صنعت ساختمان

نحوه استفاده از چدن گاز رومیزی

چدن گاز رومیزی

چدن و چدن گاز رومیزی  یکی از تنها ظروف آشپزی است که می توانید به راحتی آن را از آشپزخانه به آتش کمپ ببرید. و این بخش بزرگی از این است که چرا ما آن را دوست داریم! از آنجایی که می تواند دماهای بالا را تحمل کند (در واقع تا 650 درجه فارنهایت!)، تقریباً برای هر منبع گرمایی یک گزینه عالی است. مهم نیست که کجا آشپزی کنید، ما نکات و ترفندهایی برای استفاده از چدن روی اجاق‌های برقی، القایی و گازی و همچنین کوره‌های گازی، کوره‌های زغالی و آتش‌سوزی‌ها داریم.

چدن گاز رومیزی

چدن گاز رومیزی

چدن گاز رومیزی گرمای خوب و یکنواختی را برای ظروف شما فراهم می‌کنند که از لکه‌های داغی که باعث می‌شوند غذا به‌طور یکنواخت پخته و چسبیده شود، جلوگیری می‌کند. با این حال، مشعل های الکتریکی می توانند کمتر به تنظیمات دما پاسخ دهند، به این معنی که ممکن است تابه شما گرم و خنک شود. همیشه ظروف خود را از قبل گرم کنید و دمای آن را به تدریج تنظیم کنید. با کمی صبر و آزمایش، می توانید گرمای مناسب را پیدا کنید.

برخی از آشپزهای خانه در مورد استفاده از چدن روی اجاق‌های برقی – یا هر منبع گرمایی با اجاق‌های شیشه‌ای – عصبی هستند، زیرا از خراشیدگی یا ترک خوردن سطح آن می‌ترسند. با استفاده دقیق، این نباید مشکلی ایجاد کند. توصیه می کنیم ظروف آشپزی خود را به آرامی بردارید و بگذارید، به جای اینکه آن را از یک مشعل به مشعل دیگر بکشید.

اجاق های القایی

اجاق‌های القایی از یک میدان الکترومغناطیسی برای انتقال گرما به ظروف حاوی فلزات آهنی استفاده می‌کنند. آهن یک فلز آهنی است که چدن را برای القایی عالی می کند. از طرف دیگر مس و آلومینیوم فلزات غیرآهنی هستند و معمولاً با پخت القایی سازگار نیستند. اجاق‌های القایی شعله‌ای ندارند و تنها زمانی گرما را هدایت می‌کنند که یک تکه ظروف روی مشعل قرار دهید. این آنها را جایگزین ایمن‌تری می‌کند، به‌ویژه زمانی که سرآشپزهای جوانی دارید که در آشپزخانه کمک می‌کنند.

از آنجایی که القاء نیاز به تماس مستقیم بین اجاق گاز و ظروف پخت و پز دارد، شما باید قطعاتی را انتخاب کنید که کف سطحی دارند. اجاق‌های القایی در گرم کردن ظروف بسیار کارآمد هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم از دمای کمتری نسبت به سایر انواع اجاق گاز استفاده کنید. می خواهید بیشتر بدانید؟ می توانید راهنمای کامل ما برای آشپزی القایی را در اینجا بخوانید.

اجاق گاز

اجاق گاز به سرعت گرم می شود و به تنظیم حرارت بسیار پاسخ می دهد. به علاوه، شعله نشانه های بصری را برای کمک به شما در تنظیم دما فراهم می کند. در مقایسه با اجاق‌های برقی و القایی، محدوده‌های گاز تمایل دارند ظروف پخت و پز را کمی ناهموارتر گرم کنند. نزدیکترین شعله به اندازه ظروف خود را انتخاب کنید تا سطح پخت به طور یکنواخت گرم شود.

چدن اجاق گاز

چدن کباب پز گاز شما را متحول می کند و واقعاً به شما کمک می کند تا بازی کباب کردن خود را تقویت کنید! یک ماهیتابه چدنی یا کبابی را روی کباب قرار دهید تا غذاهای کوچک یا لطیفی که پختن مستقیم روی گریل دشوار است را آماده کنید – به ماهی، سبزیجات، پیتزا و برگر خرد کن فکر کنید. یا از یک اجاق هلندی برای پختن لوبیاهای پخته استفاده کنید در حالی که برات ها را مستقیماً روی گریل می پزید. می توانید با سفرهایی از کباب پز تا آشپزخانه خداحافظی کنید!

درست مانند اجاق گاز خود، می خواهید چدن خود را از قبل گرم کنید تا متوسط ​​رو به بالا باشد. بسته به گریل شما، ممکن است 5 تا 10 دقیقه طول بکشد. اگر گریل شما دارای درب است، بستن آن می تواند به گرم شدن سریع ظروف شما کمک کند. چدن دارای حفظ گرما بسیار خوبی است، بنابراین پس از گرم کردن، ممکن است لازم باشد حرارت خود را کم کنید. می توانید با تنظیم دمای گریل خود و نزدیک کردن یا دورتر کردن ظروف آشپزی خود از منبع حرارت، گرما را کنترل کنید. به طور کلی، وسط و پشت گریل داغ ترین خواهد بود، در حالی که حرارت در لبه ها ضعیف تر خواهد بود.

کبابپز زغالی

ما از یک استارت دودکش برای شروع فرآیند کباب کردن استفاده می کنیم. زغال‌ها را روشن کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که زغال‌ها خاکستری شوند گرم شوند. سپس، دریچه های گریل را تنظیم کنید تا دمای شما تنظیم شود. اطمینان حاصل کنید که یک ظروف آشپزی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند چیزی را که می‌پزید در خود جای دهد، در حالی که فضای کمی در اطراف لبه‌ها برای جریان هوا باقی می‌گذارد.

و فراموش نکنید که از روغن هایی با نقطه دود بالا مانند روغن گیاهی یا کانولا استفاده کنید. در غیر این صورت، روغن شما ممکن است بسوزد و طعم ناخوشایندی به غذای شما بدهد. اگر کباب پز شما درپوش ندارد، می توانید با استفاده از یک ماهیتابه یک درب درست کنید. زمانی که نیاز دارید پنیر را روی همبرگر آب کنید یا پخت یک استیک بزرگ را به پایان برسانید، این یک راه عالی برای به دام انداختن گرما است.

آتش کمپ

هیچ چیز بهتر از آشپزی زیر ستاره ها نیست! پخت و پز در آتش یک چالش سرگرم کننده است و نتایج خوشمزه و دودی آن را نمی توان در آشپزخانه تکرار کرد. چدن دوام لازم برای مقاومت در برابر گرما و عناصر را به ارمغان می آورد و به شما این قابلیت را می دهد که تقریباً هر چیزی را در بیرون بپزید. قسمت سخت؟

بدست آوردن دمای مناسب توصیه می کنیم به جای پختن مستقیم روی شعله از زغال سنگ استفاده کنید. این حالت دیگری است که یک راه‌انداز دودکش به کارتان می‌آید. می‌توانید تعداد زغال‌هایی را که استفاده می‌کنید کم و زیاد کنید تا دمای مناسب را به دست آورید. و “تعداد مناسب زغال سنگ” می تواند بر اساس دما و رطوبت در نوسان باشد. برای آزمایش آماده باشید. نتایج ارزش آن را دارد! نکات بیشتری در مورد آشپزی و پاکسازی اردوگاه می خواهید؟ راهنمای ما را بررسی کنید.

آیا می توانم از چدن روی لبه شیشه ای استفاده کنم؟

آره! چدن برای استفاده در محدوده های الکتریکی و القایی رویه شیشه ای بی خطر است. کف ظروف ما بسیار صاف طراحی شده است، بنابراین اجاق گاز شما را خراش نمی دهد. اگر می‌خواهید ماهیتابه‌تان را به مشعل دیگری منتقل کنید، به آرامی آن را بردارید و دوباره پایین بیاورید، نه اینکه آن را از مشعل به مشعل دیگر بلغزانید.

برای خرید اجاق گاز با شماره 02634115 تماس بگیرید یا روی کلمه اجاق گاز فتوحی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید