قابل توجه آنها را تجزیه می کنیم.

به دنبال اجاق گاز، چوب یا پلت هستید؟

چندین متخصص محلی با رتبه برتر را در منطقه خود مقایسه کنید، تجربیات قبلی را ببینید، نظرات را بخوانید و قیمت ها را مقایسه کنید.

گاز رومیزی لمسی در مقابل گاز: تفاوت های اصلی چیست؟

بیایید با نگاهی گذرا به تفاوت های اساسی بین گاز رومیزی لمسی و گازی شروع کنیم:

اجاق گاز برای گرم کردن غذا به شعله متکی هستند. گاز رومیزی لمسی دارای سیم‌پیچ‌های الکترومغناطیسی هستند که گرما را مستقیماً به اجسام فلزی منتقل می‌کنند و غذا را بسیار سریع‌تر می‌پزند.
اجاق‌های لمسی برقی برای کار کردن به ظروف رسانا نیاز دارند. اجاق‌های گازی برای کارکرد مؤثر به ظروف خاصی نیاز ندارند.
خروجی گاز بسیار دقیق است و به شما امکان می دهد شعله را کنترل کرده و آن را در زمان واقعی تنظیم کنید. اجاق‌های برقی می‌توانند مقداری گرمای باقی‌مانده را روی ظروف بگذارند و تنظیم کنند.

گاز رومیزی لمسی

ظاهر

برقی: مشابه اجاق‌ها، محدوده‌های برقی هم در سطوح شیشه‌ای و هم در سطوح صاف موجود هستند. آنها طراحی مدرن و شیک تری را در مقایسه با سایر سبک های اجاق گاز ارائه می دهند. بیشتر مدل‌ها در اجاق‌های سرامیکی با دایره‌های مشخص برای مشخص کردن محل قرار دادن ماهیتابه‌ها در دسترس هستند. برخلاف یک تاپ برقی سنتی، این دایره ها با روشن شدن مناطق داغ قرمز نمی درخشند.

گاز: اجاق گازی ظاهر صنعتی تری دارد. در بیشتر موارد، رویه معمولاً از فولاد ضد زنگ با لایه های آلومینیومی ساخته می شود. برخلاف اجاق‌های القایی، در محدوده‌های گاز، رنده‌های مشعل بالاتر از میز قرار می‌گیرند. در بیشتر موارد، اجاق گازهای گازی نسبت به سایر مدل‌های اجاق گاز ظاهری محکم‌تر و حجیم‌تر دارند.

نگهداری و مراقبت

لمسی برقی : جذابیت اصلی اجاق‌های برقی این است که تمیز کردن آنها آسان است. رویه صاف تمیز کردن آن را بسیار راحت می کند زیرا هیچ فرورفتگی یا شکافی ندارید. اکثر اجاق های لمسی برقی را می توان با سرکه خانگی و محلول جوش شیرین تمیز کرد. همچنین می‌توانید از یک محصول خاص برای تمیز کردن اجاق گاز سرامیکی استفاده کنید تا ظاهری تمیز داشته باشید.

گاز: یکی از معایب اجاق گاز، نگهداری و مراقبت از آنهاست. تمیز کردن نیاز به تلاش بیشتری دارد زیرا شکاف ها و شیارهایی در اطراف مشعل ها وجود دارد که دسترسی به آنها دشوار است. همچنین باید رنده های مشعل را جدا کرده و آن ها را به طور جداگانه با مواد شوینده مخصوص تمیز کنید. علاوه بر این، بسته به اینکه چگونه بنزین خود را دریافت می کنید، باید هر چند وقت یکبار برای دوباره پر کردن مخزن گاز برنامه ریزی کنید.

هزینه

برقی: برخلاف اجاق‌های برقی، واحدهای لمسی برقی می‌توانند بین محدوده های گاز رومیزی لمسی در مقایسه با سایر گزینه ها گران تر هستند. با این حال، از آنجایی که تقریباً تمام گرما به ظروف شما منتقل می‌شود، کمتر از اجاق گاز به آشپزخانه وارد می‌شود و نیاز به استفاده از اگزوز و تهویه مطبوع برای خنک نگه داشتن آشپزخانه را کاهش می‌دهد.

گاز: انتظار می رود به طور متوسط ​​ برای یک واحد اجاق گاز پرداخت کنید. با این حال، در حالی که واحد ارزان‌تر است، هزینه عملیاتی آن گران‌تر از اجاق‌های برقی است. اجاق‌های گازی نسبت به اجاق‌های القایی انرژی کمتری دارند، به علاوه گرمای تابشی زیادی از خود ساطع می‌کنند که از آشپزخانه ساطع می‌شود و به طور بالقوه هزینه‌های خنک‌کننده شما را افزایش می‌دهد.

ارزش فروش مجدد

هر دو اجاق گاز لمسی برقی و گازی می توانند ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش دهند. اجاق های لمسی برقی بسیار مورد علاقه هستند و گزینه ای مدرن به خانه های جدید ارائه می دهند. با این حال، اجاق‌های گازی آن ظاهر و تجربه‌ای حرفه‌ای یا سرآشپز را ارائه می‌کنند که می‌تواند در برخی از خریداران خانه جذاب باشد. با این حال، برای خانه‌هایی که در مناطق دارای گاز طبیعی هستند، داشتن اجاق گاز قطعا می‌تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد و به گزینه جذاب‌تری نسبت به محدوده‌های القایی تبدیل شود.

همچنین ممکن است به اجاق گازهای موجود در انبار خانه علاقه مند شوید

برای اینکه کارها را برای شما آسان کنیم، بیش از 30 مدل برتر از برندهای برتر لوازم آشپزخانه را با هم مقایسه کرده ایم. در اینجا، پنج انتخاب برتر اجاق گاز ما و چیزهایی را که باید بدانید، قبل از انتخاب یکی برای آشپزخانه خود خواهید یافت.

کارایی اجاق گاز رومیزی لمسی در مقابل گاز

تفاوت اصلی بین اجاق گاز و برقی این است که از انواع حرارت برای پخت غذا استفاده می کنند. یک اجاق گاز گازی از گاز طبیعی استفاده می کند، سوختی که از نفت و گاز طبیعی تولید می شود. از طرف دیگر، یک اجاق گاز برقی از برق پریزهای دیواری شما برای ایجاد گرما از طریق کویل های القایی در بالای محدوده یا مشعل ها استفاده می کند.

اجاق گاز و لمسی برقی هر دو کارآمد هستند، اما اجاق گاز لمسی برقی بیشتر از گاز پاسخگو هستند. هنگام استفاده از برقی، گرما بلافاصله با لمس یک دکمه تنظیم می شود. در مقابل، مشعل‌های گازی هنگام تنظیم گرما زمان می‌برند تا سرعت خود را افزایش یا کاهش دهند، که در صورت نیاز به رسیدن سریع به دمای دقیق، می‌تواند انرژی را هدر دهد.

گاز رومیزی لمسی

برقی در مقابل گاز: کدام یک برای شما مناسب است؟

برقی با ایجاد جریان الکتریکی در قابلمه‌ها و تابه‌های فلزی برای گرم کردن مستقیم آنها عمل می‌کند، در حالی که مشعل‌های گازسوز هوای گرم ایجاد می‌کنند که باعث گرم شدن غذا می‌شود. سطح پخت لمسی برقی مستقیماً در جایی که ماهیتابه خود را قرار می دهید گرم می شود و زمان پخت را بین 20 تا 30 درصد کاهش می دهد. آنها همچنین تنظیمات قدرت متفاوتی دارند تا بتوانید میزان گرمای تولید شده را کنترل کنید.

محدوده‌های گاز مقرون به صرفه‌تر از مدل‌های لمسی برقی هستند، اما از آنجایی که مدل‌های اجاق گاز لمسی برقی کارآمدتر هستند، تفاوت قیمت در طول زمان کم می‌شود. جالب است که تفاوت قابل توجهی در قیمت در 10 سال گذشته بین این دو نوع محدوده وجود نداشته است. بنابراین، انتخاب اجاق گاز برای شما به ترجیحات آشپزی شخصی بستگی دارد.

خط پایین

چیزی که در نهایت به تصمیم شما کمک می کند بودجه، سبک و ترجیح شخصی شماست. به خاطر داشته باشید که اجاق‌های لمسی برقی راه درازی را پیموده‌اند.  و تقریباً همان دقت اجاق‌های گازی را با جنبه‌های منفی کمتری ارائه می‌دهند. – تعمیر و نگهداری دشوار، گرمای اضافی و طراحی حجیم‌تر.

اگر منبع تغذیه دارید و به دنبال تامین گرمای ایمن، کارآمد و سریع هستید، القایی بهترین گزینه برای شماست. اگر خط لوله گاز در دسترس باشد و فضای آشپزخانه کافی داشته باشید، اجاق گاز کار خواهد کرد.

خرید اجاق گاز

خرید اجاق گاز برقی

دیدگاهتان را بنویسید