صنعت ساختمان

مایکروویو در مقابل فر

مایکروویو در مقابل فر : تفاوت بین مایکروویو و فر

آیا در تلاش برای درک تفاوت بین مایکروویو و فر هستید؟

فر ها  و مایکروویوها ، هنگام پختن غذا عالی هستند، اما درک تفاوت‌های آنها  دشوار است . خوشبختانه، شما به جای مناسب برای پاسخ آمده اید.

تفاوت اصلی مایکروویو با فر در روش گرمایش و قابلیت پخت آنهاست. مایکروویوها از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند و برای گرم کردن مجدد غذا عالی هستند، در حالی که فر ها از عنصر گرمایش استفاده می‌کنند و همه کاره‌تر هستند.

فر در مقابل مایکروویو

باور نمی کنید با چند نفر برخورد کرده ام که برای درک تفاوت های بین فر و مایکروویو تلاش کرده اند.  اگر این مورد شماست، نگران نباشید – من اینجا هستم تا کمک کنم! در این بخش، تمام جزئیات مهمی که این دو دستگاه را از هم متمایز می کند، یاد خواهید گرفت.

# 1 روش گرمایش

من اغلب به صاحبان خانه می گویم که بزرگترین تفاوت بین مایکروویو و فر در نحوه گرم کردن غذا است.

ببینید، مایکروویوها از امواج الکترومغناطیسی فوق سریع (“مایکروویو”) استفاده می کنند که باعث می شود مولکول های آب در غذای شما به سرعت ارتعاش کنند و گرما تولید کنند. از طرف دیگر، فرها دارای یک عنصر حرارتی هستند که هوای داخل را برای پختن غذا گرم می کند.

این روش های گرمایش بر سرعت و قابلیت پخت آنها تأثیر می گذارد. من توصیه می کنم هنگام تصمیم گیری بین مایکروویو و فر، این عوامل را در نظر بگیرید.

#2 گرم کردن مجدد

وقتی مایکروویو را با فر مقایسه می‌کنم، معمولاً متوجه می‌شوم که مایکروویو تقریباً همیشه در گرم کردن مجدد غذا بهتر است.

اگر غذا را دوباره گرم می کنید، می دانید که از قبل پخته شده است. لازم نیست نگران گوشت خام یا بیماری های ناشی از غذا باشید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که غذایتان گرم باشد. مایکروویو می تواند این کار را انجام دهد و آن را به سرعت انجام دهد.

البته فرها نیز می توانند غذا را دوباره گرم کنند. اما سریع نخواهد بود

برای مثال، گرم کردن مجدد پیتزا یخ زده در فر می تواند بیش از 18 دقیقه طول بکشد، در حالی که مایکروویو می تواند 7 دقیقه طول بکشد*.

*به خاطر داشته باشید که زمان پخت خاص بسته به مایکروویو یا فری که دارید متفاوت است.

شایان ذکر است که اگر می‌خواهید کل ظرف را دوباره گرم کنید، فر کارآمدتر است. همچنین می تواند به شما کمک کند تا از سیب زمینی سرخ شده خیس جلوگیری کنید.

حکم: مایکروویوها تک وعده‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر گرم می‌کنند، در حالی که اجاق‌ها می‌توانند بخش‌های زیادی را تحمل کنند.

ظرفیت شماره 3

هنگام تصمیم گیری بین فر و مایکروویو، توصیه می کنم ظرفیت هر دستگاه را در نظر داشته باشید، به خصوص اگر خانواده پرجمعیتی دارید.

اگر تمایل به پختن غذاهای بزرگ دارید،فر بهترین راه است. آنها می توانند چیزها را بدون لکه های سرد یا نیاز به هم زدن بپزند.

از طرف دیگر، پخت و پز با مایکروویو در مورد ظروف بزرگ و جامد ناکارآمد است.

اما اگر شما هم مثل من هستید و تمایل دارید برای یک یا دو نفر آشپزی کنید، مایکروویو می تواند بهترین دوست شما باشد.

گرم کردن فر تا دمای کامل و نگه داشتن آن برای پختن یک وعده غذا زمان و برق شما را تلف می کند.

حکم: فرها برای پختن غذاهای بزرگ عالی هستند، در حالی که غذاهای کوچک بهتر است در مایکروویو پخته شوند (تا زمانی که گوشت خام نپزید).

شماره 4 تطبیق پذیری

یکی دیگر از تفاوت های اصلی مایکروویو و فر، تطبیق پذیری آنهاست.

مایکروویوها برای گرم کردن مجدد غذا عالی هستند، اما معمولاً نمی‌توانند کارهای پیچیده‌تری مانند پخت را انجام دهند. از سوی دیگر، از فرها می توان برای پخت، برشته کردن، کباب کردن و غیره استفاده کرد.

به این دلیل که مایکروویو آب موجود در غذای شما را تحریک می کند و از قهوه ای شدن و خوش طعم شدن لبه ها جلوگیری می کند. فرها این مشکل را ندارند

*بعضی از مایکروویوهای مدرن دارای ویژگی‌های اضافی هستند که به شما امکان می‌دهند کارهای پخت و پز دیگری مانند پخت را انجام دهید. اما، به خاطر داشته باشید که همه مایکروویوها این قابلیت را ندارند.

بنابراین، اگر می‌خواهید به بافت‌های قهوه‌ای و ترد روی غذا برسید، توصیه می‌کنم از فر استفاده کنید، زیرا به راحتی می‌تواند پوسته یا لایه بیرونی ترد ایجاد کند.

حکم: اجاق ها همه کاره تر هستند زیرا می توان از آنها برای اهداف مختلف استفاده کرد.

شماره 5 تعمیر و نگهداری

هنگام انتخاب بین مایکروویو در مقابل فر، باید نگهداری آن را در نظر داشته باشید.

اگرچه نیازهای نگهداری بسته به نوع اجاق یا مایکروویو شما متفاوت است، اما فر ها معمولاً به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارند زیرا اجزای بیشتری دارند که ممکن است در طول زمان از بین بروند.

به نظر من، تمیز کردن فر نیز می تواند کمی سخت تر و وقت گیرتر از تمیز کردن مایکروویو باشد زیرا فضای داخلی بزرگتر و اجزای بیشتری دارند.

حکم: در حالی که فر ها و مایکروویوها برای اطمینان از کارکرد درست نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، اجاق‌ها نسبت به مایکروویوها نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارند.

#6 طول عمر

تفاوت دیگری که هنگام مقایسه فر ها و مایکروویوها باید در نظر بگیرید، طول عمر آنها است.

در حالی که طول عمر آنها می تواند بر اساس عواملی مانند نام تجاری، مدل، دفعات استفاده و نگهداری متفاوت باشد، من متوجه شده ام که فر ها معمولاً از مایکروویو دوام بیشتری دارند.

با مراقبت مناسب، مایکروویوها می توانند حدود 10 سال دوام بیاورند، در حالی که یک فر خوب نگهداری شده به دلیل کیفیت ساخت قوی تر، می تواند بیش از 15 سال دوام بیاورد.

حکم: در حالی که طول عمر هر دو دستگاه می تواند متفاوت باشد، فرها معمولاً بیشتر از مایکروویو دوام می آورند.

فر در مقابل مایکروویو

آیا مایکروفر می تواند جایگزین فر شود؟

بسته به شرایط، گاهی اوقات مایکروویو می تواند جایگزین فر شود. شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که در مایکروویو به خوبی کار کنند.

به عنوان مثال، هرگز نباید گوشت خام را در مایکروویو بپزید. این وضعیتی است که در آن فر همیشه برنده خواهد بود. تا زمانی که مرکز یک تکه گوشت خام در مایکروویو پخته شود.  لبه های آن خشک و سوخته خواهد شد.

همچنین، مایکروویو تمام باکتری های خطرناک موجود در گوشت خام را از بین نمی برد. برای این نوع دستور العمل ها، از فر بچسبانید.

از سوی دیگر، اگر چیزی می‌پزید که می‌توان آن را هم زد، مایکروویو می‌تواند خوب باشد. به عنوان مثال، بسیاری از دستور العمل های قابلمه جعبه ای را می توان در مایکروویو درست کرد. بنابراین، می توانید غذاهای بزرگی را که معمولاً در فر قرار می گیرند، بپزید.

پختن ظروف بزرگ در مایکروویو کمی طول می کشد، اما این کار شدنی است.

آیا مایکروویو کارآمدتر از فر است؟

هنگام طبخ غذا، گزینه ارزانتر کارآمدترین گزینه است.

اگر از قبل فر و مایکروویو دارید، توصیه می کنم گزینه ای را انتخاب کنید که غذای شما را به طور کامل در کمترین زمان بپزد تا هزینه برق شما کاهش یابد.

 یک غذای بزرگ را با کارایی کمتری در مایکروویو در مقایسه با فر می‌پزید. روش پخت سریع‌تر معمولاً ارزان‌ترین روش است. اگر مایکروویو یا فر ندارید، باید هزینه دستگاه را در نظر بگیرید. خرید و نصب مایکروویو تقریباً همیشه ارزانتر است. اجاق‌ها از قبل گران‌تر خواهند بود مگر اینکه به چیزی مانند کشو مایکروویو نگاه کنید.

اینجا را کلیک کنید تا بدانید دقیقاً هزینه راه اندازی مایکروویو چقدر است!

نتیجه

انتخاب بین مایکروویو و فر نباید گیج کننده باشد. آنها هر دو ابزار مفید روزانه با نقاط قوت و ضعف مختلف هستند.

یکی از تفاوت های اصلی مایکروویو و فر این است که فر همه کاره تر و برای وعده های غذایی بزرگ عالی است. از سوی دیگر، مایکروویوها در بهترین حالت خود با قطعات سریع و کوچک هستند.

برای خرید فر و مایکروویو روی کلمات کلیک کنید .

فر                                                         مایکروویو

دیدگاهتان را بنویسید