بازار فتوحی

مزایا و معایب گاز رومیزی چهار شعله و سه شعله

گاز رومیزی چهار شعله

اجاق گاز 3 مشعل در مقابل اجاق گاز 4 مشعل – کدام بهتر است؟

اگر به دنبال یک اجاق گاز جدید برای آشپزخانه خود هستید.  ممکن است تصمیم بگیرید که گاز رومیزی چهار شعله یا سه شعله بخرید.  به هر حال، تعداد مشعل ها یکی از مهم ترین فاکتورهایی است.  که هنگام خرید یک اجاق گاز مناسب باید تصمیم بگیرد.

نه تنها بر قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارد، بلکه بر اندازه، ارزش عملکردی، سهولت استفاده و غیره تأثیر می‌گذارد. می توانید آگاهانه تصمیم بگیرید

اجاق گاز 3 شعله چیست؟

گاز رومیزی چهار شعله

همانطور که از اصطلاح پیداست.  اجاق گاز 3 شعله نوعی اجاق گاز با 3 مشعل مجزا در بالای آن است.  که هر کدام دارای تکیه گاه های تابه و سینی های ریختن مخصوص به خود هستند. این مشعل ها معمولاً به شکل مستطیل باریک هستند.  و سه مشعل در کنار هم قرار می گیرند.

با این حال، سه مشعل معمولاً در یک خط قرار ندارند. در اکثر اجاق گازهای 3 شعله، مشعل میانی کمی عقب تر از تراز دو مشعل دیگر قرار دارد. این امر فضای بیشتری را بین مشعل ها تضمین می کند.  و در نتیجه استفاده از اجاق گاز را راحت تر می کند. بنابراین، اجاق گاز 3 شعله برای نیازهای خانه مناسب است.

مزایای 3 مشعل بیش از 4 اجاق گاز

طراحی فشرده

طبیعتا اجاق گاز 3 شعله نسبت به اجاق گاز چهار شعله فشرده تر و سبک تر است. باعث می شود.  قابل حمل تر و راحت تر در فضاهای تنگ جا شود. اگر آشپزخانه شما فضای زیادی ندارد، ممکن است اجاق گاز 3 شعله را راحت تر از اجاق گاز 4 شعله نگه دارید.

قیمت ارزان تر

این یکی از بزرگترین دلایلی که اگر واقعاً به اجاق گاز 4 شعله نیاز ندارید.  باید به سه شعله بسنده کنید. افزایش تعداد مشعل ها قیمت را بالا می برد زیرا به همراه مشعل اضافی، اجاق گاز نیز دارای شیرهای اضافی و لوله های گاز برای آن است. اگر اجاق گاز 3 شعله نیاز شما را برآورده می کند، نیازی به خرید اجاق گاز 4 شعله نیست زیرا دومی ارزان تر است.

آسان تر برای نگهداری

طراحی جمع و جور اجاق گاز 3 شعله به همراه تعداد کمتر مشعل، نگهداری اجاق گاز 3 شعله را نیز آسان می کند. در مقایسه با اجاق گاز 4 شعله برای تمیز کردن زمان و تلاش کمتری نیاز دارد.

محدودیت های 3 مشعل در مقایسه با اجاق گاز 4 مشعل

تعداد مشعل کمتر

بارزترین عیب اجاق گاز 3 شعله این است که یک شعله کمتر از اجاق گاز 4 شعله دریافت می کنید. این بدان معناست که شما می توانید تنها سه غذا را به طور همزمان بپزید. در صورتی که هر روز اقلام مختلفی را طبخ می کنید، این ممکن است مشکل ساز باشد.

برای خانواده های پرجمعیت مناسب نیست

اندازه خانه شما چیزی است که هنگام تصمیم گیری در مورد تعداد مشعل ها نیز باید در نظر بگیرید. اجاق گاز 3 شعله ممکن است برای خانواده های مشترک مناسب نباشد.  زیرا شما باید مقدار زیادی غذا بپزید. پختن غذای کافی برای همه زمان بیشتری می برد.  زیرا می توانید در هر بار فقط از 3 شعله استفاده کنید.

بهترین استفاده از اجاق گاز 3 مشعل

اجاق گاز 3 شعله برای خانواده های کوچک تا متوسط ​​با حداکثر پنج نفر یک انتخاب ایده آل است. برای اکثر خانوارهایی با این اندازه، بهترین اجاق گاز 3 شعله برای رفع تمام نیازهای آشپزی کافی است. به خصوص اگر بودجه کمی دارید یا فضای زیادی در آشپزخانه خود ندارید، اجاق گاز 3 شعله گزینه بهتری است.

اجاق گاز 4 شعله چیست؟

گاز رومیزی چهار شعله

یک گزینه عالی برای خانواده های پرجمعیت یا استفاده تجاری، اجاق گاز 4 شعله در زمان های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است. با این حال، باید توجه داشته باشید که تفاوت بین اجاق گاز 3 شعله و اجاق گاز 4 شعله فراتر از تعداد مشعل ها است. اغلب، اجاق گازهای 4 شعله بیشتر از انواع 3 شعله شباهت دارند. بر خلاف اجاق گاز 2 و 3 شعله، دستگیره های کنترل ممکن است در پانل بالایی قرار داشته باشند.

محل قرارگیری مشعل ها در اجاق گاز 4 شعله ممکن است متفاوت باشد. در حالی که برخی از آنها تقریباً مربع هستند و چهار مشعل در یک الگوی مربعی چیده شده اند، برخی ممکن است مشعل هایی به صورت زیگزاگی داشته باشند.

مزایای 4 مشعل نسبت به اجاق گاز 3 مشعل
پخت سریعتر

اگر مجبور هستید تعداد زیادی غذا بپزید، یک اجاق گاز 4 شعله به شما کمک می کند تا این کار را سریع انجام دهید. دلیل این امر صرفاً به این دلیل است که داشتن چهار شعله به شما امکان می دهد چهار غذا را به طور همزمان بپزید. از این طریق می توانید کارآمدتر کار کنید.

پشتیبانی چند کاربره

بسته به طراحی آن، اجاق گاز 4 شعله ممکن است برای کاربردهای چند کاربره مناسب باشد. این بدان معناست که اگر معمولاً شخص دیگری در حال آشپزی با شما است، می توانید اجاق گاز را به اشتراک بگذارید زیرا مشعل های کافی وجود دارد.

مناسب برای خانواده های پرجمعیت

معمولاً سه مشعل برای خانواده هایی با بیش از پنج نفر کافی نیست. با چهار شعله، می توان غذای کافی برای همه بدون نیاز به نوبت با شعله ها برای غذاهای مختلف پخت.
معایب 4 مشعل در مقایسه با اجاق گاز 3 مشعل

گران تر

اولاً اجاق گاز 4 شعله بسیار گرانتر از اجاق گاز 3 شعله است. این لزوماً به این معنی نیست که ارزش آن برای پول مناسب نیست – یک اجاق گاز 4 شعله می تواند سرمایه گذاری بسیار خوبی باشد تا زمانی که به آن نیاز دارید. با این حال، اگر بودجه سختی دارید، این ممکن است کمی نگران کننده باشد.

فاصله مشعل کمتر

در بسیاری از اجاق‌های گاز 4 شعله، مشعل‌ها خیلی نزدیک به هم بسته می‌شوند تا همه آنها را در خود جای دهد. این می تواند پخت و پز روی چند ظروف بزرگ را به طور همزمان کمی سخت کند. در صورتی که مشعل ها به صورت مربع قرار گرفته باشند، ظروف قرار داده شده روی مشعل های جلویی ممکن است دسترسی به ظروف پخت و پز روی دو شعله پشتی را کمی دشوار کند.

بهترین استفاده از اجاق گاز 4 مشعل

اگر مرتباً آشپزی می کنید یا مجبور هستید به طور همزمان غذاهای متنوعی بپزید، باید به فکر تهیه اجاق گاز 4 شعله باشید. اجاق گازهای 4 شعله سبک اجاق گاز اجاق گاز اجاق گاز در آشپزخانه های مدرن مدولار نیز به دلیل طراحی پیچیده خود بسیار عالی به نظر می رسند. اجاق گاز اشتعال خودکار مشعل فابر 4 نمونه خوبی برای چنین محصول رده بالایی است.

برای انتخاب بین اجاق گاز 3 و 4 شعله چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

اگر برای انتخاب بین اجاق گاز 3 شعله و اجاق گاز 4 شعله مشکل دارید، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید. بسته به نیاز و راحتی شما، اینها به شما در تصمیم گیری در مورد تعداد مناسب مشعل کمک می کنند.

نیازهای آشپزی شما

ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا به یک اجاق گاز با چهار شعله روی آن نیاز دارید یا خیر. مگر اینکه این کار را انجام دهید، وقتی می توانید یک اجاق گاز 3 شعله را با قیمت ارزان تر بخرید، نیازی به تهیه آن نیست. به مقدار غذا و چند نوع غذا در یک زمان فکر کنید. یک اجاق گاز 3 شعله برای اکثر خانواده های کوچک و متوسط ​​تا پنج نفر کافی است.

در دسترس بودن فضا

قبل از خرید اجاق گاز، مطمئن شوید که فضای کافی برای آن در آشپزخانه خود دارید. اگر آشپزخانه شما در حال حاضر تنگ است، استفاده از اجاق گاز 4 شعله نسبتاً ناخوشایند است. در چنین شرایطی با یک اجاق گاز 3 شعله بهتر خواهید بود.

توان مالی

البته بودجه شما نیز در این تصمیم گیری نقش دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، اجاق گاز 4 شعله گرانتر از اجاق گاز 3 شعله است. اگر بودجه شما برای یک اجاق گاز 4 شعله خوب خیلی تنگ است، به جای آن به سراغ اجاق گاز سه شعله بروید. به یاد داشته باشید، بهتر است یک اجاق گاز 3 شعله با کیفیت بالا از یک اجاق گاز 4 شعله ارزان قیمت از یک برند نه چندان شناخته شده تهیه کنید.

بنابراین، کدام یک بهتر است – اجاق گاز 3 شعله یا 4 شعله؟

در نهایت، می بینیم که هر دو اجاق گاز 3 شعله و اجاق گاز 4 شعله به روش های خود گزینه های عالی هستند. غیرممکن است که هر یک از این دو را انتخاب بهتری اعلام کنید. زیرا همه چیز به آنچه شما به دنبال آن هستید بستگی دارد.

در حالی که ممکن است شخصی یک اجاق گاز 3 شعله را محصولی ایده آل برای آشپزخانه خود بداند، سه شعله ممکن است برای یک خانه متفاوت مناسب نباشد. بسته به میزان فضای آشپزخانه و نیازهای آشپزی خود باید بین اجاق گاز 3 شعله و اجاق گاز 4 شعله یکی را انتخاب کنید.

با این حال، صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می کنید. عاقلانه است که پس از مطالعه بررسی های دقیق، یک اجاق گاز را انتخاب کنید تا دقیقاً بدانید که چه انتظاری دارید. امیدوارم این مقاله برای مقایسه و درک اجاق گاز 3 شعله در مقابل اجاق گاز 4 شعله برای شما مفید بوده باشد و دیگر مشکل زیادی برای یافتن اجاق گاز مناسب نخواهید داشت.

برای خرید گاز رومیزی چهار شعله و سه شعله کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید