معرفی محصول

نحوه عملکرد اجاق گاز برقی

اجاق گاز برقی

تجهیزات پخت و پز یکی از بیشترین مصرف کننده انرژی در بین تمام لوازم خانگی رایج است. داشتن یک اجاق گاز برقی کارآمد می تواند به شما در کاهش هزینه های انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند.

این راهنما اطلاعاتی در مورد انواع مختلف اجاق گاز برقی ، نحوه کار و مزایای آنها ارائه می دهد.

اجاق گاز برقی

آشنایی با اجاق گاز برقی

روی اجاق گاز برقی از کویل ها برای گرم کردن سطح اجاق گاز استفاده می کنند تا گرما را مستقیماً به ظروف پخت و پز منتقل کنند. بسیاری از وسایل برقی مدرن دارای عناصر تابشی در زیر یک سطح شیشه‌ای صاف نصب شده‌اند که تمیز کردن آسان آن مزیت بیشتری دارد. آنها به طور یکنواخت و سریع بدون استفاده از شعله باز گرم می شوند و اطمینان حاصل می شود که حرارت بیشتری به طور مستقیم در پخت و پز استفاده می شود و خطر سوختگی یا آتش سوزی بسیار کمتری دارد.

چرا به برق تغییر دهید؟

پخت و پز گاز باعث انتشار کربن در جو می شود، در حالی که فرآیند استخراج گاز برای محیط زیست نیز مخرب است. ACT 100٪ از برق تجدیدپذیر تغذیه می شود و تغییر خانه به وسایل برقی به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند و در عین حال هزینه های انرژی خانگی را نیز کاهش می دهد.

صفحه های اجاق گاز برقی مدرن به همان اندازه خوب یا بهتر از رویه های اجاق گاز هستند. آنها ارزان تر هستند و می توانند کنترل حرارتی و کارایی بیشتری را ارائه دهند. شعله باز بالای اجاق گاز همچنین می تواند یک نگرانی ایمنی بالقوه برای سوختگی ایجاد کند، در حالی که احتراق گاز در داخل خانه شما نیز می تواند در صورت عدم تهویه مناسب باعث مشکلات کیفیت هوا در داخل خانه شود.

طرح خانوار پایدار می تواند به شما کمک کند تا به یک اجاق گاز برقی کارآمد برای خانه خود ارتقا دهید. اگر صفحه اجاق گاز شما تنها محصول گاز باقیمانده در خانه شما است، ارتقاء به اجاق گاز برقی این فرصت را به شما می دهد که منبع گاز خود را قطع کرده و هزینه عرضه را حذف کنید – سالانه بیش از 350 دلار صرفه جویی می کنید.

چه نوع اجاق گاز برقی را می توانم نصب کنم؟

بر اساس طرح خانوار پایدار، اجاق گازهای موجود را می توان به یک سرامیک الکتریکی کارآمد یا اجاق گاز القایی ارتقا داد. می توانید اجاق گاز ترکیبی/اجاق گاز را به اجاق گاز/اجاق برقی ترکیبی ارتقا دهید. هودهای محدوده شامل نمی شوند.

اجاق گاز سرامیکی

اجاق‌های سرامیکی از عناصر فلزی سیم پیچی استفاده می‌کنند که در زیر یک صفحه صاف ساخته شده از شیشه سرامیکی قرار می‌گیرند. کویل ها سطح شیشه سرامیکی را گرم می کنند که تابه را گرم می کند. ویژگی ها و مزایای اجاق گاز سرامیکی عبارتند از:

سطح صاف و صافی دارند که تمیز کردن آنها را راحت تر می کند.
ویژگی‌های ایمنی مانند دکمه‌های مکث و قفل، اجاق‌های سرامیکی را بسیار ایمن‌تر می‌کنند، به خصوص در اطراف کودکان.
برخی از مدل‌ها برای کاهش خطر سوختگی و افزایش ایمنی، حرارت را هنگامی که ریخته می‌شود، خاموش می‌کنند یا یک قابلمه خالی روی محل پخت قرار می‌گیرد.

صفحه های اجاق گاز القایی

اجاق گازهای القایی از سیم پیچ های الکترومغناطیسی در زیر سطح شیشه ای سرامیکی استفاده می کنند و انرژی را مستقیماً به ظروف فلزی منتقل می کنند. ظروف پخت و پز به خودی خود داغ می شوند نه صفحه اجاق گاز و در نتیجه کارایی و ایمنی بسیار خوبی دارند.

ویژگی ها و مزایای صفحه های اجاق گاز القایی عبارتند از:

راندمان انرژی عالی است، زیرا بیش از 90٪ انرژی به عنوان گرما به ظروف پخت و پز منتقل می شود، در مقایسه با حدود 50٪ برای گاز.
پخت و پز فوق العاده سریع است و به دلیل روش مستقیم حرارت دادن، یک قابلمه بزرگ آب سریعتر از بهترین اجاق گازها به جوش می آید.
آنها بسیار امن هستند. پس از برداشتن ظروف، غیرممکن است که به طور تصادفی صفحه اجاق گاز القایی خود را روشن بگذارید.
سطح صاف و صافی دارند که تمیز کردن آنها را آسان می کند.

اجاق‌های القایی برای کار با میدان‌های الکترومغناطیسی به انواع خاصی از ظروف نیاز دارند. طیف گسترده ای از ظروف آماده القایی برای خرید در دسترس است، یا می توانید ظروف موجود خود را با آهنربا تست کنید تا ببینید آیا با القایی کار می کند یا خیر. اگر آهنربا به پایه تابه چسبید، باید روی اجاق گاز القایی کار کند.

ملاحظات منبع تغذیه

رویه های اجاق های برقی به سادگی در یک سوراخ با اندازه مناسب در میز آشپزخانه شما فرو می روند. ممکن است نیازهای نصب متفاوتی نسبت به صفحه اجاق گاز وجود داشته باشد و برقکار شما اطمینان حاصل می کند که صفحه اجاق گاز مطابق با استانداردهای استرالیا نصب شده است. صفحه‌های اجاق‌های برقی به یک مدار الکتریکی اختصاصی متناسب با توان مورد نیاز آن صفحه اجاق گاز نیاز دارند که برای برخی از اجاق‌های القایی می‌تواند تا 40 آمپر باشد. این ممکن است مقدار قابل توجهی برق برای خانه های متصل به تک فاز باشد و ممکن است نیاز به ارتقاء اتصال برق داشته باشد. نصاب شما می‌تواند هر یک از این الزامات را به شما اطلاع دهد. هر گونه هزینه نصب می تواند به عنوان بخشی از وام طرح خانوار پایدار شما در نظر گرفته شود.

چگونه برای خرید اقدام کنم؟

1.به بازار  بروید.
2.دسته محصول را انتخاب کنید، کدپستی خود را وارد کنید و “یافتن تامین کنندگان” را انتخاب کنید.
3.از لیست تامین کنندگان تایید شده، قیمت (ها) را درخواست کنید. پس از دریافت، قیمت مورد نظر را ارزیابی و انتخاب کنید.
4.به تامین کننده منتخب خود اطلاع دهید که مایلید به طرح خانوار پایدار دولت ACT دسترسی داشته باشید. تامین کننده فرآیند درخواست وام را از طرف شما آغاز می کند.
5.با ارائه اطلاعات بیشتر با شما تماس خواهد گرفت. درخواست وام را تکمیل کنید، برایت واجد شرایط بودن شما برای دریافت وام را ارزیابی می کند و نتیجه را به شما اطلاع می دهد.
6.پس از دریافت تاییدیه، تامین کننده برای هماهنگی نصب یا تحویل محصول با شما تماس خواهد گرفت.

7. برای تأیید شروع پرداخت شما با شما تماس خواهد گرفت.
8.از بهترین استفاده از محصول(های) جدید خود و انتخاب آب و هوای روزمره لذت ببرید.

چند نکته مهم که باید توجه داشته باشید

هیچ لیست محصولی برای صفحه های اجاق گاز برقی وجود ندارد، با این حال نصب باید مطابق با استانداردهای استرالیا باشد.
برداشتن صفحه اجاق گاز ممکن است به یک لوله‌کش/تعیین‌کننده گاز و برق دارای مجوز ACT نیاز داشته باشد.
هزینه های نصب می تواند به عنوان بخشی از وام شما باشد.
اگر اجاق گاز شما آخرین وسیله گازی باقیمانده شماست، می توانید منبع گاز خود را قطع کنید، چه از طریق وصل کردن خط یا از کار انداختن کامل کنتور..

اگر لازم است که میز را به گونه ای که روی اجاق گاز جدید بریده شود، باید از خطرات گرد و غبار سیلیس آگاه باشید. برش خشک سنگ مهندسی در ACT ممنوع است. و حداقل استانداردهای جدیدی برای کنترل ایمنی برای برش مکانیکی سنگ مهندسی و سایر مواد وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر، برگه اطلاعات ایمنی گرد و غبار سیلیس را ببینید.
برای واجد شرایط بودن برای وام، باید از یک اجاق گاز موجود به یک اجاق گاز سرامیکی یا القایی برقی ارتقا دهید.
صفحه های اجاق برقی ممکن است. در یک ملک واجد شرایط نصب شوند که یا یک اقامتگاه مستقل یا یک ملک با عنوان واحد است. ساخت‌های جدید واجد شرایط نیستند.

به مشاوره احتیاج دارین ؟ با شماره02634115 تماس بگیرید.

خرید اجاق گاز برقی

دیدگاهتان را بنویسید