معرفی محصول

مایکروفر ضرر دارد یا توستر

مایکروفر ضرر دارد یا توستر

توستر در مقابل مایکروویو: مایکروفر ضرر دارد یا توستر؟

با نحوه انتخاب بین توستر و مایکروویو در زمانی که فضای آشپزخانه شما محدود است آشنا شوید. ویژگی ها و مزایای هر دستگاه را فهرست می کند تا مشخص کند کدام یک برای شما بهترین است.

مایکروفر ضرر دارد یا توستر

شروع شدن

هنگامی که نیاز دارید باقیمانده غذاها را دوباره گرم کنید یا به سرعت یک میان وعده گرم درست کنید، معمولا به یکی از دو وسیله ضروری روی می آورید: اجاق توستر یا مایکروویو. اما وقتی فضا در آشپزخانه شما محدود است، ممکن است برای هر دو فضایی نداشته باشید. هر کدام از این لوازم دارای مزایا و ویژگی های خاص خود هستند، اما کدام یک برای شما بهتر است؟
ما بحث توستر کلاسیک در مقابل مایکروویو را در زیر بررسی می کنیم و مزایا و معایب هر کدام را مورد بحث قرار می دهیم.

فرآیند پخت و پز

اجاق های توستر غذاها را با استفاده از اشعه مادون قرمز تولید شده توسط سیم پیچ هایی با جریان الکتریکی می پزند. فرهای جداگانه ممکن است یک یا چند سیم پیچ برای گرم کردن فضای داخلی و گرم کردن غذا در داخل و خارج داشته باشند. از آنجایی که کویل‌ها مستقیما غذا را گرم می‌کنند، اجاق‌های توستر می‌توانند غذای شما را کاراملی یا ترد کنند – نه فقط نان تست! اگر این دو وسیله را صرفاً از نظر طعم غذای گرم شده مقایسه می کنید، اجاق های توستر گزینه بهتری هستند.
مایکروویوها امواج الکترومغناطیسی را منعکس می کنند که مولکول های آب را در غذاها گرم می کند. در حالی که آنها غذا را سریعتر و کاملتر طبخ می کنند، اما فاقد همان کیفیت ترد هستند و غذاهایی مانند نان و گوشت را بسیار جویدنی تر می کنند. اما مایکروویو می تواند آب را برای چای گرم کند، سوپ ها را به درجه حرارت برساند یا به سرعت قهوه را دوباره گرم کند.

زمان پخت

گرم کردن مستقیم با استفاده از آون توستر به معنای زمان پخت طولانی تر است. دما باید به اندازه کافی گرم شود تا غذا بپزد و در عین حال به اندازه کافی پایین بماند تا از سوختن بیرون غذا جلوگیری شود.
اما مایکروویو می تواند غذا را سریعتر از اجاق های توستر طبخ کند. یک نکته قابل توجه: قدرت مایکروویو و توانایی گرمایش به وات بستگی دارد که بعداً به آن خواهیم پرداخت.

نصب و راه اندازی

اجاق‌های توستر و مایکروویو هر دو در مدل‌های میز و مدل‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را در زیر کابینت‌ها (معمولاً روی اجاق گاز) آویزان کرد. امواج مایکروویو بیش از حد، کانترهای شما را آزاد می کند و ظاهری ساده به آشپزخانه شما می بخشد. اگر می خواهید دستگاه خود را آویزان کنید، مطمئن شوید که اندازه مناسبی را انتخاب کنید تا متناسب با فضا باشد و به اندازه کافی از اجاق گاز فاصله بگیرید. از آنجایی که این کار به کار الکتریکی نیاز دارد و باید مجرای اگزوز را در نظر بگیرید، احتمالاً می خواهید نصب حرفه ای را انتخاب کنید. این همچنین تضمین می کند که شما مطابق با قوانین ساختمان و حداقل فاصله مورد نیاز برای نصب خواهید بود.
یکی از گزینه‌های این دو این است که یک مایکروویو روی صفحه را در گوشه‌ای از کابینت‌ها نصب کنید و اطراف آن را با کیت تزئینی احاطه کنید تا ظاهری سفارشی به آن ببخشید. این گزینه معمولاً برای اجاق های توستر رومیزی در دسترس نیست، زیرا به دلیل میزان گرمایی که دستگاه کوچک ساطع می کند.

اندازه

اندازه فر توستر با تعداد برش های نانی که می توانند برشته کنند، اندازه گیری می شود، مانند مدل های چهار برش یا شش تکه. وقتی صحبت از فضای روی میز می شود، بیشتر اجاق های توستر 16 اینچ در 8 اینچ هستند و مدل های بزرگتر به 20 اینچ در 10 اینچ می رسند.
امواج مایکروویو با وات، فوت مکعب و برد اندازه گیری می شوند. به عنوان مثال، امواج مایکروویو از 700 تا 1200 وات و 1.4 تا 2 فوت مکعب متغیر است. مایکروویوها هر کدام بزرگتر از این دو دستگاه هستند، به طور متوسط ​​حدود 24 اینچ در 19 اینچ هستند، بنابراین مطمئن شوید که فضای مناسب را در اختیار دارید.

بهره وری انرژی

اجاق‌های توستر و مایکروویوها گزینه‌های کم‌مصرف‌تری را در اختیار صاحب خانه‌ها قرار می‌دهند و در انواع مدل‌های Energy Star عرضه می‌شوند. اجاق های توستر انرژی بیشتری مصرف می کنند (1200-1800 وات) در مقایسه با مایکروویو (700-1300 وات). علاوه بر این، از آنجایی که اجاق های توستر زمان پخت طولانی تری دارند، این انرژی برای مدت طولانی مصرف می شود. مایکروویو بدون در نظر گرفتن گواهینامه Energy Star یا خیر، دستگاهی کم مصرف تر است.

نگهداری

تمیز کردن وسایل آشپزخانه می تواند دردناک باشد و می تواند تعیین کند که کدام یک برای شما بهتر است. اگر بچه‌هایی دارید که همه جا آشفتگی‌های بزرگ ایجاد می‌کنند، مایکروویوها بهترین هستند. تمیز کردن مایکروویو در مقایسه با آون توستر بسیار ساده تر است. اجاق توستر دارای اجزای جداگانه بیشتری است که باید تمیز شوند، مانند قفسه، خرده گیر و درب شیشه ای. از طرف دیگر، مایکروویو یک فضای داخلی خالی با یک سینی شیشه ای قابل جابجایی دارد که می توانید آن را با محلول ساده آب و صابون یا سرکه تمیز کنید. بیشتر سینی های شیشه ای نیز می توانند داخل ماشین ظرفشویی قرار گیرند.

ایمنی

مایکروویوها عموماً ایمن تر از اجاق های توستر هستند. بیرون یک اجاق توستر می تواند با گرم شدن داخل آن داغ شود، در حالی که مایکروویو معمولا خنک می ماند – مگر اینکه برای مدت طولانی چیزی بپزید. به همین دلیل، باید در دو طرف اجاق توستر نیز جا بگذارید و هرگز وسایل را روی آن نچینید. همچنین احتمال آتش گرفتن غذا در مایکروویو کمتر از اجاق توستر است.

هنگام استفاده از مایکروویو، باید به گرم کردن فوم و برخی پلاستیک‌ها – که می‌توانند مواد شیمیایی مضر را آزاد کنند – و همچنین باقیمانده‌های بسته‌شده با فویل یا چنگال تصادفی که می‌تواند باعث ایجاد جرقه و ایجاد فضای خطرناکی شود، توجه داشته باشید.
هنوز مطمئن نیستید که کدام را بخرید؟ بلاگ بالا را مجدد بخوانید.

برای خرید انواع مایکروفر یا توستر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید