صنعت ساختمان

نحوه تی کشیدن سرامیک

تی کشیدن سرامیک

به گفته کارشناسان نظافت، چگونه هر نوع کاشی کف را تمیز کنیم؟

از سرامیک گرفته تا سنگ و مشمع کف اتاق، این نکات تمیز کردن.  کاشی به شما کمک می کند. تا آن را درخشان کنید.

کاشی با دوام بودن و نگهداری آسان، همچنان در صدر فهرست انتخاب‌های مناسب برای کفپوش خانه‌ها قرار دارد.  فراتر از رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های بی‌پایان، کف‌پوش کاشی و سرامیک دارای طیف وسیعی از مواد است.  که پیدا کردن ظاهر و احساس مناسب برای فضای شما را آسان می‌کند. اما خانه دارها مراقب باشند: وقتی طراحی خود را سفارشی می کنید. باید روش های تمیز کردن خود را نیز سفارشی کنید. به عنوان مثال،برای تی کشیدن سرامیک و سنگ مرمر به پاک کننده های بسیار متفاوتی نیاز دارند.  مانند تخته سنگ و مشمع کف اتاق، چینی و گرانیت، تراورتن و سفال… این فهرست ادامه دارد.

مهم نیست که چه نوع کاشی در خانه دارید.  این راهنمای تی کشیدن سرامیک از کارشناسان ما در آزمایشگاه نظافت انستیتوی خانه داری خوب نکاتی را ارائه می دهد.  که برای تمیز نگه داشتن آنها و ظاهری جدید برای مدت طولانی به آنها نیاز دارید. و اگر با دوغاب کثیف و کثیف سر و کار دارید.  ما نیز آنجا بوده ایم. وقتی آماده شدید، به شما کمک می کنیم.  خطوط دوغاب کاشی را تمیز و سفید کنید.

تی کشیدن سرامیک

نحوه تمیز کردن و تی کشیدن سرامیک و کاشی پرسلان

کاشی‌های سرامیکی و پرسلان بر پایه خاک رس و با کوره پخته می‌شوند.  که باعث می‌شود کفپوش‌ها از مواد بادوام و مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنند.  که به سرعت و به راحتی با ابزار مناسب تمیز و تی کشیدن سرامیک می‌شوند.

آنچه شما نیاز دارید:

جارو یا ضمیمه جارویی با موهای نرم
پاک کن میکروفیبر یا پارچه یا پاش اسپری
سطل آب
شوینده ملایم
پارچه میکروفیبر تمیز و خشک

1.از شر کثیفی های سست خلاص شوید.

تمام کف کاشی ها قبل از شستن باید جاروبرقی یا جارو شوند. از آنجایی که بسیاری از مواد کاشی می توانند.  به راحتی خراشیده شوند.  توصیه می کنیم.  از یک ضمیمه جاروبرقی با موهای نرم یا یک جارو با موهای نرم برای از بین بردن کثیفی، گرد و غبار، مو و زباله استفاده کنید.  اگر جاروبرقی شما ضمیمه کف لخت ندارد.  بررسی کنید.  که آیا رول برس را می توان خاموش کرد.  ویژگی که ما در بهترین جاروبرقی که آزمایش می کنیم.  به دنبال آن هستیم. از یک جارو دستی در گوشه های تنگ و در امتداد لبه های اتاق استفاده کنید تا به حفظ کف کاشی ها در فاصله زمانی بین شستشو کمک کند.

2.یک ماده شوینده ملایم و آب را در یک سطل بزرگ مخلوط کنید.

هنگام اضافه کردن مواد شوینده به آب، مقدار کمتری وجود دارد زیرا بیش از حد ممکن است شستشو را دشوار کند. برای نسبت مناسب، ¼ فنجان یک شوینده ملایم، مانند پاک کننده چند سطحی را در 1 گالن آب مخلوط کنید.

3.یک دستمال یا پارچه میکروفیبر را در محلول فرو کنید.

در حالی که گرفتن یک اسفنج برای شستن سریع کف کاشی حمام با دست وسوسه انگیز است. اما در صورت مصرف بیش از حد آب ممکن است.  با رگه های ناخوشایند یا لکه های آب مواجه شوید. از آنجایی که اسفنج‌ها به طور طبیعی آب را در خود نگه می‌دارند، بهتر است از یک پارچه میکروفایبر یا پاک‌کننده میکروفایبر و یک سطل استفاده کنید تا بتوانید آب اضافی یا اسپری پاک‌کن را در جایی که محلول تمیزکننده را در حین کار پخش می‌کنید، خارج کنید. برای طبقات بزرگتر، در قسمت هایی کار کنید تا میزان آب مورد نیاز برای انجام کار را کاهش دهید.

4.به طور کامل آبکشی کنید.

برای کمک به درخشندگی کف‌پوش‌ها، آب داخل سطل را مرتب عوض کنید و محلول‌های تمیزکننده باقی مانده را پاک کنید. دستمال یا پارچه خود را کاملاً بشویید سپس از آن برای پاک کردن قسمتی استفاده کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که کل کف به نظر می رسد تمیز جیر جیر.

5.برای جلوگیری از ایجاد لکه خشک کنید.

کاشی‌های بدون لعاب را می‌توان در هوا خشک کرد، اما توصیه می‌کنیم.  کاشی‌های لعاب‌دار را با یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک پاک کنید تا از ایجاد لکه‌های آب جلوگیری شود. برای جلوگیری از ایجاد لکه، آن‌ها را خشک کنید. کاشی‌های بدون لعاب را می‌توان در هوا خشک کرد، اما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های آب، کاشی‌های لعاب‌دار را با یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک پاک کنید.

تی کشیدن سرامیک

نکته تخصصی:

تمیز و تی کشیدن.  سرامیک با بافت نسبت به کاشی‌های صاف یا لعاب‌دار سخت‌تر است. به‌خصوص اگر کثیفی‌ها و ریخته‌ها به سرعت برطرف نشود. اگر کاشی‌ها و دوغاب‌های شما مهر و موم شده‌اند.  می‌توانید از بخارشوی بدون هیچ گونه محلول تمیزکننده استفاده کنید.  مانند یکی از بخارشوی‌های آزمایش‌شده.  در آزمایشگاه ما، برای مرطوب کردن.  و بلند کردن.  ریزش‌های چسبیده به طوری که مجبور نباشید.  روی دست‌هایتان قرار بگیرید.

نحوه تمیز کردن کف کاشی وینیل

کفپوش کاشی وینیل که از PVC ساخته شده. گزینه ای کم تعمیر و بادوام است.  که اغلب ضد آب است و بنابراین تمیز کردن آن بسیار آسان است. به سادگی همان مراحل تمیز کردن کف را در بالا دنبال کنید. برای از بین بردن آثار خراشیدگی، از پارچه آغشته به الکل یا جوش شیرین استفاده کنید.  سپس آن را بشویید.

نحوه تمیز کردن کف کاشی مشمع کف اتاق

کف کاشی مشمع کف اتاق را می توان با پیروی از همان دستورالعمل های گام به گام بالا، با یک نوک کوچک تمیز کرد. مشمع کف اتاق یک ماده مصنوعی است. بنابراین مطمئناً از بخار شوی روی این کاشی ها صرف نظر کنید.

اگر به درستی آب بندی نشود، آب می تواند به سرعت به زیر کاشی ها نفوذ کند.  و باعث خراب شدن آن شود. درعوض، یک اسپری پاک کن مناسب را امتحان کنید.  که به شما امکان می دهد میزان خیس شدن سطح را کنترل کنید. آیا یک علامت سرسخت روی دستان خود دارید؟ به آرامی آن را با یک پد اسکراب ظریف مرطوب و بدون خراش مالش دهید. اما توجه داشته باشید که این کار احتمالاً هرگونه پوشش مومی را نیز از روی کاشی پاک می کند.

چگونه کف کاشی سنگ طبیعی را تمیز کنیم.

سنگ های طبیعی به خصوص متخلخل هستند. و می توانند به راحتی خراشیده شوند. بنابراین نسبت به سایر کاشی ها به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند. دستورالعمل های گام به گام بالا را دنبال کنید، اما به نوع پاک کننده ای که در زیر برای نوع خاص کفپوش شما توصیه می کنیم، دقت کنید. همه پاک کننده ها برای انواع کف کاشی های سنگ طبیعی ایمن نیستند. (پاپ های بخار نیز توصیه نمی شود!) و به یاد داشته باشید.

هرگز از پاک کننده های ساینده یا ابزاری که ممکن است سطح را خراش دهند استفاده نکنید. سنگ های طبیعی به خصوص متخلخل هستند. بنابراین نسبت به سایر کاشی ها به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند.  دستورالعمل های گام به گام بالا را دنبال کنید، اما به نوع پاک کننده ای که در زیر برای نوع خاص کفپوش شما توصیه می کنیم، دقت کنید. همه پاک کننده ها برای انواع کف کاشی های سنگ طبیعی ایمن نیستند. (پاپ های بخار نیز توصیه نمی شود!) و به یاد داشته باشید، هرگز از پاک کننده های ساینده یا ابزاری که ممکن است سطح را خراش دهند استفاده نکنید.

کف کاشی مرمر

برای اینکه کف سنگ مرمر خود به بهترین شکل ظاهر شود، همیشه ریزش ها را به سرعت پاک کنید تا از لک شدن آن جلوگیری کنید و بسیار مراقب باشید که از پاک کننده های اسیدی مانند سرکه و لیمو که سنگ را حک می کنند، استفاده نکنید. در عوض، از محلول مایع ظرفشویی ملایم و آب گرم استفاده کنید.

برای جلوگیری از لک، حداقل سالی یک بار از مهر و موم مرمر استفاده کنید. اگر لکه‌ای رخ داد.  به دنبال پودر صیقل دهنده.  سنگ مرمر مانند اکسید قلع در فروشگاه لوازم خانگی یا لوازم خانگی خود بگردید.  و طبق دستورالعمل بسته استفاده کنید.

سایر کفپوش های کاشی سنگ طبیعی

برای شستشوی تخته سنگ، گرانیت، سنگ آهک و تراورتن، باید از پاک کننده با PH خنثی استفاده کنید، بنابراین برچسب ها را به دقت بررسی کنید و از هرگونه پاک کننده اسیدی خودداری کنید. این سنگ ها همچنین مستعد لکه ها، خراش ها و ترک ها هستند، بنابراین تمیز کردن مکرر و درزگیری گاه به گاه با درزگیر رزینی برای حفظ ظاهر و احساس آنها ضروری است. برای  چربی یا روغن، لکه‌بر لکه‌بر اختصاصی را انتخاب کنید.  که مخصوص نوع سنگ است.

کف کاشی تراکوتا

مانند سایر سنگ‌های طبیعی، سفالین بسیار متخلخل است، بنابراین همیشه باید از پاک‌کننده‌های اسیدی خودداری کنید و مراقب باشید هنگام شستشو، آب روی سطح یا در امتداد خطوط دوغاب ننشیند. کاشی های سفالی بدون لعاب نیز می توانند گرد و غبار را جذب کنند. استفاده از درزگیر مبتنی بر آب می تواند به محافظت از سطح در برابر لکه ها کمک کند و تمیز کردن معمول را آسان تر کند. اگر در سال اول متوجه تغییر رنگ شدید.

نکته تخصصی:

به محض اینکه متوجه شدید ریزش ها را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب یا دستمال پاک کنید تا از لکه ها و مقدار زیادی شستشو در روز تمیز کردن جلوگیری کنید. یک دستشویی آزمایش شده.  در آزمایشگاه که مناسب کفپوش شماست پیدا کنید.

هر چند وقت یکبار باید کف کاشی را تمیز کنید؟

نیازهای تمیز کردن.  شما تا حد زیادی به عادات خانه و رفت و آمد افراد بستگی دارد.  اما تمیز کردن منظم کاشی برای حفظ کفپوش کاشی شما و روشن نگه داشتن.  کار در روز تمیزکاری ضروری است. اگر چند بار در هفته جارو برقی می‌زنید یا جارو می‌کشید – یا در اولین نشانه‌های کثیفی و زباله – در واقع فقط باید هر یک تا دو هفته یکبار تمیز کنید. هر چه بیشتر بین تمیز کردن صبر کنید.  دفع کثیفی چسبیده و بازیابی درخشش بیشتر طول می کشد.

چرا بعد از شستن کف من چسبناک است ؟

این به احتمال زیاد به این دلیل است.  که محلول تمیز کننده. برای جلوگیری از باقی ماندن بقایای کف کاشی پس از تمیز کردن، مرحله آبکشی را نادیده نگیرید. شما باید سطل و پارچه میکروفیبر یا موپ هد خود را در حین کار بر روی زمین به طور کامل بشویید. همچنین به خشک کردن کف با یک پارچه نرم و تمیز کمک می کند تا در مقابل هوا خشک شود.

چگونه کف کاشی ها را بین شستشوها براق و تمیز نگه دارید؟

یک کلمه: پیشگیری! شما می خواهید در وهله اول از ورود خاک و زباله به خانه خود جلوگیری کنید. فرش‌های در ورودی و درآوردن.  در خانه راهی سریع و آسان برای محدود کردن مقدار تمیز کردنی است.  که بعداً باید انجام دهید.  پاک کردن ریزش ها در صورت وقوع و جاروبرقی منظم به تمیزتر ماندن کف کاشی ها نیز کمک می کند.

 

برای خرید سرامیک و کاشی پرسلان کلیک کنید. پرسلان فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید