بازار فتوحی

نحوه انتخاب سینک آشپزخانه

انتخاب سینک آشپزخانه

مروری بر نحوه انتخاب سینک آشپزخانه مناسب برای خانه شما

انتخاب سینک آشپزخانه

انتخاب سینک آشپزخانه بخشی مهم از یک آشپزخانه است. از شستن ظروف و دست‌ها گرفته تا تمیز کردن سبزیجات و میوه‌ها، سینک‌های آشپزخانه اکثر کارهای آماده‌سازی آشپزی و نظافت را انجام می‌دهند. علاوه بر این، سینک‌های آشپزخانه مدرن دارای سیستمی برای اتصال دستگاه‌های دفع زباله برای جلوگیری از انسداد هستند. دفع کننده های زباله مواد غذایی زباله و باقی مانده های ریخته شده.  در سینک را قبل از تخلیه به صورت خمیر نازکی آسیاب می کنند.

نصب سینک مناسب به اندازه نصب سایر تجهیزات و یراق آلات در آشپزخانه اهمیت دارد. یک سینک آشپزخانه ایده آل نشان می دهد که آشپزخانه شما چقدر کاربردی، راحت و مدرن است. یک سینک زیبا و کارآمد نیز جذابیت کلی آشپزخانه شما را افزایش می دهد.

چه در حال بازسازی آشپزخانه باشید.  و چه در حال ساخت یک آشپزخانه جدید، انتخاب سینک مناسب برای آشپزخانه از بین گزینه های مختلف می تواند کمی سخت باشد. اما نگران نباشید، زیرا ما انواع مختلفی از مواد سینک و فاکتورهای کلیدی را که به شما در انتخاب سینک آشپزخانه مناسب کمک می کند، فهرست کرده ایم.

انواع مواد در سینک:

هنگام نصب سینک جدید یا جایگزینی سینک قدیمی، بسیاری اندازه و طراحی آن را در نظر می گیرند، اما بررسی مواد سینک نیز بخش مهمی است. برخی از مواد بسیار سخت و مقاوم در برابر لکه، خراش و خراش هستند. در حالی که برخی دیگر ظریف تر هستند و برای استفاده های ملایم تا متوسط ​​مناسب هستند. بنابراین به خواندن ادامه دهید تا با بهترین سینک های آشپزخانه آشنا شوید تا بهترین تصمیم را برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود بگیرید.

سینک استیل ضد زنگ:

محبوب ترین و ارجح ترین ماده مورد استفاده برای ساخت سینک های آشپزخانه، فولاد ضد زنگ است.  که طراحی براق و معاصری را ارائه می دهد، به خصوص زمانی که با میزهای چوبی، گرانیتی یا سنگی هماهنگ شود. علاوه بر این، سینک های فولادی ضد زنگ نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و به راحتی تمیز می شوند. برای یک سینک با دوام و مستحکم، به سراغ یک سینک با ضخامت 16 تا 18 میلی متر بروید.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که سینک فولادی که می‌خرید غیر مغناطیسی باشد. این سینک ها حاوی مقداری نیکل و کروم هستند که به جلوگیری از خوردگی و آسیب در دمای بالا کمک می کند.

مزایا:

بادوام
مقرون به صرفه
آسان تمیز میشود
تعمیر و نگهداری کم

سینک مسی:

سینک های مسی با ظاهر روستایی و ظاهری جذاب و به رنگ گلگون، در بین مشتریان امروزی شهرت پیدا می کنند. طرح‌های سینک مسی که در هر دو صورت چکشی و صاف موجود هستند.  به‌طور باورنکردنی روستایی هستند.  و برای آشپزخانه‌هایی به سبک خانه‌های کشاورزی عالی هستند.

این سینک‌ها فواید سلامتی را ارائه می‌کنند، زیرا مس این پتانسیل را دارد که 99.9 درصد میکروب‌ها را به طور طبیعی از بین ببرد. علاوه بر این، مولکول های مس سوراخ هایی را در غشاهای باکتری ایجاد می کنند و متابولیسم را محدود می کنند.  و از رشد جلوگیری می کنند. این یکی از مزیت های اصلی است که مس را به یکی از بهترین مواد سینک آشپزخانه تبدیل می کند، به خصوص که فضای پخت و پز ممکن است محل رشد میکروب باشد.

اگرچه قیمت سینک آشپزخانه مسی کمی گران است.  اما ارزش هر پنی را دارند. سینک های مسی بسته به طراحی، اندازه و برندشان قیمت گذاری می شوند. هر مدل باکیفیت ساخته شده از 99٪ مس و 1٪ روی، با ضخامت بین 14 تا 18 میلی متر، می تواند یک انتخاب عالی باشد. با این حال، روی سینک های آشپزخانه مسی ارزان قیمت سرمایه گذاری نکنید.  زیرا فلز نازک تری دارند و ممکن است به راحتی آسیب ببینند.

مزایا:

محصولی جذاب
حاوی خواص ضد میکروبی است.

فروشندگان برتر

سینک سنگی:

سینک هایی مانند سنگ مرمر یا حتی چوب های سنگ شده، ظاهری چشمگیر به آشپزخانه می دهند. هر سینک سنگی منحصر به فرد است.  همه اینها به لطف رنگ طبیعی و تنوع آن است. این سینک ها از یک بلوک حک شده اند و حداقل تغییرات را در ظاهر و بافت ایجاد می کنند. سینک های سنگی برای همه نوع استفاده ایده آل هستند و برای آشپزخانه هایی با میزهای چوبی یا سنگ طبیعی گزینه ای مناسب هستند.

در حالی که سنگ سخت است.  متخلخل نیز هست و با آب بندی مناسب می توان از این موضوع جلوگیری کرد. مراقبت منظم از این سینک ها برای جلوگیری از خراشیدگی، آسیب و تغییر رنگ ناشی از محلول های تمیز کننده و سایر مواد شیمیایی ضروری است. سینک های سنگی نیز نسبتاً سنگین هستند.  و باید روی کابینت نصب شوند یا به پشتیبانی میز نیاز دارند. قیمت سینک آشپزخانه سنگی نسبتاً گران است، اما ظاهری غنی به آشپزخانه می بخشد.

مزایا:

طول عمر طولانی
مقاوم در برابر گرما

درجه یک و به ارزش ملک می افزاید

سینک گرانیتی:

این سینک ها از ترکیب کوارتز، گرد و غبار و رزین های اکریلیک ساخته شده اند. سینک های گرانیت در آشپزخانه های مدرن هندی مرسوم هستند زیرا ظاهر سنگی را می دهند و هزینه کمتری دارند. این سینک ها در رنگ ها، اندازه ها، طرح ها و فرم های متعددی موجود می باشند. سینک های آشپزخانه ساخته شده.  از مواد کامپوزیتی فوق العاده بادوام هستند.  و نیازی به آب بندی اضافی ندارند. این سینک ها را می توان هم در آشپزخانه های قدیمی و هم در آشپزخانه های مدرن برای همه نوع استفاده قرار داد.

در حالی که این سینک ها ممکن است.  در برابر استفاده زیاد مقاومت کنند.  از قرار دادن آنها در معرض گرمای شدید برای جلوگیری از شکستگی یا آسیب رساندن به سطح خودداری کنید.

مزایا:

قیمت متوسط
در انبوهی از سبک ها موجود است
نیازی به آب بندی ندارد

سینک سطح جامد:

سینک های سطح جامد از رزین اکریلیک دست ساز تولید می شوند.  و بر اساس نیاز خریدار به راحتی قالب گیری می شوند. این سینک ها به جز قیمت و وزن گزافشان ظاهری شبیه به سینک های لعابی دارند. سینک های سطح جامد بیشتر در آشپزخانه های امروزی نصب می شوند.  و می توان آن ها را با میزها و کابینت هایی با وزن سبک تر نصب کرد.

سینک با کیفیت بهتری را در این دسته انتخاب کنید زیرا سینک سطح جامد ارزانتر و بی کیفیت ممکن است پرکننده پودر کلسیم داشته باشد و پس از یک سال کدر و زرد شود. سینک های سطح جامد با کیفیت خوب دارای رزین های اکریلیک با کیفیت بالاتری هستند که علیرغم استفاده روزمره رنگ سفید و درخشندگی خود را حفظ می کنند.

مزایا :

می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد
قابل تنظیم و مقرون به صرفه

سینک های نسوز:

این برند به خانواده لعاب ها تعلق دارد و به طور کلی از خاک رس سفید ترکیب شده با لعاب با حرارت دادن در دمای بسیار بالا ساخته می شود. این سینک‌ها برای آشپزخانه‌های بزرگ و مدرن و به سبک خانه‌های مزرعه، بهترین گزینه برای استفاده سبک تا متوسط ​​هستند.

این سینک های آشپزخانه مانند سینک های لعابی چدنی معمولی به نظر می رسند.  اما ضد لک و خش هستند. با این حال، سطح این سینک ها ممکن است به مرور زمان و بر اساس کاربری نیاز به لعاب مجدد داشته باشد. مانند سینک های لعابی و سایر سینک های قدیمی، این سینک های نسوز نیز گران، سنگین هستند و نیاز به پشتیبانی کابینت و میز دارند.

معمولاً در آشپزخانه ها از خاک نسوز سفید و مایل به سفید استفاده می شود. با این حال، سینک های نسوز آبی و مشکی دراماتیک نیز این روزها محبوبیت زیادی به دست آورده اند. علاوه بر این، طرح های عمیق و تک کاسه سینک آشپزخانه نیز امروزه به طور گسترده ای مورد علاقه مردم است.

مزایا :

طول عمر طولانی
آسان تمیز میشود
با دوام بالا

عوامل کلیدی که قبل از خرید سینک آشپزخانه باید در نظر داشته باشید:

اکنون که انواع مختلف سینک و مزایای آنها را می دانید. در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد خرید سینک در نظر بگیرید. برای طراحی آشپزخانه رویاهای خود به نکات زیر توجه کنید.

مواد:

از بین انواع ذکر شده در بالا، مواد سینک مناسب را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده کند. اگر به دنبال سینک های کم نگهداری و سخت هستید، جنس استنلس استیل بهترین است، اما اگر ظاهر شیک تری را ترجیح می دهید، سینک های لعابی یا سنگی را در نظر بگیرید.

سبک نصب:

قبل از انتخاب بین سینک های سبک در حال و آندرمونت، نیازهای خود را در نظر بگیرید. فضای پیشخوان زیرا در زیر پیشخوان قرار دارد. میز پیشخوان را تمیز نگه می دارد و به ارزش فروش ملک شما می افزاید. یک سینک ظرفشویی معمولاً ارزانتر از سینک زیر پایه است و به راحتی نصب می شود.

اندازه:

هنگام انتخاب اندازه سینک، همیشه بودجه خود را در نظر بگیرید. هرچه سینک بزرگتر باشد، گرانتر خواهد بود. با توجه به مقیاس طراحی نیز مهم است.  اگر آشپزخانه کوچک است. نصب یک سینک بزرگ فایده ای ندارد.  زیرا فقط فضای بیشتری را اشغال می کند.

سبک:

سینک ها در سبک ها و وزن های مختلف موجود هستند. قبل از انتخاب سبک، مطمئن شوید که کابینت دارای عمق و استحکام مناسب برای تحمل وزن سینک جدید است.

کاسه ها:

اگر فضا و بودجه دارید، به سراغ یک سینک دو کاسه ای از سینک های یک و دو کاسه ای بروید. سینک های دو کاسه روند تمیز کردن را آسان می کنند.  و برای یک خانواده بزرگ ایده آل هستند. کسانی که به دنبال یک فضای قابل استفاده بزرگ و بدون پارتیشن در وسط هستند.  می توانند یک سینک کاسه ای بزرگ را انتخاب کنند. این سینک ها برای شستن ظروف یا تابه های بزرگ مناسب هستند.

نتیجه:

نصب سینک جدید یک سرمایه گذاری قابل توجه است که عملکرد آشپزخانه شما را متحول می کند.  و ظاهر آن را نیز بهبود می بخشد. با این حال، امیدواریم اطلاعات ارائه شده به شما کمک کند تا متوجه شوید که چه نوع مواد سینک برای آشپزخانه شما مناسب است.  و سایر نکات کلیدی که قبل از تصمیم گیری برای خرید باید بدانید.

سینک آشپزخانه: سوالات متداول

1.بهترین سینک برای آشپزخانه کدام است؟

الف- محبوب ترین و متداول ترین نوع مواد برای سینک آشپزخانه استیل ضد زنگ است. این سینک های آشپزخانه مقاوم در برابر حرارت و لکه هستند.  و همچنین دارای طیف وسیعی از اشکال، انواع و اندازه ها هستند.

2.چه نوع سینک آشپزخانه بادوام ترین است؟

الف. سینک های آشپزخانه ساخته شده از استیل ضد زنگ، کامپوزیت، مس، خاک نسوز و مواد سطح جامد نسبت به سایر مواد بادوام ترین هستند.

3.کدام نوع سینک آشپزخانه بهتر است؟

الف. انواع مختلفی از سینک های آشپزخانه وجود دارد و شما می توانید بسته به سبک، نیازها و ترجیح شخصی خود آنها را انتخاب کنید. با این حال، سینک استیل ضد زنگ بهترین انتخاب برای آشپزخانه است زیرا به تعمیر و نگهداری کم نیاز دارند و مقرون به صرفه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید