بازار فتوحی

مزایا و معایب سینک لعابی

سینک لعابی

مواد سینک آشپزخانه – مزایا و معایب

سینک لعابی

با بادوام ترین مواد سینک آشپزخانه آشنا شوید

امروزه، صاحبان خانه‌ها انتخاب‌های بیشتری نسبت به قبل برای مواد هیجان‌انگیز سینک آشپزخانه دارند! از سنگ طبیعی گرفته تا چدن سینک لعابی گرفته.  تا مس چکش کاری شده.  تنوع مواد موجود شگفت انگیز است. بازسازی آشپزخانه شامل ده‌ها تصمیم در مورد همه چیز است.  از میزها و نورپردازی گرفته.  تا کفپوش و رنگ‌ها. به راحتی می توانید ببینید که چگونه می توانید.  در مورد یافتن مواد مناسب برای سینک آشپزخانه جدید خود گیج شوید. درک گزینه های خود می تواند به شما کمک کند.  تا بهترین انتخاب را متناسب با سبک زندگی و نیازهای زیبایی شناختی خود داشته باشید.

سینک های آشپزخانه مورد سوء استفاده زیادی قرار می گیرند.  از قابلمه های ریخته شده.  تا تابه ها و مایعات داغ گرفته تا غذاهایی که می توانند لکه دار شوند. شما می خواهید سینک آشپزخانه شما زیبا به نظر برسد و زیبایی را در موادی می خواهید که به اندازه کافی بادوام باشد تا سال ها دوام بیاورد. مقایسه گزینه های موجود می تواند به شما کمک کند بادوام ترین سینک را انتخاب کنید که با زیبایی شناسی شخصی شما نیز مطابقت دارد. بسیاری از گزینه های موجود به خوبی حفظ می شوند و مقرون به صرفه و بادوام هستند.

آنچه در ادامه می‌آید، مزایا و معایب انتخاب‌های برتر برای مواد سینک آشپزخانه است.

محبوب ترین مواد سینک آشپزخانه

چه برای اولین بار خریدار سینک ظرفشویی، یا مجموعه وسیعی از مواد می تواند خرید سینک مناسب را چالش برانگیزتر از آنچه که باید باشد. مواد مختلف از نظر نظافت و نگهداری روزانه نیازهای متفاوتی دارند. در مورد سبک زندگی خود فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا به دنبال یک سینک ظرفشویی کم تعمیر هستید.  یا اینکه داشتن آن آشپزخانه نمایشی ارزش تلاش بیشتری را دارد. هر متریالی از نظر سبک و طراحی چیزهای متفاوتی ارائه می دهد. برخی از آن ها مانند مس چشمگیر و منحصر به فرد هستند و برخی دیگر ظاهری آشناتر مانند فولاد ضد زنگ ارائه می دهند.

در اینجا مزایا و معایب برخی از محبوب ترین مواد سینک آشپزخانه آورده شده.   تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای آشپزخانه شما مناسب است.

فلز مس

مس یکی از منحصر به فردترین مواد سینک موجود است. این یک رنگ قابل توجه ارائه می دهد، و یک پتینه همیشه در حال تغییر ظاهر و سبکی را به صاحبان خانه ارائه می دهد که واقعاً برجسته است. تمیز کردن و مراقبت از مس دشوار نیست. در واقع مس فقط نیاز به شستشوی روزانه با صابون ملایم دارد. مس همچنین به طور طبیعی ضد میکروبی است که برای تهیه غذا و شستشوی ظروف عالی است. مانند فولاد ضد زنگ، مس در اندازه‌گیری‌ها یا ضخامت‌های متفاوتی وجود دارد.  مس بهترین دوام را ارائه ، اما سینک های ضخیم تر در برابر فرورفتگی مقاوم تر هستند. به دنبال سینکی باشید که حداقل 99 درصد آن مس خالص باشد. برخی ممکن است شامل روی برای بهبود قدرت باشند.

از جنبه منفی، مس می تواند به اسیدها و پاک کننده ها واکنش نشان دهد. این مواد شیمیایی می تواند به پتینه آسیب برساند. مس نیز در بالاترین سطح قیمت قرار دارد.

سینک لعابی

فولاد ضد زنگ

سینک های فولادی ضد زنگ محبوب ترین انتخاب برای بسیاری از صاحبان خانه هستند.  تولید کننده پیشرو سینک، 70 درصد تمام سینک ها از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. در مقایسه با سایر مواد، فولاد ضد زنگ ارزان است.

فولاد ضد زنگ فقط چند معایب دارد. فولاد ضد زنگ نسبت به سایر مواد پر سر و صداتر است. اگرچه بسیاری از آنها یک پوشش اسپری برای کاهش سر و صدا دارند. به طور کلی فولاد ضد زنگ یک ماده واقعا بادوام است. با این حال، می تواند راحت تر از بسیاری از مواد خراشیده شود. سینک های ضد زنگ همچنین لکه های آب را نشان می دهند و تمیز نگه داشتن آنها می تواند چالش برانگیز باشد.

چدن میناکاری شده

چدن ماده ای بادوام و مستحکم است، اما وقتی در معرض رطوبت قرار می گیرد، زنگ می زند. هنگام استفاده از چدن به عنوان سینک، روی آن را با مینای چینی می پوشانند. این به سینک روکشی صاف و براق می دهد و در طیف وسیعی از رنگ ها عرضه می شود. مینا در برابر لکه مقاوم است و به راحتی تمیز می شود.

چدن لعابی دارای چند اشکال است. سنگین است و ممکن است لازم باشد میز و کابینت خود را تقویت کنید تا وزن را به طور ایمن تحمل کنید. در حالی که بسیار بادوام است. اما اگر چیزی سنگین را در سینک بیندازید.  در معرض خراشیدن یا خراشیدن است. هنگام تمیز کردن نیز باید مراقب باشید. اگر از پاک کننده های ساینده یا اسیدی استفاده می کنید، اگر تراشه عمیق باشد و چدن را در معرض دید قرار دهد، سینک شما زنگ می زند. خبر خوب این است که در صورت بروز مشکل، تمیز کردن سینک ظرفشویی آسان است.

خاک نسوز

خاک نسوز در بازار سینک نسبتاً جدید است. این ماده فوق‌العاده بادوام از ترکیبی از خاک رس و مواد معدنی ساخته شده است، سپس در دمای بالا پخته می‌شود و با لعاب منحصربه‌فردی پوشانده می‌شود که ظاهری شبیه به چدن میناکاری شده به آن می‌دهد. سینک های آشپزخانه نسوز اغلب به سبک خانه های قدیمی و…. در حالی که آنها در رنگ های دیگر موجود هستند، اغلب آنها را در رنگ سفید یا سفید رگه دار می بینید.

خاک نسوز در برابر لکه ها، خراش ها و اسیدها مقاومت می کند. زنگ نمی‌زند، اما یک ایراد آن این است که می‌تواند در اثر لرزش ترک بخورد.  همچنین بسیار سنگین است و ممکن است برای تحمل وزن خود نیاز به تقویت داشته باشد.

گرانیت

سینک های سنگی جامد در رده بالایی از قیمت ها قرار می گیرند، اما کاملاً زیبا هستند و ظاهری واقعی در آشپزخانه ایجاد می کنند. انتخاب گونه‌ای از سنگ‌ها مانند میزهای پیش‌خوان می‌تواند ظاهری یکپارچه به شما بدهد. سنگ بادوام است و در برابر خراش، لکه و آسیب های مشابه به خوبی مقاومت می کند.

همانطور که گفته شد.  سنگ متخلخل است.  و نیاز به آب بندی منظم دارد. سینک های گرانیت، مرمر، کوارتز یا تخته سنگ نیز سنگین هستند و ممکن است برای نصب ایمن نیاز به تقویت کابینت داشته باشند. رنگ‌های تیره‌تر نیز ممکن است خراش یا آسیب‌های دیگر را بیشتر از رنگ‌های روشن نشان دهند.

کامپوزیت سنگ

اگر سینک سنگ جامد خارج از محدوده قیمتی شما باشد، گزینه کامپوزیت ممکن است انتخاب بهتری باشد. این سینک ها با گرد و غبار سنگ و رزین ساخته تا ظاهر سنگی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری به شما ببخشند.  مواد متداول شامل گرانیت خرد و کوارتز یا سنگ مرمر مخلوط با رزین است. بر خلاف سنگ طبیعی که اغلب به دلیل الگوهای طبیعی در سنگ دارای ظاهری متنوع است، سینک های کامپوزیت ظاهری ثابت دارند و در رنگ ها و سبک های متنوعی عرضه می شوند. سینک های کامپوزیت در استفاده های سنگین به خوبی مقاومت می کنند. آنها در برابر لکه و خراش مقاومت می کنند، در برابر اسیدها مقاومت می کنند و لکه های آب را نشان نمی دهند. آنها همچنین غیر متخلخل هستند، به این معنی که هرگز نیازی به آب بندی ندارند.

یکی از ایرادات این است که کامپوزیت می تواند در اثر گرمای شدید مانند تابه داغی که در سینک قرار می گیرد.  ترک بخورد یا آسیب ببیند.

اینها شش مورد از محبوب ترین مواد سینک هستند که امروزه نزد صاحبان خانه و طراحان موجود است. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها، سبک ها و قیمت ها هستند. سینک شما یک عنصر حیاتی در آشپزخانه شما است.  که هم به عملکرد و هم به زیبایی زیبایی آن کمک می کند. متخصص طراحی شما می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند.

خرید سینک فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید