صنعت ساختمان

نحوه تمیز کردن استخر

نحوه تمیز کردن استخر

استخر سبز یک استخر ناسالم است. که نیاز هست که  نحوه تمیز کردن استخر در  آب سبز استخر را بدانیم.  که جلبک یا باکتری در حال رشد است.  و کلر کافی برای از بین بردن همه باکتری ها وجود ندارد.  یک استخر سبز همچنین می تواند باعث لکه شدن. لاینر و گرفتگی فیلترها شود.  که باعث افزایش هزینه تعمیر و بد جلوه دادن استخر شما می شود.

در اینجا متداول ترین دلایل سبز بودن استخر و نحوه تمیز کردن استخر است.

نحوه تمیز کردن استخر

سطح کلر پایین

سطح کلر در استخر به دلایل مختلفی ممکن است. کاهش یابد. برخی از شایع‌ترین دلایل سطوح پایین کلر در استخر، نور بیش از حد خورشید، طوفان‌های شدید باران یا استفاده بیش از حد در یک بازه زمانی کوتاه است. اگر سطح کلر برای مدت طولانی پایین بماند، باکتری‌ها و جلبک‌ها شروع به رشد کرده و استخر را سبز می‌کنند.

این نسبتاً راحت ترمیم می شود. اولین قدم این است که سطح کلر خود را آزمایش کنید تا ببینید دقیقا چقدر پایین است. سپس، بسته به شدت پایین بودن سطح، مقداری شوک کلر به استخر جلوی قسمت برگشتی اضافه کنید.

پس از افزودن شوک کلر، یک برس استخر بردارید و دیوارها و کف را کاملاً مسواک بزنید. مسواک زدن دیواره‌های استخر، جلبک‌ها یا باکتری‌های چسبیده به کف و دیوار استخر را مختل می‌کند.  و به کلر اجازه می‌دهد بهتر به آن برسد. این همچنین کمک می کند تا شوک کلر از سفید شدن آستر جلوگیری کند، که در صورت نشستن روی زمین ممکن است اتفاق بیفتد. بعد از 24 ساعت دوباره استخر را تست کنید و مطابق آن تنظیم کنید.

بارندگی شدید

علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید، ممکن است بارندگی آب خالص و تمیز را به استخر شما اضافه نکند. بارندگی می‌تواند مواد شیمیایی، باکتری‌ها و زباله‌های ناخواسته را با خود حمل کند، زیرا می‌ریزد یا وارد استخر شما می‌شود، علاوه بر این که آب تصفیه‌شده استخر را آب می‌کند. بارندگی کافی می تواند کاهش سطح کلر در استخر شما را تسریع کند و باکتری ها را به آب محافظت نشده وارد کند. این امر به ویژه در مورد رواناب از منطقه اطراف که به استخر شما می رود صادق است.

راه حل این مشکل مشابه کاری است که برای سطح پایین کلر انجام می دهید. استخر خود را تست کنید تا ببینید سطح کلر چقدر است، سپس شوک کلر را جلوی قسمت برگشتی خود اضافه کنید. پس از آن، تمام استخر خود را برس بکشید و استخر را برای چند ساعت روشن نگه دارید و بعد از 24 ساعت دوباره تست کنید.

فیلتر کافی نیست

یک فیلتر استخر باید حداقل 8 ساعت در روز کار کند تا ذرات ناخواسته را از آب پاک کند. به این موضوع فکر کنید: فیلتر حذف می شود بنابراین مواد شیمیایی استریل می شوند. اگر فیلتر به مدت کافی در طول روز کار نکند، مهم نیست که چقدر مواد شیمیایی وارد آن کنید، استخر شما سبز می شود.

راه حل ساده این است که ساعت زمان خود را تنظیم کنید (یا اگر در حال حاضر ندارید آن را اضافه کنید). به این ترتیب لازم نیست هر روز به یاد داشته باشید که استخر را روشن کنید و از خودش مراقبت می کند.

گرفتگی سیستم فیلتر

حتی اگر سیستم استخر شما بدون وقفه کار کند، اگر گرفتگی داشته باشد کار زیادی نمی تواند انجام دهد. یک راه آسان برای تشخیص این موضوع این است که بررسی کنید سبد پمپ شما پر است و/یا فشار فیلتر بالا است. همچنین می توانید با نگاه کردن.  به جت برگشتی داخل استخر بررسی کنید.  که آیا به طور محسوسی ضعیف شده است (این فقط در موارد شدید است). هر استخر با میزان قابل قبول فشار فیلتر متفاوت است، اما قانون کلی این است که هر چیزی کمتر از 20 psi خوب است. فشار فیلتر حدود 20 psi یا بیشتر نشان می دهد که داخل فیلتر کثیف است و جریان را محدود می کند. این همچنین فشار غیر ضروری به پمپ شما وارد می کند.  و می تواند قطعات را سریعتر فرسوده کند.

رفع گرفتگی فیلتر

برای رفع گرفتگی فیلتر، سیستم را خاموش کرده و سبد پمپ را بردارید. اگر سیستم شما دارای سوپاپ هایی قبل از مولتی پورت در بالای فیلتر است.   آنها را در حالت بسته قرار دهید.  و سپس چند پورت خود را در وضعیت بسته تنظیم کنید.  تا نشت فیلتر یا استخر در هنگام قرار گرفتن سبد در معرض هوا از بین برود.  (و به طور بالقوه پرایم پمپ خود را از دست بدهید).  سبد را تکان دهید.  واشر را بررسی کنید.  سپس درپوش محفظه را دوباره به سمت پایین سفت کنید.  دریچه هایی که بسته اید (شیر پمپ و چند پورت) را باز کنید.  و مولتی پورت را در موقعیت شستشوی معکوس تنظیم کنید.  شستشوی معکوس آب را وادار می کند تا در جهت دیگری در داخل فیلتر برود و مکانیزم خود تمیز شوندگی برای حفظ عملکرد آن است.

در نتیجه

با این حال، قبل از روشن کردن.  مجدد پمپ، باید شیلنگ شستشوی معکوس متصل را به محلی باز کنید.  که آب مزاحم چیزی نشود.  یا لوله‌ها را از نظر یکپارچگی بررسی کنید.  هنگامی که آن را بررسی کردید، چشمان خود را به شیشه دید روی مولتی پورت آموزش دهید و پمپ را روشن کنید. می بینید که آب بسیار کدر و تغییر رنگ می دهد که طبیعی است. بعد از 10 تا 20 ثانیه آب باید دوباره شفاف شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید پمپ را خاموش کنید و مولتی پورت را برای شستشو تغییر دهید. سپس پمپ را برای 5 ثانیه دیگر روشن می کنید، سپس پس از خاموش شدن، مولتی پورت را برای فیلتر تنظیم کنید. شلنگ شستشوی معکوس خود را بپیچید و فشار را بررسی کنید.

فرآیند بررسی سیستم فیلتر باید هر ماه یا بیشتر برای اهداف تعمیر و نگهداری انجام شود تا به تمیز نگه داشتن صفحه نمایش یا شن و ماسه شما در داخل فیلتر کمک کند.

برای خرید لوازم استخر کلیک کنید   (( فتوحی ))

دیدگاهتان را بنویسید