مقالات

نحوه سرامیک کاری کف با ملات

سرامیک کاری کف با ملات

آیا نمی دانید چگونه سرامیک کاری کف با ملات را به درستی انجام دهید؟ این مقاله به شما کمک می کند که چگونه سرامیک را به روش صحیح بچینید تا پوشش مناسب ملات داشته باشید و از خرابی جلوگیری کنید.

سرامیک کاری کف با ملات

چرا داشتن پوشش مناسب ملات اهمیت دارد؟

به همان اندازه که سرامیک و سنگ بادوام هستند.  وقتی به درستی و با پوشش مناسب ملات نصب نشوند. ممکن است. بشکنند. نحوه نگه داشتن سرامیک کاری کف با ملات بر روی میزان حمایت سرامیک و اینکه چگونه می تواند بارهای سنگین و ضربه مستقیم را تحمل کند.  تأثیر می گذارد. اساساً، هر بخش در زیر سرامیک که ملات در آن وجود ندارد. به نقاط ضعیف و آسیب پذیری در برابر شکست تبدیل می شود.

علاوه بر ضربه و بارگذاری سنگین، سرامیک هایی که بدون پوشش مناسب ملات قرار می‌گیرند.  در بسیاری از شرایط احتمال خرابی بیشتری دارند! یعنی انحراف بستر. انقباض یا خزش؛ انبساط حرارتی در دماهای بالا دارد.

پوشش ملات با بزرگتر و طولانی تر شدن اندازه کاشی اهمیت ویژه ای پیدا می کند (سرامیک تخته چوب را در نظر بگیرید). این برای هر کاشی با هر ضلع 15 اینچ یا بیشتر اعمال می شود. چیزی که به نظر می رسد.  برای سرامیک های کوچک کار می کند، دیگر کار نمی کند.

اگر نمی‌دانید که چگونه پوشش مناسب ملات را داشته باشید.  ویدیوی زیر را از انجمن ملی پیمانکاران سرامیک با عنوان “ماله و خطا” تماشا کنید. و پیشنهادات ما را بخوانید. این ویدئو تکنیک های صحیح ماله را برای تنظیم سرامیک با فرمت بزرگ نشان می دهد.  و نشان می دهد که چگونه می توان پیوند قوی تری بین سرامیک و بستر ایجاد کرد. این به نوبه خود از انتقال ترک، لبه شدن، شکستن سرامیک و سایر تعمیرات پرهزینه نصب سرامیک جلوگیری می کند.

8 نکته مهم در مورد نحوه نصب صحیح سرامیک

در اینجا هشت پیشنهاد ما در مورد ویدیوی ماله و خطا آورده شده است.

1. سطح نصب خود را طوری آماده کنید. که صاف باشد.

این نکته ای است که در آموزش نحوه استفاده از سیستم ترازسازی توسکانی هنگام نصب سرامیک مطرح شد: آماده سازی کف بسیار مهم است!

سرامیک های با فرمت بزرگ، سطح بسیار بیشتری از کف را پوشش می دهند. این بدان معناست که برای تنظیم موفقیت آمیز آنها به بسترهای صاف تر نیاز است. طبق دستورالعمل‌های شورای سرامیک آمریکای شمالی و مؤسسه استاندارد ملی آمریکا ، تغییرات در سطح صافی کف نباید از 1/4 اینچ در 10 فوت تجاوز کند. برای سرامیک با فرمت بزرگ، تحمل کمتری نیز وجود دارد: تنوع به 1/8 اینچ در 10 فوت و حداکثر 1/16 اینچ در 24 اینچ محدود شده است.

2. از پوشش مناسب ملات روی سرامیک اطمینان حاصل کنید.

پوشش مناسب وام مسکن همانطور که در بالا ذکر کردیم برای جلوگیری از خرابی بسیار مهم است. طبق ANSI و کتابچه راهنمای TCNA، سرامیک به حداقل 80% پوشش ملات در کاربردهای داخلی و 95% برای بیرون و محیط های مرطوب نیاز دارد. سرامیک سنگ طبیعی نیاز به پوشش 95 درصدی در تمامی مناطق دارد.

یکی دیگر از جنبه‌های مرتبط با سرامیک های با فرمت بزرگ که پوشش ملات را حیاتی می‌کند، به فرآیند تولید مربوط می‌شود. در طول فرآیند تولید بیشتر سرامیک های بزرگ، مرکز به سمت گنبد یا تاب به سمت بالا تمایل دارد. این تاب خوردگی نیاز به ملات بیشتری برای استفاده دارد و حتی احتمال خروج هوا هنگام چرخاندن ملات کمتر است.

3. ملات را نچرخانید!

هرگز، هرگز ملات چرخشی! حرکت چرخشی فقط برای استفاده از چسب کفپوش ارتجاعی است. بله، شما کار را سریعتر انجام خواهید داد، اما نه با پوشش مناسب ملات.

اتفاقی که هنگام چرخاندن ملات رخ می دهد این است که هوا در جایی برای رفتن به دام می افتد و سرامیک را بدون تکیه گاه می گذارد. چرخش باعث ایجاد حفره هایی می شود که در آن کاشی به زیرلایه چسبانده نشده است. این امر پس از آن منجر به ترک خوردگی سرامیک و شکست باند تحت استفاده معمولی، به ویژه در اثر بار نقطه ای یا ضربه می شود.

4. “بازی مستقیم!” ملات را در خطوط مستقیم شانه کنید.

کلید پوشش موفق “بازی مستقیم!” به سادگی ملات را در خطوط مستقیم شانه کنید. چرا؟ از آنجا که برآمدگی های ماله ای که در خطوط مستقیم قرار دارند.  بسیار راحت تر فرو می روند. آنها همچنین به حذف هوا کمک می کنند.  تا بتوانید پوشش ملات را به حداکثر برسانید. و از اتصال قوی به سرامیک و بستر اطمینان حاصل کنید.

اولین مورد این است. که یک لایه ملات را با سمت صاف ماله در زیر لایه “کلید” کنید.
سپس ملات بیشتری به بستر اضافه کنید. و ملات را در خطوط مستقیم شانه کنید، همه در یک جهت حرکت کنند.
با سرامیک مستطیلی، برآمدگی های ماله باید در جهت کوتاه سرامیک باشد.

شانه زدن برآمدگی های ماله در خطوط مستقیم توزیع بهتر ملات را فراهم می کند. این اجازه می دهد تا هوای بهتری را هنگام قرار دادن سرامیک آزاد کنید.

مراقب باشید که در امتداد خطوط گچی یا بین سرامیک ها جای خالی باقی نگذارید.

5. سرامیک را با کره پشت کنید.

برای سرامیک با فرمت بزرگ، سرامیک شیشه ای، سنگ طبیعی یا هر سرامیک که بر روی سطوح بیرونی قرار می گیرد، سرامیک را به صورت “پشتکاری” توصیه می شود.

از سمت صاف ماله استفاده کنید تا یک لایه ملات به دست آورید و تمام فضاهای سطح را پر کنید.

(علاوه بر آماده سازی زمین، در طول ارائه سیستم تسطیح توسکانی بارها و بارها استفاده از بک باترینگ مطرح شد.)

6. سرامیک را در یک جهت حرکت دهید تا رج های ملات فرو بریزد.

برای اتمام صحیح نصب سرامیک ، کاشی را محکم بچینید، و آن را به سمت عقب و جلو در سراسر رج های ماله حدود 1/8 تا ¼ اینچ حرکت دهید. سرامیک را فقط در یک جهت عمود بر رج ها حرکت دهید.  بدون اینکه در جهت مخالف حرکت کنید. یا سرامیک را بچرخانید. برآمدگی های مستقیم ماله با آن حرکت رفت و برگشت فرو می ریزند. این چیزی است که فضاهای خالی را از بین می برد.

این ویدئو توصیه می‌کند.  زمانی که سرامیک را برای اولین بار شروع به تنظیم می‌کنید. به‌صورت دوره‌ای یک سرامیک را بردارید و پوشش آن را بررسی کنید. شما به دنبال برآمدگی های فروریخته و هیچ خمپاره گمشده ای هستید. پوشش کامل ملات به معنای اتصال بسیار قوی تر است.

توجه داشته باشید . که هر چه ماله بزرگتر باشد. به حرکت به جلو و عقب بیشتری نیاز است.

7. اندازه ماله مهم است

صحبت از اندازه ماله، مهم است.

شما می خواهید از یک ماله کوچکتر برای سرامیک های کوچک و یک ماله بزرگتر برای سرامیک های بزرگ استفاده کنید. از ماله ای استفاده کنید.  که به شما کمک می کند.  حداقل پوشش مداوم 3/32 اینچی را به دست آورید.

سرامیک های بزرگتر اغلب به ماله های عمیق تر نیاز دارند.

8. هرگز سرامیک باند نقطه!

در نهایت، پیوند را متوجه نشوید! چسباندن نقطه ای با ملات برای گیرش کاشی توصیه نمی شود. (نمونه های دیدنی از خرابی های مربوط به اتصال نقطه ای را در ویدیو مشاهده خواهید کرد.)

سرامیک کاری کف با ملات

ملات سرامیک چقدر طول می کشد تا خشک شود؟

هرگز ملات بیش از حد را در یک زمان اعمال نکنید. ممکن است خیلی سریع خشک شود.

داشتن خانه می تواند زمان هیجان انگیزی باشد. به روز رسانی یا ارتقا بخش های مختلف داخل و خارج خانه برای صاحب خانه بسیار عالی است. به خاطر داشته باشید، قبل از شروع هر پروژه ای می خواهید در مورد آنچه در آن دخیل است مطالعه کنید. در بیشتر موارد، شما می خواهید یک متخصص را استخدام کنید که تجربه تکمیل پروژه لازم را دارد. به عنوان مثال، کاشی کاری کف یا دیوارها می تواند یک چالش باشد. اگر بهترین روش‌ها را ندانید، ممکن است آسیب بیشتری وارد کنید و پول بیشتری خرج کنید. دانستن مدت زمان خشک شدن ملات یکی از اجزای کلیدی موفقیت کاشی کاری است. ملات کاشی چقدر طول می کشد تا خشک شود؟ حداقل زمان خشک شدن 24-48 ساعت است. با این حال، توصیه می شود که 72 ساعت صبر کنید.

ملات چیست؟

ملات مخلوطی است که برای چسباندن مواد سنگین به یکدیگر ایجاد می شود. همچنین می توان از آن برای مصالح سبکتر مانند کاشی استفاده کرد. از ماسه، آب، آهک و سیمان تشکیل شده است. هنگام مخلوط کردن یا استفاده از ملات از دستکش برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. علاوه بر این، ملات دارای محتوای آب کمتری نسبت به دوغاب است. شما فقط از آب کافی برای صاف و کره ای شدن ملات استفاده خواهید کرد.

هنگامی که ملات می پاشید، از یک ماله بریده بریده برای اطمینان از نازک بودن لایه زیرین استفاده کنید. ساعاتی قبل از راه رفتن روی کاشی، سطح کاشی را بررسی کنید تا از خشک شدن آن مطمئن شوید.

انواع ملات چیست؟

باور کنید یا نه، انواع مختلفی از ملات وجود دارد. مطمئن شوید که ملات را بدون توجه به پروژه کاشی در دمای اتاق نگهداری کنید. بیایید در زیر نگاهی به انواع مختلف ملات بیاندازیم.

این نوع ملات معمولاً بین 24 تا 48 ساعت طول می کشد تا پخت شود. ملات نازک برای کاشی و کانتر استفاده می شود. حاوی یک افزودنی نگهدارنده آب است که فرآیند پخت و هیدراتاسیون را تشدید می کند. قبل از استفاده از ملات نازک، حتماً میزان مقاومت کاشی را مطالعه کنید.
ملات آجر – این نوع ملات برای مصالح سنگین استفاده می شود و از سیمان پرتلند استفاده می شود. همچنین، ممکن است 28 روز طول بکشد تا به طور کامل درمان شود. 5 نوع ملات آجری با زمان پخت متفاوت وجود دارد. بیایید به هر یک نگاهی بیندازیم.

یرای خرید سرامیک و همچنین سایز مصالح ساختمانی به بازار صنعت و ساختمان فتوحی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید